Pagina 3 van 18 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: Oneplus 6 & 6T

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    https://tweakers.net/nieuws/143869/r...-inkeping.html

Buiten de kleinere notch en inscreen fingerprint is er wel 0 reden om te upgraden van de Oneplus 6, zelfde snapdragon 845 en zelfde geheugen setups, 6 of 8gb.
    Nuja zit ook maar 6 maanden tussen beide releases dus is ook normaal, vind ik toch veel te snel imo want de 5T voegde ook al niet veel toe wat de 5 had, ze zouden beter gewoon 1 top toestel per 12 maanden doen, want Apple doet ook S versies om de 12 maanden en dat is al niet wereldschokkend, ik vind dat eigenlijk vrij nutteloos zoals nu wanneer Qualcomm de 855 nog niet klaar heeft.

HardFusion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://tweakers.net/nieuws/143869/r...-inkeping.html

Buiten de kleinere notch en inscreen fingerprint is er wel 0 reden om te upgraden van de Oneplus 6, zelfde snapdragon 845 en zelfde geheugen setups, 6 of 8gb.
    Nuja zit ook maar 6 maanden tussen beide releases dus is ook normaal, vind ik toch veel te snel imo want de 5T voegde ook al niet veel toe wat de 5 had, ze zouden beter gewoon 1 top toestel per 12 maanden doen, want Apple doet ook S versies om de 12 maanden en dat is al niet wereldschokkend, ik vind dat eigenlijk vrij nutteloos zoals nu wanneer Qualcomm de 855 nog niet klaar heeft.
    Dan zou ik misschien toch beter voor de 6 gaan van 519€ In promotie survival kit, hoesje erbij dus. Beschermglas zal er standaard opzitten veronderstel ik? En qua prestaties zal de 6T gelijkwaardig zijn dan? Enkel de notch en FPR zal gewijzigd worden?

iTrader
    5 (100%)
    Qua prestaties ga je niets of bitter weinig merken, het is dezelfde snapdragon 845 cpu en dezelfde ram configs, 6gb of 8gb keuzes naargelijk het model.
    Beschermfolie zit er standaard op van de fabriek ja, op mijn OPX was dit wel plastic en geen tempered glass dus hou daar rekening mee.

Als je de 6 ook een mooi toestel vind is er weinig reden om te wachten op de 6T, enkel voor de inscreen fingerprint scanner als je dat echt zou willen.
    Misschien een heel kleine bump in camera kwaliteit maar dat zal ook verwaarloosbaar zijn op die 4 maanden wat tussen beide toestellen zit qua release datum.

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ze spreken ook van een grotere batterij (3700mAh). Moest dat zo zijn is dat ook weer mooi meegenomen lijkt mij.

Allemaal geen wereldschokkende veranderingen natuurlijk. Upgraden van een opo 6 zou redelijk onnozel zijn, maar als je nog geen toestel hebt of eentje moet vervangen lijkt mij dat wel het wachten waard.

superiscch's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Ze spreken ook van een grotere batterij (3700mAh). Moest dat zo zijn is dat ook weer mooi meegenomen lijkt mij.

Allemaal geen wereldschokkende veranderingen natuurlijk. Upgraden van een opo 6 zou redelijk onnozel zijn, maar als je nog geen toestel hebt of eentje moet vervangen lijkt mij dat wel het wachten waard.
    Een belangrijk gerucht is dat er 2 kleinere batterijen zouden in zitten om aan 3700mah te komen. 40% laden in 10 minuten
    #NeverNotRunning: Next stop - IFF Marathon -- Twitter: @superiscch

iTrader
    0
    Qua prestaties ga je niets of bitter weinig merken, het is dezelfde snapdragon 845 cpu en dezelfde ram configs, 6gb of 8gb keuzes naargelijk het model.
    Beschermfolie zit er standaard op van de fabriek ja, op mijn OPX was dit wel plastic en geen tempered glass dus hou daar rekening mee.

Als je de 6 ook een mooi toestel vind is er weinig reden om te wachten op de 6T, enkel voor de inscreen fingerprint scanner als je dat echt zou willen.
    Misschien een heel kleine bump in camera kwaliteit maar dat zal ook verwaarloosbaar zijn op die 4 maanden wat tussen beide toestellen zit qua release datum.
    Jullie gaan mij waarschijnlijk zot verklaren nu maar heb gisteren de galaxy S9 aangeschaft. Ik was gisteren in Media markt en vroeg wat info i.v.m smartphones, toen hoorde ik dat toevallig een medewerker van de winkel de OnePlus 6 had en die wou ik meteen spreken natuurlijk. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het toestel voor mij veel te groot is, ben al blij dat ik deze nog niet besteld had. Hij is even groot als een PLUS versie van Iphone en heb mijn PLUS na 3 maanden verkocht en terug naar een gewone versie gegaan, onhandig en zeker voor in de broekzak (wel leuk voor thuisgebruik). Heb nu sinds gisteren de galaxy S9 en qua grootte is deze ideaal voor mij, ook moet ik toegeven dat dit toestel veel beter meevalt dan wat ik voor ogen had, sommige Samsung apps zijn echt wel handig voor gebruik! Het is nu misschien geen stock Android maar de meeste apps die standaard op de S9 staan vind ik wel interessant.

Ook kon ik deze actie niet laten liggen, was een speciale actie deze maand zodat de winkel al 100€ korting gaf + 100€ cashback van Samsung zelf dus heb ik dit toestel voor 549€ kunnen aankopen inplaats van 749€, binnen mijn budget dus van 550€

Iedereen bedankt voor de snelle en duidelijke medewerking!
    #Deze mag dicht

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HardFusion Bekijk bericht
    Jullie gaan mij waarschijnlijk zot verklaren nu maar heb gisteren de galaxy S9 aangeschaft. Ik was gisteren in Media markt en vroeg wat info i.v.m smartphones, toen hoorde ik dat toevallig een medewerker van de winkel de OnePlus 6 had en die wou ik meteen spreken natuurlijk. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het toestel voor mij veel te groot is, ben al blij dat ik deze nog niet besteld had. Hij is even groot als een PLUS versie van Iphone en heb mijn PLUS na 3 maanden verkocht en terug naar een gewone versie gegaan, onhandig en zeker voor in de broekzak (wel leuk voor thuisgebruik). Heb nu sinds gisteren de galaxy S9 en qua grootte is deze ideaal voor mij, ook moet ik toegeven dat dit toestel veel beter meevalt dan wat ik voor ogen had, sommige Samsung apps zijn echt wel handig voor gebruik! Het is nu misschien geen stock Android maar de meeste apps die standaard op de S9 staan vind ik wel interessant.

Ook kon ik deze actie niet laten liggen, was een speciale actie deze maand zodat de winkel al 100€ korting gaf + 100€ cashback van Samsung zelf dus heb ik dit toestel voor 549€ kunnen aankopen inplaats van 749€, binnen mijn budget dus van 550€

Iedereen bedankt voor de snelle en duidelijke medewerking!
    #Deze mag dicht
    Zolang je zelf content bent .

Zou zeggen laat de thread maar open, er is nog geen OnePlus 6(T) thread aangemaakt. Pas anders misschien wel de titel aan naar Oneplus 6(T), zodat degene die er ene kopen, hier ook hun ervaringen kunnen delen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Jimmypop's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Ik zal mijn s9+ verkopen vaan zodra de 6t uitkomt.
    De wel heel trage updates van Samsung werken op mijn systeem + ben meer voor stock android
    If you've got a problem and no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire...The A-Team.

iTrader
    0
    Das ieder zijn voorkeur uiteraard. Als samsung gebruiker heb je nog tips voor de galaxy s9 om de levensduur van de batterij optimaal te maken?

iTrader
    5 (100%)
    Die Media Markt prijs van 750 is wel grappig en bijna nog de launch prijs van het toestel een half jaar terug, je denkt dat je een goede deal hebt maar de realiteit is dat ik dit toestel op Tweakers bij minstens 5 online shop terug vind voor ver onder 650 euro, bol.com bv 607 euro , Telefoonwinkel.nl zelfs 575 en dat is zonder korting + cashback, ok uiteindelijk ben je nog iets goedkoper uit maar zo zie je maar dat die MM actie veeeeel beter klinkt dan dat die is door hun hoge basisprijs.

Anyway de gewone Galaxy 9 ( dus de non plus versie ) heeft geen geweldige batterijduur, je raakt er een dag mee door met gemiddeld tot sub-high use maar zeker niet meer dan dat, je zal ergens tussen 4 en 5u max SOT zitten.

In dat opzicht is de gewone S9 zowat gelijk aan de LG G7 en andere middenmoters, waar de OP6 en de S9+ zowat in de top 5 van beste batterijduur zitten ( in flagships bekeken dan toch )
    Anyway op de S9 is er weinig wat je kan doen om batterij te sparen, Always On display verbruikt ook al heeeeel weinig omdat het scherm OLED is dus dat uit zetten heeft weinig nut ( 1% per uur ) voor de rest zou ik zeggen zet dingen uit als je ze niet gebruikt zoals Bluetooth/locatie en zie dat je geen sleeper apps hebt die de batterij leeg trekken.

iTrader
    0
    Oké bedankt voor de uitgebreide uitleg! Na een hele dag heb ik savonds nog 30% over gemiddeld voor ik ga slapen, juist gepast dus.

MvG
    HardFusion

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    best wacht je nog even, er komt heeeeel soon een 6T aan met oa fingerprint scanner onder het scherm etc.
    Als je een Oneplus koopt krijg je het toestel, usb kabel, wall oplader en een screenprotector die ze al in de fabriek aanbrengen, geen idee of er een flexible cover bij zit maar ik denk van wel.
    Zitten geen oortjes bij.

Oneplus is zeker niet slecht als je high end hardware zoekt met stock Android, je hebt ook andere opties maar dat hangt van je vereiste af, als bv de camera iets minder mag zijn en het scherm zonder notch en iets minder qua cpu power heb je ook de Nokia 7+, is zeker geen traag toestel en toch vlot 150 euro goedkoper en krijgt 2 android upgrades en 3 jaar security patches omdat het een Android One toestel is.
    Oneplus is normaal ook wel cava met updates, maar je bent niet zeker of je er 2 krijgt en de security updates zijn ook niet altijd maandelijks, anyway ik heb er slechte ervaring mee door een Oneplus X, sindsdien doen ze het wel beter maar voor mij tellen first impressions en dat was echt dogshit qua updates, na een half jaar stopte de security patches al.

Is sindsdien wel een stuk beter sinds de Oneplus 3 maarja blijft voor mij toch nog steeds bitter smaken, maar een 6 is zeker een goed toestel, eventueel een 6T want die staat letterlijk voor de deur, zal wel in Oktober uitkomen.
    Ze hebben beloofd van 3 jaar upgrades te geven...
    Dus de 3 gaat volgend jaar zijn laatste upgrade krijgen als de 7T uitkomt...

iTrader
    5 (100%)
    Tussen ''beloven'' van een fabrikant en effectief in een programma zitten zoals Android one zit vaak wel een groot verschil, trouwens hebben ze effectief 3 jaar lang full support beloofd of gewoon 3 jaar lang patches ? want daar kan je ook een verschil in trekken tussen effectief 3 jaar lang nieuwe Android versies te krijgen, of gewoon 1 versie te krijgen en dan gewoon 3 jaar lang alleen security patches.

Anyway ik weet dat ze zich wel herpakt hebben sinds de OP3T maar ik blijf me bijna 3 jaar later als klant nog steeds genaaid voelen met de Oneplus X, was mijn eerste OP ervaring en meteen een zure.
    Net voor release veel op Reddit beloven zoals snel Android 6.0 ( wat uiteindelijk 10 maanden heeft geduurd en gekregen toen Nougat al uit was ) en ook met veel fanfare security en updates beloven maar uiteindelijk alleen de eerste 4 maanden een maandelijkse update gehad, toen 3 maanden niks en uiteindelijk nog 1 in September 2016 en daarmee was het OPX kalf al verdronken nog geen 12 maanden na release.

En elke telefoon die OP weer uitbrengt ga je op jouw model toch langer en langer mogen wachten op die update want ze gaan de lijst van nieuw naar oud af, unlike een toestel dat in Android One zit.
    Ik weet dat het lame is om te zagen over de OPX, maarja gezien de fanfare die ze op Reddit hadden gemaakt en wat ze uiteindelijk hebben geleverd blijft OP voor mij als klant een zure ervaring, en zelfs al weet ik dat het nu beter is ben ik toch niet snel geneigd om een OP te halen.

Bv ondanks LG hun matige updatebeleid zou ik nu meer geneigd zijn om een LG G7 te halen voor 480 euro dan een OP6 voor 520 euro en krijg ik nog wat extra dingen zoals IP68, Quad DAC headphone jack en wide angle camera als 2de camera achterop ipv telezoom zoals op elke andere telefoon.
    Kan je ook bezien als een ''stomme'' keuze of kleinzerig maar komt nog steeds voor uit mijn OPX ervaring.

Jimmypop's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    30 oktober pas
    If you've got a problem and no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire...The A-Team.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimmypop Bekijk bericht
    30 oktober pas
    Inderdaad, heb het slechte nieuws ook gelezen, FML, had gehoopt op 17 oktober.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Pagina 3 van 18 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten