TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben over het algemeen geen voorstander van quota, en vind het een voorbijgestreefde maatregel in heel veel gevallen. Behalve wanneer het op natuurlijke wijze niet mogelijk blijkt om het glazen plafond te doorbreken. Dan snap ik een tijdelijke invoering van quota wel. En uit onderzoek is al meermaals gebleken dat het dan niet helpt om "een" vrouw aan te nemen, maar moeten dat er vooral ineens genoeg zijn. Dus als er objectief kan aangetoond worden dat er een probleem is met gelijkheid binnen die sector, of zelfs binnen dat bedrijf, dan snap ik het wel als tijdelijke maatregel. En dan is het ook gewoon toegelaten.

In jouw laatste zin zeg je dat er "minder geschikte" vrouwelijke kandidaten gekozen worden. De toelatingsproeven gelden toch nog altijd, dus ze zijn ook geschikt. Het is niet dat er onbekwaam volk wordt aangenomen, gewoon omdat het moet.
    Toelatingsproeven bestaan uit verschillende onderdelen.
    Waarvan 1 deel psycho testen zijn, waarbij je 'beoordeeld' wordt door een stafmedewerker die zich op anderhalf uur observatie baseert. Genoeg ruimte om daar te schiften zonder af te vinken criteria Concreet is dat dan : "u voldoet niet aan het profiel van een inspecteur." Makkelijk om zo iemand al dan niet te selecteren
    Fysieke deel: tjah, is natuurlijk simpel. De 2.4km niet binnen voorgeschreven tijd eindigen is niet geschikt. Da's simpel te beoordelen natuurlijk

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Deel van de vraag hier is, wat is het doel van een bedrijf/werkgever?

Het maken van een product en geld verdienen of zorgen voor rechtvaardige tewerkstelling?
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Toelatingsproeven bestaan uit verschillende onderdelen.
    Waarvan 1 deel psycho testen zijn, waarbij je 'beoordeeld' wordt door een stafmedewerker die zich op anderhalf uur observatie baseert. Genoeg ruimte om daar te schiften zonder af te vinken criteria Concreet is dat dan : "u voldoet niet aan het profiel van een inspecteur." Makkelijk om zo iemand al dan niet te selecteren
    Fysieke deel: tjah, is natuurlijk simpel. De 2.4km niet binnen voorgeschreven tijd eindigen is niet geschikt. Da's simpel te beoordelen natuurlijk
    Mja, maar da's een beetje flauw, hè. Dan moet je er al vanuit gaan dat het systeem misbruikt wordt om hun schifting niet te opvallend te doen gebeuren, terwijl ze met quota net gewoon opvallend mogen (moeten) gebeuren. En die "verdoken" cijfers zouden dan moeten bewijzen dat er plots onbekwame mensen toegelaten worden. Dat is een beetje te vergezocht, vind ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deel van de vraag hier is, wat is het doel van een bedrijf/werkgever?

Het maken van een product en geld verdienen of zorgen voor rechtvaardige tewerkstelling?
    Het ene is het doel, het andere de plicht.
    Edit: Maar het gaat over de overheid (politie), en een ander voorbeeld was een universiteit die zelf die quota oplegt. Nergens over verplichte quota opgelegd aan privébedrijven.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Het ene is het doel, het andere de plicht.
    Zoals ik hier elders ook gezegd heb, ja we hebben het wetboek, maar dit is een discussie forum. Dus zie het als een filosofische vraag.

Wat is trouwens rechtvaardig, als je als werkgever 1 iemand moet aannemen en je werkt liever met een vrouw, moet je dan een man aannemen gewoon omdat je andere werknemer al een vrouw is? Of mag je dan voorkeur geven aan het optimaliseren van je werkomgeving?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Zoals ik hier elders ook gezegd heb, ja we hebben het wetboek, maar dit is een discussie forum. Dus zie het als een filosofische vraag.

Wat is trouwens rechtvaardig, als je als werkgever 1 iemand moet aannemen en je werkt liever met een vrouw, moet je dan een man aannemen gewoon omdat je andere werknemer al een vrouw is? Of mag je dan voorkeur geven aan het optimaliseren van je werkomgeving?
    (zie mijn ninja-edit, trouwens)
    Maar mijn antwood is ook het filosofische antwoord, waar ik achter sta.

En ik vind "ik werk liever met een vrouw" helemaal geen geldige basis om een bedrijf op te bouwen. En al helemaal geen "optimaliseren van je werkomgeving". Het roept vooral een beetje "perv", maar dat zal aan mij liggen
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Uit persoonlijke ervaring, ik heb nog deelgenomen aan de toelatingsexamens.
    Ik werd niet geselecteerd bij de psycho-testen (eerste test algemene kennis wel geslaagd) met de boodschap: u bent niet geschikt voor het profiel van inspecteur.
    Terwijl in die periode allochtonen & vrouwen meer vertegenwoordigd moesten zijn bij de politie. Ik kan u garanderen dat er daar 2 vrouwelijke kandidaten wel geslaagd waren, maar die ik absoluut niet uit een combi zou willen zien stappen bij een interventie.
    Dat is 14 jaar geleden trouwens, zijn beide inspecteur ondertussen. We hebben elkaar op de hoogte gehouden tijdens en na de testen.
    Enfin, dat is natuurlijk mijn mening, duidelijk niet die van de expert-aanwerver die professioneel beoordeeld heeft

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    (zie mijn ninja-edit, trouwens)
    Maar mijn antwood is ook het filosofische antwoord, waar ik achter sta.

En ik vind "ik werk liever met een vrouw" helemaal geen geldige basis om een bedrijf op te bouwen. En al helemaal geen "optimaliseren van je werkomgeving". Het roept vooral een beetje "perv", maar dat zal aan mij liggen
    Er zijn hier nochtans genoeg 'enkel vrouwen' bedrijven ( vooral in marketing met de stelling dat het een unieke invalshoek geeft). Ik zie niet waarom die vrouwen een beetje 'perv' zouden zijn.

Dat gezegd zijnde voor een overheid kan ik wel als doel zien streven naar een 'rechtvaardige' tewerkstelling.

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Er zijn hier nochtans genoeg 'enkel vrouwen' bedrijven ( vooral in marketing met de stelling dat het een unieke invalshoek geeft). Ik zie niet waarom die vrouwen een beetje 'perv' zouden zijn.

Dat gezegd zijnde voor een overheid kan ik wel als doel zien streven naar een 'rechtvaardige' tewerkstelling.
    Ook als dat ten koste gaat van de dienstverlening? Indien we er mogen vanuit gaan dat minder geschikte kandidaten worden voorgenomen omwille van quota?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Ook als dat ten koste gaat van de dienstverlening? Indien we er mogen vanuit gaan dat minder geschikte kandidaten worden voorgenomen omwille van quota?
    Voor de overheid is stap 1 van het streven naar rechtvaardige tewerkstelling onderwijs

stap 2 is dat dat gespreid kan zijn over de hele overheid, dat moet daarom niet per kleinste takje of departement zijn

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wat heeft dat nu weer met PC te maken? En ik zie ook geen slinger.
    Het gebruik van quota is eigenlijk al een slinger die voor de meeste toepassingen aan het centrale punt voorbij gaat.

Ben benieuwd in welke juridische storm Sven Mary met zijn uitspraken gaat terecht komen. Klaarduidelijk moet dat incident nogal ernstig geweest zijn dat de schade van zijn standpunt geldt als minst gemene kwaad.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ouderschapsverlof is volgens mij al gelijk? Jij bedoelt zwangerschapsrust, en dat kan je niet gelijktrekken aangezien een man nooit zwanger is.
    zowel ouderschapsverlof als zwangerschapsverlof zijn gender-neutraal. Mannen die zwanger zouden geraken hebben ook recht op een zwangerschapsuitkering.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik snap het ook wel, hoor. Maar ik blijf het fout vinden
    En hij kan dan wel beschuldigd zijn, maar volgens mij is hij niet aangeklaagd, en al zeker niet veroordeeld. Wat dus éigenlijk bewijst dat die schrik van "ze worden altijd geloofd" misschien net onterecht is? De Pauw heeft er serieuze problemen mee gehad, maar daar was er ook daadwerkelijk iets aan de hand. In dit geval is het voorbijgegaan omdat het valse beschuldigingen waren.
    Kleine voetnoot, Loser: Hij mag dan wel niet aangeklaagd of veroordeeld zijn maar zo'n shit draagt ge wel altijd met u mee hoor. En al zeker als publiek figuur.

Zo'n onterechte beschuldiging geeft u niet alleen een stempel mee, het is ook gewoon op mentaal en emotioneel vlak enorm zwaar. Zeker omdat de periode tussen de beschuldiging en het bewijzen van uw onschuld soms/vaak redelijk kan oplopen. Dat afdoen alsof het niks is want het was niet waar, is gewoon heel kort door de bocht.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    In jouw laatste zin zeg je dat er "minder geschikte" vrouwelijke kandidaten gekozen worden. De toelatingsproeven gelden toch nog altijd, dus ze zijn ook geschikt. Het is niet dat er onbekwaam volk wordt aangenomen, gewoon omdat het moet.
    Per definitie zullen er bij bijvoorbeeld de politie al vrouwelijke kandidaten aangenomen worden die 'minder geschikt' zijn als de mannelijke kandidaten, puur alleen al door de vereisten van de fysieke proef.
    Mannen moeten in 12 minuten 2400m kunnen lopen.
    Vrouwen moeten in 12 minuten echter maar 2200m kunnen lopen.

Waarom dit verschil? Gaat een boef ineens minder snel lopen als die door een vrouwelijke agent wordt achtervolgd, ipv een man?
    Luck > Skill

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StarSeeker Bekijk bericht
    Per definitie zullen er bij bijvoorbeeld de politie al vrouwelijke kandidaten aangenomen worden die 'minder geschikt' zijn als de mannelijke kandidaten, puur alleen al door de vereisten van de fysieke proef.
    Mannen moeten in 12 minuten 2400m kunnen lopen.
    Vrouwen moeten in 12 minuten echter maar 2200m kunnen lopen.

Waarom dit verschil? Gaat een boef ineens minder snel lopen als die door een vrouwelijke agent wordt achtervolgd, ipv een man?
    De vraag is wat er getest wordt. Goeie fysieke conditie of hoe snel je achter een boef kan lopen.

Dat laatste lijkt me zelden een vereiste van politieagenten in het dagelijks werk. Alvast te weinig om dat als een uitsluitingscriterium te gebruiken.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Criteria voor goeie fysieke conditie verschillen dus per geslacht?

Tags for this Thread

Regels voor berichten