Pagina 14 van 14 Eerste ... 41011121314

Discussie: Feedback topic

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zeg Loser het is allemaal goed en wel dat je zaken in de juiste topics probeert te kopiëren maar hou er wel rekening mee dat dit vaak ( in o.a chrome) topics soms kapot maakt met laatste pagina's die niet zichtbaar zijn enzo.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Bedankt voor het melden. Ik heb het even nagevraagd, en het is een oud zeer van vBulletin.
    Ik dacht dat cache clearen zou helpen, maar blijkbaar niet echt. Ik zal er alvast op proberen te letten in de mate van het mogelijke. Ik kan bijvoorbeeld vragen om een nieuw topic te openen ipv alles te kopiëren, als de discussie dat toelaat.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Forumbot
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    A forum moderator deleted a post of you in thread: Milieu- en klimaatbeleid:

Waarom global warming nog een minder erg probleem is:

Toxicoloog Henk Tennekes: “We hebben de denkfout gemaakt voedsel met gif te produceren.”

By Bert Breugelmans 24/04/2019

Toxicoloog Henk Tennekes (1950) is universiteitsdocent, doctor en ingenieur en heeft een succesvolle loopbaan als hij in 2009 wereldkundig maakt dat de massale bijen- en vogelsterfte samenhangt met neonicotinoïde pesticiden, ook wel neonics genoemd. Hij publiceerde zijn boek ‘A disaster in the making‘ waarin hij het grote publiek waarschuwde voor een dreigende milieucatastrofe. Het middel zou het ei van Columbus zijn. Producent Bayer, ook bekend van Aspirine, brengt de stof aan het begin van de jaren negentig op de markt. Het is een middel waarmee zaaizaad kan worden gecoat alvorens het de grond in gaat. De boer heeft door deze preventieve behandeling geen omkijken meer naar zijn gewassen. Het klinkt als een sprookje, maar dan komen de problemen. De stof komt in de plant terecht en daarmee ook in het stuifmeel en de nectar. Zo komt het in de wilde bij en de honingbij die zorgen voor gewasbestuiving. De stof tast het zenuwstelsel van de bij aan waardoor deze gedesoriënteerd raakt en de weg naar de korf niet kan terugvinden. Ook verzwakt het de bij waardoor hij sneller sterft. Al met al een zeer ongewenste situatie want bijen zijn van levensbelang voor gewasbestuiving.”

Het werd de klokkenluider niet in dank afgenomen. Hij verloor al zijn geld, maar hij hield voet bij stuk en sinds eind vorig jaar is het gebruik van drie neonicotinoïden (clothianidin, thiamethoxam en imidacloprid) in Europa verboden. Ook is het inmiddels verboden om zaad dat is behandeld met neonicotinoïden te gebruiken of te verhandelen. “Ik moest voor de waarheid kiezen.”
    Bijensterfte

In 2009 hoorde ik over de massale bijensterfte en verdiepte me erin. Ik las over incidenten in Frankrijk in relatie tot een nieuw middel waardoor bijen stierven. Ik dacht gelijk aan Druckrey: dit is een stof die geen drempelwaarde heeft, er is geen veilige dosis. Daarbij kwam dat van de zaadcoating 95 procent in de bodem bleef zitten. Bij regen komt dat in het oppervlaktewater terecht. Toen wist ik: we zijn de insecten aan het uitroeien. Eén: elke concentratie is giftig en twee: het verspreidt zich over het hele land. Insecten zijn er niet alleen voor de bestuiving, insecten zijn ook voer. Vissen leven van insectenlarven, vogels leven van insecten in de broedtijd, amfibieën, kikkers, egels, vleermuizen, reptielen. Een heel ecosysteem stort in elkaar. Er voltrekt zich een ramp.”

Zwitserse biologen hebben de laatste jaren honing verzameld van over de hele wereld en overal zaten neonicotinoïden in. Japanse toxicologen hebben in 2012 aangetoond dat die neonicotinoïdestoffen ook een interactie aangaan met de hersenen van zoogdieren. Hersenontwikkeling vindt voor het grootste deel plaats in de buik van de moeder! De nieuwste epidemiologische studies tonen een relatie tussen pesticiden en autisme bij kinderen. Uiteindelijk doet het de mens de das om.”
    Gele weilanden

“Iedereen praat over de klimaatverandering als gevolg van de CO2-uitstoot. In de loop van de tijd zal dat ook tot rampspoed leiden, maar de insectensterfte is een veel directer probleem. De symbiose tussen plant en insect is miljoenen jaren oud. Die is in gevaar en daarmee ons hele ecosysteem. En wat te denken van glyfosaat dat wordt nog steeds op grote schaal toegepast. Iedereen kent ze: de gele weilanden in het voorjaar. Het helpt alle wilde planten om zeep. Klaproos, korenbloem, je ziet ze niet meer. Het is de mens die de basis waarop levensprocessen existeren zelf naar de knoppen helpt.

Het problematische is dat mensen geen doemverhalen willen horen. We hebben na de Tweede Wereldoorlog een fout gemaakt. We kampten met voedseltekorten. De efficiëntie van de voedselproductie moest omhoog. De ruilverkaveling werd ingevoerd, de mechanisatie nam toe en het gebruik van bestrijdingsmiddelen. Binnen tien jaar hadden we voedseloverschotten en begon de afname van de biodiversiteit. We hebben de denkfout gemaakt voedsel met gif te produceren. We moeten terug naar een ecologische vorm van landbouw, zonder gif.”..

https://www.contactzutphen.nl/nieuws...el-met-gif-te-

Toxicoloog Henk Tennekes: “We hebben de denkfout gemaakt voedsel met gif te produceren.” – Natuur & Mens
    The post was deleted with following reason:
    Heeft niks met klimaat te maken

Weeral, werkelijk.

En dat nog wel in de Milieu- en klimaatbeleid thread.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik vond het alvast een zeer relevante post. Het klimaat is belangrijk, maar andere milieuproblemen worden ermee op één hoop gegooid e.g. de plasticvervuiling, ofwel vaak grotendeels vergeten: zoals de toxische effecten van de vele tienduizenden nieuwe chemicaliën die 100 jaar geleden niet eens bestonden, die in ons leefmilieu terecht komen.

Ik heb mijn thesis gedaan op toxicologie, maar natuurlijk ben ik verre van een expert in de materie, ik ken er alleen genoeg van om te beseffen in welke mate mensen vaak niet beseffen hoe ver de impact kan gaan van dergelijke milieuvervuiling. Vooral het veelal onderbelichte effect van mengseltoxiciteit is iets wat veel te gemakkelijk genegeerd wordt, ook door de wetenschappelijke wereld en industrie: een combinatie van vele stoffen elk onder hun individuele normering, kan in totaal wél degelijk een groot gevaar vormen.

Maar on topic voor deze thread: slechte modactie wat mij betreft. Wel degelijk een milieuissue.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Dat was ook niet het punt. Oldskooler post wel vaker alleen een artikel zonder meer. Zonder uitleg of discussie. Dat bevordert geen enkel topic. Zoals ook aangetoond door hoe weinig er op ingegaan wordt. In dit topic specifiek allemaal dooddoeners over hoe slecht het gaat met de wereld. En daarvoor heeft hij al een waarschuwing gekregen.

Deze reply heb ik gedeletet, omdat die weer hetzelfde doet, wat mij betreft. X is nutteloos, want Y is erger. Nee, X heeft niks te maken met Y. Maar als ik het verkeerd begrepen heb, zet ik het wel terug.

Edit: Daarnaast snap ik niet goed hoe dit feedback is. Dit had Oldskooler wat mij betreft prima in pm kunnen regelen met één van de moderatoren hier.
    Laatst gewijzigd door Loser; 30 april 2019 om 09:27
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Neem dan volgende als feedback mee.
    Geef een correcte verklaring waarom de post gedelete is mee.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Het is een pm. Ik zie niet in hoe anderen hier zaken mee hebben, dus ook niet waarom ik elke ingreep publiekelijk moet uitleggen. Oldskooler heeft hierover in het verleden uitgebreide uitleg gekregen en kon in pm uitleg vragen.

Maar deze keer had de uitleg misschien (weer) uitgebreider gemogen. Die tijd heb ik niet altijd, maar daarin kan ik volgen.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Het is een pm. Ik zie niet in hoe anderen hier zaken mee hebben, dus ook niet waarom ik elke ingreep publiekelijk moet uitleggen. Oldskooler heeft hierover in het verleden uitgebreide uitleg gekregen en kon in pm uitleg vragen.

Maar deze keer had de uitleg misschien (weer) uitgebreider gemogen. Die tijd heb ik niet altijd, maar daarin kan ik volgen.
    Denk dat het eerder is dat de uitleg was -->
    "The post was deleted with following reason:
    Heeft niks met klimaat te maken"

Terwijl je hier nu zelf zegt dat dat niet de reden was maar wel dat OldSkooler wat duiding moet geven bij de artikels/links.

Is ook wel het probleem ( imo) met die verzamel topics. Als er daar een discussie is over uitstoot van kerncentrales en iemand heeft een artikel/opmerking/stelling over GMO's dan gaat dat gewoon verloren meestal.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Ok, blijkbaar is oproepen om on-topic te discussiëren ook al "off-topic" volgens de mods. Jammer want op die manier zou je mooi kunnen zien welke personen de discussie telkens opzettelijk willen verzieken en welke personen telkens de discussie terug naar het oorspronkelijke onderwerp willen trekken om inhoudelijk te discussiëren in het gepaste topic.
    Laatst gewijzigd door Loser; 3 juni 2019 om 10:23

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Ok, blijkbaar is oproepen om on-topic te discussiëren ook al "off-topic" volgens de mods. Jammer want op die manier zou je mooi kunnen zien welke personen de discussie telkens opzettelijk willen verzieken en welke personen telkens de discussie terug naar het oorspronkelijke onderwerp willen trekken om inhoudelijk te discussiëren in het gepaste topic.
    De post waarop je reageerde was offtopic. Je hebt een report gestuurd, en terwijl ik die aan het behandelen was, had je al een aanvallende post teruggestuurd.
    Het was niet alleen offtopic, je had er ook een infra voor kunnen krijgen voor flame. Want jouw post was niet zo onschuldig als je doet uitschijnen. Het was een reactie op een andere post, maar dat praat niet alles goed.

Dit is wat ik je al heel vaak heb gezegd: Ik wil niet dat dat topic verzandt in het zoveelste mac-topic rond de LEZ en allemaal ad hominems. Jij wilt dat ook niet. Maak het er daar dan niet over, en gooi er niet nog een schepje bovenop.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    De post waarop je reageerde was offtopic. Je hebt een report gestuurd, en terwijl ik die aan het behandelen was, had je al een aanvallende post teruggestuurd.
    Het was niet alleen offtopic, je had er ook een infra voor kunnen krijgen voor flame. Want jouw post was niet zo onschuldig als je doet uitschijnen. Het was een reactie op een andere post, maar dat praat niet alles goed.

Dit is wat ik je al heel vaak heb gezegd: Ik wil niet dat dat topic verzandt in het zoveelste mac-topic rond de LEZ en allemaal ad hominems. Jij wilt dat ook niet. Maak het er daar dan niet over, en gooi er niet nog een schepje bovenop.
    Mag ik de desbetreffende persoon dan wel nog uitnodigen in het LEZ-topic? Enfin, "de desbetreffende persoon" is ondertussen wel half dit forum dus je zou kunnen denken dat het daar druk wordt maar ik gok dat die discussie hen toch niet interesseert.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Mag ik de desbetreffende persoon dan wel nog uitnodigen in het LEZ-topic? Enfin, "de desbetreffende persoon" is ondertussen wel half dit forum dus je zou kunnen denken dat het daar druk wordt maar ik gok dat die discussie hen toch niet interesseert.
    Zie je een post die er niet mee door kan, dan report je die. Je kunt reageren op het ontopic gedeelte (als dat er is), en hem voor de rest uitnodigen naar elders, dat is uiteraard geen probleem.
    Als er niks ontopic is aan de post, of als die echt te ver gaat, zal een mod die wel verwijderen. Als je er dan nog eens op gaat reageren voor dat gebeurt, verdwijnt het nut van het verwijderen (de thread ontspoort).
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

Pagina 14 van 14 Eerste ... 41011121314

Regels voor berichten