Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gents centrum blijft volk lokken - De Standaard
    In Gent is daarentegen sinds de invoering van het circulatieplan het aantal bezoekers met 10% gestegen.

Aantal leegstaande handelspanden in provinciehoofdsteden sterkst gestegen in Gent

Van alle Vlaamse provinciehoofdsteden is het aantal leegstaande handelspanden in de periode 2013-2017 het sterkst gestegen in Gent. Terwijl er in 2013 in deze stad 351 leegstaande handelspanden werden geteld, is dat aantal geleidelijk opgelopen tot 477 in 2017.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    De huurprijzen voor winkelpanden doen idd veel mensen er mee stoppen.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    heeft niks met het circulatieplan te maken hé, dat is maar ingevoerd in 2017.

Bovendien vraag ik me af wat het nut is van zo'n cijfers, die zijn nikszeggen. Als je weinig handelspanden hebt, heb je mss een kleinere kans op leegstand. Heb je een grotere stad, dan heb je logischerwijs meer leegstand in absolute cijfers (wegens meer handelspanden).

Als je het aantal leegstaande handelspanden zou verhouden tegenover het aantal inwoners (beste vergelijking die je kan maken, ik vind immers geen cijfers over het totaal aantal handelspanden in een stad), scoort Gent zeker niet slecht, maar is het Antwerpen en Hasselt die héél zwak scoort (beide zo'n 330-360 inwoners per leegstaand pand, terwijl Gent er 543 heeft. Brugge scoort het best: 703 inwoners per leegstaand pand).

(nu, eigenlijk zou je ook moeten kijken naar de regionale aantrekkingskracht van de stad, maar Gent & Antwerpen zullen daar wel ongeveer gelijkaardig op scoren, vermoed ik)
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Allé, we mogen zo goed als zeker afscheid nemen van het E.K. (als gastland voor o.a. openingswedstrijd) en de eer overdragen aan Stockholm.
    Wat een gedraai en gekronkel is dat toch geweest?
    ... om nog maar te zwijgen over de kosten dat heel dat gedoe met zich heeft meegebracht.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Ik hoop echt dat dat stadion er niet komt, want het hele idee op zich is gewoon slecht. Als je eens kijkt naar bijvoorbeeld de Amsterdam Arena of dat stadion van Lille, waar ze een overdekte hal kunnen van maken waar allerhande andere evenementen kunnen doorgaan, zoiets zouden ze daar moeten neerzetten. Eens stadion waar om de zoveel weken de nationale ploeg eens komt spelen en waar Anderlecht misschien voor een voor 1/3 gevuld stadion zijn thuismatchen komt spelen is echt niet rendabel.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    ... om nog maar te zwijgen over de kosten dat heel dat gedoe met zich heeft meegebracht.
    Ehm, niks? Aan wat de bobo's van de Voetbalbond hun sponsorgeld verspillen, of wat Ghelamco met zijn lobbygeld doet is mij eender. Ik ben vooral blij dat we als Vlaamse belastingbetaler de veel grotere kost die op ons zou afgewenteld worden vermeden hebben .
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Eurostadion dubbel zo groot als toegestaan

Haha, hoe de vastgoedlobby de gewone Vlaming gewoon vierkant te kakken zet. Wij ons maar aan de regeltjes van stedenbouw houden, terwijl Ghelamco de bouwovertreding van de eeuw wil begaan.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    De UEFA zegt njet.

Geen games in België opt EK.

Der zullen een paar speknekken vloeken in broekzele

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

iTrader
    0
    Bye thuisvoordeel in die groepswedstrijden, dat zal ook echt wel een impact hebben op sportief vlak.
    "Grote voetballers, klein voetballand" is een mooie quote en ook wel de reden dat we nooit iets gaan rapen op toernooien vanwege deze schrijnende, amateuristische omkadering.
    Laatst gewijzigd door Spyronamic; 7 december 2017 om 18:16

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Bye thuisvoordeel in die groepswedstrijden, dat zal ook echt wel een impact hebben op sportief vlak.
    "Grote voetballers, klein voetballand" is een mooie quote en ook wel de reden dat we nooit iets gaan rapen op toernooien vanwege deze schrijnende, amateuristische omkadering.
    Tgoh de Brusselse politieke incompetentie gaat ook niet vrijuit

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Tgoh de Brusselse politieke incompetentie gaat ook niet vrijuit

Ja bedoel ik ook impliciet in die slechte omkadering, maar het zou dan inderdaad beter iets in de trend zijn van 'Grote voetballers, klein incapabel land'.

iTrader
    7 (100%)
    Zal nooit iets aan veranderen, om te beginnen zouden er veel heren en dames hun goedbetaalde postjes moeten opgeven. Njet.

iTrader
    0
    "Goed dat het het project is afgeschoten, hoeveel had de belastingbetaler daar wel niet aan kwijt geweest."
    Aan de mensen die dat argument gebruiken toon je best ook niet de cijfers voor het huidige plan voor de Oosterweelverbinding

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    De oosterweelverbinding is wel absoluut noodzakelijk voor onze nationale economie, de Antwerpse ring zit muurvast.

Dat stadium wat mij betreft in zijn huidige vorm zeker niet. Een stadium voor onze nationale ploeg waar Anderlecht ook nog eens gaat spelen, maar geen ruimte is voor een atletiekpiste - ondanks de memorial van Damme - of waar de voetbalbobo's van vinden dat er geen andere evenementen kunnen plaatsvinden dan voetbal... vergelijk dat anders eens met Wembley? Daar kan dat laatste bijvoorbeeld probleemloos wel.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    "Goed dat het het project is afgeschoten, hoeveel had de belastingbetaler daar wel niet aan kwijt geweest."
    Aan de mensen die dat argument gebruiken toon je best ook niet de cijfers voor het huidige plan voor de Oosterweelverbinding
    Het Eurostadion is een megalomaan vastgoedproject waar de promotor ook een voetbalstadion heeft bijgetekend zodat de overheid de nodige infrastructuurwerken zou betalen. Ons belastinggeld zou m.a.w. de commerciële belangen van één private speler dienen. Dat is in Oosterwel wel even anders.
    _/Forum Supervisor

Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste

Regels voor berichten