KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toch een Belg met autochtone roots wiens zoon wrsch Mohammed heet...
    Fair enough. Trieste gevallen zoals bekeerlingen zijn inderdaad de uitzondering op die regel.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dus als dat een beetje kan bijgesteld worden, is dat toch geen probleem. Zeker niet als het hoofddoel, zoals daar letterlijk staat, is om meer clicks te krijgen op een wantedlijst. En dat gelukt is.
    Daar staat nergens letterlijk dat dit het HOOFDdoel is, jij maakt dat er alleen maar van.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oké, dat is dus dezelfde onzin die hierboven ook ontkracht is, hè. Op welke manier toont die lijst aan dat de politie seksistisch is?
    (en bijvraagje, hoe zie jij wie autochtoon is?)

@KoC: Sorry, maar ik zie echt niet goed waar je het over hebt. "Dat zou de insteek moeten zijn", maar ik weet niet naar waar die "dat" verwijst. Of wat er precies feitelijk onjuist is.
    Ik neem aan dat zowel puntje 1 als 2 over mijn eerste zin gaat, wat duidelijk een opmerking terzijde was. Maar dat van die quota heb ik nu al talloze keren hier uitgelegd: Als ze worden ingevoerd, dienen ze om een plafond te doorbreken dat op natuurlijke wijze niet doorbroken raakt. Dat vrouwen bijvoorbeeld niet hoger promoveren omdat er alleen maar mannen hoog zitten en die liever ook mannen kiezen. Dat is de theorie. Dus dan ga je over tot een quotum. Met als doel dat het daarna wél natuurlijk kan, en de quota afgeschaft kunnen worden. Omdat op dat moment een vrouw die daar wil en kan werken, daar ook aan de slag kan. Precies wat ik dus zei, dus het invoeren van quota bewijst NIET dat dat niet het doel zou zijn.
    Goh, kdenk ook niet dat iedereen graag achter de vuilkar loopt. Tzal eerdere een kwestie van scholing/capaciteiten zijn.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is niet wat Tolya zei. Deze most wanted lijst bewijst volgens hem dat de politie seksistisch is. Dus discriminerend tegen een bepaald geslacht. Hoezo? Er zijn objectieve redenen om iemand op te pakken, dus dan vervalt de discriminatieaanklacht al. Dat is hetzelfde als wat Kay-gell schreef, zoals ik ook al zei. Daarom vraag ik hem op welke manier deze lijst bewijst dat de politie seksistisch is.

Over die naam ga ik verder niet uitwijden, maar een vijfde-generatie-Marokkaan, is die nog allochtoon? Dan heb je gelijk.

Ook het plafond voor vrouwen die willen werken als metser of op boorplatformen mag doorbroken worden, als er objectief gezien een statistisch probleem is dat vrouwen niet aan de bak kunnen in die sector. Net als bij mannen als kleuterleider. Heb je cijfers en studies die aantonen dat het (veel) moeilijker is voor mannen om in een bepaalde sector in te breken, ook al zijn ze even gekwalificeerd? Dan kan de regering beslissen om quota in te voeren. Alleen is dat niet het geval bij kleuterleiders, want als ik morgen afstudeer als kleuterleider zal ik waarschijnlijk heel snel werk hebben.
    Waarom geen campagne invoeren dan om dat te promoten? Ze deden het wel voor vrouwelijke politieagenten
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is er ook ergens een voorbeeld te bekennen van quota die men heeft afgeschaft nadat die hun werk gedaan hebben? Ik kan er oprecht geen vinden.
    En als zo'n voorbeeld niet bestaat, is dat dan ook net geen argument voor het niet werken van quota's?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Waarom geen campagne invoeren dan om dat te promoten? Ze deden het wel voor vrouwelijke politieagenten
    Zie, dat vind ik altijd raar, hè. Je standpunt is dus dat er meer campagnes nodig zijn die zich richten op genderongelijkheid in beroepen?
    Of is het eerder: In beroep X doet iemand het, dus in alle andere beroepen moét het ook? Want je beseft toch ook wel dat de persoon die het doet voor politieagenten, niet dezelfde is als degene die ervoor kiest om het niet te doen voor kleuteronderwijs?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Is er ook ergens een voorbeeld te bekennen van quota die men heeft afgeschaft nadat die hun werk gedaan hebben? Ik kan er oprecht geen vinden.
    En als zo'n voorbeeld niet bestaat, is dat dan ook net geen argument voor het niet werken van quota's?
    Hoezo? Idealiter overal waar ooit een quotum was en nu niet meer.
    Maar ten eerste heb ik nooit het gebruik van quota verdedigd, alleen uitgelegd waarom het gebruikt wordt. Dat het niet maar een verzinsel is op niets gebaseerd, of dat het bestaan van het quotum ook ineens het einddoel ervan is. Dat het wel degelijk ergens naartoe werkt, namelijk het doorbreken van het plafond waardoor de instroom hopelijk op natuurlijke wijze hetzelfde verloopt.

Er zijn heel veel argumenten tegen quota/positieve discriminatie. Maar jouw stelling is wel een drogredenering: Als ik nu niet kan bewijzen dat die gevallen niet bestaan, werken quota niet. Lijkt wel erg op Russels theepot: Ik zeg dat er een theepot om de aarde vliegt en het is aan de anderen om te bewijzen dat dat niet zo is, anders bestaat hij wel.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zie, dat vind ik altijd raar, hè. Je standpunt is dus dat er meer campagnes nodig zijn die zich richten op genderongelijkheid in beroepen?
    Of is het eerder: In beroep X doet iemand het, dus in alle andere beroepen moét het ook? Want je beseft toch ook wel dat de persoon die het doet voor politieagenten, niet dezelfde is als degene die ervoor kiest om het niet te doen voor kleuteronderwijs?
    Oh ik dacht dat dat staatsinitiatieven waren
    *** Also sprach Zarathustra ***

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Oh ik dacht dat dat staatsinitiatieven waren
    Maar dus is je standpunt dat als er een campagne komt voor genderongelijkheid in één beroep, dat ook meteen voor àlle beroepen moet komen, anders is het... wat, hypocriet? Met achterliggende agenda?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar dus is je standpunt dat als er een campagne komt voor genderongelijkheid in één beroep, dat ook meteen voor àlle beroepen moet komen, anders is het... wat, hypocriet? Met achterliggende agenda?
    Ik heb daar niks over gezegd. Ik stel me gewoon vragen bij uw stelling dat de persoon die beslist om voor X een campagne te doen niet de persoon is die beslist om dat niet voor Y te doen. Lijkt me dat er uiteindelijk 1 ( of in België mss 5) ministers daar verantwoordelijk voor zijn. Weet ik veel waarom die persoon die beslissingen neemt
    *** Also sprach Zarathustra ***
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 193 van 193 Eerste ... 93143183189190191192193

Tags for this Thread

Regels voor berichten