Patj's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rden~a9082ac9/

Vandaag dit in het nieuws. Vind ik wel erg, deze vrouw spreekt enkel over geweld van mannen tegen vrouwen, terwijl serieus wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen bijna evenveel geweld gebruiken tegen mannen in partnerrelaties (Mooi literatuuronderzoek in het nederlands: https://link.springer.com/article/10.1007/BF03076423). In de meeste landen kunnen we spreken van serieuze onderrapportage van het geweld door het taboe of niet serieus nemen van partnergeweld gepleegd door vrouwen door politiediensten. Vraag me overigens af hoeveel mannen (en vrouwen) zelfmoord plegen na jarenlang (psychisch) partnergeweld (wat voor mij ook moord is) of hoeveel overlijdens (gifmoorden) er nooit ontdekt worden. Denk dat de vrouwen hier wel een veel groter aandeel in zullen hebben...

Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen het aanpakken van partnergeweld tegen vrouwen, maar pak ook eens partnergeweld tegen mannen daarin mee.
    Laatst gewijzigd door Patj; 4 september 2020 om 13:47

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Patj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rden~a9082ac9/

Vandaag dit in het nieuws. Vind ik wel erg, deze vrouw spreekt enkel over geweld van mannen tegen vrouwen, terwijl serieus wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen bijna evenveel geweld gebruiken tegen mannen in partnerrelaties (Mooi literatuuronderzoek in het nederlands: https://link.springer.com/article/10.1007/BF03076423). In de meeste landen kunnen we spreken van serieuze onderrapportage van het geweld door het taboe of niet serieus nemen van partnergeweld gepleegd door vrouwen door politiediensten. Vraag me overigens af hoeveel mannen (en vrouwen) zelfmoord plegen na jarenlang (psychisch) partnergeweld (wat voor mij ook moord is) of hoeveel overlijdens (gifmoorden) er nooit ontdekt worden. Denk dat de vrouwen hier wel een veel groter aandeel in zullen hebben...

Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen het aanpakken van partnergeweld tegen vrouwen, maar pak ook eens partnergeweld tegen mannen daarin mee.
    Die vrouw is gekend omwille van haar eenzijdige kijk op deze zaken. Spijtig dat die op post kan blijven als adjunct van het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen.
    non plus ultra

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tegengekomen via Twitter:
    "De Sutter’s gender identity may be missing from the headlines in Belgium. But that absence is sending a powerful message."
    https://www.politico.eu/article/petr...tone-progress/
    Prachtig.
    BlackOccult, not the woman we deserve but the woman we need. - @PolletPoulet
    SW-5777-0196-5984

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Calvo XD

K'had wel een beeld van hem als serieus politicus, maar dit wordt hier wel doorprikt. Hij onderschrijft mee een egaal beleid waar mannen en vrouwen evenveel vertegenwoordigd zijn, en begint te klagen als hij opzij gezet wordt ten voordele van deze gelijkheid. Teleurstellend inderdaad. Ik had gehoopt dat hij iets minder ego zou hebben...

Je werkt voor de staat als politicus, imo.

En zo zie je maar hoe belachelijk die hele gender-'problematiek' in de VS is. Het begint met die berichten "hoe fantastisch toch dat er een trans-persoon minister wordt". Het is in die zinloze statements waar extreem-rechts zijn ammunitie haalt.
    Laatst gewijzigd door Marginal0; 5 oktober 2020 om 11:37
    "Ignis aurum probat"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marginal0 Bekijk bericht
    Calvo XD

K'had wel een beeld van hem als serieus politicus, maar dit wordt hier wel doorprikt. Hij onderschrijft mee een egaal beleid waar mannen en vrouwen evenveel vertegenwoordigd zijn, en begint te klagen als hij opzij gezet wordt ten voordele van deze gelijkheid. Teleurstellend inderdaad. Ik had gehoopt dat hij iets minder ego zou hebben...

Je werkt voor de staat als politicus, imo.
    Hij klaagt vooral over het feit dat hem dat niet persoonlijk gemeld is he. Wat ik ook begrijp, het is imo een vorm van basis-respect om iemand even op voorhand te laten weten dat hij geen minister zal worden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    "De Sutter’s gender identity may be missing from the headlines in Belgium. But that absence is sending a powerful message."
    Prachtig.
    Ik vind dat absoluut een feit. België loopt op dat vlak wel al een tijd voorop (gay-premier was ook niks over te doen). Maar het feit dat er gewoon geen enkele ophef rond is, is zeer hoopgevend, en in dit geval terecht, want ze is gewoon een experte in het vakgebied en goeie politica. Ik heb bvb meer problemen met Goedele Liekens omdat die énkel kan focussen op vrouwenrechten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    34 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Prachtig.
    That the media coverage of her nomination as deputy prime minister focused on her work rather than on her trans identity is a reflection not just of her impressive political career but also of the progressive nature of Belgian politics today.
    En zo hoort 't ook.
    Gene tam-tam, gene zever van we moeten 50-50 mannen en vrouwen.
    Kies gewoon de beste, als dat een transgender is, ne zwarte, ne chinees,... doe maar gewoon zonder spel te maken.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    En zo hoort 't ook.
    Gene tam-tam, gene zever van we moeten 50-50 mannen en vrouwen.
    Kies gewoon de beste, als dat een transgender is, ne zwarte, ne chinees,... doe maar gewoon zonder spel te maken.
    Heeft DeCroo niet gehamerd op het feit dat het effectief 50-50 moest zijn? En dat Calvo daarvan het slachtoffer is? Het werd al meteen over hem gezegd, dat hij dat hoog in het vaandel draagt.

Is volgens mij positieve discriminatie. Sowiezo zal er wel een tijd komen waar dit niet meer hoeft. Ik denk echt niet dat er veel mensen van wakker liggen wat de genderverdeling betreft. Fatsoenlijke Belgen hebben geen problemen met leiderschap van het ander geslacht.

Maar als het effectief gewoon slechte communicatie is van Almaci, sorry dan. Calvo zou inderdaad de logische keuze geweest zijn.
    "Ignis aurum probat"

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marginal0 Bekijk bericht
    Heeft DeCroo niet gehamerd op het feit dat het effectief 50-50 moest zijn? En dat Calvo daarvan het slachtoffer is? Het werd al meteen over hem gezegd, dat hij dat hoog in het vaandel draagt.

Is volgens mij positieve discriminatie. Sowiezo zal er wel een tijd komen waar dit niet meer hoeft. Ik denk echt niet dat er veel mensen van wakker liggen wat de genderverdeling betreft. Fatsoenlijke Belgen hebben geen problemen met leiderschap van het ander geslacht.

Maar als het effectief gewoon slechte communicatie is van Almaci, sorry dan. Calvo zou inderdaad de logische keuze geweest zijn.
    Calvo kan het slachtoffer zijn, maar voor zover ik begrepen heb is dat niet hetgene hem zo dwars zit (al zal dat ook wel pijn doen). Maar blijkbaar is hem dat en plein public gezegd tijdens de partij-bijeenkomst.

catfish's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Calvo kan het slachtoffer zijn, maar voor zover ik begrepen heb is dat niet hetgene hem zo dwars zit (al zal dat ook wel pijn doen). Maar blijkbaar is hem dat en plein public gezegd tijdens de partij-bijeenkomst.
    Wat ik niet begrijp is dat Calvo het niet begrijpt.
    Hij is 33 jaar oud, de meest worden maar minister als ze 40, 50 of zelf 60 jaar zijn.
    Calvo had beter alles geslikt en geen krimp gegeven. Hij is nu al fractiehouder in de kamer en dus 1 van meer belangrijke spelers bij Groen.
    Als groen in volgende regeringen terug in de coalitie zit, zal hij wel in aanmerking komen voor een ministerpost.
    Je moet nu eenmaal begrijpen dat men liever voor ervaring kiest. Het is hun eerste regeringsdeelname in 20 jaar en de vorige keer is het niet zo goed gelukt...

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door catfish Bekijk bericht
    Wat ik niet begrijp is dat Calvo het niet begrijpt.
    Hij is 33 jaar oud, de meest worden maar minister als ze 40, 50 of zelf 60 jaar zijn.
    Calvo had beter alles geslikt en geen krimp gegeven. Hij is nu al fractiehouder in de kamer en dus 1 van meer belangrijke spelers bij Groen.
    Als groen in volgende regeringen terug in de coalitie zit, zal hij wel in aanmerking komen voor een ministerpost.
    Je moet nu eenmaal begrijpen dat men liever voor ervaring kiest. Het is hun eerste regeringsdeelname in 20 jaar en de vorige keer is het niet zo goed gelukt...
    Gisteren op de radio gehoord: 't is dus echt de manier waarop: Klein half uur voor dat congres, in parkje waar het vol loopt met mensen en spelende kindjes. Effe apart op een bankje en dan rap: ge zijt er ni bij.
    Als ge een beetje respect hebt, brengt ge zo'n nieuws ni zo plots, op die manier en op die locatie. Ik kan begrijpen dat ge u dan slecht voelt; uiteindelijk zijn dat mensen met wie je samenwerkt en die je vertrouwt.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171215_03245400
    Wat als: ik een advocatenkantoor heb en zeg "ik werk enkel met mannen"? #dtv
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171215_03245400
    Wat als: ik een advocatenkantoor heb en zeg "ik werk enkel met mannen"? #dtv
    Amai, ook vanonder het stof gehaald precies....

Op zich blijft het zelfs body shaming zijn wat hij doet. Wat als vrouwen nu graag hun boezem tonen... niet goed dan ?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

hell-side-boy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Amai, ook vanonder het stof gehaald precies....

Op zich blijft het zelfs body shaming zijn wat hij doet. Wat als vrouwen nu graag hun boezem tonen... niet goed dan ?
    Die rechtse heeft wel ne serieuze boezem amai

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hell-side-boy Bekijk bericht
    Die rechtse heeft wel ne serieuze boezem amai
    Ondertussen kan ze wel al een paar keer van job veranderd zijn, met zo'n artikel uit 2017.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tags for this Thread

Regels voor berichten