Bekijk resultaten enquête: Op wie zou jij stemmen?

Aantal stemmers
54. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Conservatives

16 29,63%
  • Labour

13 24,07%
  • UKIP

8 14,81%
  • Liberal Democrat

11 20,37%
  • Greens

6 11,11%
  • Andere

0 0%
Pagina 4 van 47 Eerste 1234567814 ... Laatste
    F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die krantenkoppen -> What. The. Fuck.

Eerst de Brexit door de strot rammen en nu even fungeren als puur propagandablaadje van de conservatieven. Het is nog erger dan propaganda, want ik zie zelfs Theresa May herself zoiets nog niet zeggen over haar tegenstrever. Bestaat daar dan geen enkele vorm van Journalistieke Raad in Groot-Brittannië?! Iedereen accepteert dat daar gewoon?! Dus als burger loop je daar een krantenwinkel binnen, je ziet die titel en denkt "hmm, dat lijkt me nu eens een interessant objectief artikel/krant waar ik iets mee zal bijleren".

En Corbyn kan dat niet aanvechten? Het kwaad zal wel al geschied zijn, maar dan nog.

Als dat allemaal zomaar kan, dan is Groot-Brittannië echt een ziek land. Ziek tot op het bot van hun democratie.
    The Sun en Daily Mail zijn enorm biassed, en jammer genoeg hebben deze 2 de grootste oplages (gecombineerd 3mln+, tegenover bv. the Guardian die meer links leunt 150k) hebben in het VK.

Liverpool moet alvast The Sun niet (Hillsborough) - daar zijn heel weinig krantenwinkels die door The Sun gesponsord worden, want dat is genoeg om de krantenwinkel gewoon niet binnen te stappen.

Het is dan ook niet toevallig dat Liverpool hoog scoort bij Labour (81% vs CON 13%), zonder al die kanker tabloids:
    Majority Sorted Seats
    #9lives.poker - / - I ♣ Seals

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Elke burger die denkt dat er zoiets is als een objectief krantenartikel of krant is gewoon al verloren. Je moet gewoon aanvaarden dat alle media hun eigen invalshoek/bias hebben en dan consumeer je meerdere en probeer je op basis daar van een mening te vormen. Alles met een korreltje zout nemen.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Elke burger die denkt dat er zoiets is als een objectief krantenartikel of krant is gewoon al verloren. Je moet gewoon aanvaarden dat alle media hun eigen invalshoek/bias hebben en dan consumeer je meerdere en probeer je op basis daar van een mening te vormen. Alles met een korreltje zout nemen.
    Feit is wel dat de meeeste media(*) beter in staat zijn een objectievere blik te geven dan de mensen zelf, gezien de media meer tijd en beschikbaarheid tot alle informatie heeft terwijl mensen net meer geneigd zijn de informatie te zoeken die ze willen vinden. En als media feiten poneren kan je dat moeilijk als biassed afdoen (ook al gebeurt op dit forum niets anders).

(*) "Meeste media" omvat niet tabloids, die geven zelf toe aan politiek te doen.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Ik heb eigenlijk op zich geen probleem met may, maar GB is echt wel een ramp op vlak van sociale zekerheid. De spoorwegen moeten genationaliseerd worden terug, national healthcare is echt een ramp en onderwijs is er barslecht. Landen als Slovenie en Finland laten GB ver achter. Het kiessysteem is er ook een ramp. Het is een mini vs en de media is er ook zo rechts en uit op sensatie. Ik apprecieer wel die Brexit means Brexit-houding, maar de Tories nemen er wel een verkeerde houding. GB heeft nood aan Labour. Ondanks de issues rond veiligheid.

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Ziet er heel goed uit voor de conservatives, top.

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    Ziet er heel goed uit voor de conservatives, top.
    Idd, duimen voor fikse overwinning.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Feit is wel dat de meeeste media(*) beter in staat zijn een objectievere blik te geven dan de mensen zelf, gezien de media meer tijd en beschikbaarheid tot alle informatie heeft terwijl mensen net meer geneigd zijn de informatie te zoeken die ze willen vinden. En als media feiten poneren kan je dat moeilijk als biassed afdoen (ook al gebeurt op dit forum niets anders).

(*) "Meeste media" omvat niet tabloids, die geven zelf toe aan politiek te doen.

Oh uiteraard. Wij mensen 'weten' niks. We moeten het ergens lezen en hopen dat degene die we lezen correct is. Probleem met feiten is dat je 20% van een feit kan publiceren of 80% en dan kunnen verschillende media een andere 20% of 80% kiezen. Niemand 'liegt', iedereen vertelt de feiten maar dat wil niet zeggen dat er geen bias of agenda is. Op zich is dat ook geen probleem zolang het publiek zich daar van bewust is.

Bon ik heb mijn eigen opinies dus ik luister bewust naar podcasts en lees kranten waar ik van weet dat ze de tegenovergesteld bias hebben. Net om die confirmation bias te proberen overkomen en omdat het goed is om de argumenten van de andere kant te kennen. Soms is dat wel frustrerend >.>
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Bon ik heb mijn eigen opinies dus ik luister bewust naar podcasts en lees kranten waar ik van weet dat ze de tegenovergesteld bias hebben. Net om die confirmation bias te proberen overkomen en omdat het goed is om de argumenten van de andere kant te kennen. Soms is dat wel frustrerend >.>
    Vind ik persoonlijk (en wetenschappelijk) geen correcte methode. Dat is wat gepolariseerde zenders als Fox ook doen: fairly balanced door ook mensen met een tegenovergestelde bias aan bod te laten komen. Wat krijg je dan? Evenveel aandacht voor het creationistische verhaal dan voor het Darwiniaanse bijv. Want ahja, iemand die aantoont dat er hier en daar nog hiaten in het Darwiniaanse verhaal zitten en dat creationisme daarentegen op alles een antwoord heeft verdient toch evenveel credibiliteit en airtime als de ganse medische en evolutionaire wetenschap? Zelfde met klimaatverandering. Die 2% wetenschappers die het oneens zijn met de wetenschappelijke consensus over antropologische klimaatverandering verdienen toch zeker evenveel credibiliteit en airtime als die 98% andere? Onder het mom van 'tegengestelde visies de kans geven' geef je zo soms credibiliteit aan marginale en pertinent onjuiste beweringen, en genereer je enkel maar desinformatie.

Het hanteren van Occam's razor lijkt me de enige correcte mogelijkheid om objectief over iets te kunnen oordelen. Je selecteert de theorie met de minste assumpties en het meeste bewijs als waarheid. Dat bespaart je ook veel moeite en frustratie.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oh uiteraard. Wij mensen 'weten' niks. We moeten het ergens lezen en hopen dat degene die we lezen correct is. Probleem met feiten is dat je 20% van een feit kan publiceren of 80% en dan kunnen verschillende media een andere 20% of 80% kiezen. Niemand 'liegt', iedereen vertelt de feiten maar dat wil niet zeggen dat er geen bias of agenda is. Op zich is dat ook geen probleem zolang het publiek zich daar van bewust is.

Dat is iets dat jij doet, omdat jij geinformeerd wilt zijn en je beseft dat er veel bias is aan alle kanten.

Er zijn echter miljoenen mensen hier die gewoon naar de krantenkoppen kijken en zich verder niets aantrekken van politiek, maar die krantenkop is genoeg om een negatieve mening ontwikkelen over bepaalde kandidaten. Ik heb zo'n mensen hier op het werk, redelijk a-politiek maar 'zeker niet Corbyn!!' - je vraagt waarom en ze kunnen het niet uitleggen of ze zeggen iets dat van geen kanten klopt als je wat research doet... Akkoord als je zijn wereldvisie niet deelt, dan moet je niet op hem stemmen.

De krantenkoppen van vandaag:
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    zo erg, dat dit gewoon kan.

iTrader
    0

remember

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Vind ik persoonlijk (en wetenschappelijk) geen correcte methode. Dat is wat gepolariseerde zenders als Fox ook doen: fairly balanced door ook mensen met een tegenovergestelde bias aan bod te laten komen. Wat krijg je dan? Evenveel aandacht voor het creationistische verhaal dan voor het Darwiniaanse bijv. Want ahja, iemand die aantoont dat er hier en daar nog hiaten in het Darwiniaanse verhaal zitten en dat creationisme daarentegen op alles een antwoord heeft verdient toch evenveel credibiliteit en airtime als de ganse medische en evolutionaire wetenschap? Zelfde met klimaatverandering. Die 2% wetenschappers die het oneens zijn met de wetenschappelijke consensus over antropologische klimaatverandering verdienen toch zeker evenveel credibiliteit en airtime als die 98% andere? Onder het mom van 'tegengestelde visies de kans geven' geef je zo soms credibiliteit aan marginale en pertinent onjuiste beweringen, en genereer je enkel maar desinformatie.

Het hanteren van Occam's razor lijkt me de enige correcte mogelijkheid om objectief over iets te kunnen oordelen. Je selecteert de theorie met de minste assumpties en het meeste bewijs als waarheid. Dat bespaart je ook veel moeite en frustratie.
    Er is nog een verschil tussen luisteren naar een podcast van The Guardian of de Washington Post (waarvan je weet dat ze meer left-leaning zijn) en luisteren naar de argumenten van flat-earthers eh. Je moet het zo extreem niet zien. Beter voorbeeld is misschien zowel De Morgen als De Standaard hun verslaggeving lezen over iets. Of in mijn geval de Noorse en Belgische kijk op een evenement lezen.

En ik bedoel dit enkel ( of vooral) voor socio-economische zaken, niet voor wetenschap.

F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0

Niet al te professioneel ogende infographic maar lijkt vrij accuraat te zijn, ik ga voor m'n nieuws voornamelijk naar The Guardian (lib) en BBC (voornamelijk toch neutraal), maar houd ook Belgische websites in het oog (De Standaard & De Redactie). Ik kijk af en toe wel eens naar de Daily Mail website maar de comments daar, dat is gewoon hln niveau (maar dan duizend keer erger).

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F1r3 Bekijk bericht

Niet al te professioneel ogende infographic maar lijkt vrij accuraat te zijn, ik ga voor m'n nieuws voornamelijk naar The Guardian (lib) en BBC (voornamelijk toch neutraal), maar houd ook Belgische websites in het oog (De Standaard & De Redactie). Ik kijk af en toe wel eens naar de Daily Mail website maar de comments daar, dat is gewoon hln niveau (maar dan duizend keer erger).
    Ik ben ook wel fan van The Guardian eigenlijk. Op Belgisch niveau is enkel De Tijd het papier waard waar het op gedrukt wordt.

F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De jeugd is meer links (Labour) neigend, de oudere generatie is meer rechts (Tory/UKIP), dus wat doet een Sun columnist?

Online ook te lezen hier (iets verder omlaag op de pagina).

Ik kan mij niet voorstellen dat een Belgische krant zoiets zou doen...

Pagina 4 van 47 Eerste 1234567814 ... Laatste

Regels voor berichten