Bekijk resultaten enquête: Op wie zou jij stemmen?

Aantal stemmers
54. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Conservatives

16 29,63%
  • Labour

13 24,07%
  • UKIP

8 14,81%
  • Liberal Democrat

11 20,37%
  • Greens

6 11,11%
  • Andere

0 0%
Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat is er nu valselijk aan stellen dat het Britse volk met een democratische meerderheid heeft aangeduid dat ze weg willen uit de EU?

Opnieuw wild giswerk om toch maar de indruk te geven dat de leave-stemmers het eigenlijk niet zo bedoelden. Het antwoord was klaar en duidelijk: ze willen eruit en er is geen enkele evidentie of stemming die aanduidt dat de uitslag vandaag anders zou zijn.

Nogmaals, ze kunnen daar geen hele wettekst in een stemkotje laten lezen en goedkeuren, zo kan een referendum nooit werken. De vraagstelling van dit referendum was glashelder en wie z'n stem wou laten horen heeft dat gedaan. Schik je nu naar de uitkomst daarvan.
    Komen stellen dat een no-deal Brexit een democratische meerderheid heeft, klopt niet.
    En nee, het is geen giswerk. Nee, ik zeg niet dat alle leave-stemmers het eigenlijk niet zo bedoelden (hoewel de methodes bij de verkiezingen hoogst twijfelachtig waren). Het staat letterlijk in de tekst die je quote. Een zin verder dan wat je onderlijnt hebt. Ik ga ervan uit dat alle leave-stemmers wilden leaven. Maar de invulling van die leave kan op héél veel manieren gebeuren.

Jij bent de enige hier die gist, als je zegt dat die invulling sowieso bij alle leave-stemmers ook een no-deal was. Daar spreek ik me niet over uit. Mijn post gaat er net om dat dat het grote probleem is (en blijkt!). Ik snap niet waarom jij er maar op blijft hameren dat iedereen hier het referendum wilt invullen hoe zij willen, door te gissen. Maar dat je zelf precies hetzelfde doet?

Je kunt toch ook gewoon zien dat zo'n no-deal niet in de oorspronkelijke planning zat, dus dat je niet kunt weten hoe mensen zouden gestemd hebben op een no-deal? Dus dat je daar geen uitspraken over kunt doen? Waar ik het wel mee eens ben, is dat ze gestemd hebben voor een vertrek. En dat de limieten van een referendum ernstig zijn aangetoond. Dus nu moet bekeken worden hoe ze dat kunnen toepassen binnen het wettelijke kader van de democratie. En niet dat kader opblazen, omdat een twijfelachtig referendum over één aspect van een samenleving in één interpretatie ervan politici ertoe dwingt.

Edit: Verder ben ik het helemaal eens met wat Beryl schrijft. Als je toch gaat gissen, kies je het meest aannemelijke. En dan is dat niet de no-deal. Maar hou het gissen er liefst volledig uit, en dan heb je wat Tweak en Bassie zeggen: Het referendum is er. Dat is verleden tijd. Nu is het aan de politiek en de volksvertegenwoordiging (leavers EN remainers) om tot een oplossing te komen waar het volk het mee eens is, en die in het belang van het land is.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    De vraag of Brexit een meerderheid heeft, komt neer op de vraag hoe het deal-brexit kamp opsplitst. Het lijkt me niet alsof een harde brexiteer plots voor no-brexit gaat zijn ten nadele van een deal-brexit...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ergens gelezen: "There's no order anymore".

Vat alles goed samen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    De vraag of Brexit een meerderheid heeft, komt neer op de vraag hoe het deal-brexit kamp opsplitst. Het lijkt me niet alsof een harde brexiteer plots voor no-brexit gaat zijn ten nadele van een deal-brexit...
    Dat is wat Beryl schrijft, hè. Een harde brexiteer gaat niet voor een no-brexit zijn ten nadele van een deal-brexit.
    Maar Brexit heeft een (kleine) meerderheid. Alle Remainers zijn tegen een no-deal, dat is duidelijk. Zo goed als allemaal zullen ze ook tegen een deal-Brexit zijn. Dat lijkt me ook logisch, want die deal-Brexit is precies wat er werd aangehaald bij de stemming. Alle Leavers zijn tegen een stay. Maar niet alle Leavers zijn vòòr een no-deal Brexit.

Dus om aan te nemen dat een no-deal Brexit ook daadwerkelijk een democratische meerderheid heeft, moet je al aannemen dat 95% van de Leavers ook voorstander zijn van een no-deal, want geen enkele Remainer is plots voorstander van een no-deal. Dus dat is gewoon heel onwaarschijnlijk. Niet onmogelijk, maar onwaarschijnlijk.
    Maar:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beryl
    Als nog maar 5% van de 52% leave voter ook voor de zachte variant zouden zijn, dan is een meerderheid van de stemmers voor de zachte variant.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is wat Beryl schrijft, hè. Een harde brexiteer gaat niet voor een no-brexit zijn ten nadele van een deal-brexit.
    Maar Brexit heeft een (kleine) meerderheid. Alle Remainers zijn tegen een no-deal, dat is duidelijk. Zo goed als allemaal zullen ze ook tegen een deal-Brexit zijn. Dat lijkt me ook logisch, want die deal-Brexit is precies wat er werd aangehaald bij de stemming. Alle Leavers zijn tegen een stay. Maar niet alle Leavers zijn vòòr een no-deal Brexit.

Dus om aan te nemen dat een no-deal Brexit ook daadwerkelijk een democratische meerderheid heeft, moet je al aannemen dat 95% van de Leavers ook voorstander zijn van een no-deal, want geen enkele Remainer is plots voorstander van een no-deal. Dus dat is gewoon heel onwaarschijnlijk. Niet onmogelijk, maar onwaarschijnlijk.
    Maar:
    Alle voorstellen zijn al weggestemd. Zowel deal, no-deal als no brexit hadden geen meerderheid. De vraag is dus enkel, als je deal van de tafel haalt, in welke richting de deal-brexiteers leunen.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    BoJo heeft nogmaals gezegd dat hij geen uitstel zal vragen voor Brexit bij no deal hoewel Parliament dat onlangs met een vote nog heeft gestemd dat hij extensie moet vragen bij no deal.
    Eigenlijk ben ik nu wel eens benieuwd of hij het ook zal doordrijven ( als er geen nieuwe deal komt in Oktober ) want in theorie kan je daar toch niet mee weg komen als je de meerderheid van een vote in Parliament langs je neerlegt als PM ?

Als het zo makkelijk zou geweest zijn om als PM te zeggen '' kust mijn gat ik doe het zoals ik wil '' dan had iemand dat in het verleden ook wel al gedaan bij andere kwesties, hij zou blijkbaar een plan hebben om dit te kunnen te doen zonder de wet te breken maar zoals alles bij BoJo lijkt me dat weer gewoon veel geblaat en hete lucht maar weinig actueel ''plan''.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    BoJo heeft nogmaals gezegd dat hij geen uitstel zal vragen voor Brexit bij no deal hoewel Parliament dat onlangs met een vote nog heeft gestemd dat hij extensie moet vragen bij no deal.
    Eigenlijk ben ik nu wel eens benieuwd of hij het ook zal doordrijven ( als er geen nieuwe deal komt in Oktober ) want in theorie kan je daar toch niet mee weg komen als je de meerderheid van een vote in Parliament langs je neerlegt als PM ?

Als het zo makkelijk zou geweest zijn om als PM te zeggen '' kust mijn gat ik doe het zoals ik wil '' dan had iemand dat in het verleden ook wel al gedaan bij andere kwesties, hij zou blijkbaar een plan hebben om dit te kunnen te doen zonder de wet te breken maar zoals alles bij BoJo lijkt me dat weer gewoon veel geblaat en hete lucht maar weinig actueel ''plan''.

In principe is het parlement de baas, en een minister kan weinig doen als hij niet gebacked wordt door een wet. Maar hier is de situatie iets anders doordat het de regering is die om uitstel moet vragen bij Europa. Als Boris dat gewoon niet doet, zelfs al zegt het parlement iets anders, dan is er geen vraag om uitstel en is de brexit een feit.

In andere situaties werkt het zo niet. Moest Boris bvb een belasting willen invoeren die niet ondersteund wordt door het parlement, dan hoeft niemand die belasting te betalen en blijft het een dode letter. Internationale akkoorden zijn altijd wat tricky op dat vlak omdat het buitenland zich in principe niets aantrekt van de interne keuken van een ander land. Vergelijk het met een bedrijf: als de baas zegt dat je een bepaald contract niet mag afsluiten met een leverancier (en je hebt tekenbevoegdheid) maar je doet het toch, dan zal het intern misschien wel stormen maar die leverancier heeft een contract en zal de uitvoering daarvan kunnen eisen, die moet zich niet aantrekken van hoe het besluitvormingsproces binnen dat bedrijf gebeurt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Voor de ramptoeristen:

https://www.supremecourt.uk/live/court-01.html (vanaf 11u30)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Voor de ramptoeristen:

https://www.supremecourt.uk/live/court-01.html (vanaf 11u30)
    En Boris Johnson heeft verloren en nog belangrijker: de beslissing is unaniem. Volledig logische beslissing en motivatie imho.
    Rosa Parks

iTrader
    3 (100%)
    and it's illegal

hoe hij nu gaat reageren weet ik niet, normaal gezien kan het parlement direct weer bijeen geroepen worden.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    and it's illegal

hoe hij nu gaat reageren weet ik niet, normaal gezien kan het parlement direct weer bijeen geroepen worden.
    Hij gaat NIET regeren. Hij zit met een parlement dat bij wijze van spreken nog niet kan beslissen wat ze 's middags gaan eten, laat staan dat ze in staat zouden zijn om grote beslissingen zoals brexit in goede banen te leiden.

Op dit moment lijkt het me beter om Brexit te laten vallen, en de Brexit-party gewoon de volgende verkiezingen cadeau te doen. Kunnen ze er ook hun vingers aan branden.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    and it's illegal

Zou het eigenlijk veel uitmaken of het parlement nu weer kan zetelen? Ze hebben al een wet gestemd om een no-deal brexit tegen te houden. En als ze Boris weg wilden hadden ze dat al kunnen doen maar ze hebben gekozen dat niet te doen.

Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647

Regels voor berichten