iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volgens playsports hoor Kevin Debruyne er ook bij. Of hoe genialiteit voor iedereen anders is. Volgens mij beseffen velen niet de vrouwen ook veel meer gedaan hebben dan wat er algemeen gedacht is. Zo zou ik het aandeel van de vrouwen in wo2 maar niet onderschatten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Om een voorbeeld te geven, praktisch de volledige communicatie-infrastructuur lag in handen van vrouwen. Communicatie wordt aanzien als 1 van de factoren dat de overwinning heeft opgeleverd...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Correctie, 'geniaal' volgens jouw persoonlijke definitie, die even handig net een sector uitkiest waar vrouwen wegens sociale factoren in ondervertegenwoordigd zijn. Om dan een conclusie te maken op het vlak van intelligentie.

En @Lavabo: Dat is niet shooting the messenger. We hebben al gevraagd waar je grafiek vandaan komt. Ik heb al 2x gevraagd naar een onderbouwing. Het is toch niet aan Sylver om die te geven voor jouw stelling?

Wat is jouw definitie van geniaal dan ongeveer? En in welke gebieden buiten wetenschap en technologie zijn vrouwen of mannen dan ook geniaal? Ik schrijf hier ook maar theorieën op die filosofen eeuwen geleden ook al hadden geschreven en waar ik het min of meer mee eens ben, dus nee, ik kan niet wetenschappelijk staven hoeveel vrouwen hun genialiteit gefnuikt werd door sociale omstandigheden. Ik denk alleen dat vrouwen de laatste vijf decennia een pak meer kansen hebben gekregen op gebied van wetenschap en technologie.

Geen probleem, jij mag dat pseudo-wetenschapplijke prietpraat vinden, even goede vrienden hoor.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Om een voorbeeld te geven, praktisch de volledige communicatie-infrastructuur lag in handen van vrouwen. Communicatie wordt aanzien als 1 van de factoren dat de overwinning heeft opgeleverd...
    Western Approaches HQ is ook een mooi voorbeeld van hoe vrouwen echt wel een bijdrage leverden zonder erkend te worden in WOII. Western Approaches was het hoofdkwartier van de Britten waar de oorlog in de Atlantische Oceaan gecoördineerd werd. De UK kon in het begin van de oorlog maar net het hoofd boven water houden omdat Duitse onderzeeërs zoveel vrachtschepen met goederen voor de UK kelderen. In Western Approaches was er een groot "spelbord". Als een Brits schip een Duitse onderzeeër opmerkte werd dat doorgeseind naar Western Approaches en daar werden de Britse schepen en Duitse duikboten op het het spelbord geplaatst. Er waren Britse officieren die met de Britse schepen "speelden" en er waren er die met de Duitse duikboten speelden. Het bord (eerder een zaal) was zo ontworpen dat degene die met de Britse schepen speelden de positie van de Duitse duikboten niet konden zien. Er werden een paar mogelijke scenario's doorgespeeld en de resultaten van wat de beste stappen werden werd doorgeseind naar de Britse oorlogsboten en vrachtschepen. Probleem was dat er redelijk wat verloop was bij de officieren, iedereen wilde een meer glamoureuze job ipv een kantoorjob op het hoofdkwartier. De vrouwen, die als bedienden werkten en oa in de zaal de "orders" uitvoerden en de schepen op hun juiste positie zetten bleven echter wel. Op den duur begonnen zij vaak meer te weten over de duikbotenoorlog dan de mannelijke officieren, het waren bijvoorbeeld de vrouwen die er werkten die op een bepaald moment correct ontdekt hebben dat bijna niet anders kon dan dat de Duitsers akoestische torpedo's ontworpen hadden en die ook de effectieve strategieën tegen akoestische torpedo's ontwikkelt hebben.

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik dénk dat jij bvb Hidden Figures eens moet bekijken. De eerste bemande rakket is berekend door vrouwen. De methode die we gebruiken om te bepalen uit welke materialen een ster bestaat is uitgedacht door 2 vrouwen. Maar ik vermoed dat je dat niet wist, en dat je daarom ook moeilijk geniale vrouwen kan vinden...
    dat + de uitzending van 'Alleen Elvis blijft bestaan' met wiskundige Ann Dooms (die trouwens een fragment uit die film koos)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ook in de oorlogsindustrie waren de arbeiders hoofdzakelijl vrouwen aangezien de meeste mannen op het slagveld zaten. En om nog de verpleegsters in de veldhospitalen niet te vergeten. Maar die waren natuurlijk niet geniaal.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Shooting the messenger? Probeer argumenten te brengen volgende keer ipv posts op te graven die niets met dit topic te maken hebben.
    Misschien moet jij eens beginnen met argumenten te brengen die niet gestoeld zijn op de hersenspinsels van een paar mafketels? Als de boodschapper komt aandraven met dubieuze bronnen, nadat hij in het verleden al eerder dubieuze (enfin, zeg maar gerust compleet verzonnen) bronnen heeft komen aanbrengen ... is dat dan 'shooting the messenger'?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook in de oorlogsindustrie waren de arbeiders hoofdzakelijl vrouwen aangezien de meeste mannen op het slagveld zaten. En om nog de verpleegsters in de veldhospitalen niet te vergeten. Maar die waren natuurlijk niet geniaal.

Ik begrijp dat er wat speling op de definities van 'genie' zit (en dat blijkt hier in de discussie weer), maar ik zou niet weten wat er geniaal zou zijn aan verpleegsters in veldhospitalen of arbeidsters in de oorlogsindustrie?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Taxandrian's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je hiernaar verwijst:

Wat houdt die wet nu precies in? De wet bepaalt dat wie een gedrag of handeling in het openbaar of in aanwezigheid van getuigen stelt met de bedoeling om iemand als minderwaardig te beschouwen of te minachten wegens zijn geslacht of te reduceren tot zijn geslachtelijke dimensie bestraft kan worden.
    Het woord 'iemand' is hier cruciaal. Immers, de wettekst zegt:

Art. 2.Voor de toepassing van deze wet wordt begrepen onder seksisme elk gebaar of handeling die, in de in artikel 444 van het Strafwetboek bedoelde omstandigheden, klaarblijkelijk bedoeld is om minachting uit te drukken jegens een persoon wegens zijn geslacht, of deze, om dezelfde reden, als minderwaardig te beschouwen of te reduceren tot diens geslachtelijke dimensie en die een ernstige aantasting van de waardigheid van deze persoon ten gevolge heeft.
    De wettekst heeft het dus specifiek over een 'persoon' en aangezien Hoeyberghs het over vrouwen in het algemeen had valt het nog af te wachten of hij inderdaad strafbaar is (by the way: voor mij niet gelaten...)

Ik kon trouwens een glimlach niet onderdrukken toen ik het stuk van de VRT las: als Hoeyberghs schuldig is zou het immers wel eens leuk zijn om op diverse feministische congressen of feministische FB-pagina's te gaan kijken of men zich daar aan de wet houdt. Het zou nog wel eens als een boemerang kunnen terugkeren....
    Laatst gewijzigd door Taxandrian; 11 december 2019 om 18:52

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatte Lu Bekijk bericht
    Ik begrijp dat er wat speling op de definities van 'genie' zit (en dat blijkt hier in de discussie weer), maar ik zou niet weten wat er geniaal zou zijn aan verpleegsters in veldhospitalen of arbeidsters in de oorlogsindustrie?
    Er zullen ongetwijfeld wel vrouwen zijn die op medisch vlak dingen ontdekt hebben tijdens de oorlog die nu nog altijd levens redden of vrouwen die in de oorlogsindustrie bepaalde zaken geoptimaliseerd hebben. Maar in oorlogstijd kan ik me voorstellen dat men hier weinig ruchtbaarheid aan wou geven.

Laat vooral niet na om hetgeen vrouwen gedaan hebben in de geschiedenis te minimaliseren hoor, kwestie van de grote filosofen niet te schofferen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ah? Wist je dat in India IT-er vooral een vrouwenberoep is? Toch raar, aangezien dat een beroep is waar algemeen "genialiteit" oververtegenwoordigt is.
    Azo, nu weten we waarom de hele IT wereld lacht met IT-ers uit India.
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zatte Lu Bekijk bericht
    Ja, moesten zo'n verpleegsters nu eens de grondleggers zijn van evidence-based geneeskunde, of de meest gebruikte visualisatievorm uitvinden, of de correlatie tussen hygiëne en gezondheidszorg ontdekken.

Oh wait.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zullen ongetwijfeld wel vrouwen zijn die op medisch vlak dingen ontdekt hebben tijdens de oorlog die nu nog altijd levens redden of vrouwen die in de oorlogsindustrie bepaalde zaken geoptimaliseerd hebben. Maar in oorlogstijd kan ik me voorstellen dat men hier weinig ruchtbaarheid aan wou geven.

Laat vooral niet na om hetgeen vrouwen gedaan hebben in de geschiedenis te minimaliseren hoor, kwestie van de grote filosofen niet te schofferen.

Ja, er zullen inderdaad wel vrouwen (en ook wat mannen) zijn die tijdens de oorlogen medische zaken ontwikkeld of geoptimaliseerd hebben. Er zijn er heel wat die duizenden levens gered hebben en dat is inderdaad zeer heldhaftig van die vrouwen. Ik wil dat niet minimaliseren, maar het heeft an sich niets te maken met een genie zijn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Grotendeels met jou eens hoor. Alleen zijn in de realiteit de meeste eenoudergezinnen er wel met alleenstaande moeders en niet met alleenstaande vaders. Zeker de eenoudergezinnen waar de andere ouder onbekend is.

De statistieken die ik linkte waren wel specifiek voor vaderlozen kinderen. Als je elders gaat kijken vind je alvast wel terug dat bij de zeldzamere gezinnen met enkel een vader, dat de kinderen wel beperkt beter af zijn, daar spelen economische factoren voornamelijk een rol bij. Die vaders zijn doorgaans ook gescheiden of weduwnaar en niet op hun eentje aan kinderen begonnen (logisch uiteraard).
    De statistieken die je linkte waren statistieken waar lesbische relaties of andere zaken nog niet in betrokken waren, gaat dus enkel over eenoudergezinnen, niet over gezinnen zonder vader. Nergens zie je of een aan/afwezigheid van een vader (ipv een moeder) op zich een probleem is (of dus bvb lesbische relaties, waar geen vaderfiguur is, slechter zijn dan een standaard-koppel).

Verder zie ik enkel dat het inkomen bij een alleenstaande man hoger is, niets anders. dat zegt nog niks over opvoeding etc. Het kan bvb zijn dat meer alleenstaande moeders ervoor kiezen om parttime te werken, terwijl mannen dat minder doen. Al dan niet omdat een moeder meer verwacht wordt om tijd vrij te maken voor de kinderne, dat zelf zou willen, overbezorgd zou zijn, voor de scheiding al een parttime job hebben etc. Financieel is er een verschil, of het geslacht er qua resultaat van de opvoeding toe doet, weet ik langs geen kantne en kan ej ook niet als stelling hard maken.
    Ik ben het met jouw post eens, maar deze regel mag ook wel eens door de gemiddelde rechtbank worden toegepast. Hoeveel gezinnen ken jij waar de vader het hoederecht heeft gekregen na een scheiding?
    Ik ken zelfs een situatie waar ze de kinderen lieten kiezen, zij kozen voor de vader (moeder had drankprobleem), en toch heeft de moeder het hoederecht gekregen omdat dat "beter voor de opvoeding" was.
    Ik ken NIEMAND van wie slechts 1 ouder het hoederecht gekregen heeft, hoederecht wordt ook maar zeldzaam meer gegeven.

de rechtbank laat trouwens NOOIT de kinderen zelf kiezen, je verhaal is dus mss wel gekleurd als men het je zo voorgesteld heeft. Het kan zijn dat de mama een drankprobleem had,maar de vader bvb nog een erger probleem. Over zo'n individuele situaties kan ik niet oordelen.

Nu ik er trouwens aan denk: ik ken 1 situatie (waarvan ik nog de rechtbankstukken heb) waar de mama een gevangenisstraf gekregen heeft omdat ze het kind voor haar hield. Dat zal uiteindelijk wel in een verblijfsregeling volledig voor de papa gegaan zijn, terwijl de mama in de gevangenis zat
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Kan nu ook ni direct op een vrouwelijke genie komen, eerste die ik vind na wat leeswerk is Marie Curie, de enige waar ik al van gehoord had en die noemenswaardige wetenschappelijke termen naar haar vernoemd heeft gekregen. Nu ik denk wel dat vrouwen zeer vaak genieen goed ondersteund hebben om zich optimaal te kunnen ontplooien. Achter een sterke man staat een sterke vrouw zegt men wel eens. Heeft niks te maken met discriminatie. Vrouwen zijn misschien wat minder prestatie of ego gericht, en meer op orde, stabiliteit en gezin.
    Dell Latitude E6500 - 4GB RAM - EVO 250GB - Core 2 Duo T9600 - Samsung 27'' 1080p

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Kan nu ook ni direct op een vrouwelijke genie komen, eerste die ik vind na wat leeswerk is Marie Curie, de enige waar ik al van gehoord had en die noemenswaardige wetenschappelijke termen naar haar vernoemd heeft gekregen.
    En zou dat misschien niet het probleem zijn? Dat ze geen dingen naar zich vernoemd krijgen?

De programmeertaal ontwikkelen waar nog steeds een enorm deel van de banken hun back-end op draait, maakt u niet minder geniaal omdat je die taal een functionele naam geeft.

Welke ontdekking is vernoemd naar Stephen Hawking bvb?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Pagina 197 van 207 Eerste ... 97147187193194195196197198199200201 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten