Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Nokia 7(.1) vs 7 plus vs 8(.1)

Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe smartphone en ben voor 90% zeker dat ik terug voor Nokia ga kiezen (heb in het verleden al meerdere Nokia's gehad).
    Maar zie door het bos de bomen niet meer.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als je zonder probleem 399 kan uitgeven en nog 10 dagen kunt wachten, de Nokia 8.1.

Heeft de nieuwste SoC ( snapdragon 710 die dichtbij de performance van de 835 van vorig jaar komt ) en betere camera's dan de 7+ en komt out the box met Android 9 dus je krijgt ook nog android 10 en 11 dankzij AndroidOne, de andere telefoons die je opnoemt komen met Android 8 out the box dus na Android 10 stopt het.

De Nokia 7.1 is helemaal niet interessant, duurder dan de 7+ momenteel omdat die nieuwer is en maar 50-60 euro goedkoper dan de 8.1 maar wel een heel stuk trager met een snapdragon 636 en maar 3gb ram in de EU.
    De 7+ kan nog interessant zijn afhankelijk van je budget, is al te krijgen voor 250 euro tegenwoordig en de snapdragon 660 kan nog wel leuk mee maar er zijn toch een paar bugs die de laatste tijd het toestel plagen zoals wegvallende wifi of slechtere gps en als je pech hebt krijg je een slechter scherm wat niet onder de 16% brightness kan en slechtere kleuren heeft, omdat Nokia om de 1 of andere reden 2 verschillende scherm controllers gebruikt in de 7+, dus als je wil gokken op een goed scherm en niet meer dan 250 wilt uitgeven dan is de 7+ nog een goede keuze.

Als je gewoon vraagt welke van je toestellen het beste is technisch gezien en in praktijk zal het de 8.1 zijn die volgende week uitkomt.
    De Nokia 8 zou ik niet meer kopen, gewone 16:9 schermen voelen ouderwets aan tegenwoordig en hij is al meer dan een jaar oud dus eind dit jaar stopt ook al de nieuwe android versie support.
    De Snapdragon 835 is wel nog steeds een tikje rapper dan de 710 maar veel scheelt het niet.

Dus imo 8.1 > N7+>Nokia8 >> Nokia 7.1, de vraag is enkel of je 399 aan de 8.1 wilt geven of voor 250 toch tevreden zal zijn met de 7+.

iTrader
    0
    Dat is nog eens goede informatie waar een mens iets aan heeft.

Alleen komen de prijzen niet overeen met de prijzen die ik vind, maar dat is een detail.

De prijs maakt ook niet zoveel uit, ik heb via Proximus heel wat punten kunnen sparen die kan inruilen voor een nieuwe gsm. (dankzij herladingen via pay&go)
    Ik wil vooral een goed toestel dat weer enkele jaartjes mee kan, moet daarom niks te duur zijn, want mijn huidige smartphone is een medion.

iTrader
    5 (100%)
    en welke prijzen komen niet overeen ? momenteel zie ik die 7+ voor 249 bij oa krefel en Media Markt, 399 is ook de verwachte prijs voor de 8.1 maar op uiteindelijke prijzen is het nog een week wachten tot launch.
    Nokia 7.1 is momenteel wel 299 idd ipv 340-350 op launch, maar dan nog is het toestel trager en 50 euro duurder dan de 7+ en maar 100 euro minder dan de 8.1 die een heeeel stuk sneller is en betere camera's heeft.

Ik gebruik wel de tweakers.net pricewatch voor de prijzen op te zoeken maar het zijn voornamelijk toch krefel en Media markt prijzen die ik momenteel als goedkoopste vind, zal ook wel iets met de solden te maken hebben.
    Maar ja de 7+ is dus 249 momenteel, de 7.1 299 en de 8.1 zou 399 moeten gaan zijn op launch, de 7+ is beter dan de 7.1 qua specs en 50 euro goedkoper, de 8.1 is beter dan beide maar 100 meer dan de 7.1 en 150 meer dan de 7+.

Dus je keuze zal vooral neerkomen op budget en afwegingen tussen de specs, maar de beste keuze zal de 8.1 zijn, nieuwste OS out the box dus 1 Android versie langer updates en de snapdragon 710 is een stuk beter dan de 660 in de 7+ en de 636 in de 7.1, camera is ook beter ( op specs dan ) dan de 7+ of 7.1.
    Proximus zie ik toch een paar Nokia modellen stocken oa de 7.1 dus ik denk dat ze de 8.1 ook wel zullen gaan hebben.

iTrader
    0
    Prijzen bij Proximus:
    7.1: 349,99
    7 Plus: 399,99
    8: 249,99

Prijzen volgens Nokia.com:
    7.1: 349
    7 Plus: 399
    8: 599
    8.1: Nog niet vermeld
    8 Sirocco: 749

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    https://www.google.com/search?q=noki...obile&ie=UTF-8
    Noscoped420 zijn prijzen kloppen wel, adviesprijzen zijn meestal wel hoger dan soldenprijzen.

Ik heb een tijdje een nokia 7+. Zeer tevreden van, werkt perfect en gaat met rustig gebruik 3 dagen mee.
    Enige nadeel dat ik niet opgelost krijg is dat soms bij whattsapp geen geluidje komt bij inkomend bericht hoewel alles aanstaat en volumes op max.

iTrader
    0
    Ik heb niet gezegd dat zijn prijzen niet kloppen.
    Alleen dat ik andere prijzen gevonden had.

iTrader
    5 (100%)
    prijzen bij Proximus en fabrikanten zelf zijn nooit interessant na een tijd, die blijven rotsvast op de launch adviesprijs staan, enige waar je dan bij Proximus korting op krijgt is als ze het aan een lagere aanschafprijs samen met een abbo steken voor 24 maanden.

Ik bedoel maar 399 was de launch prijs van de 7+ meer dan 6 maanden terug dus nu nog 399 vragen daarvoor is gewoon diefstal, zelfs MM een keten die ook vaak smartphone prijzen hoog houd vind je hem nu aan 249.
    349 was ook de launch prijs van de 7.1, launch ligt nu ook wel al weer een maand of 2 achter ons en momenteel dus idd in solden voor 299, maar bij Proximus en Nokia zelf bestaat het idee van solden niet

Als je toch moet kopen volgens de prijzen die jij vind dan is de 8.1 zelfs nog een grotere no brainer, want een n7+ voor 399 is gewoon stom nu, 349 voor een 7.1 is ook overpriced voor de specs, en bij Belsimpel.nl staat de 8.1 in pre order voor 399 en volgens veel tech sites zou dat ook de EU adviesprijs zijn voor de 8.1, dus dat toestel is ver superieur aan de 7+ of 7.1, de 7+ is enkel nog boeiend aan de huidige goedkoopste prijs.

iTrader
    0
    Die 8.1 is blijkbaar nog altijd niet te koop bij Proximus

iTrader
    5 (100%)
    Zal wss ook wel niet komen, de 7+ hebben ze ook nooit gehad en ze hebben nu al acties op de 7.1 en de 5.1 plus, van Nokia bieden ze minder aan dan van bv Samsung of Apple.
    Ondertussen is de grijze versie al van 399 gezakt naar 367 op oa bol.com en Coolblue, voor zo een prijs is het imo beter om een toestel gewoon up front zo te kopen dan op een abbo van 24 maanden.

iTrader
    0
    De 7+ hebben ze wel degelijk.

Samsung moet ik niet hebben, die dingen zijn niks waard.
    Om nog maar te zwijgen van Apple, duren brol, en die fanboys blijven dat maar kopen.

D'r zijn maar 2 merken die d'r bij mij nog binnen komen en dat zijn Nokia en Sony.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Nadat ik een nokia 7+ heb overgenomen hier op het forum, heeft mijn schoonmoeder ook 1 in solden gekocht(244€) en vorige zaterdag heeft mijn vrouw komende van iphone se ook 1 gekocht met de 21% btw weg ermee aktie (205€).
    Toptoestel voor dat geld. Goede batterij, super camera en degelijk snel toestel met mooi scherm.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die 8.1 is blijkbaar nog altijd niet te koop bij Proximus
    Deju he, ik zou gewoon in een andere winkel gaan zien om er ééntje te kopen, maar ik zit met ongeveer 19.000 pay&gold punten wat omgerekend zo'n 950 euro is.
    Dus kan best iets in een Proximus winkel zoeken, de vraag is dan wat ...

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De 7+ hebben ze wel degelijk.

Samsung moet ik niet hebben, die dingen zijn niks waard.
    Om nog maar te zwijgen van Apple, duren brol, en die fanboys blijven dat maar kopen.

D'r zijn maar 2 merken die d'r bij mij nog binnen komen en dat zijn Nokia en Sony.
    Je argument van Nokia begrijp ik nog maar Sony telefoons zijn ook richting de 700 tot 750 voor hun flagships en dan zit je in iPhone XR vaarwater dus kan je hetzelfde argument maken.
    Sure Sony heeft soms midrangers voor een 300-350 euro maar dan boet je dik in op bv cpu en vaak gebruiken ze dan nog een SoC die al een jaar of langer op de markt is terwijl er al nieuwere midrange SoC's zijn.

En ja ze hebben de 7+ maar niet in combo met abbo dus is het bij Proximus totaaaaaal niet interessant, ze willen er gewoon 399 voor wat de launchprijs was een jaar geleden, dat ding vind je nu al voor 250 of minder.
    Dus daarmee dat ik zei dat ze hem niet hebben, want als je bij Proximus een smartphone koopt doe je dit in combo met abbo want voor losse prijzen zijn er betere winkels.

iTrader
    0
    Ik wil bij hen kopen omdat ik ze in principe gratis kan hebben door die punten om te ruilen, anders ging ik wel ergens anders kopen.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten