Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Met andere woorden: je hebt nooit geweten wat de beslissing van de rechtbank was, je hebt enkel gehoord wat je ma & pa tegen je gezegd hebben. Ik denk dat ik op basis daarvan perfect kan zeggen dat mijn link nog altijd correct is. Wat ouders tegen je zeggen in het kader van een rechtzaak, zal niet noodzakelijk zijn wat de rechter besliste. Wel mss iets waar ze onderling overeenkwamen zich bij neer te leggen, vooral als jij al bijna de leeftijd van 18 benaderde, omdat je daarna toch mocht kiezen.
    Ik was 12. Want na de zomervakantie moest ik de eerste keer naar het middelbaar.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ik was 12. Want na de zomervakantie moest ik de eerste keer naar het middelbaar.
    Dan ben ik 100% zeker dat er in die rechterlijke beslissing nooit zal gestaan hebben dat je zelf mocht kiezen. Wat mijn punt was. Wat je ouders met elkaar afgesproken hebben, verandert daar niks aan.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ze willen blijkbaar in dat hoekje blijven zitten.

Het was eerder een lezing dan een discussie, maar om hier toch even op in te gaan... Moderatie om elke zijde aan het woord te laten komen tot daar aan toe, maar het reguleren van discussies? In welk opzicht verschilt dat van een denkpolitie?
    Ik zie dat trouwens omgekeerd. Dat je als universiteit de gelijke waarde van iedereen wenst uit te stralen en je daardoor afstand neemt van officiële lezingen die diametraal op die visie staan daar kan ik nog inkomen. Dit heeft echter zo goed als niks met de universiteit te maken en dan vind ik ook niet dat ze zich moeten moeien. Net omdat kritisch denken zo hoog in het vaandel staat aan een universiteit moet iedere student zich zelf een mening kunnen vormen rond dit onderwerp, zonder dat men daar aan de zijlijn met wetten en regels staat te dreigen.
    Amai, wat een sprong! Van reguleren van discussies naar denkpolitie... Reguleren van een discussie paste in het lijstje wat ik noemde. Gereguleerd, gemodereerd, met duiding en diepgang. Als dat gebeurt, kan een lezing over holocaustontkenning als concept zelfs perfect, wat mij betreft. 'Gereguleerd' hoeft ook niet te betekenen dat er iets beperkt wordt, alleen in de goede, overzichtelijke banen geleid wordt. Bekijk het als bij de Oude Grieken: Je komt tot de waarheid door te discussiëren met elkaar, door lezingen en de discussie daarna, maar alleen als iedereen zich aan de spelregels houdt. Als er mensen gebruik gaan maken van populistische foefjes, en de logos totaal laten overheersen door pathos, heeft het niks meer met de waarheid te maken. Niks meer met kennis te maken, dan zijn alle academische kwaliteiten verdwenen. Dus wil je zo'n debat houden, dan kan dat. Maar niet als een losgeslagen populistisch projectiel gemakkelijk scoren door feitelijke onwaarheden te vertellen, en ineens ook volledige bevolkingsgroepen te kleineren.

De universiteit heeft er zeker wel mee te maken, het was namelijk bij hen, voor hun studenten en voor hun studentengroep. Die studentengroep staat nooit los van de universiteit.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Amai, wat een sprong! Van reguleren van discussies naar denkpolitie... Reguleren van een discussie paste in het lijstje wat ik noemde. Gereguleerd, gemodereerd, met duiding en diepgang. Als dat gebeurt, kan een lezing over holocaustontkenning als concept zelfs perfect, wat mij betreft. 'Gereguleerd' hoeft ook niet te betekenen dat er iets beperkt wordt, alleen in de goede, overzichtelijke banen geleid wordt. Bekijk het als bij de Oude Grieken: Je komt tot de waarheid door te discussiëren met elkaar, door lezingen en de discussie daarna, maar alleen als iedereen zich aan de spelregels houdt. Als er mensen gebruik gaan maken van populistische foefjes, en de logos totaal laten overheersen door pathos, heeft het niks meer met de waarheid te maken. Niks meer met kennis te maken, dan zijn alle academische kwaliteiten verdwenen. Dus wil je zo'n debat houden, dan kan dat. Maar niet als een losgeslagen populistisch projectiel gemakkelijk scoren door feitelijke onwaarheden te vertellen, en ineens ook volledige bevolkingsgroepen te kleineren.

De universiteit heeft er zeker wel mee te maken, het was namelijk bij hen, voor hun studenten en voor hun studentengroep. Die studentengroep staat nooit los van de universiteit.
    Ik weet nu nog altijd niet wat je bedoelt met reguleren. Is het een pleonasme?
    Je stond hier net nog te schermen met de wetgeving en plots kan een discussie over holocaustontkenning mits de nodige duiding, ik volg niet goed. Bedoel je daarmee dat je de holocaust tijdens een discussie mag ontkennen mits duiding?
    Studenten horen in staat te zijn om kritisch na te denken over wat er verteld wordt. Dat is het doel van hun opleiding, als ze daar niet toe in staat zijn dan zitten ze niet op de juiste plaats. In de werkelijke wereld kom je ook (vooral!) in contact met discussies waar het gevoel primeert op de rede, dus daarmee geconfronteerd worden lijkt me eigenlijk niet slecht en moet zeker niet verboden worden omdat het niet aan de regels van de kunst voldoet.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik weet nu nog altijd niet wat je bedoelt met reguleren. Is het een pleonasme?
    Je stond hier net nog te schermen met de wetgeving en plots kan een discussie over holocaustontkenning mits de nodige duiding, ik volg niet goed. Bedoel je daarmee dat je de holocaust tijdens een discussie mag ontkennen mits duiding?
    Studenten horen in staat te zijn om kritisch na te denken over wat er verteld wordt. Dat is het doel van hun opleiding, als ze daar niet toe in staat zijn dan zitten ze niet op de juiste plaats. In de werkelijke wereld kom je ook (vooral!) in contact met discussies waar het gevoel primeert op de rede, dus daarmee geconfronteerd worden lijkt me eigenlijk niet slecht en moet zeker niet verboden worden omdat het niet aan de regels van de kunst voldoet.
    Ik dacht dat ik duidelijk het verschil had gemaakt tussen een lezing/debat/discussie op de universiteit, in een academische context, en wat er hier gebeurd is? Dat is net de hele crux.
    Iets wat Hoeybergs deed, kan eventueel op een universiteit. Maar dan gereguleerd (=ordelijk doen verlopen, in goede banen geleid), gemodereerd en voorzien van context en duiding. Met daarna een debat. Wat mij betreft kan in zo'n context zelfs een debat over het concept van holocaustontkenning (dus zeker iets als wat Hoeybergs kwam brengen). Dat is wat ik zeg. Inderdaad voor de kritische geest, het ontwikkelen van een begrip op alle vlakken en voor de academische/filosofische kwaliteiten.

En natuurlijk moet je ook geconfronteerd worden met alle andere dingen, en zal niet alles aan de regels van de kunst voldoen. Maar de academische waarde is op dat moment 0. Er valt niks meer uit te leren, er valt niet mee te werken, het is geen opstap naar meer, het is niks. Waarom zou een universiteit dat moeten toelaten? Dat heeft geen academisch of maatschappelijk nut als het bij roepen van wat pathos blijft. We gaan toch de lat niet zo laag leggen omdat je anders geen holbewoners meer kunt komen laten spreken? Dat kan toch niet het enige doel zijn?

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dus met reguleren bedoelde je hier hetzelfde als modereren en het was dus een pleonasme.

Het lijkt me wel duidelijk dat hier wel een debat uit voortgevloeid is en dat zelfs lezingen zonder sturing een plaats in de maatschappij hebben. Dit debat vindt zelfs hier op 9lives plaats.

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...kvhv~a05e984a/
    Nu eisen ze zelfs de uitsluiting van KVHV. Het staat mij niet aan wat ze denken, ik sluit ze uit. De oplossing voor elk probleem.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 13 december 2019 om 12:19

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Dus met reguleren bedoelde je hier hetzelfde als modereren en het was dus een pleonasme.

Het lijkt me wel duidelijk dat hier wel een debat uit voortgevloeid is en dat zelfs lezingen zonder sturing een plaats in de maatschappij hebben. Dit debat vindt zelfs hier op 9lives plaats.

https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/...kvhv~a05e984a/
    Nu eisen ze zelfs de uitsluiting van KVHV. Het staat mij niet aan wat ze denken, ik sluit ze uit. De oplossing voor elk probleem.
    Ja, maar je kunt niet beide dingen willen, hè: En dat het debat mag gevoerd worden, maar dat er nu geen verontwaardiging mag komen en negatieve reacties, inclusief gevolgen voor Jeff. En tegelijk zeggen dat het debat nu toch gevoerd wordt, wat het nut van de lezing zou bewijzen. Want het is net die verontwaardiging die zorgt voor het debat. De maatschappelijke sturing. Die kun je dan niet afodoen als geween en een overreactie, toch?

Edit: Ik had je bijvoegsel niet gezien. Dit is niet bepaald een alleenstaand geval voor KVHV. Iedereen weet waar ze voor staan, hoor. En ik weet niet of ze uitgesloten zullen worden, noch of dat zou mogen/moeten. Maar protesteerders... tja. Het zijn zij niet die uitsluiten, hè.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ja, maar je kunt niet beide dingen willen, hè:
    1. En dat het debat mag gevoerd worden, maar dat er nu geen verontwaardiging mag komen en negatieve reacties, inclusief gevolgen voor Jeff.
    2. En tegelijk zeggen dat het debat nu toch gevoerd wordt, wat het nut van de lezing zou bewijzen. Want het is net die verontwaardiging die zorgt voor het debat. De maatschappelijke sturing. Die kun je dan niet afodoen als geween en een overreactie, toch?
    1. Dit heb ik niet gezegd.
    2. Je verdraait wat ik zeg. Ik reageerde op wat jij zei (dat lezingen een academisch en/of maatschappelijk nut moeten hebben en gestuurd moeten worden) en toonde aan dat lezingen zonder extra gestuur aan die criteria kunnen voldoen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga niet ingaan op de uitspraken van Hoeyberghs zelf. De man zegt wel vaker opmerkelijke dingen en dat is zijn goed recht.
    Over de stortvloed aan klachten... Dat past blijkbaar bij de trend van de permanent verontwaardigden. => Kijk eens aan, iemand heeft een andere mening. Nu moet ik wel boos aan het twitteren gaan en klacht indienen.
    Dan spoor je zelf niet helemaal imo.

De kern van de zaak is wel verontrustend: een extreemlinkse groepering die zijn tegenstanders brutaal de mond wil snoeren.
    Je kan dan wel zeggen dat de UGent uiteindelijk beslist over de KVHV, erg geruststellend is dat niet. Hoewel de universiteit graag uitpakt met de slogen "durf te denken" is het in de praktijk vooral "durf zoals ons te denken"... Hopelijk kan het gezond verstand hier zegevieren.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dan ben ik 100% zeker dat er in die rechterlijke beslissing nooit zal gestaan hebben dat je zelf mocht kiezen. Wat mijn punt was. Wat je ouders met elkaar afgesproken hebben, verandert daar niks aan.
    Bij mij was het nochtans zo. Ik weet nog goed dat ik bij de vrederechter appart moest gaan en daar mijn keuze vertellen. Dat appart gaan was wel nodig om daarna de keuze te gaan verkondigen zodat ze zeker niet gingen weten voor wie ik gekozen had. Ik heb de beste man trouwens verteld dat ik niet wou kiezen waardoor ik automatisch aan mijn moeder toegewezen werd. Maar echt wel leuk hoor die keuze. Was in 93 trouwens. Echt leuk voor een 6jarige, gelukkig waren mijn broers er ook bij en waren die al wat ouder voor nu en dan het woord te voeren voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Ik ga niet ingaan op de uitspraken van Hoeyberghs zelf. De man zegt wel vaker opmerkelijke dingen en dat is zijn goed recht.
    Over de stortvloed aan klachten... Dat past blijkbaar bij de trend van de permanent verontwaardigden. => Kijk eens aan, iemand heeft een andere mening. Nu moet ik wel boos aan het twitteren gaan en klacht indienen.
    Dan spoor je zelf niet helemaal imo.

De kern van de zaak is wel verontrustend: een extreemlinkse groepering die zijn tegenstanders brutaal de mond wil snoeren.
    Je kan dan wel zeggen dat de UGent uiteindelijk beslist over de KVHV, erg geruststellend is dat niet. Hoewel de universiteit graag uitpakt met de slogen "durf te denken" is het in de praktijk vooral "durf zoals ons te denken"... Hopelijk kan het gezond verstand hier zegevieren.
    ROSA is extreemlinks? Hoe noem je KVHV dan?
    Trouwens, als je UGent van iets kunt betichten (vind ik niet) is het wel in de andere richting, hè. Het protest mag niet binnen in de universiteit gebeuren. Het protest wordt uitgesloten, KVHV voorlopig niet. Dus je betichting is niet heel eerlijk, toch?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius
    https://scheiden-via-bemiddeling.be/kinderen-en-scheiding/leeftijd-beslissen-kinderen-zelf-verblijf-scheiding/
    Dus daardoor weet gij perfect van hoe het bij ons in elkaar zat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Bij mij was het nochtans zo. Ik weet nog goed dat ik bij de vrederechter appart moest gaan en daar mijn keuze vertellen. Dat appart gaan was wel nodig om daarna de keuze te gaan verkondigen zodat ze zeker niet gingen weten voor wie ik gekozen had. Ik heb de beste man trouwens verteld dat ik niet wou kiezen waardoor ik automatisch aan mijn moeder toegewezen werd. Maar echt wel leuk hoor die keuze. Was in 93 trouwens. Echt leuk voor een 6jarige, gelukkig waren mijn broers er ook bij en waren die al wat ouder voor nu en dan het woord te voeren voor mij.

ik zou echt eens lezen wat er nu in die link stond. Quasi exact wat jij hebt gedaan... gewoon nog met het feit erbij dat de rechter jouw keuze nog altijd kon negeren, want het is hij die het vonnis doet.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een link naar de volledige lezing? Dat ene zinnetje dat eruit is geknipt kan toch niet voldoende zijn om zo hysterisch te doen?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hicy Bekijk bericht
    Iemand een link naar de volledige lezing? Dat ene zinnetje dat eruit is geknipt kan toch niet voldoende zijn om zo hysterisch te doen?
    Lol die doen zelfs voor minder hysterisch ...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hicy Bekijk bericht
    Er is geen filmpje van de volledige lezing, gewoon wat de studenten gefilmd hebben. En het is veel meer dan 1 zinnetje, maar goed om te zien dat je er met een open blik naar kijkt Het waren op z’n minst een stuk of 10 erg vrouwonvriendelijke dingen, naast een paar andere die gewoon dom waren.

Pagina 202 van 207 Eerste ... 102152192198199200201202203204205206 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten