Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    We zullen zien zeker. Nu ook Uplace zijn vergunning geschorst ziet komt het mss allemaal nog goed.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Uplace stevent af op definitieve afwijzing - HLN.be

En weer naar af ...

Echt, beste Bart ... Geef het op en werk uw idee verder uit over de grens. Duitsland, Nederland, Frankrijk en maak dan héél veel reclame in België.
    Geef riante promoties voor iedereen die vanuit België komt winkelen in jouw Uplace. Laat iedereen dan maar klagen, dat de economie bij ons naar de kloten gaat.
    Dan antwoord ik niet.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Uplace stevent af op definitieve afwijzing - HLN.be

En weer naar af ...

Echt, beste Bart ... Geef het op en werk uw idee verder uit over de grens. Duitsland, Nederland, Frankrijk en maak dan héél veel reclame in België.
    Geef riante promoties voor iedereen die vanuit België komt winkelen in jouw Uplace. Laat iedereen dan maar klagen, dat de economie bij ons naar de kloten gaat.
    ja, en verander de naam naar Upyours

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Langs een van de drukste verkeersassen van het land een shoppingcentrum neerplanten is gewoon hallucinant. Mega shoppingcentra op zo'n plaatsen zijn gewoon passé zeker in tijden dat er enorm veel online wordt gekocht.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wie is er in godsnaam ook vragende partij voor zo'n gedrochten? Enkel de projectontwikkelaars en de buitenlandse ketens. De Vlaamse middenstand betaalt het gelag. I.p.v. economische activiteit komen er laagwaardige retailjobs.

Dat Uplace hun spel over de grens zet en daar de economie kapot maakt hé. Maar aub niet in Vlaanderen.
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Wie is er in godsnaam ook vragende partij voor zo'n gedrochten? Enkel de projectontwikkelaars en de buitenlandse ketens. De Vlaamse middenstand betaalt het gelag. I.p.v. economische activiteit komen er laagwaardige retailjobs.

Dat Uplace hun spel over de grens zet en daar de economie kapot maakt hé. Maar aub niet in Vlaanderen.
    Ondertussen is er wel een Docks in Brussel en mogen we in 2021 Neo verwachten aan de Heizel ...
    Consequent is het niet.
    Dan antwoord ik niet.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ondertussen is er wel een Docks in Brussel en mogen we in 2021 Neo verwachten aan de Heizel ...
    Consequent is het niet.
    Het is toch niet omdat Brussel zijn lokale economie kapot wil dat we dat in Vlaanderen ook moeten toelaten? Bovendien betaalt de Brusselse belastingsbetaler voor die shoppingcenters, niet de Vlaamse. Ik als Vlaamse belastingbetaler heb daarentegen liever dat mijn belastingsgeld in iets anders terechtkomt dan Bart Verhaeghe zijn zakken.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Het is toch niet omdat Brussel zijn lokale economie kapot wil dat we dat in Vlaanderen ook moeten toelaten? Bovendien betaalt de Brusselse belastingsbetaler voor die shoppingcenters, niet de Vlaamse. Ik als Vlaamse belastingbetaler heb daarentegen liever dat mijn belastingsgeld in iets anders terechtkomt dan Bart Verhaeghe zijn zakken.
    Maar het is o.a. "ook" Brussel die met alle macht wil voorkomen dat Uplace er komt.
    Dat zou immers een te grote concurrent worden voor eerder genoemde Docks en Neo ...

Denk je trouwens echt, dat het een Vlaming ervan zal weerhouden (als Uplace er niet komt) om dan maar naar Docks (of later Neo) te gaan?
    Het is niet, dat de Vlaamse overheid daar wat aan heeft ...
    Dan antwoord ik niet.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Maar het is o.a. "ook" Brussel die met alle macht wil voorkomen dat Uplace er komt.
    Dat zou immers een te grote concurrent worden voor eerder genoemde Docks en Neo ...
    Dat is het eerste wat ik er van hoor. Geef daar eens concrete voorbeelden van?

Denk je trouwens echt, dat het een Vlaming ervan zal weerhouden (als Uplace er niet komt) om dan maar naar Docks (of later Neo) te gaan?
    Of er nu 1 of 3 shoppingcenters komen, ik denk dat het potentieel Vlamingen dat zo'n dingen opzoekt niet zal wijzigen. En dan heb ik liever dat ze het doen op een plaats dat niet met mijn belastingsgeld is betaald.

Het is niet, dat de Vlaamse overheid daar wat aan heeft ...
    Niemand heeft iets aan die shoppingcenters, buiten de projectontwikkelaars.

Ik kan overigens niets anders constateren dan dat het enige argument dat je pro-Uplace hebt is dat Brussel er ook eentje zet. Dat is toch wel een zwakke redenering?
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Dat is het eerste wat ik er van hoor. Geef daar eens concrete voorbeelden van?

Of er nu 1 of 3 shoppingcenters komen, ik denk dat het potentieel Vlamingen dat zo'n dingen opzoekt niet zal wijzigen. En dan heb ik liever dat ze het doen op een plaats dat niet met mijn belastingsgeld is betaald.

Niemand heeft iets aan die shoppingcenters, buiten de projectontwikkelaars.

Ik kan overigens niets anders constateren dan dat het enige argument dat je pro-Uplace hebt is dat Brussel er ook eentje zet. Dat is toch wel een zwakke redenering?
    Het is niet omdat Brussel er ééntje zet hoor.
    Zoals ik zei, gaat het er me wel om dat het allemaal consequent moet blijven. Enerzijds argumenteren dat zo dicht nabij een stadscentrum een shoppingcenter bouwen het verkeer niet ten goede komt; anderzijds, zo goed als 'binnen' datzelfde stadscentrum er twee bouwen ... Consequent is anders.

Elke overheid heeft werkingsmiddelen nodig. Dat halen ze ten (grote) dele uit belastinggeld. Hoe meer zo een shoppingcomplex omzet, hoe meer belastingen er kunnen worden gegenereerd; en hoe minder bijkomende belastingen de inwoners van die overheid moeten bijpassen in de vorm van bijkomende en/of extra taksen.

Als Vlamingen aldus naar Brussel gaan om te shoppen; dan komt de de Brusselse overheid direct ten goede; en niet de Vlaamse overheid. Geld dat een Vlaming uitgeeft in Brussel; is een indirect verlies voor de Vlaamse overheid. En dat, passen jij en ik als Vlaming uiteindelijk toch bij ...
    Dan antwoord ik niet.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben ook niet voor die Brusselse centers, maar daar kunnen Vlamingen wij niets over beslissen. Het liefst zie ik geen enkel verschijnen.

Overigens ben ik er verre van overtuigd dat die centers ook maar iets bijbrengen. De verkoop die daar plaatsvindt wordt gewoon weggehaald uit de binnenstad. Effect: nul. Of zelfs negatief. I.p.v. aan te kopen bij zelfstandige handelaars wordt er in zo'n centers aangekocht bij grote ketens die amper belastingen betalen en enkel laagwaardige arbeid creëren.

Imo: hoe minder van die megagedrochten hoe beter voor ons en voor de economie. Als Uplace er niet komt is er toch al één minder.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Ik ben ook niet voor die Brusselse centers, maar daar kunnen Vlamingen wij niets over beslissen. Het liefst zie ik geen enkel verschijnen.

Overigens ben ik er verre van overtuigd dat die centers ook maar iets bijbrengen. De verkoop die daar plaatsvindt wordt gewoon weggehaald uit de binnenstad. Effect: nul. Of zelfs negatief. I.p.v. aan te kopen bij zelfstandige handelaars wordt er in zo'n centers aangekocht bij grote ketens die amper belastingen betalen en enkel laagwaardige arbeid creëren.

Imo: hoe minder van die megagedrochten hoe beter voor ons en voor de economie. Als Uplace er niet komt is er toch al één minder.
    En, uit Vlaanderen, voor zij die van Vlaanderen naar Brussel trekken om er te shoppen. Zo blijft de situatie, dat Vlaanderen inkomsten misloopt die uiteindelijk door jou en mij zullen worden bijgepast ...
    Dan antwoord ik niet.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    En, uit Vlaanderen, voor zij die van Vlaanderen naar Brussel trekken om er te shoppen. Zo blijft de situatie, dat Vlaanderen inkomsten misloopt die uiteindelijk door jou en mij zullen worden bijgepast ...
    Uplace is hier geen oplossing voor, integendeel. Ik denk dat géén Uplace maar toch nog die Brusselse centers nog altijd beter voor onze economie is dan die Brusselse centers én Uplace. De hoeveelheid bestedingen die vanuit Vlaanderen naar die Brusselse centers zal verschuiven lijkt me beperkt, terwijl de maatschappelijke kosten op Brussel worden afgewenteld. Bovendien gaan die bestedingen toch naar het buitenland, want de meeste ketens zijn buitenlands.

Als we om onze economie bezorgd zijn denk ik dat we best wat minder tijd en belastingsgeld spenderen aan megaprojecten als Uplace en het daarentegen investeren in het opwaarderen van onze bestaande handelskernen en ondernemers. Ik denk dat de Vlaming veel meer gediend is met een gezellige stadskern waar hij te voet al zijn inkopen kan doen, een mix van ketens en authentieke zaken, en rustig een terrasje in de echte stadsfeer kan doen. In tegenstelling tot die artificiële hypercommerciële 'beleving' in een afgelegen en afgesloten shoppingoord.
    _/Forum Supervisor

iTrader
    0
    Vennootschapsbelasting wordt federaal geïnd en daarna verdeeld dacht ik. Het maakt daarvoor niet uit in welk gewest de vennootschap ligt.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Pagina 3 van 8 Eerste 1234567 ... Laatste

Regels voor berichten