Pagina 10 van 10 Eerste ... 678910
    Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Choco en co horen niet elke dag, zo simpel is het
    ik at vroeger van mijn 10e tot mijn 14e dagelijks boterhammen met choco. Zat ik toen ook onder de armoedegrens?

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    geef me eens langdurig werklozen die nooit gaan solliciteren of naar een job interview gaan en die je zelf zou willen aannemen mocht je een bedrijf hebben?
    Ik denk dat je eerst best eens de manier van werken van de VDAB bekijkt[/quote]

https://www.gva.be/cnt/dmf20170526_0...en-werk-zoeken

Slechts 1 op 1.171 bruggepensioneerden en 60 plussers werd verplicht om te gaan solliciteren. De VDAB is voor mij het toppunt van een logge overheidsinstelling die dient om overheidsbaantjes te creëren. Van mij mogen ze er onmiddellijk de stekker uit trekken.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik denk dat je eerst best eens de manier van werken van de VDAB bekijkt
    https://www.gva.be/cnt/dmf20170526_0...en-werk-zoeken

Slechts 1 op 1.171 bruggepensioneerden en 60 plussers werd verplicht om te gaan solliciteren. De VDAB is voor mij het toppunt van een logge overheidsinstelling die dient om overheidsbaantjes te creëren. Van mij mogen ze er onmiddellijk de stekker uit trekken.[/QUOTE]

Dat zijn de mensen die "aangepast beschikbaar" moeten zijn. In de praktijk betekent dit dat de VDAB ze gerustlaat. Dit is overeengekomen met de overheid, vallen ook buiten de statistieken.

Het gaat overigens "maar" over zo'n 1100 mensen, de nieuwe bruggepensioneerden moeten wel degelijk volledig beschikbaar zijn.

Op de site van de RVA kan je daar bij interactieve statistieken/jaarverslag alle gegevens over vinden en kan je zien dat het aantal bruggepensioneerden enorm zakt.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    ik at vroeger van mijn 10e tot mijn 14e dagelijks boterhammen met choco. Zat ik toen ook onder de armoedegrens?
    beweer ik dat ergens? Nee. het is gewoon niet gezond.
    Pippi L.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het gaat niet om wat de man maximaal kan wanneer hij zich op zijn best voelt maar wat hij consistent iedere werkdag kan zoals een arbeidscontract voorschrijft met een beperkt aantal ziekendagen.
    Als hij soms 1 en soms 2 uur kan werken en soms 0 uur gaan er zo goed als geen jobs zijn die hij 'kan' beoefenen.
    maar dan is het misschien aan de overheid om jobs aan te passen aan mensen, en niet mensen aan jobs.
    Pippi L.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    maar dan is het misschien aan de overheid om jobs aan te passen aan mensen, en niet mensen aan jobs.
    De jobs zijn al maximaal aangepast aan de mensen. Flexibele uren? Check. Gedeeltelijke tewerkstelling? Check. Toegankelijkheid voor rolstoelpatiënten? Check. Ergonomie-coaches? Check.

De jobmarkt is nog nooit zo soepel geweest. Meer dan 99% van de bevolking is medisch geschikt om 1 van de de bestaande jobs te beoefenen. Wat jij voorstelt, om jobs te creeëren op maat voor de resterende 1% van individuen die om medische redenen soms 0, soms 1 en soms 2 uur per dag kunnen werken, dat is gewoon een dikke nuloperatie en bovendien onethisch. Dat is gewoon wat kunstmatige jobs bijcreeëren om mensen kost wat kost te laten 'werken om te werken'. Als iemand maar 1 à 2 uur per dag kan werken, hoe gaat die dan na zijn werk nog boodschappen kunnen doen, koken en strijken? Dat is een hulpbehoevende persoon die vervolgens via gesubsidieerde thuiszorg evenveel uren geholpen moet worden als dat die energie kan steken in een job.

In plaats van de 1% mensen die niet 'kunnen' werken te pesten en als excuus te gebruiken waarom de werkloosheidcijfers de schuld zouden zijn van de overheid, zou de energie beter gestoken worden in het activeren van de overige 7% mensen die langdurig niet 'willen' werken. De werkschuwe dopper die huivert bij het idee dat werk een routinematige activiteit is die deel uitmaakt van hun leven. Die leeft van de ziekenkas door krukken tevoorschijn te toveren bij de controle arts en nu en dan in het zwart bijverdient of wat koper pikt om zo van dag tot dag rond te komen. Geef die maar zoveel mogelijk gemeenschapsdienst waardoor niet willen werken een keuze wordt tussen de pest en de cholera.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    De jobs zijn al maximaal aangepast aan de mensen. Flexibele uren? Check. Gedeeltelijke tewerkstelling? Check. Toegankelijkheid voor rolstoelpatiënten? Check. Ergonomie-coaches? Check.
    flexibele uren: geen recht, zelfs indien haalbaar (werkgever kiest)
    gedeeltelijke tewerkstelling geen recht (werkgever kiest)
    toegankelijkheid voor rolstoelpatiënten: bij mijn weten enkel verplicht in de overheid
    ergonomie-coaches: geen verplichting (enkel in bepaalde sectoren, vaak na vakbondseis)

Hoezo "maximaal" aangepast?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade
    De jobmarkt is nog nooit zo soepel geweest. Meer dan 99% van de bevolking is medisch geschikt om 1 van de de bestaande jobs te beoefenen. Wat jij voorstelt, om jobs te creeëren op maat voor de resterende 1% van individuen die om medische redenen soms 0, soms 1 en soms 2 uur per dag kunnen werken, dat is gewoon een dikke nuloperatie en bovendien onethisch. Dat is gewoon wat kunstmatige jobs bijcreeëren om mensen kost wat kost te laten 'werken om te werken'. Als iemand maar 1 à 2 uur per dag kan werken, hoe gaat die dan na zijn werk nog boodschappen kunnen doen, koken en strijken? Dat is een hulpbehoevende persoon die vervolgens via gesubsidieerde thuiszorg evenveel uren geholpen moet worden als dat die energie kan steken in een job.
    die 1 à 2 uur is na de huishoudelijke taken, hé en dat ging over iemand die 66% arbeidsongeschikt is. Alsje mijn tekst goed leest, had ik het ook over zij die "net niet ziek genoeg zijn", maar nu gewoon in de werkloosheid verzeilen.

In plaats van de 1% mensen die niet 'kunnen' werken te pesten en als excuus te gebruiken waarom de werkloosheidcijfers de schuld zouden zijn van de overheid, zou de energie beter gestoken worden in het activeren van de overige 7% mensen die langdurig niet 'willen' werken. De werkschuwe dopper die huivert bij het idee dat werk een routinematige activiteit is die deel uitmaakt van hun leven. Die leeft van de ziekenkas door krukken tevoorschijn te toveren bij de controle arts en nu en dan in het zwart bijverdient of wat koper pikt om zo van dag tot dag rond te komen. Geef die maar zoveel mogelijk gemeenschapsdienst waardoor niet willen werken een keuze wordt tussen de pest en de cholera.
    Factcheck:
    totale werkloosheid: 6,8% (207285 mensen). Van die totale werkloosheid zijn 53843 mensen zelfs minder dan 3 maand werkloos. Méér dan de helft is minder dan 1 jaar werkloos. In die cijfers zitten ook de mensen die regelmatig werken, maar op moment zelf werkloos zijn (ingeschreven bij de VDAB). Mijn schoonvader werkte van zijn 52ste tot zijn 68ste bij Bellewaerde (van eind maart tot in november). De wintermaanden was hij thuis en moest hun dus stempelen (hij werkte wel af en toe). Desondanks zat hij ook in die cijfers. Om die dan als "niet willen" werken te beschouwen, vreemd.

Overigens:
    33510 zijn arbeidsgehandicapt (="niks mee aan te vangen"). Een groep die jaar na jaar stijgt (zie ook de beroepsziekten en dergelijke).

Van de 62050 mensen die als langdurig werkloos beschouwd worden, zijn 25779 55+'er. Zo'n 40%

Dus, van die 207285 mensen krijgen er slechts 135.215 een werkloosheidsuitkering. Je mag die 7% profiteurs dus al minstens doen dalen naar 4,4% , maar zelfs dan reken je nog alle arbeidsgehandicapten en mensen die nog maar net werkloosuitkering krijgen mee.
    Pippi L.

Whit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    "Werkgever kiest" -> Als hij getalenteerde/gemotiveerde mensen wil aanwerven/behouden, is daar weinig keuze.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whit Bekijk bericht
    "Werkgever kiest" -> Als hij getalenteerde/gemotiveerde mensen wil aanwerven/behouden, is daar weinig keuze.
    Waarom zou dat "weinig keuze" zijn? Het is zijn keuze om te kiezen voor deze manier van motivatie om in dienst te blijven of een andere motivatie.

Maar voor mensen die gehandicapt zijn, is dat dus volledig een keuze van de werkgever. Hij kan er voor kiezen om die mensen niet aan te nemen of geen flexibele uren in te voeren.
    Pippi L.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoezo "maximaal" aangepast?
    Niet alles hoeft in een plicht gegoten te worden voor de wzerkgever om te kunnen werken. Feit is dat er genoeg jobs bestaan voor mensen die maar deeltijds kunnen werken of voor rolstoelpatiënten. Je gaat mij niet wijsmaken dat de meeste langdurige werklozen omwille van dit soort medische handicaps langdurig werkloos zijn.

die 1 à 2 uur is na de huishoudelijke taken, hé en dat ging over iemand die 66% arbeidsongeschikt is. Alsje mijn tekst goed leest, had ik het ook over zij die "net niet ziek genoeg zijn", maar nu gewoon in de werkloosheid verzeilen.
    Mijn punt is dat als je in plaats van 38 uur, amper 8 uur per week kan werken omwille van medische redenen, je even goed ziek thuis kan thuis blijven.

Factcheck:
    totale werkloosheid: 6,8% (207285 mensen). Van die totale werkloosheid zijn 53843 mensen zelfs minder dan 3 maand werkloos. Méér dan de helft is minder dan 1 jaar werkloos. In die cijfers zitten ook de mensen die regelmatig werken, maar op moment zelf werkloos zijn (ingeschreven bij de VDAB). Mijn schoonvader werkte van zijn 52ste tot zijn 68ste bij Bellewaerde (van eind maart tot in november). De wintermaanden was hij thuis en moest hun dus stempelen (hij werkte wel af en toe). Desondanks zat hij ook in die cijfers. Om die dan als "niet willen" werken te beschouwen, vreemd.

Overigens:
    33510 zijn arbeidsgehandicapt (="niks mee aan te vangen"). Een groep die jaar na jaar stijgt (zie ook de beroepsziekten en dergelijke).

Van de 62050 mensen die als langdurig werkloos beschouwd worden, zijn 25779 55+'er. Zo'n 40%

Dus, van die 207285 mensen krijgen er slechts 135.215 een werkloosheidsuitkering. Je mag die 7% profiteurs dus al minstens doen dalen naar 4,4% , maar zelfs dan reken je nog alle arbeidsgehandicapten en mensen die nog maar net werkloosuitkering krijgen mee.
    Je eigen gelijk rekenen is altijd gemakkelijk.
    Uiteindelijk waren er in juli 2017 welgeteld 374.292 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen waarvan 179.475 langdurig werklozen (+2j) waarvan er dus maar 33510 arbeidsgehandicapt zijn?
    Mijn punt blijft dus dat je je niet moet richten op jobs voor die 33k arbeidsgehandicapten maar de overige 146k langdurig werklozen die wel kunnen werken maar dat om andere redenen niet doen.
    Daarvan hoeven er geen weggecijferd te worden met het excuus 'ja maar ze zijn al 55+ jaar' of 'ja maar ze zijn net niet ziek genoeg'. Omgekeerd zijn er waarschijnlijk meer mensen die 'net te ziek' gerekend worden terwijl ze wel kunnen gaan werken. Komediant longlijders eerste klasse die met zuurstofapparaten rondjossen als het hen goed uitkomt en opeens zonder apparaat kunnen wanneer ze de kasten en zetels verhuizen. Dat is precies toch wel iets variabel, die longcapaciteit.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 17 september 2018 om 15:37
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Niet alles hoeft in een plicht gegoten te worden voor de wzerkgever om te kunnen werken. Feit is dat er genoeg jobs bestaan voor mensen die maar deeltijds kunnen werken of voor rolstoelpatiënten.
    ah? toon ze me...

Feit is dat sinds de laatste reïntegratiemaatregelen, de belangrijkste genomen maatregel "4" is: definitieve arbeidsongeschiktheid. En dus gewone werkloosheid
    Aantal aanpassingen is schandalig beperkt: http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1261679

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°blade
    Je gaat mij niet wijsmaken dat de meeste langdurige werklozen omwille van dit soort medische handicaps langdurig werkloos zijn.
    dat heb ik ook niet beweerd. Wel dat er een belangrijke categorie is, zoals ook De Block aanvaardt. En algemeen (ook buiten de vakbonden) erkend wordt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°blade

Mijn punt is dat als je in plaats van 38 uur, amper 8 uur per week kan werken omwille van medische redenen, je even goed ziek thuis kan thuis blijven.
    je punt gaat over iemand met 8 uur. Die was ziek, en dus niet werkloos. Het ging ook over mensen met méér dan 8 uur.

Uiteindelijk waren er in juli 2017 welgeteld 374.292 werkzoekende uitkeringsgerechtigde volledig werklozen waarvan 179.475 langdurig werklozen (+2j) waarvan er dus maar 33510 arbeidsgehandicapt zijn?
    je cijfers zijn waarschijnlijk de federale cijfers. Gezien arbeidsreïntegratie in de praktijk vooral vlaamse materie is én die 33510 ook de vlaamse arbeidsgehandicapten waren, heb ik de vlaamse cijfers genomen.

Mijn punt blijft dus dat je je niet moet richten op jobs voor die 33k arbeidsgehandicapten maar de overige 146k langdurig werklozen die wel kunnen werken maar dat om andere redenen niet doen.
    Daarvan hoeven er geen weggecijferd te worden met het excuus 'ja maar ze zijn al 55+ jaar' of 'ja maar ze zijn net niet ziek genoeg'. Omgekeerd zijn er waarschijnlijk meer mensen die 'net te ziek' gerekend worden terwijl ze wel kunnen gaan werken. Komediant longlijders eerste klasse die met zuurstofapparaten rondjossen als het hen goed uitkomt en opeens zonder apparaat kunnen wanneer ze de kasten en zetels verhuizen. Dat is precies toch wel iets variabel, die longcapaciteit.
    Hoeveel van die komedianten heb jij onderzocht en gezien?
    Pippi L.

Pagina 10 van 10 Eerste ... 678910

Regels voor berichten