Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vennootschapsbelasting wordt federaal geïnd en daarna verdeeld dacht ik. Het maakt daarvoor niet uit in welk gewest de vennootschap ligt.
    Betalen ketens als H&M, C&A, Zara, McDonalds, ... federale vennootschapsbelasting op hun omzet in België?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Betalen ketens als H&M, C&A, Zara, McDonalds, ... federale vennootschapsbelasting op hun omzet in België?
    Als ze winst maken, sure.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Als ze winst maken, sure.
    En als hun fiscale hoofdkwartieren niet gevestigd zijn in landen zoals Ierland, Zwitserland of Nederland, waar ze rulings met de fiscus hebben? Zoals ... H&M, C&A, Zara en McDonalds?
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    0
    En als hun fiscale hoofdkwartieren niet gevestigd zijn in landen zoals Ierland, Zwitserland of Nederland, waar ze rulings met de fiscus hebben? Zoals ... H&M, C&A, Zara en McDonalds?
    Vaste inrichting in België, winst daardoor behaald blijft belast in België.

Niet dat ze geen manieren hebben om die winst te drukken (licentie-kosten en whatnot), maar in principe moet er winst gemaakt blijven worden in België, anders zijn ze slecht bezig.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Tja. Die vestigingen zijn hier goed bezig, want ze volgen de wet. Hun kleren kopen ze officieel vanuit een Zwitserse zusterfirma, hun panden huren ze van een Ierse zusterfirma, hun marketing betalen ze aan een Nederlandse zusterfirma. Oei, op het einde van het jaar blijft er geen belastbare winst meer over voor hun Belgische vestiging. Verdorie toch. En blijkt de verkoop van kleren in Zwitserland nu wel eens amper belast zeker? En in Ierland de inkomsten uit verhuur? En in Nederland de inkomsten uit royalties? Dubbel verdorie toch.

Hoe hoog zou de gemiddelde belastingvoet van een zelfstandige kledingzaak daarentegen liggen?
    _/Forum Supervisor

Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tja. Die vestigingen zijn hier goed bezig, want ze volgen de wet. Hun kleren kopen ze officieel vanuit een Zwitserse zusterfirma, hun panden huren ze van een Ierse zusterfirma, hun marketing betalen ze aan een Nederlandse zusterfirma. Oei, op het einde van het jaar blijft er geen belastbare winst meer over voor hun Belgische vestiging. Verdorie toch. En blijkt de verkoop van kleren in Zwitserland nu wel eens amper belast zeker? En in Ierland de inkomsten uit verhuur? En in Nederland de inkomsten uit royalties? Dubbel verdorie toch.

Hoe hoog zou de gemiddelde belastingvoet van een zelfstandige kledingzaak daarentegen liggen?
    En ik dacht dat je eerste argument was dat de belastingen in Brussel zouden blijven. Dat argument had je dus niet helemaal doorgedacht?
    Trotse winnaar van de pronostiekcompetitie 2005-2006
    Sponsored by 9 lives

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Glor Bekijk bericht
    En ik dacht dat je eerste argument was dat de belastingen in Brussel zouden blijven. Dat argument had je dus niet helemaal doorgedacht?
    De lasten zullen in Brussel blijven, niet de belastingen.
    _/Forum Supervisor

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Probleem is dan toch niet die centers maar wel crappy wetgeving in de EU? Lijkt me toch iets dat men zou kunnen stroomlijnen?
    *** Also sprach Zarathustra ***

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Probleem is dan toch niet die centers maar wel crappy wetgeving in de EU? Lijkt me toch iets dat men zou kunnen stroomlijnen?
    Fiscaliteit is maar één topic eh. Die centers worden bevolkt door grote ketens die hun belastingen fiscaal wegoptimaliseren en/of ze in andere landen betaald. Dat kan idd Europees opgelost worden. Ooit.

Het gaat ook over de mobiliteitsproblematiek en de kosten die hiervoor gemaakt worden op kap van de belastingbetaler. Het gaat over de leefbaarheid van de omringende gemeenten en het sluipverkeer waarmee ze zullen moeten afrekenen. Het gaat over het type arbeid dat die centers creëren: hoofdzakelijk 'laagwaardige' retailjobs. Het gaat over de impact ervan op de lokale handelaren in de stadskern, en het sociale effect dat stijgende leegstand op die kern zal hebben.

Pas op, dat zijn ook allemaal dingen die opgelost kunnen worden. Maar liever eerst die oplossen vooraleer we die centers beginnen bouwen aub.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    1 (100%)
    Fiscaliteit is maar één topic eh. Die centers worden bevolkt door grote ketens die hun belastingen fiscaal wegoptimaliseren en/of ze in andere landen betaald. Dat kan idd Europees opgelost worden. Ooit.

Het gaat ook over de mobiliteitsproblematiek en de kosten die hiervoor gemaakt worden op kap van de belastingbetaler. Het gaat over de leefbaarheid van de omringende gemeenten en het sluipverkeer waarmee ze zullen moeten afrekenen. Het gaat over het type arbeid dat die centers creëren: hoofdzakelijk 'laagwaardige' retailjobs. Het gaat over de impact ervan op de lokale handelaren in de stadskern, en het sociale effect dat stijgende leegstand op die kern zal hebben.

Pas op, dat zijn ook allemaal dingen die opgelost kunnen worden. Maar liever eerst die oplossen vooraleer we die centers beginnen bouwen aub.
    Is het op zich niet goed dat er veel/een zeker aantal 'laagwaardige' jobs gecreëerd worden? Veel van de jobs die mensen die 'niet beter kunnen of willen' doen gaan weggautomatiseerd worden in relatief nabije toekomst. Het lijkt me dat retail en het spreken met klanten nog net dat ene ding is dat nog niet snel kan weg gewerkt worden door een robot. Dan spreek ik vooral over de kleding en elektronica zaken. Ik weet ook wel dat in zaken als McDonalds het spreken tegen een persoon aan de kassa al grotendeels weg is.

De mobiliteits problematiek en wie daar voor betaalt is wel een goed argument imo. ( Ik ben niet perse voor of tegen)

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Is het op zich niet goed dat er veel/een zeker aantal 'laagwaardige' jobs gecreëerd worden? Veel van de jobs die mensen die 'niet beter kunnen of willen' doen gaan weggautomatiseerd worden in relatief nabije toekomst. Het lijkt me dat retail en het spreken met klanten nog net dat ene ding is dat nog niet snel kan weg gewerkt worden door een robot. Dan spreek ik vooral over de kleding en elektronica zaken. Ik weet ook wel dat in zaken als McDonalds het spreken tegen een persoon aan de kassa al grotendeels weg is.
    Niet als dit ten koste gaat van zelfstandige handelaars, wiens economische impact ik toch nog altijd hoger inschaal dan die van een retailjob.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    1 (100%)
    Niet als dit ten koste gaat van zelfstandige handelaars, wiens economische impact ik toch nog altijd hoger inschaal dan die van een retailjob.
    Wel ik weet de cijfers niet, dus ik kan daar geen argument op geven ten gronde. 1 zelfstandig met mss 1 werknemer vs pakweg 5-6 retailwerknemers in de Zara (in de veronderstelling dat die 3-4 overblijvers anders werkloos zijn), wat kost/brengt de staat meer op?

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wel ik weet de cijfers niet, dus ik kan daar geen argument op geven ten gronde. 1 zelfstandig met mss 1 werknemer vs pakweg 5-6 retailwerknemers in de Zara (in de veronderstelling dat die 3-4 overblijvers anders werkloos zijn), wat kost/brengt de staat meer op?
    Maar die Zara gaat toch meer dan één zelfstandige uit de markt concurreren, nee? Zo een shopping center vervangt in wezen een hele commerciële wijk.

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Quote van op het supportersforum van Eendracht Aalst, een club die net zoals vele clubs dringend nood heeft aan een nieuwe infrastructuur maar in de eerste plaats door het stadsbestuur wordt tegengewerkt.

Door al onze stadionperikelen, werd deze zomer mijn nieuwsgierigheid geprikkeld, over hoe het er wel aan toe zou gaan in armere Europese landen met een barslechte economie ?
    Zoals bijvoorbeeld het Roemeens voetbal, het land waar de armoede het allergrootst is in Europa.
    Tijdens een bezoek aan de stad Craiova kon ik mijn eigen ogen niet geloven !!! Daar speelde vroeger een eersteklasser in een "oude" openluchtvoetbalarena met capaciteit voor 30.000 toeschouwers, ... Zoveel toeschouwers... die er zowiezo, ...nooit zijn !
    Deze werd in crisistijd, 2017 ! volledig vervangen door een gloednieuwe 'overdekte' voetbaltempel voor 31.000 toeschouwers !
    Ter vergelijking , deze stad is net iets groter dan Gent (=260.000 Inwoners) Craiova :heeft er 290.000.
    Een toegangsticket voor de gewone man, kost er in 2017-18: slechts 4 euro (nieuw tarief) voor een competitiewedstrijd in 1ste klasse;
    De nieuwbouw van dit stadion koste ....een ruwe 50 miljoen euro. Het complex is voorzien van talrijke economisch ingerichte ruimtes. En werd volledig betaald door de nationale investeringsmaatschappij.... ...met Europese fondsen (= EU-subsides)!.
    Veelvuldige navraag bij de man in de straat, gaf steeds hetzelfde antwoord: Wij, belastingbetalers daarvoor betalen ??? Neen hoor, wij hebben daarvoor geen geld:
    Europa ...betaalde dit moderne stadion. om onze economie te stimuleren....

Zo zie je maar hoe het in andere (arme) Eurpese landen (zonder éigen geld) aan toe gaat, om een oud voetbalstadion te renoveren:
    Voetbal : een feest voor de bevolking ! santé : :drank:

Het vergelijk met Aalst op sportief vlak is wellicht niet volledig te vergelijken (=ongeveer 1/3 groot, tov Craiova qua bevolking) , maar het welvaartsniveau ligt wel aanzienlijk verschillend...)

FOTO ZIE:
    FOTO | Interiorul noului stadion din Craiova arată fabulos | @ProSport.

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten