Bekijk resultaten enquête: Wie wordt president?

Aantal stemmers
80. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Francois Fillon

15 18,75%
  • Martine Le Pen

32 40,00%
  • Francois Hollande

3 3,75%
  • Manuel Valls

0 0%
  • Emmanuel Macron

29 36,25%
  • Francois Bayrou

1 1,25%
  • Jean-Luc Melenchon

0 0%
  • Arnaud Montebourg

0 0%
Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647
    Sonny Crockett's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Macron die vol overtuiging (en bijna euforisch is daarover) stelt dat Frankrijk er is in geslaagd om een spanning te genereren tussen Duitsland en Rusland, is ook weer fraai. Ik snap het echt niet meer. Is Frankrijk echt op zoek naar een nieuwe oorlog? Wat steekt hier achter.
    Ondertussen blijft de V.S. dreigen met nieuwe sancties, en stelt gelijk dat het zeker geen oorlog wenst.

Als ik van Jan, Piet en Mia om de haverklap van dit en dat wordt beschuldigd, zonder dat daar één bewijs voor is. Als diezelfde Piet, Jan en Mia me om uitdagen en klappen verkopen, maar wel stellen dat ze geen ruzie wensen, om me nadien opnieuw te bedreigen ... Ja, dan denk ik dat Jan, Piet en Mia ruzie zoeken. En dan komt er een dag dat ik niet langer over me heen laat lopen.
    Nooit gehoord van leestekens?
    Een zin begint zonder hoofdletter?
    Dan interesseert jouw mening/vraag me niet.
    Dan antwoord ik niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Wie neemt Frankrijk nog serieus. Als zelfs Mia Doornaert, een notoir francofiel, al zegt dat Frankrijk z'n feitelijke macht aan het verliezen is, dan moet je je niet al te veel illusies meer maken.
    De enige manier waarop we als Europa überhaupt nog iets kunnen voorstellen is door meer Europese integratie en eindelijk een vuist te maken tegen de andere grote wereldspelers.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yann!ck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wie neemt Frankrijk nog serieus. Als zelfs Mia Doornaert, een notoir francofiel, al zegt dat Frankrijk z'n feitelijke macht aan het verliezen is, dan moet je je niet al te veel illusies meer maken.
    De enige manier waarop we als Europa überhaupt nog iets kunnen voorstellen is door meer Europese integratie en eindelijk een vuist te maken tegen de andere grote wereldspelers.
    Wat bedoel je juist met 'nog meer' Europese integratie?
    Wat is Europese integratie?
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
    Wat bedoel je juist met 'nog meer' Europese integratie?
    Wat is Europese integratie?
    Ik denk dat het internet u dat veel beter kan uitleggen.

Edit Crew: Graag een beetje (tot veel) meer onderbouwing in een post dan dit. Hierop kan een ander alleen maar vragen: Zeg het toch maar. Om uiteindelijk bij hetzelfde eindpunt uit te komen.
    Laatst gewijzigd door Loser; 17 april 2018 om 11:14

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yann!ck Bekijk bericht
    Ik denk dat het internet u dat veel beter kan uitleggen.
    Ik hoor het graag van jou. Hoe interpreteer jij dat, gezien je stelt dat er meer Europese integratie moet zijn in functie van dat het de enige manier zou zijn om Europa nog iets te laten betekenen.
    Dan antwoord ik niet.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik hoor het graag van jou. Hoe interpreteer jij dat, gezien je stelt dat er meer Europese integratie moet zijn in functie van dat het de enige manier zou zijn om Europa nog iets te laten betekenen.
    Meestal denkt men dan in de richting van een US of E he...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Meestal denkt men dan in de richting van een US of E he...
    Ja. Maar in welke vorm? En waarvoor krijgt Europa dan net meer/minder bevoegdheden?
    Binnen welke domeinen zal Europa meer/minder macht krijgen om juridisch iets of wat af te dwingen?
    Dat zijn vragen die ik heb voor mensen die stellen dat er meer Europese Integratie moet zijn om terug iets te betekenen.
    Dan antwoord ik niet.

iTrader
    6 (100%)
    Ja. Maar in welke vorm? En waarvoor krijgt Europa dan net meer/minder bevoegdheden?
    Binnen welke domeinen zal Europa meer/minder macht krijgen om juridisch iets of wat af te dwingen?
    Dat zijn vragen die ik heb voor mensen die stellen dat er meer Europese Integratie moet zijn om terug iets te betekenen.
    Typisch vertrekken ze vanuit het standpunt dat integratie nodig is om de standing in de wereld te behouden. De europese bevoegdheden moeten dat dan natuurlijk uitdragen, dus buitenlandse zaken, defensie, economie en een deel van de culturele bevoegdheden zouden op europees niveau moeten komen te staan. Dat kan uiteraard niet zonder eengemaakt juridisch kader, dus ook de hoogste rechtsauthoriteit komt dan op europees niveau te liggen. En dan heb je dus een US of E die qua verdeling van bevoegdheden gelijk is aan de US of A...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Typisch vertrekken ze vanuit het standpunt dat integratie nodig is om de standing in de wereld te behouden. De europese bevoegdheden moeten dat dan natuurlijk uitdragen, dus buitenlandse zaken, defensie, economie en een deel van de culturele bevoegdheden zouden op europees niveau moeten komen te staan. Dat kan uiteraard niet zonder eengemaakt juridisch kader, dus ook de hoogste rechtsauthoriteit komt dan op europees niveau te liggen. En dan heb je dus een US of E die qua verdeling van bevoegdheden gelijk is aan de US of A...
    Om nog maar te zwijgen van defensie. Frankrijk geeft haar directe steun aan de Verenigde Staten; Duitsland en andere landen onthouden zich van een aanval; maar zeggen de actie wel te steunen.
    Hoe ga je daar mee om? Wie gaat bepalen, wanneer en hoe dat leger dan in actie zal schieten?
    Nu heeft Poetin redenen om zijn relatie met Frankrijk in vraag te stellen. In geval dergelijke acties zouden zijn gelanceerd onder Europa-vlag; dan viseert hij Europa in zijn geheel. Ook landen (zoals Zwitserland), die zo veel als mogelijk neutraal proberen te blijven. Trouwens, wat Zwitserland betreft, welke landen vallen onder dat sterke Europa? Enkel de landen die behoren tot de Europese Unie, of elk land dat in Europa ligt?
    Kunnen landen zich nog onttrekken, zouden zij van oordeel zijn dat zij er niet langer deel willen van uitmaken?

Ik kom dus terug op mijn vraag aan de persoon die pleit voor meer integratie ...

Hoe?
    Wat?
    Waarom?
    Dan antwoord ik niet.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...rine-le-pen-p/
    Als onze tegenstanders politiek te gevaarlijk worden, dan gaan we ze maar laten vervolgen door onze vriendjes bij justitie.

In de ussr was dat ook een populaire techniek.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...rine-le-pen-p/
    Als onze tegenstanders politiek te gevaarlijk worden, dan gaan we ze maar laten vervolgen door onze vriendjes bij justitie.

In de ussr was dat ook een populaire techniek.
    Is blijkbaar standaardprocedure bij een zaak als deze. Ze staat terecht omdat ze gruwelijke beelden heeft verspreid die door kinderen kunnen gezien worden, en blijkbaar is de standaardprocedure in Frankrijk voor dergelijke zaken een psychologische evaluatie.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Zijn dat niet de beelden die ook door de pers verspreid werden?
    Kan me precies vaag herinneren dat ze daa rook te zien waren
    (al da niet geblurred, dat kan ik me niet herinneren)

Het lijkt me vergaand, ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat iemand als Le Pen die beelden verspreidde omdat ze wou dat deze gezien worden, om te laten zien hoe wreed IS was en trouwens nog steeds is.
    Lijkt me eerder dat die procedure zo is gemaakt om mensen die die beelden verspreiden en ze steunen of verheerlijken dat onderzoek te laten ondergaan.

Nu waarom ze dat onderzoek niet wilt doen snap ik niet echt.
    Heeft ze schrik dat ze de resultaten gaan manipuleren?

Het lijkt me dat de Le Pen familie al jaren in gevecht is met het etablissement
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Pagina 47 van 47 Eerste ... 374344454647

Tags for this Thread

Regels voor berichten