Pagina 3 van 215 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkseid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Diezelfde logica kunt ge doortrekken naar iedereen die er geen heeft, die zijn evenzeer betrokken want ze hopen er zelf iets uit te halen, dus het slaagt gewoon op niks.
    Welke zelfde logica, Darkseid?
    noi viviamo sommersi nel fondo d'un pelago d'aria
    -E. Toricelli

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rider Bekijk bericht
    bvb mensen die tegen bedrijfswagens zijn hippies en zeveraars noemen terwijl ge'r zelf ene hebt? Trollen van IN die bedrijfswagen zou natuurlijk nog trolliger zijn...mr toch...behoorlijk zwaar. Verdient een trollrepke
    Nee, mensen die denken dat bedrijfswagens afschaffen de files zullen oplossen zijn inderdaad hippies en zeveraars.
    Het is gewoon de facto onjuist dus is het woord zeveraars (mensen die dus zever in pakskes verkopen) een juiste term.

Ik zou ze ook leugenaars kunnen noemen, gewoonweg omdat die stelling niet klopt en al zovele keren is ontkracht. Het afschaffen van bedrijfswagens zou zelfs meer verkeer kunnen veroorzaken en meer milievervuiling omdat niet iedereen het geld zal hebben de nieuwste autos te kopen met de zuinigste en milievriendelijkste motor dankzij nieuwe technologie.

iTrader
    1 (100%)
    Welke zelfde logica, Darkseid?
    Hij heeft een punt als gij vindt dat gij wel een punt had tegen mij. Als mensen met een bedrijfswagen volgens u biased zijn, zijn mensen zonder bedrijfswagens dat ook.
    Ik zou mijn belastingsvoordeel niet kwijt willen (hoewel deze stelling volledig fout is en totaal niet klopt) en mensen zonder wagen zijn allemaal jaloerse bokken (stelling die eveneens totaal niet klopt).

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polis Bekijk bericht
    Nee, mensen die denken dat bedrijfswagens afschaffen de files zullen oplossen zijn inderdaad hippies en zeveraars.
    Het is gewoon de facto onjuist dus is het woord zeveraars (mensen die dus zever in pakskes verkopen) een juiste term.
    De logica omkeren is een transparante, maar vaak gebruikte truc Niemand beweert dat dat "de files gaat oplossen". We zeggen dat het systeem van bedrijfswagens bijdraagt aan het probleem. Het is natuurlijk voor u véél gemakkelijker om te argumenteren tegen statements die nooit gemaakt zijn...maar dat is intellectueel oneerlijk, en kinderlijk eenvoudig om te counteren...bij deze.

Ik zou ze ook leugenaars kunnen noemen, gewoonweg omdat die stelling niet klopt en al zovele keren is ontkracht. Het afschaffen van bedrijfswagens zou zelfs meer verkeer kunnen veroorzaken en meer milievervuiling omdat niet iedereen het geld zal hebben de nieuwste autos te kopen met de zuinigste en milievriendelijkste motor dankzij nieuwe technologie.
    Beetje te diep liggen inhaleren van de dieselwalmen van die bedrijfsBMW voor u in de file?
    -E. Toricelli

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hij heeft een punt als gij vindt dat gij wel een punt had tegen mij. Als mensen met een bedrijfswagen volgens u biased zijn, zijn mensen zonder bedrijfswagens dat ook.
    Ik zou mijn belastingsvoordeel niet kwijt willen (hoewel deze stelling volledig fout is en totaal niet klopt) en mensen zonder wagen zijn allemaal jaloerse bokken (stelling die eveneens totaal niet klopt).
    Ik heb al gezegd dat dat slechts een leuke uitsmijter is; die ik zet tegenover uw niet-onderbouwde commentaar over zeveraars & hippies. Mijn argumentatie stoelt op het modern mobiliteitsbeleid & in mindere mate op het feit dat het fiscaal totaal oneerlijk is.

PS: wel opmerkelijk dat ik gewoonweg récht in de roos schiet éh. De emo in de redenering druipt er van af; en ik leg de vinger exact op de wonde....Wat denk je dat dat doet met uw geloofwaardigheid?
    -E. Toricelli

iTrader
    1 (100%)
    De logica omkeren is een transparante, maar vaak gebruikte truc Niemand beweert dat dat "de files gaat oplossen". We zeggen dat het systeem van bedrijfswagens bijdraagt aan het probleem. Het is natuurlijk voor u véél gemakkelijker om te argumenteren tegen statements die nooit gemaakt zijn...maar dat is intellectueel oneerlijk, en kinderlijk eenvoudig om te counteren...bij deze.

Beetje te diep liggen inhaleren van de dieselwalmen van die bedrijfsBMW voor u in de file?
    Maakt niet uit. Gaat de afschaffing ervan de files ten goede komen ja of nee. Indien dat uw motivatie is ter afschaffing van het systeem is dat de belangrijkste vraag.
    Op die vraag is het antwoord simpelweg nee.

Dus kan deze maatregel die doelt op file verkorting beschouwd worden als nutteloos en populistisch.

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb al gezegd dat dat slechts een leuke uitsmijter is; die ik zet tegenover uw niet-onderbouwde commentaar over zeveraars & hippies. Mijn argumentatie stoelt op het modern mobiliteitsbeleid & in mindere mate op het feit dat het fiscaal totaal oneerlijk is.

PS: wel opmerkelijk dat ik gewoonweg récht in de roos schiet éh. De emo in de redenering druipt er van af; en ik leg de vinger exact op de wonde....Wat denk je dat dat doet met uw geloofwaardigheid?
    Wat is er dan oneerlijk splifrider?
    Jij krijgt toch ook een woon werk vergoeding en een gratis trein abonnement? Is dat dan op zich ook oneerlijk tegenover al de mensen die dat niet krijgen,maar een andere vorm va extralegaal voordeel krijgen? Ik heb al meermaals gezegd dat mensen met een bedrijfswagen brutoloon inleveren en hier wel degelijk belastingen op betalen om die wagen te mogen gebruiken.

Je houding doet me denken aan een kleuter die je in elke familie terug kan vinden. Zo het type dat bijna alle snoepjes en speeltjes bij zich heeft liggen, maar dan nog ligt te blijten op de andere kindjes die elks een ander speelgoedje hebben tot hij hun speelgoed en sneopjes ook heeft (afgepakt).

Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je weet dat van alle Vlamingen de Oost-Vlaming, met 11,34%, het meest de trein neemt om te gaan werken en als je weet dat de treinen nu al tjokvol zitten (ook om 6u 's ochtends) dan weet je ook dat het compleet naïef is om te geloven dat het afschaffen van het fiscaal voordeel op bedrijfswagens ook maar iets aan de files of de uitstoot gaat veranderen.
    De Limburger is de rode lantaarn (pun intended) met slechts 2,72%.
    (bron cijfers: antwoord van Minister Ben Weyts in het VlaPar op de vragen van Lydia Peeters en Mercedes Van Volcem )

Ik kan mij wel vinden in het systeem dat O-VLD een tijdje geleden heeft voorgesteld om de keuze te krijgen om je leasebedrag netto uitbetaald te krijgen. Daarnaast ben ik ook voorstander om het bedrijfswagenpark nog verder te vergroenen bijv. door stelselmatig de zwaardere, meest vervuilende wagens (meestal ook de dikste bakken) eruit te belasten ten gunste van elektrische wagens.
    Meer benzinewagens, maar dat zit er hopelijk sowieso aan te komen omdat de diesel subsidiering is teruggeschroefd.
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat is er dan oneerlijk splifrider?
    Jij krijgt toch ook een woon werk vergoeding en een gratis trein abonnement? Is dat dan op zich ook oneerlijk tegenover al de mensen die dat niet krijgen,maar een andere vorm va extralegaal voordeel krijgen? Ik heb al meermaals gezegd dat mensen met een bedrijfswagen brutoloon inleveren en hier wel degelijk belastingen op betalen om die wagen te mogen gebruiken.
    Het is niet omdat iedereen iets krijgt dat iedereen hetzelfde krijgt. Het fiscaal voordeel voor bedrijfswagens ligt een stuk hoger dan andere vormen van fiscale tussenkomst m.b.t. privéverplaatsingen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Het is niet omdat iedereen iets krijgt dat iedereen hetzelfde krijgt. Het fiscaal voordeel voor bedrijfswagens ligt een stuk hoger dan andere vormen van fiscale tussenkomst m.b.t. privéverplaatsingen
    Ik vind het ook schandalig dat iemand die 2500eur bruto verdient, procentueel een pak minder belastingen als iemand die 4000eur bruto verdient
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    Ik vind het ook schandalig dat iemand die 2500eur bruto verdient, procentueel een pak minder belastingen als iemand die 4000eur bruto verdient
    Het was een antwoord op Polis die de situatie voorstelde alsof gratis treinabonnementen of kilometervergoedingen min of meer of hetzelfde neerkomen dan een bedrijfswagen, wat niet klopt.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emerxill Bekijk bericht
    Is ook schandalig. Minstens net zo schandalig als het niet belasten van alle inkomsten op een uniforme wijze. Net zoals het schandalig is dat alleenstaanden grotere belastingen betalen dan gezinnen. Alles is schandalig vanuit het eigen standpunt.

Het punt is en blijft echter dat wanneer de budgetten gelimiteerd zijn, wanneer men bespaart op openbaar vervoer, het moeilijk te justifiëren valt om een kleine subset te blijven ondersteunen wanneer iets wat normaliter al gesubsidieerd wordt om ter beschikking te zijn van elke belg zodanig ingeperkt wordt dat je moeilijk nog echt over dienstverlening kunt spreken. Persoonlijk vind ik niet dat persoonlijke gemotoriseerde voertuigen gesubsidieerd moeten en mogen worden. Het subsidiëren van de wegen moet al meer als genoeg zijn. Maar dat is eerder vanuit een persoonlijk standpunt, en rekening houdende met het feit dat ik in mijn leefomstandigheid heb rekening gehouden met afhankelijkheid van openbaar vervoer. Noch vind ik dat er een fiscaal gunstregime moet zijn voor kinderen of de talloze andere voordelen. Voor mijn part schaffen ze mijn belastingsaftrek af voor mijn woning... als dat ervoor zal zorgen dat er een fiscale hertekening komt en er eens deftig over nagedacht wordt welke richting we uit willen met onze maatschappij.

Ik denk dat we eerst eens serieus moeten gaan huishouden in het aantal politieke postjes, het aantal praatbarakken, het aantal comissietjes, het aantal cumuls, het aantal overheidsjobs die niets praktisch realiseren behalve het zoveelste lijstje, en dan eens een totale herevaluatie doen van onze fiscale grondslagen en een uniformiteit van belasting en de uitstap uit de verplichtingen opgelegd door europa. Ik denk dat dat interessanter zal zijn voor ons landje...

Gewoon eens terug een deftige dehaene strategie... we beslissen, en indien het niet uitdraait zoals het moet nemen we maatregelen en nieuwe beslissingen in plaats van zoals het tegenwoordig is maanden en jaren te discussiëren, te debatteren, dure studies te bestellen en dan nog niets gerealiseerd te hebben. Pak de problemen aan, en wanneer er andere problemen opduiken pak je die ook weer aan...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Is ook schandalig. Minstens net zo schandalig als het niet belasten van alle inkomsten op een uniforme wijze. Net zoals het schandalig is dat alleenstaanden grotere belastingen betalen dan gezinnen. Alles is schandalig vanuit het eigen standpunt.

Het punt is en blijft echter dat wanneer de budgetten gelimiteerd zijn, wanneer men bespaart op openbaar vervoer, het moeilijk te justifiëren valt om een kleine subset te blijven ondersteunen wanneer iets wat normaliter al gesubsidieerd wordt om ter beschikking te zijn van elke belg zodanig ingeperkt wordt dat je moeilijk nog echt over dienstverlening kunt spreken. Persoonlijk vind ik niet dat persoonlijke gemotoriseerde voertuigen gesubsidieerd moeten en mogen worden. Het subsidiëren van de wegen moet al meer als genoeg zijn. Maar dat is eerder vanuit een persoonlijk standpunt, en rekening houdende met het feit dat ik in mijn leefomstandigheid heb rekening gehouden met afhankelijkheid van openbaar vervoer. Noch vind ik dat er een fiscaal gunstregime moet zijn voor kinderen of de talloze andere voordelen. Voor mijn part schaffen ze mijn belastingsaftrek af voor mijn woning... als dat ervoor zal zorgen dat er een fiscale hertekening komt en er eens deftig over nagedacht wordt welke richting we uit willen met onze maatschappij.

Ik denk dat we eerst eens serieus moeten gaan huishouden in het aantal politieke postjes, het aantal praatbarakken, het aantal comissietjes, het aantal cumuls, het aantal overheidsjobs die niets praktisch realiseren behalve het zoveelste lijstje, en dan eens een totale herevaluatie doen van onze fiscale grondslagen en een uniformiteit van belasting en de uitstap uit de verplichtingen opgelegd door europa. Ik denk dat dat interessanter zal zijn voor ons landje...

Gewoon eens terug een deftige dehaene strategie... we beslissen, en indien het niet uitdraait zoals het moet nemen we maatregelen en nieuwe beslissingen in plaats van zoals het tegenwoordig is maanden en jaren te discussiëren, te debatteren, dure studies te bestellen en dan nog niets gerealiseerd te hebben. Pak de problemen aan, en wanneer er andere problemen opduiken pak je die ook weer aan...
    Buiten het feit dat je 2 soorten subsidies, één die uitgaven voor de staat betekent en een ander dat gewoon minder inkomsten betekent zonder dat daar uitgaven voor de staat aan verbonden zijn, op één hoopje smijt kan ik je redenering volledig volgen.
    Ik heb jaren geleden op dit forum al eens geschreven dat dit land een tabula-rasa kan gebruiken. Enkel en alleen dan en wanneer dat resulteert in een gunstige belastingen op loon -voor iedereen- en een efficiënte "lean" overheid, ben ik bereid om mijn looncomponent, de bedrijfswagen, volledig op te geven.

iTrader
    1 (100%)
    Hear hear, jullie beiden! Qft

metalleke's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hear hear, jullie beiden! Qft
    Omdat het in je kraam past is een mening plots de waarheid?

Ale kom zeg, in welk land gaat men plots een "tabula rasa" doen om de fouten uit het verleden ongedaan te maken? Het zal probleem per probleem moeten aangepakt worden.
    Je kan dit op de lange baan schuiven, maar het zal toch keer op keer terugkomen.
    Laatst gewijzigd door metalleke; 18 mei 2016 om 22:13
    Notch: But let’s get one thing clear: people who think “free to play” is a great future are mostly game developers, not game players.

Pagina 3 van 215 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten