Pagina 3 van 67 Eerste 12345671353 ... Laatste

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Rudy De Leeuw is wel sterk in elke keer naast de kwestie te antwoorden. Ergelijk.
    Persoonlijk vind ik dat zijn sterkste punt is niet willen luisteren naar iemand anders. (Communicatieve vaardigheden van een peuter noem ik dat.) Als je een dialoog wilt voeren is 't pertang allemaal zeer simpel:
    a) Persoon A spreekt, persoon B begint te luisteren
    b) Persoon B spreekt, persoon A begint te luisteren.
    c) Goto a)

Ik kan die mens zijn destructief gedrag niet hebben. Vanaf dat die zijn mond open doet is 't altijd een ondertoon van: 'wij willen x of we leggen het hele land plat'. Ja daar stopt het denk ik dan. Die mens gaat gewoon door het rooie (phun intended) vanaf dat zijn gesprekspartner nog maar één woord zegt dat hem niet bevalt. Alsof je op eieren moet lopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik begrijp niet hoe men kan blijven staken tot in de oneindigheid. Je krijgt 30 euro per dag van de vakbond OK. Maar daarmee kan je je vrouw en kindjes niet te eten geven.
    Elke maand dat je staakt krijg je dus <1000 eurokes per maand binnen. Hoe krijg je dat als staker uitgelegd aan je gezin als je desnoods maanden lang verder staakt? (zoals sommige vakbonden van plan zijn).
    't is denk ik niet de bedoeling dat je een hele maand staakt. Dan heb je dit niet voor. Elke vrijdag het werk neerleggen (en in uw bed blijven stinken) is minder hard op de portemonnee en zeker even efficiënt. En maar genieten van het verlengde weekend. zo slim zijn ze wel niet.

Staken oké, ik blijf het gewoon inefficiënt vinden de dag van vandaag. En vooral bij overheidsdiensten. Bij een werkgever kan je die op de knieën krijgen met een ferm potje staken, want dan zit je rechtstreeks in die mens zijn winst te snijden. Bij overheden, tsjah wie betaalt uw pree? De overheid, die hebben nog reserve om wat te incasseren, en het geld komt toch van de belastingbetaler.
    Laatst gewijzigd door Enira; 1 juni 2016 om 09:46

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren lanceerden we met de werkbond @werkenmag de hashtag #nognooitgestaakt.

De boodschap is viraal gegaan met op dit moment meer dan 700.000 mensen die het bericht op hun tijdlijn hebben gekregen en bijna 10.000 gedeelde berichten.

Dit is zelfs méér dan de actie van N-va met de hashtag #genoeggestaakt (zij halen 8.500 gedeelde berichten)

Nog een cijfertje: De werkbond heeft 26.000 volgers op facebook. Het ACV en ABVV samen hebben er 19.000 en als een bericht van hen 50 keer gedeeld wordt, is het een succes.

Ik ga akkoord dat dit an sich niks zegt over de aanhang in real life.
    Maar het zegt wél iets over hoe modern een organisatie is, welk publiek ze aantrekt en hoe ze omgaan met communicatie.

Zoals in vele domeinen zijn de vakbonden qua communicatie en moderne media niet mee met hun tijd.

Wat betreft het stakingsdebat:
    - Rudy de Leeuw en Bart de Wever: ontgoochelend en verzuurd (beiden)
    - Karel van Eetveld en Rik Torfs: verademing en waar het echt om gaat: proberen samen te werken in constructieve en positieve manier (waar ook de werkbond voor staat)
    - Crombez: populistisch, desinformatief,... alé ja, zichzelf...
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Ik ga akkoord dat dit an sich niks zegt over de aanhang in real life.
    Maar het zegt wél iets over hoe modern een organisatie is, welk publiek ze aantrekt en hoe ze omgaan met communicatie.
    dat zegt idd véél over jullie manier van communicatie. Daar zijn jullie sterk in.

Echter, hebben jullie duidelijk een visie behalve "werken mag" en "alles moet meer in overleg"

Wat zijn jullie standpunten? Welke zaken willen jullie concreet zien veranderen aan de arbeidsomstandigheden? Zaken zoals "arbeidsmarkt in de context van de 21ste eeuw" zijn zo vaag als maar kan zijn.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    dat zegt idd véél over jullie manier van communicatie. Daar zijn jullie sterk in.

Echter, hebben jullie duidelijk een visie behalve "werken mag" en "alles moet meer in overleg"

Wat zijn jullie standpunten? Welke zaken willen jullie concreet zien veranderen aan de arbeidsomstandigheden? Zaken zoals "arbeidsmarkt in de context van de 21ste eeuw" zijn zo vaag als maar kan zijn.
    Lees onze website of op facebook onze posts.

We hebben onder andere een 3-stappen programma opgesteld om mee te beginnen qua concrete zaken.

Ik kan hier pagina's tekst posten van teksten van uitgebreide visies en standpunten en heel concrete zaken, maar daar dient onze website en facebook voor, niet dit forum.

Als iemand hier vraagt waar de N-va of de SP.a of het ABVV etc. voor staan qua visie, dan ga je ook een link posten naar hun website, toch?! En niet een lap tekst hier zetten met een copy-paste van gans hun visie-pagina van hun website?

Bij deze dus: WERKBOND | Werken Mag
    of op facebook: werkbond
    twitter: @werkenmag

PS. Twitter dat is zoiets met maar 140 tekens per bericht, dus daarop zal je geen uitgebreide info vinden (aangezien ge van ABVV zijt, leg ik het maar uit hé, want die sociale media is nogal modern hé *grapje*)

PS2. Bedankt om te erkennen dat we daar sterk in zijn Mooi compliment.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

iTrader
    0
    Wel even een toegeving doen:

De werkbond is een jonge organisatie die momenteel inderdaad nog maar weinig tot geen effectieve concrete dienstverlening biedt, zoals de vele vakbondsmedewerkers wél leveren aan de loketten etc...
    In de meeste gevallen trouwens, doen deze mensen op het terrein bij de vakbonden uitstekend hun best om hun leden te helpen met de vragen en problemen die zij tegenkomen op de werkvloer.

Momenteel zijn wij hoofdzakelijk een drukkingsgroep met een mening en een visie, dat klopt.

De bedoeling is om langzaam uit te breiden en dienst per dienst te gaan aanleveren, leden te werven één per één, stap voor stap.

Met het grote verschil ten opzichte van de traditionele vakbonden dat we op politiek vlak neutraal zijn en ons niet zullen moeien (in de zin van chantage via staking etc...) met de richting van het beleid dat gezet wordt, ook niet als Di Rupo of Peter Mertens aan de macht zouden zijn.
    Wij zullen uiteraard onze mening verkondigen over de onderwerpen en duidelijk maken wat ons en onze achterban hun standpunten zijn, maar wij zullen altijd de democratie respecteren.

Ik denk dat dat één van de belangrijke verschillen is tussen de werkbond en de traditionele vakbonden.
    Dat staat an sich los van het werk dat de vakbondsmedewerkers doen op het terrein, dat werk is goed en moet blijven gebeuren. Daar hopen we ooit een concurrent te kunnen zijn...

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enira Bekijk bericht
    Ik kan die mens zijn destructief gedrag niet hebben. Vanaf dat die zijn mond open doet is 't altijd een ondertoon van: 'wij willen x of we leggen het hele land plat'. Ja daar stopt het denk ik dan. Die mens gaat gewoon door het rooie (phun intended) vanaf dat zijn gesprekspartner nog maar één woord zegt dat hem niet bevalt. Alsof je op eieren moet lopen.
    Zelfs de moderator had het zitten. Stel een verkeerde vraag en het vuur schiet uit die mens zijn ogen: "hoe durft ge dit te vragen aan mij, de onschendbare leider van de mensen?" Ranzig figuur tbh.

Hoe moet zo'n overleg zonder camera's gaan als De Leeuw die arrogantie en exploderende frustratie al aan de dag legt bij een TV debat, niet normaal. Ik kan het geloven dat hij (of zijn volgelingen) na een kwartier overleg hun biezen pakken bij onderhandelingen.

iTrader
    0
    Politiek neutraal, alleen jij gelooft dat zeker.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    - Karel van Eetveld en Rik Torfs: verademing en waar het echt om gaat: proberen samen te werken in constructieve en positieve manier (waar ook de werkbond voor staat)
    Wat ik wel aan Karel opmerkte:
    die bleef maar doorrazen over dialoog, gesprek aangaan, etc ... terwijl hij tegelijkertijd niet toeliet dat de moderator hem onderbrak, en maar blijven gaan. Dat dialoog is dan ook maar een groot monoloog he. :-)
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Wat ik wel aan Karel opmerkte:
    die bleef maar doorrazen over dialoog, gesprek aangaan, etc ... terwijl hij tegelijkertijd niet toeliet dat de moderator hem onderbrak, en maar blijven gaan. Dat dialoog is dan ook maar een groot monoloog he. :-)
    Was me niet direct opgevallen eigenlijk...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zubrowka Bekijk bericht
    Politiek neutraal, alleen jij gelooft dat zeker.
    Ik geloof niks. Ik ben een volledige atheïst.

En in dit geval wéét ik het zeker. Ik zit in het bestuur en heb bvb. geen partijkaart van geen enkele partij, nooit gehad trouwens. Net zoals de meerderheid van ons bestuur.
    We hebben 2 mensen die in de lokale politiek zitten onder open VLD vlag en 1 die voor N-va een lokaal mandaat uitvoert. Voor de rest geen politici in ons bestuur en zeker geen feedback tussen eender welk partijbestuur en ons.
    Ter info: onze voorzitter Bert Schelfhout is geen voorzitter meer van jong open-VLD en zetelt enkel nog in het lokaal gemeentebestuur in Deerlijk in de oppositie trouwens.

Dat JIJ dat allemaal niet gelooft, dat kan en daar kan ik maar bitter weinig aan veranderen

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Lees onze website of op facebook onze posts.

We hebben onder andere een 3-stappen programma opgesteld om mee te beginnen qua concrete zaken.

Ik kan hier pagina's tekst posten van teksten van uitgebreide visies en standpunten en heel concrete zaken, maar daar dient onze website en facebook voor, niet dit forum.
    ik lees nergens uitgebreide visies, noch op website, noch op facebook. Héél concrete zaken lees ik enkel rond het recht op werken en anti-stakingsacties. Verder niks.

Je hoeft niet alle visies te geven, maar leg eens concreet uit wat de visie is rond welzijn op het werk voor werknemers?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe
    Als iemand hier vraagt waar de N-va of de SP.a of het ABVV etc. voor staan qua visie, dan ga je ook een link posten naar hun website, toch?! En niet een lap tekst hier zetten met een copy-paste van gans hun visie-pagina van hun website?
    ik kan gerust gedetailleerde visieteksten opsturen over tal van onderwerpen naar wie echt geïnteresseerd is. Jij?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    ik lees nergens uitgebreide visies, noch op website, noch op facebook. Héél concrete zaken lees ik enkel rond het recht op werken en anti-stakingsacties. Verder niks.

Je hoeft niet alle visies te geven, maar leg eens concreet uit wat de visie is rond welzijn op het werk voor werknemers?

ik kan gerust gedetailleerde visieteksten opsturen over tal van onderwerpen naar wie echt geïnteresseerd is. Jij?
    Altijd geïnteresseerd in extra info

Wel kleine opmerking: De discussie is een klein beetje fout natuurlijk: een visie is per definitie relatief globaal hé... een visie geeft een richting aan, eventueel met enkele concrete stappen of doelen.

Geef mij eender welk detailprobleem en ik zal je een uitleg kunnen geven van hoe de werkbond dit concreet zou aanpakken gebaseerd op onze visie uiteraard.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Als gij verwacht dat die gedetailleerde teksten & uitgebreide visies kunnen voorleggen na een (in vergelijking met een een reeds gevestigde vakbond) korte opstartperiode, dan is uw bedoeling enkel om dit initiatief te proberen belachelijk te maken.
    Zo zijn we het al gewend natuurlijk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Met het grote verschil ten opzichte van de traditionele vakbonden dat we op politiek vlak neutraal zijn en ons niet zullen moeien (in de zin van chantage via staking etc...) met de richting van het beleid dat gezet wordt, ook niet als Di Rupo of Peter Mertens aan de macht zouden zijn.
    Wij zullen uiteraard onze mening verkondigen over de onderwerpen en duidelijk maken wat ons en onze achterban hun standpunten zijn, maar wij zullen altijd de democratie respecteren.

Ik denk dat dat één van de belangrijke verschillen is tussen de werkbond en de traditionele vakbonden.
    Dat staat an sich los van het werk dat de vakbondsmedewerkers doen op het terrein, dat werk is goed en moet blijven gebeuren. Daar hopen we ooit een concurrent te kunnen zijn...
    beetje eerlijk blijven, hé. Jullie zijn niet op politiek vlak neutraal.

De website werkbond.be is nog altijd ingeschreven op het adres van Open VLD. De naam van de VZW staat tegen alle wetgeving in niet vermeld op de site (en kan je dus ook niet traceren), waardoor je ook niet kan zien wie daar achter zit. Toevallig jij die de link durft geven?

Bestuursleden zijn massaal actief in N-VA en Open VLD. Voorzitter héél actief. Dat je dan "neutraal" zou zijn, is een beetje bij de haren gegrepen, hé.
    Rosa Parks

cma's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    beetje eerlijk blijven, hé. Jullie zijn niet op politiek vlak neutraal.

De website werkbond.be is nog altijd ingeschreven op het adres van Open VLD. De naam van de VZW staat tegen alle wetgeving in niet vermeld op de site (en kan je dus ook niet traceren), waardoor je ook niet kan zien wie daar achter zit. Toevallig jij die de link durft geven?

Bestuursleden zijn massaal actief in N-VA en Open VLD. Voorzitter héél actief. Dat je dan "neutraal" zou zijn, is een beetje bij de haren gegrepen, hé.
    Dit. Jij (Hiapoe) kan wel beweren dat jij neutraal bent maar mensen met een politieke achtergrond hebben ongetwijfeld een invloed. En das geen ramp, maar ontken het zonlicht ook niet.

Net zoals de andere (politieke) vakbonden dit ook zijn, zie hieronder.

PS: ik vind de werkbond wel een mooi initiatief, ik weet alleen niet of jullie motivering wel de juiste is. Het is mooi hashtags te laten delen, maar who the fuck cares? Daarmee los je niks op.

Pagina 3 van 67 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten