Pagina 5 van 279 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    kawadude's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Generation Connect is inderdaad een waardige concurrent voor Mv. Fantastisch aanbod voor €20. Ineens het bewijs dat het bij Proximus toch ook kan voor €20 ipv hun dure data abonnementen.

Ik blijf voorlopig nog altijd fan van Mobile Vikings. Over het netwerk heb ik niet echt te klagen. Buiten dat de snelheid wel mag opgetrokken worden, maar dit stoort mij voorlopig nog niet.
    + punten van mv zijn ook nog de vikingpunten die je kan verdienen/ winnen, en binnenkort het uur gratis bellen van mv naar mv.

Ook de fantastische communicatie mag niet vergeten worden.

Barbarossa's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V1nce Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Valt te zien, daar is het 15 euro, maar je krijgt wel maar 1000 smsn en geen data in het buiteland en het 3g netwerk van proximus is vele malen beter.
    Die 5 euro meer is ook 5 euro meer om op te bellen.

Het is wat jij verkiest.
    Idd, GC is een goed of eigenlijk beter alternatief, maar dit hangt ook van het budget af. De snelheid is op de meeste plaatsen super + de 10MB per maand die we kunnen opsparen is mooi meegenomen, eigenlijk ideaal voor als je eens sporadisch in het buitenland zit.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V1nce Bekijk bericht
    Valt te zien, daar is het 15 euro, maar je krijgt wel maar 1000 smsn en geen data in het buiteland en het 3g netwerk van proximus is vele malen beter.
    Die 5 euro meer is ook 5 euro meer om op te bellen.

Het is wat jij verkiest.
    1000 naar andere Base/MV gebruikers en dan nog eens 1000 naar al de rest (proximus en mobi dus).

Sorry maar als je meer dan 2000 berichten verstuurt op een maand scheelt er toch wel iets hoor.

En data in het buitenland, tjah ok, voor die 2 weken dat ge eens op verlof gaat zal er wel wifi zijn int hotel of in een of andere mcdonalds (is imo niet die extra 5 euro waard).

Het 3G netwerk is niet zovele malen beter, nu niet gaan overdrijven. Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat ze op gelijke hoogte aan het komen zijn gezien de laatste investeringen van Base. Ge hebt in alle grote steden(en omgeving) 3G en Edge overal. Thuis gebruikt ge uw wifi. Dus nogmaals is het die 5 euro niet waard. (en bij MV krijgt ge 2 Gb data wat ook niet mis is)

En dan ziet ge mij nog niets zeggen over de klantendienst van proximus en de reputatie van het bedrijf.

Soit met MV kan em dus in vergelijking met proximus minstens 60 euro per jaar uitsparen, wat ook kan tellen voor een student.

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    1000 naar andere Base/MV gebruikers en dan nog eens 1000 naar al de rest (proximus en mobi dus).

Sorry maar als je meer dan 2000 berichten verstuurt op een maand scheelt er toch wel iets hoor.

En data in het buitenland, tjah ok, voor die 2 weken dat ge eens op verlof gaat zal er wel wifi zijn int hotel of in een of andere mcdonalds (is imo niet die extra 5 euro waard).

Het 3G netwerk is niet zovele malen beter, nu niet gaan overdrijven. Ik zou zelfs bijna durven zeggen dat ze op gelijke hoogte aan het komen zijn gezien de laatste investeringen van Base. Ge hebt in alle grote steden(en omgeving) 3G en Edge overal. Thuis gebruikt ge uw wifi. Dus nogmaals is het die 5 euro niet waard. (en bij MV krijgt ge 2 Gb data wat ook niet mis is)

En dan ziet ge mij nog niets zeggen over de klantendienst van proximus en de reputatie van het bedrijf.

Soit met MV kan em dus in vergelijking met proximus minstens 60 euro per jaar uitsparen, wat ook kan tellen voor een student.
    MV hun 1,5 mbit tov Proximus hun 42 mbit is niet beter(OK, theoretische snelheid naturlijk, maar zal nog altijd razend sneller zijn). Hier thuis had ik al zeker 5-6 jaar geleden al 3G, bij base nu 1 jaar denk ik? Safe to say dat proximus wel een véél grotere voorsprong heeft op Base op dat vlak.. Misschien dat netwerkinvesteringen minder lang zullen duren eens Base verkocht is door KPN, wie weet..
    Maar ik heb nog steeds zeer veel plaatsen binnenshuis waar er gewoonweg geen verbinding is. Anno 2012 kan dit toch niet meer imo..

En bij proximus krijg je ook 2 gb
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    MV hun 1,5 mbit tov Proximus hun 42 mbit is niet beter(OK, theoretische snelheid naturlijk, maar zal nog altijd razend sneller zijn). Hier thuis had ik al zeker 5-6 jaar geleden al 3G, bij base nu 1 jaar denk ik? Safe to say dat proximus wel een véél grotere voorsprong heeft op Base op dat vlak.. Misschien dat netwerkinvesteringen minder lang zullen duren eens Base verkocht is door KPN, wie weet..
    Maar ik heb nog steeds zeer veel plaatsen binnenshuis waar er gewoonweg geen verbinding is. Anno 2012 kan dit toch niet meer imo..

En bij proximus krijg je ook 2 gb
    Hier in het Antwerpse zo goed als overal coverage dus wel raar dat gij in Gent geen verbinding hebt en dan thuis nog(waar ik gwn wifi gebruik als ge toch snelheid wilt).

Anyway snelheden goed en wel, maar met MV kan ik perfect youtube bekijken als ik op de bus zit zonder dat het een jaar laadt hoor.

Nuja ieder zn voorkeur, geef mij maar het goedkoopste, 2 gig en smsen voor 15 ipv 20.

iTrader
    0

GC vs MV

De keuze tussen Generation Connect (GC) versus Mobile Vikings (MV) hangt volgens mij vooral van volgende factoren af:

- Hoe is je ontvangst en internetsnelheid van beide netwerken op de plaatsen waar je vaak komt (thuis, werk, ...)? Eventueel kan je dit vragen/testen aan kennissen die Proximus en Base/MV gebruiken. De 3G dekking van GC ligt een stuk hoger dan deze van MV.

- Hoe belangrijk is het te beschikken over de snelste 3G verbinding? De 3G internetverbinding van GC is sneller dan die van MV. Persoonlijk moet ik zeggen dat dit verschil in de praktijk klein is, zelfs bij het bekijken van bv YouTube is de 3G verbinding van MV ruimschoots voldoende.

- Hoe belangrijk is de klantendienst voor jou. De klantendienst van MV wordt algemeen als veel beter beschouwd dan deze van GC. Mijn ervaring komt hier inderdaad mee overeen.

- Bel je elke maand zonder uitzonderingen ergens tussen de 80 en 100 minuten , dan zijn beide ongeveer even duur.

- Indien je structureel minder belt dan 80 minuten per maand is MV aanmerkelijk goedkoper vanwege de 15 euro versus 20 maar vooral ook vanwege de Grace Period die je toelaat je mobiele internet nog even gratis te blijven doorgebruiken, zelfs als je langer dan een maand niet hebt herladen.

- Indien je structureel meer belt dan 100 minuten per maand is MV aanmerkelijk goedkoper dankzij de mogelijkheid op te laden voor 25 of 40 euro en hierdoor gebruik te maken van lagere beltarieven (respectievelijk 20 en 14 eurocent per minuut).

- Indien je belverbruik sterk varieert (vanwege vakanties, verblijf in het buitenland, sollicitatie,...) is MV aanmerkelijk goedkoper, vanwege de twee bovenstaande punten (Grace Period en de flexibele keuze tussen de drie tariefstructuren).

- Ken je andere MV klanten? Zo ja zal je in de nabije toekomst waarschijnlijk één uur gratis kunnen bellen per dag naar andere MV klanten (als ze 100.000 leden halen voor 30 juni 2012, wat zou moeten lukken). Dit is natuurlijk een erg groot voordeel...

Het beste lijkt me je gebruik even af te toetsen aan bovenvermelde punten.
    En vergeet zeker niet het eerste punt, ideaal weet je reeds hoe de ontvangst op de voor jou belangrijkste plaatsen zal zijn.

breez's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SurfHenk Bekijk bericht
    wall of text
    Het enige wat nog ontbreekt in je opsomming is het feit dat je bij Generation Connect iedere maand 10MB roaming data krijgt die je kunt opsparen tot een maximum van 100MB.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door breez Bekijk bericht
    Het enige wat nog ontbreekt in je opsomming is het feit dat je bij Generation Connect iedere maand 10MB roaming data krijgt die je kunt opsparen tot een maximum van 100MB.
    en dat ge via de grace period ook in het buitenland nog kunt gebruik maken van uw dataverkeer.

Nuja ieder kiest wat hij wil, maar ik zie persoonlijk liefst zoveel mogelijk mensen naar MV gaan gewoon omdat hun service en prijzen zo geweldig zijn. Zou moeten beloond worden ipv die mannen van Belgacom...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door breez Bekijk bericht
    Wou er iets over schrijven maar heb het dus niet gedaan omdat de vergelijking erg ingewikkeld wordt voor dit punt omwille van volgende redenen:
    - Het is mij niet helemaal duidelijk of je deze voordelen blijft accumuleren indien je eens een keertje oplaadt na het verstrijken van de maand.
    - Enkel indien je exact binnen de 80 a 100 minuten per maand blijft en binnen de 10MB/maand - 100MB totaal in het buitenland is dit interessant, in alle ander gevallen bespaar je meer via MV dan je extra kosten voor internet in het buitenland.
    - Ik dacht dat internetten in het buitenland buiten deze bundel veel duurder is bij GC dan bij MV. Maar zelfs na lang zoeken ben ik niet in staat de GC tarieven hiervoor te vinden op de website van Proximus.
    - Ikzelf verkies sowieso een eenvoudige en duidelijke tariefstructuur boven allerlei ingewikkelde constructies binnen/buiten de bundel en zou voor dit punt dus sowieso altijd voor MV kiezen, die gewoon 0.5 euro per MB aanrekent voor de meest frequente landen. Maar dat is een persoonlijk standpunt.

iTrader
    0
    Nog een rede waarom ik van Pay en Go overgestapt was naar MV was idd dat jhe verplicht moest herladen binnen de maand om al uw gratis smsen etc te krijgen. Maw een soort van abo in prepaid vorm

Oct's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Dat is toch niet bij GC?

Voor elke herlaadbeurt van € 20 krijg je 2 GB mobiel internet, 2000 sms’en naar alle netwerken, en tot 100 MB om te surfen in 28 Europese landen!
    De voorwaarde dat je moet herladen binnen de 30 dagen na de vorige herlaadbeurt staat nergens vermeld op hun site.

Alteration's schermafbeelding
    iTrader
    388 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oct Bekijk bericht
    Dat is toch niet bij GC?

De voorwaarde dat je moet herladen binnen de 30 dagen na de vorige herlaadbeurt staat nergens vermeld op hun site.
    Net zoals bij MV krijg je je bonus van zodra je herlaadt, ongeacht of dat nu 5 dagen of 40 dagen na je vorige herlading is.
    Your health is your wealth

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oct Bekijk bericht
    Dat is toch niet bij GC?

Ik zet bewust Pay &Go omdat toen ik nog bij proximus was GC niet bestond en je dus verplicht elke maand moest herladen om uw bundel te krijgen.

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Ik zet bewust Pay &Go omdat toen ik nog bij proximus was GC niet bestond en je dus verplicht elke maand moest herladen om uw bundel te krijgen.
    Is helemaal niet waar... Snap niet dat mensen dat altijd verkeerd denken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Is helemaal niet waar... Snap niet dat mensen dat altijd verkeerd denken.
    Jawel is wel waar lol

Ge moest 15 euro binnen de maand herladen anders kreeg ge de volgende keer geen bonus (tenzij ge dubbel herlaadde dan)

Pagina 5 van 279 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten