Discussie: Feedback topic

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Ik bedoelde ook niet ‘verzonnen door jou’ KOC, maar verzonnen door die groep.

Verder gaat het niet om woordjes verbieden, maar om een manier van discussiëren ontraden. Ik leg het sowieso ook even breder voor binnen de moderatie, maar eigenlijk verschilt het niet echt van de huidige regels.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Ter verduidelijking: Het enige wat ik wil voorkomen is een echokamer waarin alleen de in-crowd kan meepraten. Ik zou niet willen dat het hier een The_Donald 2.0 zou worden, altright of altleft.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ter verduidelijking: Het enige wat ik wil voorkomen is een echokamer waarin alleen de in-crowd kan meepraten. Ik zou niet willen dat het hier een The_Donald 2.0 zou worden, altright of altleft.
    Er is niemand die in de discussie aangegeven heeft niet meer mee te kunnen praten omdat die voor het eerst het woord 'deugdpronken' gehoord heeft. Het is het samenvoegen van twee Nederlandse woorden 'deugd' en 'pronken' dat makkelijk laat raden wat het betekent.
    Als je gangbare woorden bant simpelweg omdat ze nieuw zijn en nog niet iedereen ze kent, dan ben je van 9lives zelf de echokamer aan het maken die zich afscheidt van de rest van de sociale media waarin dit soort barok taalgebruik ontstaat en zal blijven bestaan.
    Daarnaast is een incrementele lijst van verboden woorden ook gewoon niet beheerbaar en zal er altijd discussie zijn wie op basis van welke criteria beslist wat op de lijst komt.

In plaats van de taal te beperken kan je beter de mensen verruimen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Goh, ik vind het nogal belachelijk taalgebruik dat enkel bedoeld is om een groep mensen denigrerend weg te zetten.

Gangbare woordenschat zou ik dit in elk geval niet noemen.

Van mij mag je zo'n terminologie gebruiken, ik heb dan alleen moeite om je serieus te nemen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Alle begrip voor, ik kan er mee leven dat andere mensen me niet altijd serieus nemen want ik ben dat regelmatig ook niet.

Van iemand zoals de auteur van het opiniestuk waar ik dat woord voor gebruikte, die te pas en te onpas "racisme" roept zonder enig bewijs, die neem ik ook niet serieus.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Alle begrip voor, ik kan er mee leven dat andere mensen me niet altijd serieus nemen want ik ben dat regelmatig ook niet.

Van iemand zoals de auteur van het opiniestuk waar ik dat woord voor gebruikte, die te pas en te onpas "racisme" roept zonder enig bewijs, die neem ik ook niet serieus.
    Waar ik ook begrip voor heb. Dat stuk trok ook gewoon op niets.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Goh, ik vind het nogal belachelijk taalgebruik dat enkel bedoeld is om een groep mensen denigrerend weg te zetten.
    Het is niet bedoeld om 'een groep mensen' denigrerend te viseren maar om een bepaalde vorm van narcistisch gedrag te benoemen dat overigens ook volledig apolitiek gebruikt kan worden.

Stort een dame geld om in Australie koala's te redden? Mooi, dan heeft ze een groot hart.

Zit die dame op sociale media een selfie te posten hoe ze een 100euro biljet in de giftebox deponeert om de rest van de wereld te laten zien wat voor een goed mens ze wel niet is? Dat is dan 'deugdpronken'.

Als je echt denigrerend wil doen, dan noem je ze een 'deuggleuf'. Maar dat is dan weer wel een denigrerend scheldwoord.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Er is niemand die in de discussie aangegeven heeft niet meer mee te kunnen praten omdat die voor het eerst het woord 'deugdpronken' gehoord heeft. Het is het samenvoegen van twee Nederlandse woorden 'deugd' en 'pronken' dat makkelijk laat raden wat het betekent.
    Als je gangbare woorden bant simpelweg omdat ze nieuw zijn en nog niet iedereen ze kent, dan ben je van 9lives zelf de echokamer aan het maken die zich afscheidt van de rest van de sociale media waarin dit soort barok taalgebruik ontstaat en zal blijven bestaan.
    Daarnaast is een incrementele lijst van verboden woorden ook gewoon niet beheerbaar en zal er altijd discussie zijn wie op basis van welke criteria beslist wat op de lijst komt.

In plaats van de taal te beperken kan je beter de mensen verruimen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het is niet bedoeld om 'een groep mensen' denigrerend te viseren maar om een bepaalde vorm van narcistisch gedrag te benoemen dat overigens ook volledig apolitiek gebruikt kan worden.

Stort een dame geld om in Australie koala's te redden? Mooi, dan heeft ze een groot hart.

Zit die dame op sociale media een selfie te posten hoe ze een 100euro biljet in de giftebox deponeert om de rest van de wereld te laten zien wat voor een goed mens ze wel niet is? Dat is dan 'deugdpronken'.

Als je echt denigrerend wil doen, dan noem je ze een 'deuggleuf'. Maar dat is dan weer wel een denigrerend scheldwoord.
    Het is dus geen lijst van verboden woorden, omdat dat niet de essentie is, zoals ik al verschillende keer aangeef.

En mooi dat 'deugdpronken' ook apolitiek kan gebruikt worden, Pepe ook. Cucks ook. Maar dat wil niet zeggen dat het op P&A iets anders is dan het is: vakjargon, bedoeld om een bepaalde groep uit te sluiten. En niet alleen op P&A, zoek eens op deugdpronken en hoe vaak komt het in apolitieke context voor? Tip: Niet. Op de eerste pagina van Google 1x, en dat is omdat het een definitie met verklaring is. Voor de rest àltijd met politieke betekenis.

De woorden zijn niet verbannen. Dit is 1984 niet. We gaan alleen de discussie niet zo ontoegankelijk maken dat er alleen een bepaalde in-crowd mee is en kan reageren. Op die manier is het ook gewoon een verderzetting van de regels die er nu al zijn: We gaan hier een discussie aan over alle kanten van het politieke spectrum. Als je dan een groot stuk daarvan uitsluit, is het geen discussie meer maar een echokamer. Dus de regel blijft gewoon een fatsoenlijke post met degelijke argumentatie en bewoording op niveau.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat is er nu moeilijk te verstaan aan een woord als 'deugdpronken'? Ik had het nog nooit gehoord of gelezen en wist meteen waar het op sloeg.
    Het is een doodsimpele samenstelling, dat weet jij als linguïst toch ook. Er is niets in-crowd aan.
    Belachelijk van je om daar moeilijk over te doen imo.

Voor termen als Pepe en cuck of redpill (ik weet nog steeds niet wat dat allemaal exact omvat ) en al die shit snap ik het wel hoor, mijden als de pest.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Wat is er nu moeilijk te verstaan aan een woord als 'deugdpronken'? Ik had het nog nooit gehoord of gelezen en wist meteen waar het op sloeg.
    Het is een doodsimpele samenstelling, dat weet jij als linguïst toch ook. Er is niets in-crowd aan.
    Belachelijk van je om daar moeilijk over te doen imo.

Voor termen als Pepe en cuck of redpill (ik weet nog steeds niet wat dat allemaal exact omvat ) en al die shit snap ik het wel hoor, mijden als de pest.
    Het gaat er maar marginaal over of je het makkelijk begrijpt of niet. Want dat is voor iedereen anders. Het gaat om waar het woord voor staat. En het is nu eenmaal heel specifiek jargon uit een specifieke groep.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het gaat er maar marginaal over of je het makkelijk begrijpt of niet.
    Dat was thans exact je argument. In-crowd, mensen uitsluiten, bla-die-bla.

Het gaat om waar het woord voor staat. En het is nu eenmaal heel specifiek jargon uit een specifieke groep.
    Focus je misschien eens op de boodschap ipv de boodschapper.
    Ik heb echt waar geen flauw idee van waar dat woord juist komt, maar het lijkt mij een mooi woord om een zeer reëel - en niet per se politiek - fenomeen te omschrijven.
    Zelf al was het een ingeving van Marc Dutroux, et alors? Je maakt het zelf tot een symbool door er zo over te vallen.

Bon, genoeg tijd verspild, ik weet wel beter dan hier verder op in te gaan.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Dat was thans exact je argument. In-crowd, mensen uitsluiten, bla-die-bla.

Focus je misschien eens op de boodschap ipv de boodschapper.
    Ik heb echt waar geen flauw idee van waar dat woord juist komt, maar het lijkt mij een mooi woord om een zeer reëel - en niet per se politiek - fenomeen te omschrijven.
    Zelf al was het een ingeving van Marc Dutroux, et alors? Je maakt het zelf tot een symbool door er zo over te vallen.

Bon, genoeg tijd verspild, ik weet wel beter dan hier verder op in te gaan.
    En nogmaals: Ook niet-politiek? Heb je al eens gezocht op de term? Hoeveel niet-politieke resultaten krijg je dan?

Dat geeft aan wat voor woord het is. En dat is zowat hetzelfde als pepe, cuck, brigading en whatever ze nog verzinnen.

Ik doe er ook niet hysterisch over, ik zeg gewoon waarom ik het zo bekijk. En dat dat helemaal binnen de regels past.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En nogmaals: Ook niet-politiek? Heb je al eens gezocht op de term? Hoeveel niet-politieke resultaten krijg je dan?

Dat geeft aan wat voor woord het is. En dat is zowat hetzelfde als pepe, cuck, brigading en whatever ze nog verzinnen.

Ik doe er ook niet hysterisch over, ik zeg gewoon waarom ik het zo bekijk. En dat dat helemaal binnen de regels past.
    Uiteindelijk lanceert de politiek zo vaak nieuwe woorden, wat is daar mis mee?
    Deugdpronken was hier nieuw, dan kan je moeilijk gaan beweren dat het een woord is dat gebruikt wordt om anderen uit te sluiten? Daarvoor zou het toch veel vaker gebruikt moeten worden?
    Het is een vertaling van "virtue signalling", ik vind deugdpronken daar wel een mooie vertaling van. Beter dan al dat Engels dat je hier steeds vaker leest.
    Het past binnen de regels vind ik maar een flauwe verdediging hoor, dat is slechts een kwestie van genoeg regeltjes te maken zo vind je altijd wel iets wat past. Alsof de regels nooit verkeerd kunnen zijn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Uiteindelijk lanceert de politiek zo vaak nieuwe woorden, wat is daar mis mee?
    Deugdpronken was hier nieuw, dan kan je moeilijk gaan beweren dat het een woord is dat gebruikt wordt om anderen uit te sluiten? Daarvoor zou het toch veel vaker gebruikt moeten worden?
    Het is een vertaling van "virtue signalling", ik vind deugdpronken daar wel een mooie vertaling van. Beter dan al dat Engels dat je hier steeds vaker leest.
    Het past binnen de regels vind ik maar een flauwe verdediging hoor, dat is slechts een kwestie van genoeg regeltjes te maken zo vind je altijd wel iets wat past. Alsof de regels nooit verkeerd kunnen zijn.
    Dat het past binnen de regels is dan ook geen verdediging ervan, maar een uitleg dat het niet zo’n grote sprong is van wat er al gebeurde.

Het punt is net dat het niét veel gebruikt wordt, Behalve in een erg beperkte groep. En dan dient het automatisch om vakjargon te maken, en krijg je dat 90% van de mensen discussies links laten liggen omdat ze niet weten wat er allemaal bedoeld wordt met die specifieke woorden en afkortingen, zoals in The_Donald.

De verdediging zie je op de vorige pagina. Ik wil er hier geen linkse of rechtse echokamer van maken, en als ik virtue signaling hier liever niet zie gebezigd worden, dan geldt dat ook voor de Nederlandse variant.

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat het past binnen de regels is dan ook geen verdediging ervan, maar een uitleg dat het niet zo’n grote sprong is van wat er al gebeurde.

Het punt is net dat het niét veel gebruikt wordt, Behalve in een erg beperkte groep. En dan dient het automatisch om vakjargon te maken, en krijg je dat 90% van de mensen discussies links laten liggen omdat ze niet weten wat er allemaal bedoeld wordt met die specifieke woorden en afkortingen, zoals in The_Donald.

De verdediging zie je op de vorige pagina. Ik wil er hier geen linkse of rechtse echokamer van maken, en als ik virtue signaling hier liever niet zie gebezigd worden, dan geldt dat ook voor de Nederlandse variant.
    Op zich als ik 'deugdpronken' google, kom ik zeer deugdelijke discussies tegen. Boudry heeft er een stokpaardje van gemaakt, maar dan spreken we toch over een heel ander niveau dan de kringen waarin "pepe", "beta" enzoverder gebruikelijk zijn. In die zin past het eerder bij "gutmensch" of zelfs "fake news". Zeker geen neutrale termen, maar stilaan wel deel uitmakend van de algemene politieke retoriek.
    Maar veel belangrijker dan de eigenlijke termen is de context van de post waarin ze gebruikt worden. Is de inhoud sloganesk, dan hoort het hier niet thuis. Wordt de term gebruikt als een gemeenplaats om bepaalde zaken of andere posts in diskrediet te brengen zonder dat er inhoudelijk op ingehaakt wordt, dan hoort het hier niet thuis. Wordt de term gebruikt in een fatsoenlijke bijdrage, dan zie ik het probleem niet zo.

Pagina 15 van 19 Eerste ... 5111213141516171819 Laatste

Regels voor berichten