Diinosaurus's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

advies Externe schijf PS4

Hallo,

Ik zal vast niet de enige zijn die zich dit afvraagt maar;
    Wat is de beste optie als externe HDD of SSD voor de ps4?
    Nu met de nieuwe update die externe opslag ondersteund wordt het wel heel interessant om 1 aan te kopen. Zeker aan die prijzen van tegenwoordig, maar welke?
    Zelf denk ik dat SSD niet veel zal uithalen, aangezien het via usb3.0 is, of vergis ik me hierin?
    Ik hoor het graag van mensen met ervaring

GRTZ
    JT
    BUZZ
    D11NOSAURUS

Deletos's schermafbeelding
    iTrader
    93 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een desktop versie gekocht van seagate wegens voordeel dat deze vlugger draaien dan portable. Enige nadeel is dat je extra stopcontact nodig hebt. Intern zit ik met sshd waarop ik mijn multiplayer games zet
    PSN ID: Deletoss Xbox Live ID: D3L3T0S

Thumbkin's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    SSD haalt sowieso heel weinig uit, daar PS3 en PS4 niet gebouwd zijn rond ondersteunen van die hdd en dus ook niet geoptimaliseerd zijn om er met te werken.
    Wil je toch wat snelheidswinst ben je beter voor een SSHD (Solid State Hybrid Drive) te gaan.
    Deze hebben als interne schijf wel degelijk voordeel, extern valt natuurlijk te bezien ....

tl:dr SSD is weggesmeten geld voor PS
    XBOX ONE X
    WII
    SEGA Mega Drive

Diinosaurus's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    dus best gewoon externe HDD.
    maar welke?
    ik heb weinig zin om de interne schijf te vervangen van de ps4 en op die manier kan ik nog gebruik maken van die harde schijf.

grtz
    JT
    BUZZ
    D11NOSAURUS

Thumbkin's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diinosaurus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dus best gewoon externe HDD.
    maar welke?
    ik heb weinig zin om de interne schijf te vervangen van de ps4 en op die manier kan ik nog gebruik maken van die harde schijf.

grtz
    "beste" extern is er volgens mij niet, ze moet wel usb 3 zijn
    Hangt gewoon af van de voorkeur voor ene merk
    Ik zou persoonlijk nooit seagate kopen, maar bijna altijd WD schijven. iemand anders mssn net omgekeerd.
    hangt van smaak & budget af.

Nog een tip hier: https://support.us.playstation.com/a...al-HDD-Support

Dus volgens mij is je "volledige" hdd ingenomen door je PS4, dus je redenering dat je hdd nog voor iets anders kan gebruiken gaat niet op.
    Daarom lijkt het mij mssn toch handiger/beter om gewoon je interne hdd te vervangen door een 4TB sshd.
    Dat is heus niet zo moeilijk/veel werk
    XBOX ONE X
    WII
    SEGA Mega Drive

iTrader
    93 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga mij ook echt niet bezig houden met de interne te vervangen (& bij gevolg te moeten weg gooien).

Moest ik het echt beu worden om installs te deleten zou ik toch ook eerder fan zijn van een externe.

Nu heb ik wel compatibiliteit nog niet opgezocht maar ik zou liever een goed mobiel product hebben zodat ik die niet in de electriciteit moet steken. Die mobiles krijgen power over USB dus ideaal ... start en sluit mee af met uwe PS. Is ook pak kleiner en minder 'fugly'.

Heb zelf voor op de baan een USB3.1 model voor de laptop van 4TB. Meer dan een goede start. En zo traag zijn die zeker ni tegenover een desktop model.

Nu ja ... PS ondersteunt tot 8TB en dat ga je enkel in desktop model kunnen krijgen.

Budget moet je natuurlijk ook nog naar zien he.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

iTrader
    93 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Desktop versies zijn 7200rpm en portable 5400rpm en das toch wel verschil. Volgens testen is de desktop beter en zeker niet lelijk hoor. Alhoewel er serieuze bakstenen bestaan haha

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh ... ge gaat mij niet horen zeggen dat een mobile schijf identiek is aan een desktop schijf, uiteraard om de power redenen maar ook komt portability met een kost.
    Echter kom je dan terug bij de vraag of het echt een probleem zou zijn. Beetje de zelfde vraag in hoeverre een SSD de beste keuze zou zijn (want hoe je het ook draait of keert ... puur op specs ... that one wins :d)

Nu ja ... externe SSD ... da's geen goe idee prijsgewijs weet ge wel (& idd niet nuttig voor PS4 gebruik als external storage).

Nu ja ... heb in de docs & announcements geen compatibiliteits warnings zien passeren dus elke externe schijf via USB3 zou moeten werken.
    - Wil je ze in de prise steken --> Pak een desktop model, verbruik meer stroom
    - Wil je ze niet in de prise steken --> Mobile model, pakt stroom uit de PS4, enkel in gebruik tijdens PS4 in gebruik

Nu ... laat ik het zo zeggen ... mobile is gemakkelijker & wordt eerder gebruikt als je 'n quick search doet. Zie ook nog maar weinig mensen zo'n mastodont van een externe schijf in de living zetten weet je wel. Desktop schijven zijn ook meestal luider in het gebruik.
    Ik heb zelf enkele MyBooks & eerlijk ... zou ze niet per se in de living willen (wat groot & al, zit dan ook een full 3.5 inch HDD in he).
    (al zijn er een pak lelijkere gevallen dan een WD MyBook)
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 16 maart 2017 om 03:07

Regels voor berichten