Pagina 2 van 215 Eerste 1234561252102 ... Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten. Dan gaat er vanzelf een beweging komen en gaan mensen niet meer kiezen voor de bedrijfsauto, maar voor een andere regeling, die dan uiteraard beschikbaar moet zijn zoals bvb het mobiliteistbudget of fietsvergoeding of openbaar vervoer of...
    Als ik daardoor meer bruto krijg dat niet belast wordt, meteen.
    Ik ga trouwens mijn priveverplaatsingen niet met paard en kar doen he, die doe ik dan met mijn eigen wagen.
    Op zich verandert er voor u dus niets, want het aantal wagens blijft gelijk of zal zelfs toenemen, maar om de een of andere rede is het blijkbaar mode om andere mensen minder te geven en ervan uitgaan dat gij dan zelf meer zult krijgen ofzo.

Zoek u ook een job met een bedrijfswagen als het zo gemakkelijk is en janneke en mieke dat krijgt?

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polis Bekijk bericht
    Als ik daardoor meer bruto krijg dat niet belast wordt, meteen.
    Ik ga trouwens mijn priveverplaatsingen niet met paard en kar doen he, die doe ik dan met mijn eigen wagen.
    Op zich verandert er voor u dus niets, want het aantal wagens blijft gelijk of zal zelfs toenemen, maar om de een of andere rede is het blijkbaar mode om andere mensen minder te geven en ervan uitgaan dat gij dan zelf meer zult krijgen ofzo.

Zoek u ook een job met een bedrijfswagen als het zo gemakkelijk is en janneke en mieke dat krijgt?
    Voor hem verandert een belastingvermindering, want dan moet dat staat daar geen geld meer aan uit te geven + het feit dat jij nog eens meer verdient, dus meer belastingen betaalt. 2 x win voor de staat op dat punt.

Nu soit ik maak me zelf niet zo druk over de bedrijfswagens, maar het kost de staat wel geld + de staat loopt ook geld mis doordat de mensen daarop minder belastingen betalen. Als ik zelf zo graag een bedrijfswagen wil hebben, dan moet ik maar een job zoeken die dat bied. Maar ik snap zijn punt wel.

Een Belgische bedrijfswagen levert de eigenaar een bruto-voordeel op van 653 euro per maand. Maar op slechts veertig procent daarvan moet de bestuurder belastingen betalen. Zo geeft de overheid elke maand een fiscaal cadeau van 230 euro per bedrijfswagen, of 2.763 euro per jaar. Theoretisch gezien, mocht het gedrag van de Belgen niet veranderen zonder de fiscale voordelen, misloopt de Belgische fiscus jaarlijks 2 miljard aan belastingen.
    Op gebied van minder wagens, denk ik ook niet dat het een groot impact gaat hebben. Maar ben wel van overtuigd dat het iets doet, als ik naar ons werk kijk heeft het toch zeker een invloed.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 18 mei 2016 om 18:25

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Denken jullie nu echt dat als men bedrijfswagens verbiedt, of het systeem daarop, dat al die mensen met het openbaar vervoer naar het werk gaan rijden?
    Je ziet het punt niet. Zeker niet alle mensen zullen overschakelen op het openbaar vervoer. Het probleem is nu dat het niks kost om met de bedrijfsauto te rijden, dus pakken mensen voor elke scheet die auto.
    Al ze alles zelf moeten gaan betalen, dan gaan mensen ineens anders denken. Plots is openbaar vervoer, carpoolen en fiets dan wel interessant. Ook prive gaan mensen dan de auto anders gebruiken, want het is de baas niet meer die tanken en onderhoud moet betalen.

Ps ik heb zelf bewust gekozen voor 300 netto loon ipv een bedrijfsauto (Alleen voor woon-werk uiteraard). Dus ik heb wel degelijk zelf de keuze gehad.

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Denken jullie nu echt dat als men bedrijfswagens verbiedt, of het systeem daarop, dat al die mensen met het openbaar vervoer naar het werk gaan rijden?
    Misschien nog eens een reminderke, Europa klaagt het mobiliteitsprobleem aan in Belgie, niet het fiscaal voordeel van bedrijswagens.
    Zoals gewoonlijk zever je:

"België heeft een fileprobleem en dat kan opgelost worden door af te stappen van de fiscale stimulering van bedrijfswagens en tankkaarten, zegt de Europese Commissie."

Europa viseert bedrijfswagens en tankkaarten | De Tijd

Daarbij maken bedrijfswagens nog geen 15 procent uit van de totale wagens op onze wegen.
    En dat is een reden om de oververzadigde wegen nog voller te krijgen door milieuonvriendelijke mobiliteit zwaar financieel te stimuleren?

Maar door al dat geroep van een bende hippies en zeveraars denkt de gemiddelde belg nu dat de snelwegen volzitten met bedrijfswagens. Totaal fout en oneerlijk beeld.
    Hippies en zeveraars?? reported!

Volgens de vernieuwde forumregels heb je daarvoor infracties aan uw been...maar ik ga het niet doen; maar sta mij a.u.b. dan wel toe dat ik opmerk dat je hier gewoon aan het trollen bent & verwijten rondslingert?

Daarnaast krijgen mensen met een bedrijfswagen dat ook vaak omwille van hun functie en tegen het inleveren van brutoloon.
    Ja dat merk ik dus ook op...maar het feit is dat daar geen draagvlak meer voor te vinden is; en dat in de intentie van de moderne mobiliteit volledig ongepast is.

Zolang men daar niets aan doet, gaan bedrijven truukjes blijven vinden om werknemers te kunnen verlonen zonder dat de overheid meer dan de helft in hun zak steekt.
    Daarom dat we dus oproepen om dat systeem aan banden te leggen.

Het zal ook niet verbazen dat het hier vooral studentjes zijn die de grote voorvechters zijn voor de afschaffing vn het systeem.
    Ik ben technicus op een chemisch bedrijf. Ik zit in de voorlaatste belastingschijf en heb geen fiscaal voordelige bonussen voor mijn milieuvriendelijk gedrag (ik heb wél een wachtdienst; maar géén auto). Ik wordt KAPOTbelast, beste vriend. Het zou niet meer dan fair zijn; dat de staat de bedrijfswagensubsidies omzet in een custom BMC fiets voor de Rider; zodat ik 2minuten sneller op mijn werk ben om de maatschappij te sterken <3

Ook wel tekenend dat er een hele hoop andere aanbevelingen worden gemaakt door de EU, maar die worden niet vermeld, ondanks dat deze belangrijker zijn dan het asfchaffen van het systeem voor bedrijfswagens. De achterlijke media springt natuurlijk op die hypetrain omdat ze weten dat dat het enigste is dat mensen interesseert. Afgunst is een raar beestje.
    Het is 2 a 3 miljard jaarlijks, ten tijde van crisis, dat verbrast wordt aan milieuonvriendelijke stimulans; en europa heeft het ook niet graag.
    Laatst gewijzigd door Rider; 18 mei 2016 om 19:22
    noi viviamo sommersi nel fondo d'un pelago d'aria
    -E. Toricelli

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Andere oplossing. Laat een bedrijfswagen dienen waarvoor het echt moet dienen. Woon-werk en werk verplaatsingen. Alle prive gebruik niet toelaten.
    woon-werkverkeer is ook privé-gebruik, hé.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Voor hem verandert een belastingvermindering, want dan moet dat staat daar geen geld meer aan uit te geven + het feit dat jij nog eens meer verdient, dus meer belastingen betaalt. 2 x win voor de staat op dat punt.

Nu soit ik maak me zelf niet zo druk over de bedrijfswagens, maar het kost de staat wel geld + de staat loopt ook geld mis doordat de mensen daarop minder belastingen betalen. Als ik zelf zo graag een bedrijfswagen wil hebben, dan moet ik maar een job zoeken die dat bied. Maar ik snap zijn punt wel.

Op gebied van minder wagens, denk ik ook niet dat het een groot impact gaat hebben. Maar ben wel van overtuigd dat het iets doet, als ik naar ons werk kijk heeft het toch zeker een invloed.
    Kindergeld kost de staat ook veel geld en levert mij niets op.
    Schaf dan meteen alles af wat niet in mijn situatie en kraam past.
    Leuke mentaliteit zo.

Maar goed, voor mij allemaal goed en wel, als de overheid gewoon een basisloon invoert en alle uitkeringen en dergelijke afvoert. Dan kan niemand klagen dat de ene wel of niet bevoordeeld wordt.
    Nu massaal janken over bedrijfswagens en ohla het kost de overheid geld, maar wel en masse gesubisideerde zonnepanelen zetten en genieten van gesubsidieerde kinderopvang en openbaar vervoer.

Daar betaalt de mens in zijn bedrijfswagen ook mee, hoewel hij of zij daar geen nut of voordeel uithaalt.

Nogmaals, het doet blijkbaar bij sommigen nog altijd pijn dat er mensen met mooie wagens rondrijden waar ze dan ook nog eens geen frank voor moeten betalen.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rider Bekijk bericht
    Zoals gewoonlijk zever je:

"België heeft een fileprobleem en dat kan opgelost worden door af te stappen van de fiscale stimulering van bedrijfswagens en tankkaarten, zegt de Europese Commissie."

Europa viseert bedrijfswagens en tankkaarten | De Tijd

En dat is een reden om de oververzadigde wegen nog voller te krijgen door milieuonvriendelijke mobiliteit zwaar financieel te stimuleren?

Hippies en zeveraars?? reported! .
    Waarom zou ik een infractie moeten krijgen omdat ik het woord hippies gebruik ?
    Ik zie ook duidelijk in uw post of link dat europa zegt dat belgie een fileprobleem heeft, geen fiscaal probleem veroorzaakt door bedrijfswagens.

We weten ook dat bedrijfswagens niet de oorzaak zijn van het fileleed. Hoe absurd is het, om de kleinste groep op de weg, verantwoordelijk te gaan stellen en te gaan targetten voor het fileleed dat veroorzaakt wordt door de overgrote meerderheid van prive personenwagens op onze snelwegen?

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kindergeld kost de staat ook veel geld en levert mij niets op.
    Schaf dan meteen alles af wat niet in mijn situatie en kraam past.
    Leuke mentaliteit zo.
    Het systeem zit nu wel zodanig in elkaar dat het de bedoeling is dat dat u ooit wél iets oplevert; namelijk uw pensioen. Ik doe er zelf ook niet echt aan mee; maar kindergeld is logischerwijs véél meer te verantwoorden dan korting op de fucking BMW 5 van de chef...

Maar goed, voor mij allemaal goed en wel, als de overheid gewoon een basisloon invoert en alle uitkeringen en dergelijke afvoert. Dan kan niemand klagen dat de ene wel of niet bevoordeeld wordt.
    Nu massaal janken over bedrijfswagens en ohla het kost de overheid geld, maar wel en masse gesubisideerde zonnepanelen zetten en genieten van gesubsidieerde kinderopvang en openbaar vervoer.

Daar betaalt de mens in zijn bedrijfswagen ook mee, hoewel hij of zij daar geen nut of voordeel uithaalt.

Nogmaals, het doet blijkbaar bij sommigen nog altijd pijn dat er mensen met mooie wagens rondrijden waar ze dan ook nog eens geen frank voor moeten betalen.
    Gast gij doet zodanig emo dat ge er wel eentje moet hebben probeert het zelfs niet weg te steken éh?
    -E. Toricelli

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Waarom zou ik een infractie moeten krijgen omdat ik het woord hippies gebruik ?
    Groep 1
    Onaangepast taalgebruik 1 ptn (i.e. denigrerende termen, onnodige caps, onnodige scherpe bewoordigen)

http://www.9lives.be/forum/politiek-...04-2016-a.html

Ik vind ze eerlijk gezegd ook iets te ruim. Heb mij gisteren laten pakken door u een troll te noemen Rules have changed.
    -E. Toricelli

iTrader
    1 (100%)
    Het systeem zit nu wel zodanig in elkaar dat het de bedoeling is dat dat u ooit wél iets oplevert; namelijk uw pensioen. Ik doe er zelf ook niet echt aan mee; maar kindergeld is logischerwijs véél meer te verantwoorden dan korting op de fucking BMW 5 van de chef...

Gast gij doet zodanig emo dat ge er wel eentje moet hebben probeert het zelfs niet weg te steken éh?
    Die BMW5 wordt betaald of geleased door het bedrijf. Hierop worden belastingen betaald.
    Het is niet dat de overheid de aankoop van wagens op zich neemt en men gratis met luxewagens ligt te strooien.

Ja ik heb er een en ik ben er blij mee. Het heeft mijn gedrag ook niet veranderd. Wat ik vroeger deed met de wagen doe ik nu ook met de wagen. Het enige verschil is dat ik niet opdraai voor onderhoud en voor de tankbeurten, maar dat de werkgever dit voor mij betaalt.

In return hiervoor krijg ik minder brutoloon en betaal ik belastingen op de voordeel alle aard.
    De wagen van het werk is ook nieuwer, milieuvriendelijker en zuiniger en ecologischer dan mijn prive wagen.

iTrader
    1 (100%)
    Groep 1
    Onaangepast taalgebruik 1 ptn (i.e. denigrerende termen, onnodige caps, onnodige scherpe bewoordigen)

http://www.9lives.be/forum/politiek-...04-2016-a.html

Ik vind ze eerlijk gezegd ook iets te ruim. Heb mij gisteren laten pakken door u een troll te noemen Rules have changed.
    Hippies is toch niet denigrerend of beledigend taalgebruik ?
    Ik doelde ook op niemand hier persoonlijk.

Dus ik begrijp niet goed waarom ik een infraction of ban verdien omdat ik hippies gebruik.

PS: ik heb u in ieder geval niet gereport omdat ge mij troll noemt. Vind dat ook niet beledigend, zeker omdat ik probeer mijn posts toch voldoende te onderbouwen hetgeen duidelijk bewijst dat ik geen troll ben.

Begrijp ook niet goed waarom ge dat denkt, ge bent ook de enigste die dat denkt of zegt eerlijk gezegd

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Die BMW5 wordt betaald of geleased door het bedrijf. Hierop worden belastingen betaald.
    Het is niet dat de overheid de aankoop van wagens op zich neemt en men gratis met luxewagens ligt te strooien.

Ja ik heb er een en ik ben er blij mee. Het heeft mijn gedrag ook niet verandert. Wat ik vroeger deed met de wagen doe ik nu ook met de wagen. Het enige verschil is dat ik niet opdraai voor onderhoud en voor de tankbeurten, maar dat de werkgever dit voor mij betaalt.

De wagen van het werk is ook nieuwer, milieuvriendelijker en zuiniger en ecologischer dan mijn prive wagen.

kijk of jij nu al dan niet betrokken partij bent maakt in feite wel uit; maar ik hoef dat niet te gebruiken in mijn argumentatie, en dat is niet de richting die ik wens in te gaan....Maar gelieve u dan ook te weerhouden van commentaar ala "hippies en linkse zeveraars"...want dan wordt die betrokkenheid imo ineens wél een belangrijke factor. Jij smijt op dat moment gewoon met stront omdat je je lekkere belastingskorting niet kwijtwilt...lekker zuigen aan de borst van mama staat...nomnomnomnom
    -E. Toricelli

iTrader
    1 (100%)
    kijk of jij nu al dan niet betrokken partij bent maakt in feite wel uit; maar ik hoef dat niet te gebruiken in mijn argumentatie, en dat is niet de richting die ik wens in te gaan....Maar gelieve u dan ook te weerhouden van commentaar ala "hippies en linkse zeveraars"...want dan wordt die betrokkenheid imo ineens wél een belangrijke factor. Jij smijt op dat moment gewoon met stront omdat je je lekkere belastingskorting niet kwijtwilt...lekker zuigen aan de borst van mama staat...nomnomnomnom
    Ik heb niemand linkse zeveraar genoemd hoor. Begrijp wederom niet van waar je dat haalt.
    En ik krijg geen belastingskorting, integendeel, ik betaal meer belastingen net omdat ik een wagen heb.

Jij brent je prive kilometers toch ook in bij de belastingen? Woon werk wordt altijd afgetrokken bij de belastingen, of je nu met paard en kar naar het werk gaat of dat nu met een porshe van het werk is.

Ik smijt tevens ook nergens met stront. Ik erger me alleen aan de mentaliteit van sommigen, dat indien ze een kleine groep mensen iets afnemen ze denken daar automatisch beter van te worden. Al vergetende dat zijzelf ook een hele hoop voordelen krijgen op het werk die door de overheid en dus door ons allemaal gefinancierd worden. Toch klaagt niemand daarover, omdat die voordelen niet op een oprit staan te blinken en blijkbaar de ogen uitsteken van vele onwetende mensen.

Rider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Begrijp ook niet goed waarom ge dat denkt, ge bent ook de enigste die dat denkt of zegt eerlijk gezegd
    bvb mensen die tegen bedrijfswagens zijn hippies en zeveraars noemen terwijl ge'r zelf ene hebt? Trollen van IN die bedrijfswagen zou natuurlijk nog trolliger zijn...mr toch...behoorlijk zwaar. Verdient een trollrepke
    -E. Toricelli

Darkseid's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Diezelfde logica kunt ge doortrekken naar iedereen die er geen heeft, die zijn evenzeer betrokken want ze hopen er zelf iets uit te halen, dus het slaagt gewoon op niks.

Pagina 2 van 215 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Regels voor berichten