Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als dat jou fatsoen voorbij gaat schenk er dan verder geen aandacht aan of zijn dat nu echt zo een triestige planten dat die al 2 dagen in de put zitten over wat Jef daar vertelde, als dat het geval is echt laat u dan behandelen.
    Fatsoen en de wet. Waarom moet je het belachelijk maken? Ik kan na een week nog altijd vinden dat iemand die door het rood reed, eigenlijk een boete verdiende. Maar dat betekent niet dat ik een week in de put heb gezeten.

Of wil Jeff het wel zeggen, maar mag niemand er commentaar op hebben? Waarom kan hij wel een grote mond trekken over zijn superioriteit tov de vrouw, maar als er commentaar op komt, gaat hij Wenen dat ze hem met rust moeten laten? (Zo zie je maar dat die overdrijving in twee richtingen werkt, en op niets slaat)
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En is dat een probleem dan?
    Omdat we vanaf dan spreken van aanzetten tot haat.

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als dat jou fatsoen voorbij gaat schenk er dan verder geen aandacht aan of zijn dat nu echt zo een triestige planten dat die al 2 dagen in de put zitten over wat Jef daar vertelde, als dat het geval is echt laat u dan behandelen.
    Stel u voor dat ik mijn mening zou geven over een actuele gebeurtenis op een discussieforum over politiek en actualiteit

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Ik kan u verzekeren dat er bij de KVHV meer dan genoeg individuen zitten die zo'n dingen wel serieus nemen. (ik ken er een paar persoonlijk)
    Toch kan ik ergens - ondanks dat zijn uitspraken veelal absurd, grof en onjuist zijn - meer begrip opbrengen voor Jeff en wel omdat er meestal een theorie achter zit en omdat hij meent wat hij zegt. Die lui van de KVHV volgen, net als die extreemrechtse (en andere) groepen, elkaar blindelings, ook al zijn ze het er vaak helemaal niet mee eens. Dan heb ik daar nog meer respect voor dan wat triestige schapen die niet willen of kunnen zelfstandig denken.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stel u voor dat ik mijn mening zou geven over een actuele gebeurtenis op een discussieforum over politiek en actualiteit
    Toch niks mis met u mening.

Omdat we vanaf dan spreken van aanzetten tot haat.
    Overdrijven is ook een kunst, de enige die nu haat zaaien zijn die er aanstoot aan nemen lees al de hele dag op social media: hij is een kwal, die moet kapot, in elkaar slaan, tja

Nu dat stoort me opzich niet he vind het vooral lachwekkend.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar je snapt toch dat zolang je je als ‘conservatieve studentenclub’ niet distantieert van dit soort praat, je in een ultraconservatief en extreem hoekje blijft zitten? Want dit is niet zomaar ‘conservatieve praat’, hé. Dit is seksisme, dat dicht aanleunt bij vrouwenhaat.

Dat het geen officiële lezing van de universiteit was, vind ik net een grotere reden om ertegen op te treden. Op een unief moeten alle zijden aan bod komen, maar wel gereguleerd, gemodereerd, met duiding en diepgang.

Een lezing in een studentenclub heeft weinig te maken met de integriteit van de universiteit of alle meningen aan bod laten komen op een unief.
    Ze willen blijkbaar in dat hoekje blijven zitten.

Het was eerder een lezing dan een discussie, maar om hier toch even op in te gaan... Moderatie om elke zijde aan het woord te laten komen tot daar aan toe, maar het reguleren van discussies? In welk opzicht verschilt dat van een denkpolitie?
    Ik zie dat trouwens omgekeerd. Dat je als universiteit de gelijke waarde van iedereen wenst uit te stralen en je daardoor afstand neemt van officiële lezingen die diametraal op die visie staan daar kan ik nog inkomen. Dit heeft echter zo goed als niks met de universiteit te maken en dan vind ik ook niet dat ze zich moeten moeien. Net omdat kritisch denken zo hoog in het vaandel staat aan een universiteit moet iedere student zich zelf een mening kunnen vormen rond dit onderwerp, zonder dat men daar aan de zijlijn met wetten en regels staat te dreigen.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 13 december 2019 om 00:03

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Fatsoen en de wet. Waarom moet je het belachelijk maken? Ik kan na een week nog altijd vinden dat iemand die door het rood reed, eigenlijk een boete verdiende. Maar dat betekent niet dat ik een week in de put heb gezeten.

Of wil Jeff het wel zeggen, maar mag niemand er commentaar op hebben? Waarom kan hij wel een grote mond trekken over zijn superioriteit tov de vrouw, maar als er commentaar op komt, gaat hij Wenen dat ze hem met rust moeten laten? (Zo zie je maar dat die overdrijving in twee richtingen werkt, en op niets slaat)
    Van Jeff kan ik dat nog snappen die overdrijving ( kerel slaat ernaast) ma als de andere kant dit ook gaat doen adhv zijn uitspraken denk ik toch arme mensen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Euhm ik heb mogen kiezen na een vechtscheiding in de jaren 199x.
    opnieuw: zie hierboven. Je hebt niet mogen kiezen, je bent wel gehoord geweet (al was dat in jouw tijd nog niet verplicht wss)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    opnieuw: zie hierboven. Je hebt niet mogen kiezen, je bent wel gehoord geweet (al was dat in jouw tijd nog niet verplicht wss)
    JPV, neen, die horing was tijdens de vechtscheiding zelf, toen de initiële bezoekregeling (enkel in de weekends naar de vader en het financiële al geregeld was - dus verdeling van de activa) etc in voege werd gebracht. Om uit de vechtscheiding te komen (omdat mijn vader toen streefde voor 50/50 hoedrecht) was er een overeenkomst tussen mijn beide ouders en bestendigd door de rechter dat mijn keuze definitief ging zijn voor beide kinderen.
    Dat kan misschien een overeenkomst zijn geweest tussen beide ouders om het gedoe te stoppen, maar ik herinner mij pertinent dat ik heb mogen kiezen. Dat ik heb mogen zeggen ik kies ervoor om daar te gaan wonen, en dat dit toen ook effectief het geval was. Dat het hoederecht werd getransfereerd.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus daardoor weet gij perfect van hoe het bij ons in elkaar zat?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    JPV, neen, die horing was tijdens de vechtscheiding zelf, toen de initiële bezoekregeling (enkel in de weekends naar de vader en het financiële al geregeld was - dus verdeling van de activa) etc in voege werd gebracht. Om uit de vechtscheiding te komen (omdat mijn vader toen streefde voor 50/50 hoedrecht) [b]was er een overeenkomst tussen mijn beide ouders en bestendigd door de rechter dat mijn keuze definitief ging zijn voor beide kinderen[b].
    Dat kan misschien een overeenkomst zijn geweest tussen beide ouders om het gedoe te stoppen, maar ik herinner mij pertinent dat ik heb mogen kiezen. Dat ik heb mogen zeggen ik kies ervoor om daar te gaan wonen, en dat dit toen ook effectief het geval was. Dat het hoederecht werd getransfereerd.
    Dus jij hebt mogen kiezen, enkel omdat je ouders ervoor kozen. Niet omdat de rechtbank dat zo besliste. Een EOO wordt slechts in uitzonderlijke gevallen niet gevolgd door de rechter, 't is dus niet dat de rechter daar zelf bewust voor koos.

Ik denk wel dat men dit nu niet meer zou toelaten, omdat de verantwoordelijkheid bij het kind leggen uiteindelijk zorgt dat hij een mogelijk relatieverstorende keuze moet maken.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    JPV, neen, die horing was tijdens de vechtscheiding zelf, toen de initiële bezoekregeling (enkel in de weekends naar de vader en het financiële al geregeld was - dus verdeling van de activa) etc in voege werd gebracht. Om uit de vechtscheiding te komen (omdat mijn vader toen streefde voor 50/50 hoedrecht) was er een overeenkomst tussen mijn beide ouders en bestendigd door de rechter dat mijn keuze definitief ging zijn voor beide kinderen.
    In het geval dat ik persoonlijk ken (zat in mijn klas in die periode, best veel gesprekken over gehad), was het inderdaad ook zo. Alleen is de rechter daar wel tegen de keuze van de kinderen in gegaan. Moeder had alcoholprobleem en vader bleek homo te zijn. Rechter zal blijkbaar gevonden hebben dat opgroeien bij een homo erger was dan opgroeien bij iemand met een alcoholprobleem...

Redelijk onbegrijpelijk en beide kinderen zijn ook op hun 18e verjaardag alleen gaan wonen en alle contact met hun moeder verbroken.

(ik spreek hier over 1998 trouwens).

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dus daardoor weet gij perfect van hoe het bij ons in elkaar zat?
    nee, ik weet wel dat ik nog NOOIT een beslissing van de rechtbank gezien heb die zegt dat het kind zélf mag kiezen. En zoals de link uitlegt, is het kind enkel gehoord, niet de beslissende kracht. Het zou me zelfs niet verbazen dat renegadexxripxx zijn keuze nog altijd door de rechter later ging moeten gevalideerd worden, maar van rechtzaken rond verblijfsregelingen voor 2000 heb ik weinig kaas gegeten
    Rosa Parks

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus jij hebt mogen kiezen, enkel omdat je ouders ervoor kozen. Niet omdat de rechtbank dat zo besliste. Een EOO wordt slechts in uitzonderlijke gevallen niet gevolgd door de rechter, 't is dus niet dat de rechter daar zelf bewust voor koos.

Ik denk wel dat men dit nu niet meer zou toelaten, omdat de verantwoordelijkheid bij het kind leggen uiteindelijk zorgt dat hij een mogelijk relatieverstorende keuze moet maken.
    JPV, dus is het geen mythe. En was de informatie die je linkte verkeerd. Maar bon, ik heb geen zin om mijn pa lastig te vallen om die documenten te gaan opduiken om hier een punt al dan niet te bewijzen. Ik weet dat ik effectief heb mogen kiezen. En dat mijn moeder en mijn vader hebben gezegd dat volgens de rechter mijn keuze effectief zou gevolgd worden. Of dat dan een uitspraak is van de rechter of niet, of dat dit een overeenkomst was tussen beide ouders buiten de rechter, je m'en fou. Ik weet dat de mogelijkheid er toen was.
    Wat men nu zou doen weet ik niet, maar bon nu gaat men in het belang van het kind ook al eerder naar gedeelde verantwoordelijkheid (rechten en plichten). Dus 50 - 50 hoederecht, als dat mogelijk en gewenst is natuurlijk.

En het is nu ook niet alsof een scheiding waarbij de 1ne partij continue haat aan het spuien is over de andere ouder ook niet relatieverstorend werkt ? Ofdat het feit dat je het volledige hoederecht bij 1 partij legde ook niet relatieverstorend werkt. Of dat wanneer men u in de bossen afzet om u een lesje te leren (en u daarvoor heeft afgetoebakt) dat je moet nadenken of uw keuze om naar de vader te gaan op zijn dag van zijn bezoekrecht ipv naar een opendeurdag op de school waar de moeder liever naar gegaan was... dat dat ook niet relatieverstorend werkt...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    JPV, dus is het geen mythe. En was de informatie die je linkte verkeerd. Maar bon, ik heb geen zin om mijn pa lastig te vallen om die documenten te gaan opduiken om hier een punt al dan niet te bewijzen. Ik weet dat ik effectief heb mogen kiezen. En dat mijn moeder en mijn vader hebben gezegd dat volgens de rechter mijn keuze effectief zou gevolgd worden. Of dat dan een uitspraak is van de rechter of niet, of dat dit een overeenkomst was tussen beide ouders buiten de rechter, je m'en fou. Ik weet dat de mogelijkheid er toen was.
    Met andere woorden: je hebt nooit geweten wat de beslissing van de rechtbank was, je hebt enkel gehoord wat je ma & pa tegen je gezegd hebben. Ik denk dat ik op basis daarvan perfect kan zeggen dat mijn link nog altijd correct is. Wat ouders tegen je zeggen in het kader van een rechtzaak, zal niet noodzakelijk zijn wat de rechter besliste. Wel mss iets waar ze onderling overeenkwamen zich bij neer te leggen, vooral als jij al bijna de leeftijd van 18 benaderde, omdat je daarna toch mocht kiezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx
    Wat men nu zou doen weet ik niet, maar bon nu gaat men in het belang van het kind ook al eerder naar gedeelde verantwoordelijkheid (rechten en plichten). Dus 50 - 50 hoederecht, als dat mogelijk en gewenst is natuurlijk.
    hoederecht bestaat al niet meer sinds 1995. Verblijfsregeling en (gezags)co-ouderschap / exclusieve uitoefening van het ouderlijk gezag & toezicht, daarover gaat het nu. Een essentieel verschil.
    Rosa Parks

Pagina 201 van 207 Eerste ... 101151191197198199200201202203204205 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten