Bekijk resultaten enquête: Op wie zou jij stemmen?

Aantal stemmers
55. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Conservatives

16 29,09%
  • Labour

13 23,64%
  • UKIP

8 14,55%
  • Liberal Democrat

12 21,82%
  • Greens

6 10,91%
  • Andere

0 0%
Pagina 14 van 49 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol, de "Brexiteers" (sic) hadden een meerderheid in de enige peiling die hier van tel was: de Brexit stemming. En daar was niets accidentieels aan hoor, iedereen wist waarover het ging en het evenement heeft wereldwijd massale aandacht gekregen. De meerderheid heeft zich daar duidelijk uitgesproken: weg van de EU. En daar maken ze nu werk van, tot spijt van wie het benijdt.
    De Brexit ziet er idd niet slecht uit. Ze betalen 40 miljard aan Europa om daarna nog steeds de Europese regels te blijven volgen, maar nu zonder inspraak in de totstandkoming van die regels. En als het nog wat meezit zit er binnen twee jaar een Marxist in Downing Street. Job wel done.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    De Brexit ziet er idd niet slecht uit. Ze betalen 40 miljard aan Europa
    Op zich lijkt me dat geen slechte deal, 0.00% van je BNP afgeven om af te zijn van die bodemloze put. Houd in gedachte dat de UK met $ 2.63 trillion aan BNP zit en een groeiende economie.

En als het nog wat meezit zit er binnen twee jaar een Marxist in Downing Street. Job wel done.
    Tja, dat vind ik niet goed, maar de positie van de Tories wordt nu ook moeilijk houdbaar. Mocht de Marxist aan de macht komen zullen de Britten ze wel snel genoeg afstraffen in de volgende verkiezing. Herinner je je Agalev hier nog in België? Eén verkiezingsdeelname volstond om daarna onder de kiesdrempel te komen en de partij te moeten opdoeken. Dat krijg je als je schreeuwerige kleuters effectief aan het bestuur zet.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Houd in gedachte dat de UK met $ 2.63 trillion aan BNP zit en een groeiende economie.
    Wat betekent groei als die afzwakt en alle omringende landen je inhalen? De hele EU en zelfs België haalt betere cijfers, wat betekent dat UK er op achteruit gaat.

Europese handel maakt ongeveer 27% van het Britse BNP uit. Daar moet ook geen tekening bij gemaakt worden als er geen deal over open grenzen en Europese regelgeving komt. De inflatie is er overigens dubbel zo hoog dan de economische groei en dreigt na de Brexit de pan uit te swingen, waardoor Britten er de facto armer op worden. De OECD heeft de Britse regering zelfs al aangeraden haar bezuinigingen stop te zetten en te beginnen met grote investeringsprogramma's, want anders dreigt een sociaal bloedbad.

Geen leuke tijd om Brit te zijn.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Onzin, dat kan jij onmogelijk weten. De pro Brexit stemmers die ik ken deden dat o.a. uit nationalistische gevoelens, omdat ze Farage volgden in zijn speeches, omdat ze ervan overtuigd zijn dat de Brexit hen economisch sterker zal maken op lange termijn, ... Engeland gaat hier op lange termijn ook op economisch vlak als winnaar uitkomen, zeker nu ze hun eigen munt kunnen beheersen los van de EU.
    Zo goed als 90% van wat ik las meteen na het result in comments op tabloid websites was '' get on with it and end free movement '' of in dergelijke trend, dat er waarschijnlijk mensen hebben gevote op economische voet zal wel zo zijn maar een heel groot deel was ook gewoon puur uit immigratie en de hele terrorisme toestanden en dat gedoe met vreemdelingen in Calais die op aggressive wijze in de UK probeerde te raken zal ook wel niet hebben geholpen want dat was tension tussen de UK en Frankrijk.
    Hoe je het draait of keert maar immigratie is altijd een heel groot deel van een vote zoals dit, zeker als je kan afgeraken van dat free movement of people gedoe.

Farrage is niks meer dan een opgeblazen kikker die het volk probeert achter hem te krijgen door simpele nationalistische slogans uit te brullen, 2x raden wie dat ooit nog heeft geprobeerd in de vorige eeuw...
    Zodra Brexit binnen was was em ook lopen en mocht iedereen anders het oplossen, net zoals heel die oude knorren die Brexit hebben gevote en nu komende generaties ermee laten zitten als ze toch al lang in hun kist liggen.

Het referendum op zich was gewoon een farce, net zoals heel de brexit talks tot op dit punt, inclusief dat nieuw debacle waar May heeft verloren met 305 vs 309.
    Moest het al positief gaan uitdraaien voor hun zal dat nog jaaaaaaren duren, niet alles gaat opeens positief zijn en de lucht in schieten als die dag in 2019 er uiteindelijk komt en zoals het nu loopt zijn ze ook totaal niet op weg om veel voordelen te houden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    .Remain a member of the European Union

Leave the European Union
    Hier draait het om.
    Dat was de vraag.

Het is niet omdat je niet akkoord bent met de uitslag, dat je allerlei bijkomstigheden erbij moet gaan sleuren.

Het is de taak vd kiezer om een geïnformeerd bolletje aan te stippen.

Wij trekken hier toch ook geen verkiezing in twijfel omdat er significante aantallen kiezers op een partij stemmen uit traditie, of omdat de ouders dat doen of... Zonder partijprogramma te lezen of de politie actua te volgen.

De kiezer kreeg een duidelijke vraag, en er is een uitslag.

Dat mensen niet zijn gaan stemmen: dat is voor de rekening vd thuisblijvers, de opkomst was geldig. Geen argument.

Dat mensen ongeinformeerd/slecht geïnformeerd waren, das voor de rekening vd individuele kiezer.

Je wist de economische gevolgen niet? Ja da's jammer. Beter nadenken volgende keer.

Dat is democratie. Een pak democratischer dan hier.
    Dat mensen de plicht die bij het stemrecht komt; nl zich informeren om een doordachte keuze te kunnen maken, verwaarlozen en of negeren, moet achteraf niet aangegrepen worden om de uitslag te betwisten.
    Anders pleit je indirect voor het afschaffen vd democratie. (Want de gemiddelde kiezer is slecht geïnformeerd, let's be honest)

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tja, is dat niet normaal voor een koppel dat uit elkaar gaat of waarbij de echtscheidingsprocedure begint? Dat is zelden een aangename, rationele gebeurtenis, maar het is maar een tijdelijke fase. Belangrijk is wie dat er achteraf uit de bus komt als winnaar. De media overschat imo trouwens ook de bedragen die er rond gaan ("de VK moet 100 miljard euro betalen!"), dat is allemaal bijzaak over 10 jaar.
    Stap 1: een absurd hoog bedrag lekken naar de media dat geen basis heeft, media springt daar op
    Stap 2: fel reageren in dezelfde media, het blackmail noemen etc. Boris zei toch go whistle"?
    Stap 3: na onderhandelen het meer realistische bedrag bekend maken, 50% discount special price only today !!
    Stap 4: victorie kraaien omdat je zogezegd een goede deal hebt gekregen, diezelfde media van stap 1 geeft daar ook een mooie rechtse pro Brexit spin aan

En zo vallen de simpele zieltjes weer voor de leugens en spin van de (kantje boordje extreem) rechtse media hier.
    #9lives.poker - / - I ♣ Seals

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Brexit: Britons now back Remain over Leave by 10 points, exclusive poll shows
    Tegenwoordig zijn er dus al meer Britten gekant tegen Brexit dan er ooit voor gestemd hebben . Waar zijn die zelfverklaarde helden van de democratie nu?
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Brexit: Britons now back Remain over Leave by 10 points, exclusive poll shows
    Tegenwoordig zijn er dus al meer Britten gekant tegen Brexit dan er ooit voor gestemd hebben . Waar zijn die zelfverklaarde helden van de democratie nu?
    Who cares about the polls? Volgens die polls ging de Brexit er ook nooit komen en zou Trump in nog geen 100 jaar een kans hebben gemaakt om president te worden. We hebben gezien hoe dat is afgelopen. De meerderheid van de Britten heeft in het Brexit referendum aangegeven dat ze weg willen uit de EU. Leer daar nu eens mee leven.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Who cares about the polls? Volgens die polls ging de Brexit er ook nooit komen en zou Trump in nog geen 100 jaar een kans hebben gemaakt om president te worden. We hebben gezien hoe dat is afgelopen. De meerderheid van de Britten heeft in het Brexit referendum aangegeven dat ze weg willen uit de EU. Leer daar nu eens mee leven.
    Maar tegen een nieuw referendum kan je dan toch ook niks hebben neem ik aan? Verkiezingen zijn er toch ook regelmatig.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar tegen een nieuw referendum kan je dan toch ook niks hebben neem ik aan? Verkiezingen zijn er toch ook regelmatig.
    Langs de andere kant, als je zo over elk issue elk jaar een referendum organiseert, komde ook nergens meer eh.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    We kunnen niet elke week een nationale stemming organiseren he, het is hier ook maar om de zoveel jaren een verkiezing. Voor de Brexit lijkt mij dit overbodig, omdat de stemming nog maar vorig jaar is afgenomen en de opkomst lag daar relatief hoog en het was duidelijk wat de meerderheid wilde. Het zou al helemaal gekkenwerk zijn om een nieuw referendum te organiseren op basis van een poll in een krant, we hebben gezien hoe onbetrouwbaar die polls kunnen zijn.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Langs de andere kant, als je zo over elk issue elk jaar een referendum organiseert, komde ook nergens meer eh.

Inderdaad. Ik vrees dat de meerderheid zichzelf beter had moeten informeren op voorhand.
    Eenmaal uit de EU zouden ze misschien wel een nieuw referendum kunnen houden om terug in de EU te gaan.

Hopelijk ditmaal zonder al die extra privileges en anti-EU gevoelens. Ze moeten maar eens eerlijk met zichzelf zijn.

Ik hoop dan ook dat we eindelijk eens wat werkelijke stappen gaan zien.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.theguardian.com/politics...ys-home-office

Alweer een overwinning! Gedaan met de vernedering van een roos paspoort!

Hopelijk gaan ze het vaak mogen bovenhalen
    Laatst gewijzigd door Regenneger; 23 december 2017 om 12:37

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    https://www.theguardian.com/politics...ys-home-office

Alweer een overwinning! Gedaan met de vernedering van een roos paspoort!

Hopelijk gaan ze het vaak mogen bovenhalen
    In de kleuren van de EU weliswaar
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    kom kom, bij ons zijn dergelijke ingrijpende zaken ook pas mogelijk vanaf een 2/3rde meerderheid. ok wij hebben geen referenda, maar zaken zoals grondswetwijzigingen enzo... kdenk toch dat dat op gebied van belangrijkheid ophetzelfde schavot mag gezet werden
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Pagina 14 van 49 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste

Regels voor berichten