GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)

Toegang tot onbekende bronnen - Huawei Mate 20 Lite

Heb vraagje i.v.m. de toegang tot onbekende bronnen bij de Huawei Mate 20 Lite:

Bij het installeren van Android Auto (niet ondersteund door de Google Play Store) hebben we een APK-bestand gebruikt en hierbij hebben we tijdens het installeren de beveiligingsoptie uitgevinkt dewelke onbekende apps installeren blokkeert.

Nu is mijn vraag, was dit eenmalig dat ik dit gedaan heb, of staat deze optie nu ergens uit? Ik vind deze namelijk nergens meer terug in het beveiligingsmenu...

Deze kwam erop tijdens het proces van installeren... ik heb wat gegoogled en vind niet echt een antwoord hierop...

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Het is wel in het Engels bij mij..

Settings - apps & notifications - special app access - install unknown apps

Daar kunt ge het per app instellen of die mag of niet.

Maar ge moet daar nie van wakker liggen. Bij u zal Chrome of uw file manager nu toestemming hebben. Maar die gaat niet uit zichzelf dingen beginnen installeren, das enkel als gij een apk wil installeren.

Bij mij hebben sowieso meerdere apps die toelating aangezien ik geregeld apk's installeer.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    103 (100%)
    Ja maar ik heb nu voor die app de toegang opengezet of niet dan??

Was zo'n schakelaar die ik heb opengezet, maar is dat dan meteen voor alle apps? Leek toch zo... Ik zie ze daar staan, maar android auto staat er daar bv niet tussen...

Heb ik dus maw de algemene settings veranderd of was dat enkel voor android auto?

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Het is enigste wat die optie aanzetten doet is dat je apps en/of apk's kan installeren die niet uit de Playstore komen. Op zich geen probleem als dit aan of uit staat.
    Bij Samsung gaat dit trouwens automatisch. Als je een apk installeert vraagt hij eenmalig om de toegang maar schakelt het daarna automatisch weer uit.

Heb je geen zoekfunctie in het instellingsmenu? Anders zoek je op 'onbekende bronnen' en vind je de optie zo wel.
    Giggity

iTrader
    103 (100%)
    Awel ik vind het niet terug in de instellingen die onbekende bronnen...

Ge zegt daar iets van dat het zichzelf terug goed zet zodat het terug beschermd is dan?

Zou dat bij Huawei ook het geval zijn vraag ik me af? Ik twijfel nu omdat ik die optie nergens terugvindt, deze kwam maar enkel bij het installeren tevoorschijn...

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Normaal gezien vraagt die dat per app dat je van apk sites wil installeren. Dus die zal dat niet laten openstaan. Bij mijn OP6T en S G A50 is dat ook zo. Want ik gebruik die Imgur Android Uploader vaak en die sta niet meer in de Store toen ik die opnieuw wilde installeren.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Awel ik vind het niet terug in de instellingen die onbekende bronnen...

Ge zegt daar iets van dat het zichzelf terug goed zet zodat het terug beschermd is dan?

Zou dat bij Huawei ook het geval zijn vraag ik me af? Ik twijfel nu omdat ik die optie nergens terugvindt, deze kwam maar enkel bij het installeren tevoorschijn...
    Geen idee, ik weet enkel dat dat bij mijn OnePlus One niet zo was.

Heb net eens gekeken bij mijn Samsung en daar noemt het onbekende apps en je kan per app instellen. De optie uit onbekende bronnen installeren zie ik ook niet direct staan.
    Giggity

Regels voor berichten