StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je genoeg plichtsbesef hebt, als, is het niet moeilijk dat je efficiënter werkt van thuis uit: op dat moment nemen uw collega's namelijk alle andere ad hoc stronttaakjes van u over terwijl jij op uw gemak aan uw louter persoonlijk toegewezen taken kunt werken... Zo is het niet moeilijk.

Ik werk niet van thuis uit, uit principe. Mag dat nog? Werken op het werk? Dank u. Wel, sinds meer en meer mensen wél van thuis uit werken (en dit ook volledig normaal lijken te vinden, niet langer als een gunst bekijken) ben ik continu bezig met anderen hun stront op te kuisen en alle ad hoc problemen op te lossen waardoor mijn eigen taken vaak bedolven raken. Bij jou wordt dat opgevangen met een beurtrol, enkel leuk en effectief wanneer iedereen wel eens van thuis uit werkt. Anders niet.

Mag ik daaruit concluderen dat thuiswerken nogal wat dwingende trekjes heeft? Wie niet meedoet, is gezien?
    Die beurtrol wordt eerlijk verdeeld over iedereen, iedereen komt even vaak aan bod, of ze nu van thuis werken of niet.
    Weeral, het probleem hier is niet het principe van thuiswerken zelf, maar eerder uw schijnbaar disfunctionele werkplek, en uw hierdoor zeer verwrongen perspectief hierop.
    Luck > Skill

iTrader
    0
    "Ik heb slechte ervaring met thuiswerkers dus alle thuiswerkers zijn luiaards die heel de dag TV zitten kijken. Dus iedereen moet naar zijn werk, maar hij mag de auto niet pakken en moet met die bus / trein / tram / fiets. Als je dat niet lukt (wat onmogelijk is, want de bus / trein zijn perfect om mekaar afgestemd waardoor je er zeker niet langer over kan doen dat met de auto) dan verhuis je maar dichter naar je werk".

Ge lees hier wat ze.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Xonk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je genoeg plichtsbesef hebt, als, is het niet moeilijk dat je efficiënter werkt van thuis uit: op dat moment nemen uw collega's namelijk alle andere ad hoc stronttaakjes van u over terwijl jij op uw gemak aan uw louter persoonlijk toegewezen taken kunt werken... Zo is het niet moeilijk.

Ik werk niet van thuis uit, uit principe. Mag dat nog? Werken op het werk? Dank u. Wel, sinds meer en meer mensen wél van thuis uit werken (en dit ook volledig normaal lijken te vinden, niet langer als een gunst bekijken) ben ik continu bezig met anderen hun stront op te kuisen en alle ad hoc problemen op te lossen waardoor mijn eigen taken vaak bedolven raken. Bij jou wordt dat opgevangen met een beurtrol, enkel leuk en effectief wanneer iedereen wel eens van thuis uit werkt. Anders niet.

Mag ik daaruit concluderen dat thuiswerken nogal wat dwingende trekjes heeft? Wie niet meedoet, is gezien?
    Laat die ad hoc problemen loggen in ticketing tool en probleem grotendeels opgelost en je hebt ook een beter overzicht van alles. Het kan evengoed langs twee kanten dat er profiteurs zijn, vroeger ook collega die zei dat hij zijn eigen werk niet afkreeg owv zo'n taakjes. Paar maanden later iedereen verplicht alles te laten loggen, geen ticket = geen hulp, kwam vlug boven dat hij eigenlijk niet meer "extra" taakjes kreeg dan de rest.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Je mag uiteraard kiezen om niet thuis te werken. Maar als je dat doet uit "principe", en je principes zijn gestoeld op onjuiste veronderstellingen, dan mag daar toch ook op gewezen worden?
    Uit je post blijkt eigenlijk vooral dat je geen ervaring hebt met (op een goede manier) thuis te werken. Dat is een kwestie van management. Persoonlijk en van het bedrijf. En een kwestie van specifieke sector/job, want een dakbedekker kan niet thuiswerken, een programmeur iets makkelijker.

Ik stel voorop: Thuiswerk is géén gunst die ik krijg van mijn bedrijf. Thuiswerk is werken, en dat is met wederzijdse toestemming en wederzijds genot. Als ik voor alles waar wederzijds nut aan is "dankbaar" moet zijn, of extra taken moet verrichten uit dankbaarheid, dan staan we heel ver van een gezonde werknemer-werkgeverrrelatie.
    Er zijn bedrijven waar er tot 90% thuis gewerkt wordt. Dat gaat heel goed voor beiden. Hoe durf je die allemaal te betichten van slechte werknemers te zijn? Hoe durf je te stellen dat iedereen die thuiswerkt de stronttaakjes van zich afschuift? Dat is op niets gebaseerd. En zolang je met dat idee zit, kun je uit principe zeggen dat je niet thuiswerkt, omdat je daar niet aan meedoet. Maar als het op zo'n manier geregeld wordt dat het gewoon fair en goed gebeurt, dan is dat principe toch op niets meer gebaseerd?
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 215 van 215 Eerste ... 115165205211212213214215

Regels voor berichten