paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ada Lovelace en Emmy Noether zijn ook redelijk bekend. Wel spijtig dat Noether haar hele leven werd tegengewerkt op academisch vlak omdat ze een vrouw was. En dat is dan nog in de Westerse wereld van begin 20e eeuw. Je kan al raden hoe het er dan in de rest van de wereld aan toe ging en gaat.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De statistieken die je linkte waren statistieken waar lesbische relaties of andere zaken nog niet in betrokken waren, gaat dus enkel over eenoudergezinnen, niet over gezinnen zonder vader. Nergens zie je of een aan/afwezigheid van een vader (ipv een moeder) op zich een probleem is (of dus bvb lesbische relaties, waar geen vaderfiguur is, slechter zijn dan een standaard-koppel).

Verder zie ik enkel dat het inkomen bij een alleenstaande man hoger is, niets anders. dat zegt nog niks over opvoeding etc. Het kan bvb zijn dat meer alleenstaande moeders ervoor kiezen om parttime te werken, terwijl mannen dat minder doen. Al dan niet omdat een moeder meer verwacht wordt om tijd vrij te maken voor de kinderne, dat zelf zou willen, overbezorgd zou zijn, voor de scheiding al een parttime job hebben etc. Financieel is er een verschil, of het geslacht er qua resultaat van de opvoeding toe doet, weet ik langs geen kantne en kan ej ook niet als stelling hard maken.

Ik ken NIEMAND van wie slechts 1 ouder het hoederecht gekregen heeft, hoederecht wordt ook maar zeldzaam meer gegeven.

de rechtbank laat trouwens NOOIT de kinderen zelf kiezen, je verhaal is dus mss wel gekleurd als men het je zo voorgesteld heeft. Het kan zijn dat de mama een drankprobleem had,maar de vader bvb nog een erger probleem. Over zo'n individuele situaties kan ik niet oordelen.

Nu ik er trouwens aan denk: ik ken 1 situatie (waarvan ik nog de rechtbankstukken heb) waar de mama een gevangenisstraf gekregen heeft omdat ze het kind voor haar hield. Dat zal uiteindelijk wel in een verblijfsregeling volledig voor de papa gegaan zijn, terwijl de mama in de gevangenis zat
    Daarom dat wij vroeger zelf mogen beslissen hebben van de rechtbank?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Daarom dat wij vroeger zelf mogen beslissen hebben van de rechtbank?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    https://scheiden-via-bemiddeling.be/...ijf-scheiding/
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En zou dat misschien niet het probleem zijn? Dat ze geen dingen naar zich vernoemd krijgen?

De programmeertaal ontwikkelen waar nog steeds een enorm deel van de banken hun back-end op draait, maakt u niet minder geniaal omdat je die taal een functionele naam geeft.

Welke ontdekking is vernoemd naar Stephen Hawking bvb?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Hawking radiatie
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En zou dat misschien niet het probleem zijn? Dat ze geen dingen naar zich vernoemd krijgen?

De programmeertaal ontwikkelen waar nog steeds een enorm deel van de banken hun back-end op draait, maakt u niet minder geniaal omdat je die taal een functionele naam geeft.

Grace Hopper mag je gerust een genie noemen, maar ik snap je niet helemaal wanneer je zegt dat die vrouwen niet erkend worden. Er zijn door mannen ook heel veel uitvindingen gedaan of fenomenen vastgesteld zonder dat ze de naam van de ontdekker(s) in kwestie dragen. Een simpel voorbeeld kan zijn dat de televisie ook niet de naam bairdtoestel (of nipkowtoestel, valt te bezien wie je als 'echte' uitvinder van de televisie beschouwt). Je pakt er met Hawking nu ook wel een van de allergrootste genieën van de afgelopen eeuw uit. Ja, hij was een man en heeft wat van zijn uitvindingen naar hem zien vernoemd worden, maar veel mannen hebben dat niet zien gebeuren.

Vraag trouwens aan honderd willekeurige mensen op straat of ze ooit al gehoord hebben van de vrouwen die hier in de voorbije reacties voorbijkwamen, ik durf wedden dat geen eens twintig procent van de ondervraagden ze kent. Heck, zelfs veel mensen zouden niet kunnen zeggen wie Marconi of Gutenberg zijn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatte Lu Bekijk bericht
    Grace Hopper mag je gerust een genie noemen, maar ik snap je niet helemaal wanneer je zegt dat die vrouwen niet erkend worden. Er zijn door mannen ook heel veel uitvindingen gedaan of fenomenen vastgesteld zonder dat ze de naam van de ontdekker(s) in kwestie dragen. Een simpel voorbeeld kan zijn dat de televisie ook niet de naam bairdtoestel (of nipkowtoestel, valt te bezien wie je als 'echte' uitvinder van de televisie beschouwt). Je pakt er met Hawking nu ook wel een van de allergrootste genieën van de afgelopen eeuw uit. Ja, hij was een man en heeft wat van zijn uitvindingen naar hem zien vernoemd worden, maar veel mannen hebben dat niet zien gebeuren.

Vraag trouwens aan honderd willekeurige mensen op straat of ze ooit al gehoord hebben van de vrouwen die hier in de voorbije reacties voorbijkwamen, ik durf wedden dat geen eens twintig procent van de ondervraagden ze kent. Heck, zelfs veel mensen zouden niet kunnen zeggen wie Marconi of Gutenberg zijn.
    De meerderheid van de mensen snapt ook helemaal niks van de effectief belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen van de voorbije 100 jaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De meerderheid van de mensen snapt ook helemaal niks van de effectief belangrijke wetenschappelijke ontdekkingen van de voorbije 100 jaar.

Exact. Daar zijn we het dan toch al over eens .

Let's agree to disagree trouwens, want we zijn misschien te ver afgedwaald van het oorspronkelijke gesprek.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Hawking radiation? Dat moest ik niet eens opzoeken.

Jij denkt dat vrouwen niks naar zich vernoemd krijgen puur omdat het vrouwen zijn?

Ik kan hier direct 30 willekeurige grote ontdekkingen van de laatste 100 jaar opsommen en als ik die ga napluizen dan ben ik zeker dat minstens 90% door mannen bedacht is.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 11 december 2019 om 22:46

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hawkingstraling is geen ontdekking, maar een hypothese. Ze is tot op heden nog niet waargenomen.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De statistieken die je linkte waren statistieken waar lesbische relaties of andere zaken nog niet in betrokken waren, gaat dus enkel over eenoudergezinnen, niet over gezinnen zonder vader. Nergens zie je of een aan/afwezigheid van een vader (ipv een moeder) op zich een probleem is (of dus bvb lesbische relaties, waar geen vaderfiguur is, slechter zijn dan een standaard-koppel).

Verder zie ik enkel dat het inkomen bij een alleenstaande man hoger is, niets anders. dat zegt nog niks over opvoeding etc. Het kan bvb zijn dat meer alleenstaande moeders ervoor kiezen om parttime te werken, terwijl mannen dat minder doen. Al dan niet omdat een moeder meer verwacht wordt om tijd vrij te maken voor de kinderne, dat zelf zou willen, overbezorgd zou zijn, voor de scheiding al een parttime job hebben etc. Financieel is er een verschil, of het geslacht er qua resultaat van de opvoeding toe doet, weet ik langs geen kantne en kan ej ook niet als stelling hard maken.

Ik ken NIEMAND van wie slechts 1 ouder het hoederecht gekregen heeft, hoederecht wordt ook maar zeldzaam meer gegeven.

de rechtbank laat trouwens NOOIT de kinderen zelf kiezen, je verhaal is dus mss wel gekleurd als men het je zo voorgesteld heeft. Het kan zijn dat de mama een drankprobleem had,maar de vader bvb nog een erger probleem. Over zo'n individuele situaties kan ik niet oordelen.

Nu ik er trouwens aan denk: ik ken 1 situatie (waarvan ik nog de rechtbankstukken heb) waar de mama een gevangenisstraf gekregen heeft omdat ze het kind voor haar hield. Dat zal uiteindelijk wel in een verblijfsregeling volledig voor de papa gegaan zijn, terwijl de mama in de gevangenis zat
    Euhm ik heb mogen kiezen na een vechtscheiding in de jaren 199x.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is natuurlijk één van je talenten, op de uitzonderingen focussen, i.c. lesbische koppels. Ja die zijn strikt genomen ook vaderloos, maar standaard creëer je een kind nog altijd met een man en een vrouw, en bedoelt men met vaderloze kinderen in de eerste plaats kinderen die opgroeien met alleenstaande moeders.

Voor je mij als homofoob verslijt: ik heb niets tegen homoseksuelen en voor mijn part mogen ze ook kinderen adopteren. Zowel economisch als op het vlak van aandacht lijkt het mij nog altijd beter voor kinderen dan een eenoudergezin. Eenvoudigweg stellen dat je "nergens" problemen ziet is natuurlijk ook behoorlijk naïef. Over zo'n moeilijk onderwerp waarbij bijna oneindig veel factoren de zaken kunnen beïnvloeden - zo kan in sommige lesbische koppels een goede oom misschien een betere vaderfiguur zijn dan een slechte biologische vader - en waarbij de materie énorm politiek geladen is, moet je echter niet te veel hoop stellen op super degelijk en neutraal wetenschappelijk onderzoek. Ik zou niet graag de sociale wetenschapper zijn die met een studie naar buitenkomt die zou aantonen dat LGB-ouders slechtere ouders zouden zijn.

Wil je een studie die suggereren dat er geen nadelen zijn? Prima, hier: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...7.2009.00678.x
    Wil je een studie die suggereert dat er wél nadelen zijn? Prima, hier: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4771005/
    Ik heb momenteel tijd noch goesting in een diepe literatuurstudie. Ik ga voorlopig echter wel nog uit dat aangezien mannen en vrouwen wel degelijk op een aantal vlakken verschillen van elkaar, dat het hebben van een ouder van élk geslacht nog altijd de optimale combinatie is. Dat betekent daarom natuurlijk nog niet dat suboptimale combinaties daarom per se slecht zouden zijn noch dat sommige homokoppels zelfs niet beter zouden kunnen zijn dan sommige heterokoppels. Er is immers een breed spectrum van (helaas) shitty ouders tot topouders.

Neen, maar dat inkomen heeft wel degelijk een impact op opgroeien in armoede en alles wat daarmee samenhangt. Ook hier weer: je hebt gelijk wanneer het aankomt op de verwachtingen van de samenleving en vrouwen in parttime jobs. Maar in wezen ging het hier over het resultaat, niet of het geslacht van de ouder die het kind alleen opvoedt de bepalende factor is want die stelling heb ik niet eens willen maken.

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatte Lu Bekijk bericht
    Ik zou je meteen tientallen mannelijke genieën kunnen geven, maar ik zou al vrij hard moeten denken om er pakweg drie vrouwelijke op te noemen. Ze bestaan natuurlijk wel, kijk maar naar Marie Curie bijvoorbeeld.
    Alleen al binnen mijn vak/interessegebied:

1) Crispr-cas9: zo een beetje de grootste doorbraak in de biologie van de laatste jaren door Jennifer Doudna
    2) De ontdekking van HIV door Françoise Barré-Sinoussi
    3) Ontwikkeling van chemotherapie (een van) de eerste: Jane Wright

Allemaal ontdekkingen / ontwikkelingen die iedereen kent, maar de persoon er achter natuurlijk niet.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik hoop trouwens dat meneer Hoeyberghs goed beseft dat zijn eigen vakgebied (geneeskunde) steeds meer vervrouwelijkt. Stap maar eens een les uit de richting geneeskunde binnen (6 a 7/10 is vrouw)

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Achter een sterke man staat een sterke vrouw zegt men wel eens. Heeft niks te maken met discriminatie. Vrouwen zijn misschien wat minder prestatie of ego gericht, en meer op orde, stabiliteit en gezin.
    Spelen we hier cliché-bingo of zo?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 198 van 207 Eerste ... 98148188194195196197198199200201202 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten