iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, want een geslachtsverandering zal in het conservatieve Latijns-Amerika goed ontvangen worden! Enkel maar voordelen.
    .

als je de geslachtsverandering zuiver administratief aanvaardt, dus zonder pillen en operaties, waarom zou ik dat dan niet doen als het mij geen nadelen oplevert?
    in mijn omgeving zal men dan neit eens weten dat ik een vrouw ben, of onze Argentijn in dat geval.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Dus achterhaalde regels uit een ver verleden moeten in stand gehouden worden als ze er zelf voordeel bij hebben, alleen wanneer gelijkaardige regels een negatief effect hebben spreken we wél van discriminatie?
    Ik denk dat er gewoon niet genoeg mensen van wakkerliggen eerlijk gezegd, in plaats van dat "ze" er voordeel bij hebben en "ze" het hierdoor uit de zicht van de bevolking houden (ofzoiets). Eerlijk gezegd vind ik dit van hetzelfde laken een broek of pak of kleed als vrouwen die discriminatie roepen als een man de deur openhoudt: opgeklopte hysterie gepromoot door mensen zonder echte problemen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    als je de geslachtsverandering zuiver administratief aanvaardt, dus zonder pillen en operaties, waarom zou ik dat dan niet doen als het mij geen nadelen oplevert?
    in mijn omgeving zal men dan neit eens weten dat ik een vrouw ben, of onze Argentijn in dat geval.
    Ugh, zie je nu waarom ik een probleem heb met die "grapjes"? Nu gaat het hierover. Over niets. Over iets wat niet eens echt gebeurt. Het heeft 5j geleden 1x in de krant gestaan, en dat was een aanklacht van die ambtenaar. Geen idee hoe het daar nu verder mee zit met die man, maar je kunt het toch onmogelijk meer noemen dan een statistisch minieme, haast onbestaande minderheid? Zelfs als het nu nog een feit is. Het is onzin, iets "grappigs" om het een beetje in het belachelijke te trekken, maar totaal geen echte issue. Dus ik weiger het ook te behandelen alsof het iets echts, substantieels of ook maar zinnigs is.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Waar zegt er iemand dat het in stand moet gehouden worden? Of dat het geen discriminatie is?

ik denk dat die regel er eerder zal gekomen zijn omdat mannen serieus moeten genomen worden, terwijl vrouwen vroeger weinig meer dan eye-candy waren. De kledingsregels zijn wat ze zijn hé, een (deftig) kleed is relatief formeel, een short is dat helemaal niet.
    Trouwens, ik snap het belang helemaal niet om nu te gaan wijzen op bepaalde sociale conventies die ook gelden voor mannen... Wat doet dat teniet aan eventuele ongelijkheid in het nadeel van vrouwen?
    Dat klinkt voor mij toch als "mannen moeten stoppen met zagen want de regels zijn wat ze zijn, en vrouwen worden trouwens veel harder gediscrimineerd dus dit kan je amper serieus nemen".

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Dat klinkt voor mij toch als "mannen moeten stoppen met zagen want de regels zijn wat ze zijn, en vrouwen worden trouwens veel harder gediscrimineerd dus dit kan je amper serieus nemen".
    Is het flauw om te zeuren over een lange broek moeten dragen op het werk, en dat gelijk te stellen aan een geïnstitutionaliseerde ongelijkheid waarvoor al jaren gestreden wordt? Ja.
    Maar nergens in mijn quote staat dat het niet ook discriminatie is. Ik zeg alleen: Wat doet eventuele discriminatie van de man af aan eventuele ongelijkheid in het nadeel van de vrouwen? Niks.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is het flauw om te zeuren over een lange broek moeten dragen op het werk, en dat gelijk te stellen aan een geïnstitutionaliseerde ongelijkheid waarvoor al jaren gestreden wordt? Ja.
    Maar nergens in mijn quote staat dat het niet ook discriminatie is. Ik zeg alleen: Wat doet eventuele discriminatie van de man af aan eventuele ongelijkheid in het nadeel van de vrouwen? Niks.

Het hangt er maar van af hoe je het bekijkt, wanneer moslima's zeuren over diezelfde kledingvoorschriften is het blijkbaar plots wel een probleem dat serieus genomen moet worden

En het gaat toch ook niet over ongelijkheid in het nadeel van vrouwen, hoewel de titel van dit topic anders doet vermoeden bestaat er wel degelijk ook mannendiscriminatie dus dan lijkt het mij logisch dat dit hier ook besproken mag worden. Blijkbaar zijn de huidige kledingvoorschriften voor veel mannen een probleem en als het enige argument voor deze ongelijkheid dan de modetrends uit de jaren 50 zijn is het toch belachelijk om deze in stand te houden.

Trouwens die grote veranderingen waar vrouwen jaren voor gestreden hebben liggen ondertussen ook al ver achter ons en het is juist omdat er tegenwoordig nog amper echte problemen zijn dat we ons met de minder belangrijke zaken kunnen bezighouden. En dan is het inderdaad misschien een opgeklopte onnozeliteit maar wel eentje waar mensen effectief last van ondervinden en waar geen enkele goede reden voor te bedenken is.
    Maar om dan te beweren dat er niet over geklaagd zou mogen worden omdat vrouwen het vroeger nóg slechter hadden, als we die redenering doortrekken komen we weer uit bij heel het privilege gedoe en mogen we klachten alleen nog serieus nemen wanneer ze vanuit de juiste minderheidsgroep komen.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    zowel voor vrouwen als mannen kunnen kledingvoorschriften gelden. Bedrijven die een lange broek eisen voor mannen kunnen evengoed een lange rok eisen voor vrouwen. Dat is in dezelfde mate discriminatoir, want de vrouwen in kwestie kunnen dan NIET kiezen voor een lange broek/rok of een korte broek.

Ik ben er zeker van dat de meeste bedrijven die een probleem maken over mannen met een korte broek evengoed een probleem maken over vrouwen met een korte broek. Zoniet zou dat discriminatie zijn. Daar bestaan bij mijn weten géén voorbeelden van.

Een man die per se met een rok wil naar het werk gaan, zal ook in gelijke mate moeten behandeld worden als een vrouw die in een rok naar het werk gaat. Probeer gerust.

Vandaag overigens in korte broek met sandalen naar het werk gegaan. Zoals het hoort
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    zowel voor vrouwen als mannen kunnen kledingvoorschriften gelden. Bedrijven die een lange broek eisen voor mannen kunnen evengoed een lange rok eisen voor vrouwen. Dat is in dezelfde mate discriminatoir, want de vrouwen in kwestie kunnen dan NIET kiezen voor een lange broek/rok of een korte broek.

Ik ben er zeker van dat de meeste bedrijven die een probleem maken over mannen met een korte broek evengoed een probleem maken over vrouwen met een korte broek. Zoniet zou dat discriminatie zijn. Daar bestaan bij mijn weten géén voorbeelden van.

Een man die per se met een rok wil naar het werk gaan, zal ook in gelijke mate moeten behandeld worden als een vrouw die in een rok naar het werk gaat. Probeer gerust.

Vandaag overigens in korte broek met sandalen naar het werk gegaan. Zoals het hoort
    en kousen JPV? vertel ons is daar wat meer over?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    en kousen JPV? vertel ons is daar wat meer over?
    Mijn geitenwollen sokken had ik uitgeleend aan calvo.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10...ke-criminelen/

Ik vind dit vooral grappig. Crime has nog gender, dus we gaan ook een "Most Wanted" lijst voor vrouwelijke criminelen maken...

Gaan we ook proberen een genderevenwicht in de gevangenispopulatie dan? Hoe gaan we dat doen? Wat meer vrouwen opsluiten of wat meer mannen vrijlaten?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Ik vind dit vooral grappig. Crime has nog gender, dus we gaan ook een "Most Wanted" lijst voor vrouwelijke criminelen maken...

Gaan we ook proberen een genderevenwicht in de gevangenispopulatie dan? Hoe gaan we dat doen? Wat meer vrouwen opsluiten of wat meer mannen vrijlaten?
    Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, of alleen naar de titel gekeken hebt.
    Het is net de bedoeling om te laten zien dat veel mensen onterecht denken dat vrouwen geen gewelddadige misdrijven plegen. We gaan automatisch uit van een man. "Europol wil hiermee aantonen dat misdrijven gepleegd door vrouwen vaak even ernstig zijn als die van mannen." Dus if anything is er een bias tegen mannen in dit geval, die misschien niet helemaal terecht is. Of aangepast moet worden.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat je niet goed gelezen hebt, of alleen naar de titel gekeken hebt.
    Het is net de bedoeling om te laten zien dat veel mensen onterecht denken dat vrouwen geen gewelddadige misdrijven plegen.
    Serieus Loser, wie denkt dat? Wie?

Een campagne voeren om iets te benadrukken dat iedereen al weet is nogal een nutteloze campagne van europol. Zo'n typisch voorbeeldje van 'hey laten we mee springen op de gender en diversiteits bandwagon gewoon omdat .... wel ... het is de nieuwe hype!' Ze noemen dat dan ongetwijfeld 'meegaan met de tijd'.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Serieus Loser, wie denkt dat? Wie?
    Een campagne voeren om iets te benadrukken dat iedereen al weet is nogal een nutteloze campagne.
    Maar doet er iemand nog links open? Leest er iemand nog artikels?

"Het doel is om zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. De ervaring leert ons dat hoe meer mensen de voortvluchtige criminelen te zien krijgen, hoe groter de kans is om de gezochte persoon te lokaliseren en te arresteren."
    Hoeveel van hun andere wantedlijsten komen in het nieuws? Hoe vaak wordt er op geklikt? Ik zou zeggen dat de campagne geslaagd is, als het doel is om zo veel mogelijk bezoekers aan te trekken. Daarnaast heb je de mogelijkheid om iets te laten zien, dat vrouwen ook gewelddadige daders kunnen zijn. En ja, dat gaat iedereen weten. Maar je kunt niet ontkennen dat bijvoorbeeld partnergeweld door de vrouw nog altijd een beetje in een taboesfeer hangt. Dat hangt toch een beetje samen?

Dus als dat een beetje kan bijgesteld worden, is dat toch geen probleem. Zeker niet als het hoofddoel, zoals daar letterlijk staat, is om meer clicks te krijgen op een wantedlijst. En dat gelukt is.

Maar nee, je ziet "gender" en kunt daar niet aan voorbij kijken.
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

euh, néé, het is een lijst van 21 personen waarvan 18 vrouwen. Jij maakt er zelf van dat het een lijst voor vrouwelijke criminelen is. Men wil gewoon duidelijk maken dat het niet enkel mannen zijn die zware criminele feiten plegen én tegelijk de andere lijst ook nog eens in de aandacht proberen te krijgen.
    Rosa Parks

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Feit dat meer dan 90% van de gevangenisbevolking man is dat is ook een duidelijk teken van discriminatie tov de man.
    Heel het gerechtssysteem is er op gericht mannen achter de tralies te steken.
    See what I did there

Pagina 191 van 192 Eerste ... 91141181187188189190191192 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten