Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste
    awaces's schermafbeelding
    iTrader
    81 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar hoe werken die betaallijnen dan net? Moet MV geld naar hen overmaken of gaat dit gewoon van mijn belkrediet? Want MV heeft hun maandelijkse 15 euro al gehad, wat maakt dat voor hen dan op zich uit of ik dat nu opbel naar een betaallijn of naar bv m'n ouders die op vakantie zijn in het buitenland?

Niet dat ik ooit zo'n betaallijn ooit heb gebruik maar ik vraag me af hoe dit werkt want indien dit gewoon van het belkrediet gaat zie ik het probleem niet want MV heeft die 15 euro toch al.
    Ik quoteer :
    Hoi,

Zoals aangegeven in de algeme voorwaarden ondersteunen we dit nummer inderdaad niet meer. Dit wil zeggen dat je geen oproepen meer kan maken naar dit nummer vanaf ons netwerk.
    We beschouwen zulke lijnen als onredelijk gebruik/verbruik, want daarvoor dient belwaarde niet. Het gebruik van belkrediet met de bedoeling om daar terug cash uit te verkrijgen is misbruik maken van belkrediet op zich.
    Andere nummers zoals De Lijn leveren een dienst en uiteraard hebben we daar niets op tegen.
    Maar hier is het de bedoeling om belkrediet te recuperen, wat als oneigenlijk gebruik beschouwd wordt.

Viking groet,
    Miet

iTrader
    22 (100%)
    Belkrediet opdoen?
    Gebruiken als je dan toch eens met de bus of tram gaat, dan is je ticket gewoon gratis .
    Kzou ook zeggen betaallijn maar dat gaat dus blijkbaar niet meer tenzij er nog eentje wel zou werken?
    Wat je nog kan doen is simpel; is uwen bundel op dan blijf je gewoon met dat belkrediet verder doen e en je houd het wat in de gaten, is het bijna op dan pas herladen.

awaces's schermafbeelding
    iTrader
    81 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
    Belkrediet opdoen?
    Gebruiken als je dan toch eens met de bus of tram gaat, dan is je ticket gewoon gratis .
    Kzou ook zeggen betaallijn maar dat gaat dus blijkbaar niet meer tenzij er nog eentje wel zou werken?
    Wat je nog kan doen is simpel; is uwen bundel op dan blijf je gewoon met dat belkrediet verder doen e en je houd het wat in de gaten, is het bijna op dan pas herladen.
    Hoh, ik zou niet ver lopen vrees ik
    0,10€/MB. Dat vliegt erdoor

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Precies niet veel hoop:
    https://www.9lives.be/forum/phones-t...ed-cashen.html

Dit werkt ook niet.
    Alleen nog De Lijn, NMBS en parking precies.

kawadude's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Of af en toe eens goed ouderwets bellen...

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kawadude Bekijk bericht
    Of af en toe eens goed ouderwets bellen...
    Doe ik meer dan genoeg, maar "helaas" zijn die ook allemaal Mobile Viking en daar bel ik gratis naar.

Verdedigen jullie nu serieus een grote firma?
    Goed idee: morgen in Delhaize zal ik ook mijn Plus-puntjes weigeren. Stel u voor dat ze hierdoor minder winst zouden maken, ik zou er kapot van zijn.

Als MV er zoveel problemen mee heeft, dan moeten ze hun prepaid-optie afschaffen.

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Doe ik meer dan genoeg, maar "helaas" zijn die ook allemaal Mobile Viking en daar bel ik gratis naar.

Verdedigen jullie nu serieus een grote firma?
    Goed idee: morgen in Delhaize zal ik ook mijn Plus-puntjes weigeren. Stel u voor dat ze hierdoor minder winst zouden maken, ik zou er kapot van zijn.

Als MV er zoveel problemen mee heeft, dan moeten ze hun prepaid-optie afschaffen.
    Mobile Vikings is volledig failliet. Negatief eigen vermogen. De enige reden dat ze nog bestaan, is omdat ze zich hebben laten opkopen door Medialaan, en die hebben 10 miljoen euro vers geld erin gepompt om de verliezen aan te zuiveren.

Als je 15 euro per maand betaalt, gaat er 2,60 euro naar de overheid in de vorm van btw. Dan schiet er nog 12,40 over. Als je daarvan 7,50 terug op je rekening ziet verschijnen, schiet er 4,90 euro over om de netwerkprovider (BASE = Telenet) van te betalen. Wat denk je dat MV aan BASE moet betalen voor 4 GB, onbeperkt bellen naar MV en 2000 sms'en? Juist, meer dan 4,90 euro.
    Van het negatieve bedrag dat overschiet moeten dan alle werknemers van Mobile Vikings betaald worden, alsook hun gebouwen en installaties. Nogal lastig.

Ik heb 5 jaar geleden al gezegd dat die betaallijnen fantastisch waren voor de cheapo's waaronder ikzelf, maar dat Mobile Vikings hieraan zou kapot gaan. QED.

edit: in mijn rekensom vergeet ik nog de betaallijn zelf die hieraan verdient. In werkelijkheid schiet er nog minder over voor Mobile Vikings zelf...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

9lives UNI's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    en geen enkele geeft een antwoord op de vraag. Proficiat 9lives.
    (Sorry Mulan, jij probeert OP toch enigszins verder te helpen. )
    Op elke feestje , als de lichten aan zijn en men de puinhoop aan het opruimen is, lopen er nog altijd wel een paar hersendoden rond die het niet begrepen hebben. Het FEEST is gedaan.

Hoeveel keer hoeft men dit te herhalen totdat het doordringt?

De snuggersten laten gewoon hun belkrediet verlopen Dat zijn alleszins de leukste rovers. ( Bedankt Mulan om de pointe te vergallen )

Amnesiac's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scriptkiddie Bekijk bericht
    Mobile Vikings is volledig failliet. Negatief eigen vermogen. De enige reden dat ze nog bestaan, is omdat ze zich hebben laten opkopen door Medialaan, en die hebben 10 miljoen euro vers geld erin gepompt om de verliezen aan te zuiveren.

Als je 15 euro per maand betaalt, gaat er 2,60 euro naar de overheid in de vorm van btw. Dan schiet er nog 12,40 over. Als je daarvan 7,50 terug op je rekening ziet verschijnen, schiet er 4,90 euro over om de netwerkprovider (BASE = Telenet) van te betalen. Wat denk je dat MV aan BASE moet betalen voor 4 GB, onbeperkt bellen naar MV en 2000 sms'en? Juist, meer dan 4,90 euro.
    Van het negatieve bedrag dat overschiet moeten dan alle werknemers van Mobile Vikings betaald worden, alsook hun gebouwen en installaties. Nogal lastig.

Ik heb 5 jaar geleden al gezegd dat die betaallijnen fantastisch waren voor de cheapo's waaronder ikzelf, maar dat Mobile Vikings hieraan zou kapot gaan. QED.

edit: in mijn rekensom vergeet ik nog de betaallijn zelf die hieraan verdient. In werkelijkheid schiet er nog minder over voor Mobile Vikings zelf...
    Waarom zou bellen naar diensten als die betaallijn, of jouw credit gebruiken om game-credits (Steam, LoL) of Paysafecards mee te kopen anders zijn (i.e. meer verlies opleveren voor MV) dan het gewoon opbellen naar anderen?
    De vraag is hierboven ook gesteld, maar is enkel beantwoord met 'Onredelijk gebruik van belkrediet'. Wel, ik vind dat eigenlijk niet onredelijk gebruik.

Het enige dat ik kan bedenken is dat dergelijke betalingen een hogere transactiekost meebrengen voor MV? Maar hier zouden ze dan toch ook op kunnen inspelen door dat door te rekenen naar diensten als die betaallijn?

Bij MV stellen ze dan zelf voor het remaining credit te gebruiken door de te SMSen naar goeie doelen? Dus bovenstaande rede kan het ook niet zijn...
    Laatst gewijzigd door Amnesiac; 28 juli 2017 om 11:47
    There is no such thing as a lousy job - only lousy men who don't care to do it.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amnesiac Bekijk bericht

Bij MV stellen ze dan zelf voor het remaining credit te gebruiken door de te SMSen naar goeie doelen? Dus bovenstaande reden kan het ook niet zijn...
    Als iedereen dit massaal doet, schaffen ze dit ook af hoor.
    o/

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Maar hoe werken die betaallijnen dan net? Moet MV geld naar hen overmaken of gaat dit gewoon van mijn belkrediet? Want MV heeft hun maandelijkse 15 euro al gehad, wat maakt dat voor hen dan op zich uit of ik dat nu opbel naar een betaallijn of naar bv m'n ouders die op vakantie zijn in het buitenland?

Niet dat ik ooit zo'n betaallijn ooit heb gebruik maar ik vraag me af hoe dit werkt want indien dit gewoon van het belkrediet gaat zie ik het probleem niet want MV heeft die 15 euro toch al.
    MV moet die 15€ dat zij gekregen hebben voor je 15€ belkrediet doorstorten aan de 0904 nummer.

Waarschijnlijk in het geval van de betaallijn werkt het zo:

Jij verdoet 15€ krediet aan de betaallijn, Mobile Vikings betaalt zijn 15€ schuld aan de 0904 lijnhouder. 0904 betaalt door aan betaallijn na aftrek van de kost en hun commissie voor de huur van die 0904-lijn . Betaallijn stort na aftrek van hun kosten en hun commissie jouw geld door (+- 7€ nu)

Mobile Vikings is de enige die geen geld verdient bij deze operatie. Tegelijkertijd moeten zij het gebruik van het netwerk betalen aan Telenet/Base. Voor één maand hebben ze 15€ omzet aan jou maar 15€ ook kosten + kosten aan Telenet/Base voor gebruik van het netwerk en hun eigen personeel.

Het feestje is gedaan, time to move on.
    o/

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amnesiac Bekijk bericht
    Waarom zou bellen naar diensten als die betaallijn, of jouw credit gebruiken om game-credits (Steam, LoL) of Paysafecards mee te kopen anders zijn (i.e. meer verlies opleveren voor MV) dan het gewoon opbellen naar anderen?
    De vraag is hierboven ook gesteld, maar is enkel beantwoord met 'Onredelijk gebruik van belkrediet'. Wel, ik vind dat eigenlijk niet onredelijk gebruik.

Het enige dat ik kan bedenken is dat dergelijke betalingen een hogere transactiekost meebrengen voor MV? Maar hier zouden ze dan toch ook op kunnen inspelen door dat door te rekenen naar diensten als die betaallijn?

Bij MV stellen ze dan zelf voor het remaining credit te gebruiken door de te SMSen naar goeie doelen? Dus bovenstaande rede kan het ook niet zijn...
    Het is al duizend keer correct uitgelegd, als je het niet wil snappen is dat vooral aan jezelf gelegen.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 9lives UNI Bekijk bericht
    Op elke feestje , als de lichten aan zijn en men de puinhoop aan het opruimen is, lopen er nog altijd wel een paar hersendoden rond die het niet begrepen hebben. Het FEEST is gedaan.

Hoeveel keer hoeft men dit te herhalen totdat het doordringt?

De snuggersten laten gewoon hun belkrediet verlopen Dat zijn alleszins de leukste rovers. ( Bedankt Mulan om de pointe te vergallen )
    Toffe vergelijking die nergens op slaat.
    Ik betaal 10€/maand voor 1 gig én onbeperkt bellen + sms'en. Véél goedkoper dan bij enig andere provider.
    Doordat ik MV-punten aankoop op dit forum betaal ik er effectief maar 8€ voor, overtollige belwaarde is een luxeprobleem.
    "Feest" is dus eigenlijk nog lang niet afgelopen voor mij.

Ik snap niet dat velen zich genoodzaakt voelen om te posten, ook al hebben ze niks zinvol of grappig te zeggen.
    Internethelden...

@DogFacedGod
    Als dit massaal gedaan werd, dan is het toch ongelooflijk stom van MV om er niet vroeger tegen op te treden?
    Anekdotisch: Ik heb 4 familieleden overtuigd om ook over te stappen naar MV, deze maken allemaal braaf hun belwaarde op.
    Zou dit dan wel zo massaal 'misbruikt' zijn?

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Gisteren opnieuw overgestapt naar Proximus en 40eur krediet laten achtergelaten bij MV.
    PSN: Li1quid

iTrader
    14 (100%)
    @DogFacedGod
    Als dit massaal gedaan werd, dan is het toch ongelooflijk stom van MV om er niet vroeger tegen op te treden?
    Anekdotisch: Ik heb 4 familieleden overtuigd om ook over te stappen naar MV, deze maken allemaal braaf hun belwaarde op.
    Zou dit dan wel zo massaal 'misbruikt' zijn?
    Ik ken de keuken niet dus ik gok/fantaseer hierbij een beetje

Zoals ik zei in het ander topic MV-topic onderaan het forum. Ik heb altijd het gevoel gehad van Mobile Vikings dat geld verdienen met prepaid niet hun hoofddoel was. Meer een community oprichten en geld verdienen dankzij die community door later winstgevendere activiteiten toe te voegen waar ze (nog) niet aan toe zijn gekomen. Hun mislukt Nederland-avontuur zal waarschijnlijk meer geld gekost hebben. Waarschijnlijk daarom dat ze het in aanvang met rust gelaten hebben om ervoor te zorgen dat hun "community"/marktaandeel groeit.

Ik herinner mij bijvoorbeeld dat ze ergens in eind december 2015 aan het experimenteren waren met een volwaardig draadloos internetformule (internet thuis zonder kabel of telefoonlijn) zoals clearline indertijd. Dat zouden dan meer winstgevende projecten geweest zijn.

Enkel wanneer Medialaan iets te zeggen had, zie je dat er meer gekeken wordt op vlak van rendabiliteit van het bedrijf.
    VOIP / Vikingtalk geschrapt, bellijnen geschrapt, meer focus op abonnementen, toepassen van 6 maanden limiet.
    Ik verwacht niet na deze zaken dat ze plots winstgevend gaan zijn.

Er is een mobile vikings-tak in Polen waar ze 10€ vragen voor 25GB data met onbeperkt bellen naar iedereen. Ik kan moeilijk geloven dat dat op zich winstgevend is, zelfs in Polen.
    o/

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten