Pagina 5 van 67 Eerste 1234567891555 ... Laatste
    Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wij claimen dan ook niet dat we politiek volledig neutraal zijn. Wel dat we grotendeels onafhankelijk zijn, wat we ook bewezen hebben met vorige regeringen.
    OK, wij zijn dan volledig onafhankelijk, maar niet politiek volledig neutraal... bedankt voor de woordles...
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Wij claimen dan ook niet dat we politiek volledig neutraal zijn. Wel dat we grotendeels onafhankelijk zijn, wat we ook bewezen hebben met vorige regeringen.
    Dat is ook niet waar. Je weet goed genoeg dat het ACV staat voor de linkervleugel van de CD&V en dat die vinden dat ze minder en minder te zeggen hebben. Hier wordt dus ook een politiek spel gespeeld en dat weet jij toch ook.

Geen enkele vakbond is grotendeels onafhankelijk en dat proberen politieke partijen ook op in te spelen door zich in betogingen te mengen met standjes allerlei.

Een politieke mening hebben gecombineerd met een engagement komt de onafhankelijkheid nog nooit ten goede.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Op Twitter haalde Joel de Ceulaer een paar keer uit naar Torfs omdat die laatste onzin uitkraamde.
    Voorts stelde hij Torfs ook voor om eens wat Mouffe te lezen.
    Nu, kunnen we misschien eens niet aan de échte problemen beginnen en ervoor proberen te zorgen dat Joel de Ceulaer geen podium meer krijgt?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    OK, wij zijn dan volledig onafhankelijk, maar niet politiek volledig neutraal... bedankt voor de woordles...
    Zoals het dus voor iedereen al duidelijk was vanaf het begin

Aan de bestuursfoto te zien http://www.werkbond.be/wp-content/up...18381589_n.jpg, valt het verschil met de gewone vakbond weinig op, een blanke mannenbastion die angstvallig haar eigen voordelen verdedigt

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Dat is ook niet waar. Je weet goed genoeg dat het ACV staat voor de linkervleugel van de CD&V en dat die vinden dat ze minder en minder te zeggen hebben. Hier wordt dus ook een politiek spel gespeeld en dat weet jij toch ook.

Geen enkele vakbond is grotendeels onafhankelijk en dat proberen politieke partijen ook op in te spelen door zich in betogingen te mengen met standjes allerlei.

Een politieke mening hebben gecombineerd met een engagement komt de onafhankelijkheid nog nooit ten goede.
    Het is niet omdat je nauwe gesprekken onderhoud en invloed uitoefent op de regering, dat je niet grotendeels onafhankelijk kan zijn. Het acv doet in ongeveer even grote mate als het abvv mee, los van het feit dat hun zuil momenteel in de regering zit. En dat is niet uniek, het is een consequentie onafhankelijke houding op dat vlak. Dat de sp.a een abvver in de partijraad heeft, zorgt bvb niet ervoor dat de ene afhankelijk is van de andere.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Momenteel zijn wij hoofdzakelijk een drukkingsgroep met een mening en een visie, dat klopt.

Met het grote verschil ten opzichte van de traditionele vakbonden dat we op politiek vlak neutraal zijn en ons niet zullen moeien met de richting van het beleid dat gezet wordt,
    Lijkt me moeilijk om die twee te combineren.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Moest de werkbond geen volwaardig vakbondsalternatief worden?

Vraag me af of die kerels daar nog maar ooit hun handen hebben vuilgemaakt, totaal vervreemd van echte arbeid.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Lijkt me moeilijk om die twee te combineren.
    De rest van die post heb je gedelete en biedt het antwoord op die vraag.

Dat is zo een beetje iemand die post:
    "Ik heb nog nooit iemand vermoord"

En dan quote jij:
    "Hey jij zegt:
    'Ik heb [...] iemand vermoord'"
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht

Vraag me af of die kerels daar nog maar ooit hun handen hebben vuilgemaakt, totaal vervreemd van echte arbeid.
    Zwak...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Kon je toch verwachten ?

memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht

Zoals dat gij totaal vervreemd zijt van de echte wereld en blijft dromen in uw studentenwereldje?

Ge beseft toch dat een vakbond niet veel te maken heeft met arbeider vs bediende? Waarom moeten die dan "hun handen vuilgemaakt hebben met 'echte' arbeid" ?

Voor de rest wil ik toch even zeggen watvoor een zielepoten degene zijn die hier die werkbond aanvallen op de meest marginale manieren mogelijk. Tot zelf jawel lachen met een foto... WAUW. We kunnen ook eens lachen met wat dwaze foto's van vakbonds"leden" , dat gaat de discussie naar een hoger niveau tillen ja!

Maar goed dat past natuurlijk wel bij het imago van de vakbonden. Doen alsof ze constructief willen zijn, maar geen greintje respect voor een ander zijn mening. Top.
    Sorry, the lifestyle you ordered is out of stock!

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    De rest van die post heb je gedelete en biedt het antwoord op die vraag.

Dat is zo een beetje iemand die post:
    "Ik heb nog nooit iemand vermoord"

En dan quote jij:
    "Hey jij zegt:
    'Ik heb [...] iemand vermoord'"
    Omdat het niet relevant was. Je zegt letterlijk dat je een drukkingsgroep bent die het beleid niet wil beinvloeden.

Nu mooi initiatief maar hashtag activisme is gemakkelijk. Je doet net hetzelfde als JPV claimen dat je hopen mensen vertegenwoordigt zonder veel basis voor die stelling.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Omdat het niet relevant was. Je zegt letterlijk dat je een drukkingsgroep bent die het beleid niet wil beinvloeden.

Nu mooi initiatief maar hashtag activisme is gemakkelijk. Je doet net hetzelfde als JPV claimen dat je hopen mensen vertegenwoordigt zonder veel basis voor die stelling.
    We vertegenwoordigen een mening die leeft bij veel mensen. Dat durf ik wel stellen.
    Hoeveel mensen we effectief vertegenwoordigen zullen we inderdaad pas kunnen zeggen eens we officieel betalende leden hebben.

Uiteraard zijn likes nog van een heel andere aard dan mensen die effectief hun portefeuille bovenhalen en betalend lid worden.

PS. Wat wel relevant was en wat ik bedoelde is dat ik zei dat we het beleid niet willen beïnvloeden MET DE MIDDELEN waarmee de huidige vakbonden dit denken te moeten doen.
    En dat wij ons zullen schikken in de uitwerking van sociale thema's naar het kader dat democratisch vastgelegd is.

Als de PvdA bijvoorbeeld aan de macht komt en de pensioenleeftijd voor iedereen op 50 wil zetten, dan zullen wij binnen DAT kader aan de slag gaan om een detailuitwerking hiervan te bewerkstelligen.
    Dat wil niet zeggen dat onze mening niet zal zijn dat we dit een stomme beslissing vinden. Maar we zullen er niet voor staken om het terug te draaien. Op die manier zullen we het beleid niet beïnvloeden.

Je kan iets een mega stomme beslissing vinden, maar er toch aan meewerken om binnen dat gegeven kader een zo goed mogelijke invulling van het beleid te doen.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Ge zou kunnen die vergelijking ook doortrekken met vakbonden die x aantal leden hebben en x aantal leden die effectief bereid zijn te staken/betogen ...

iTrader
    0
    Stakers saboteren Waalse sporen ‘met schandalige daden’ - De Standaard

Epic.

Kan je die mannen niet strafrechtelijk aanklagen?

Pagina 5 van 67 Eerste 1234567891555 ... Laatste

Regels voor berichten