Pagina 3 van 191 Eerste 12345671353103 ... Laatste
    SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TLF Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iets luchtiger

Saartje Vandendriessche: "Vlaanderen is nog niet klaar voor Danira Boukhriss" - HLN.be

Mannen krijgen kritiek: Geen reactie
    Vrouwen krijgen kritiek: seksisme

Mourinho, Ronaldo, kanye west en zelfs Varoufakis werden ook vaak neergesabeld omdat ze arrogant overkomen.
    Ach, dat is dat zielige verhaaltje dat feministen zichzelf altijd opspelden

Men heeft commentaar op het corpulente uiterlijk van maggie de block -> sexisme
    Men heeft commentaar op het corpulente uiterlijk van JL Dehaene ->>> ????

En in vilvoorde noemde iedereen de man zowat "varkenskop".

Men stuurt doodsbedreigingen naar vrouwelijke youtubers ->> patriarchy en sexisme en 200000 screenshots op tumblr
    Men stuurt doodsbedreigingen naar mannelijke youtubers ->> het zat er aan te komen
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Vrouwen zien meer nadelen aan promotie - Jobat.be

Hetgeen ik ook een beetje in mijn omgeving heb gemerkt.

ISIS told Yazidi sex slaves that rape is part of their twisted corruption of Islam - Mirror Online

Deze arme vrouwen daar heeft niemand het meer over.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    als je dat een tijd geleden zei: dat vrouwen geen promotie willen. Dan was je een seksist. Het was nochtans al eerder aangetoond.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Crevits laat ‘seksistisch toegangsexamen’ voor artsen uitkui... - Het Belang van Limburg

"Vlaams onderwijsminister Hilde Crevits (CD&V) laat het toegangsexamen voor artsen en tandartsen vraag per vraag uitpluizen om te achterhalen waaraan de lagere slaagcijfers van de meisjes te wijten zijn."

Pure hypocrisie alweer. Door deze paradigma's zijn we ook in de onderstaande situatie verzeild geraakt:

Vrije Universiteit Brussel | Redelijk eigenzinnig
    Leerkrachten strenger voor jongens dan voor meisjes - HLN.be

"Uit de studie blijkt dat leerkrachten onbewust en ongewild bijna drie maal zoveel aandacht hebben voor het negatieve gedrag en de negatieve eigenschappen van jongens dan van meisjes."

"Meisjes en jongens praten even vaak in de klas, en jongens krijgen hiervoor berispingen, maar meisjes niet. Verder valt ook op dat het vooral de jongens met ouders van hogere beroepsstatus zijn die het minst opletten en die hiermee lijken weg te komen zonder opmerkingen van de leerkracht."

En de conclusie maakt het hele plaatje duidelijk: . Een experimenteel nascholingstraject voor leerkrachten dat in het onderzoek werd geëvalueerd was geen onverdeeld succes: leerkrachten slaagden er in om hun feedback aan leerlingen gelijkwaardiger te maken, maar bijvoorbeeld meisjes die het gewend waren om met veel ongewenst gedrag weg te komen, leken zich te verzetten tegen de gelijkwaardigheid van behandeling door meer wangedrag te gaan stellen.

In mijn leefomgeving zie ik ook gebeuren dat vrouwelijk gedrag gepromoot wordt in de klas. Mijn neefje kreeg onlangs in het 4de middelbaar voor Frans een 0/5 op orde waardoor zijn punten en zijn zelfvertrouwen een flinke knauw kregen. Wat heeft orde nu te maken met Frans?
    Laatst gewijzigd door TLF; 30 november 2015 om 07:05

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hoevaak ik leerkrachten en profs heb gehad waarbij een vrouw mondeling meer punten kreeg zijn niet op 1 hand te tellen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Hoevaak ik leerkrachten en profs heb gehad waarbij een vrouw mondeling meer punten kreeg zijn niet op 1 hand te tellen.
    Het meest frappante was dat in mijn geval veel vrouwelijke medestudenten er altijd door werden gesleurd met een 10/20 in het hoger onderwijs (toegepaste informatica). Ik denk dat programmeren 1 van de weinige niet-mondelinge examens is waar het verschil tussen een 9 of 10/20 zeer subjectief kan zijn.

Uiteindelijk is er maar 1 die effectief is gaan programmeren. De andere vrouwen hebben bijna allemaal leidinggevende functies, hun manipulatieve skills die ze hebben aangeleerd op school zijn toch goed van pas gekomen.

cma's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Wow. Viel bijna uit mijn stoel toen ik het las. Als dit de dingen zijn waarover de sossen zich zorgen maken, dan zijn we nog niet thuis. Het kan aan zoveel dingen liggen, bv. jongens die gedrevener zijn en daardoor meer slagen. Ik kijk echt uit naar mac-bc zijn reactie .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cma Bekijk bericht
    Wow. Viel bijna uit mijn stoel toen ik het las. Als dit de dingen zijn waarover de sossen zich zorgen maken, dan zijn we nog niet thuis. Het kan aan zoveel dingen liggen, bv. jongens die gedrevener zijn en daardoor meer slagen. Ik kijk echt uit naar mac-bc zijn reactie .
    Haha
    Toen ik het las vanmorgen wou ik inderdaad onmiddellijk naar hier komen om een reactie daarover te plaatsen.

Ze hebben weer iets gevonden hoor, de feministen-fascisten. Want o wee als er ergens objectieve cijfers opduiken in het nadeel van vrouwen. Dat moet wel seksisme zijn, toch?!
    Ik ben heel erg benieuwd naar welke concrete vragen, beoordelingen, ... dan wel seksistisch genoemd worden door minister Crevits. En als gender-gelijkheid in het onderwijs haar dan toch zo nauw aan het hart ligt, dan ben ik met name benieuwd naar haar acties omtrent de algemene, structurele benadeling van jongens doorheen het hele onderwijstraject. Want in tegenstelling tot haar slechte perceptie van de cijfers omtrent het ingangsexamen geneeskunde, is dat iets wat wél wetenschappelijk bewezen is.

Het onderwijs bestraft op consequente wijze het nemen van risico's, het onderwijs bestraft op consequente wijze out-of-the-box denken en buiten de lijntjes kleuren. Eigenschappen die statistisch gezien voornamelijk tot mannen toebehoren en die bovendien erg vaak succesvol blijken in het echte leven. Tenminste, als die jongemannen tegen dan geen gigantische deuk in hun zelfvertrouwen hebben gekregen, opgelopen in ons onderwijs die op maat gemaakt is van meisjes.
    In mijn "archief" moet ik daar nog een artikel over hebben liggen die ooit gepubliceerd werd in De Standaard Weekend. Vreemd genoeg heb ik de politiek daar met geen woord horen over reppen. Het wordt misschien eens tijd dat mannelijke politici enkele feministen-fascisten een halt toeroepen, of is dat niet populair genoeg vandaag de dag?

iTrader
    0
    Meisjes, wees niet zo onzeker! | Welkom op de website van Hilde Crevits

Multiple choice

"Vraag is of zo'n proef de meisjes niet onterecht zal afschrikken. "Veel hangt af van de vorm van het examen. Zo doen meisjes het vaak minder goed bij multiplechoicetoetsen met giscorrectie", merkt pedagoog Pedro De Buyckere van de Arteveldehogeschool op. "Onder meer de KU Leuven test nu een alternatief voor die giscorrectie uit, om het negatieve effect op meisjes te verminderen."

Ik denk dat dit het zeer gevaarlijk is om zoiets als onderwijs helemaal af te stellen op 1 gender. Ik ben het grootste voorbeeld die erna uit ellende alles heeft moeten doen via examencommissies en zelfstudie omdat in het hele schoolsysteem vorm boven inhoud enorm prevaleert.

Trouwens achter dat hele verhaal zit toch meer achter. In feite worden we allemaal geleerd dat we moeten zwijgen, luisteren en niet teveel in vraag stellen. Ook valt het mij op dat alternatieven alsmaar minder interessant gemaakt worden:

https://www.facebook.com/OpenUnivers...35012479876605
    Laatst gewijzigd door TLF; 30 november 2015 om 11:01

iTrader
    7 (100%)
    Ach, heel die opleiding is zo seksistisch als wat, slechts hoeveel procent van de afgestudeerden arts, apotheker... is vrouw?

Alle gekheid op een stokje: natuurlijk beginnen er meer meisjes aan de opleiding zelf, maar ergens vloeit er hier toch ook een seksistische ondertoon?

De moraal van het verhaal: als je er naar zoekt, dan kan je altijd wel iets vinden.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    ...Eigenschappen die statistisch gezien voornamelijk tot mannen toebehoren...
    Dat moet menig feminist nog beseffen: vrouwen en mannen zijn nu eenmaal verschillend, ook 'hier vanboven'. Mannen zijn nu eenmaal beter in X, vrouwen in Y. Spijtig genoeg kunnen sommigen dat niet accepteren en moeten zowel mannen als vrouwen even goed X als Y kunnen.

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Qua zuiver analytisch vermogen is er geen verschil tussen beiden.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

iTrader
    0
    Niemand had het hier in eerste instantie over analytisch vermogen. Maar nu jij erover begint mag je dit altijd staven met een bron natuurlijk.

Ik kan alleen maar constateren doorheen mijn technisch/wiskundig/wetenschappelijke opleidingen dat vrouwen sneller geneigd zijn om uit het hoofd te leren dan mannen. Als ik naar bronnen zoek daarvan zie ik verschillende conclusies.

Mijn ervaringen uit de praktijk kunnen ook perfect gelinkt worden met de studiekeuzeverschillen tussen mannen en vrouwen. Systematisch zie je in de opleidingen Wiskunde, Fysica, Ingenieur, ... veel meer mannen. In de typische blok-richtingen zie je systematisch meer vrouwen.

Kijk nu naar de uitspraken van minister Crevits. Echt analytisch onderbouwd kun je die nu toch ook niet noemen.

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Professor cognitieve psychologie Wouter Duyck. Ik wil hem gerust om wat publicaties vragen, maar hij zal toch niet bewust leugens gaan verspreiden.

Jouw bewijs is anekdotisch bewijs en in elk ander debat doe je dat zelf af als onzin.

Ik begon erover omdat aangehaald werd dat mannen of vrouwen beter zouden zijn in X en de ander in Y. Ik vond het belangrijk om aan te halen dat dit op interesse gebaseerd is en niet op "niet in staat zijn tot".
    Laatst gewijzigd door Exorikos; 30 november 2015 om 12:50
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Mijn ervaringen uit de praktijk kunnen ook perfect gelinkt worden met de studiekeuzeverschillen tussen mannen en vrouwen. Systematisch zie je in de opleidingen Wiskunde, Fysica, Ingenieur, ... veel meer mannen. In de typische blok-richtingen zie je systematisch meer vrouwen.
    Ik denk dat er anderzijds al vaak genoeg aangehaald is dat dat ook (en misschien zelfs dus vooral) voorkomt uit het feit dat meiskes net niet aangemoedigd worden om typische stem-richtingen te doen. (Achja want van jongsaf aan worden jongens gestimuleerd om onderzoekend en technisch te spelen/leren en meiskes moeten vooral goed informatie opnemen en reproduceren en zich niet te veel afvragen. En er zijn dan nog eens weinig rolmodellen in die sectoren (die ook kampen met een imagoprobleem eh, als meiske in een wetenschappelijke richting zijt ge vooral nogal nerd/saai/niet vrouwelijk te noemen).

Fantastisch dat gij ervaringen uit de praktijk met hopen hebt, maar ik hoop dat ge zelf ook wel beseft dat dat volledig gekleurd is door de maatschappij en uw eigen geloof. Ge moogt nog 10 vrouwen tegenkomen die kunnen programmeren, maar gij gaat die éne onthouden (en generaliseren) die altijd punten extra leek te krijgen dankzij haar gender, omdat dat past bij uw idee.
    Die 100den mannelijke studiegenoten die nu ook in een managementfunctie zitten (en eigenlijk ook niet zo goed konden programmeren in de praktijk), die vergeten we gewoon even.

Als een toegangsexamen er voor zorgt dat 1 specifieke groep (zij het gender of een minderheidsgroep) ook consequent minder slaagt ondanks gelijkwaardige vooropleiding/intelligentie, dan is er iets mis met dat toegangsexamen. Gender is an sich geen voorspeller voor goede studieresultaten.
    Laatst gewijzigd door Tha_nOn; 30 november 2015 om 12:53

Pagina 3 van 191 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten