Pagina 3 van 63 Eerste 12345671353 ... Laatste
    blind_ripper's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)

Question

ik heb een willamette 1.6 400mhz ik heb net een volcano 7+ gekocht voor te overclocken of gaat dat daar niet mee

Witte's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    @ pardons:
    Het heeft wel zin ja, anders zou het zeker niet zo veel gebruikt worden, maar wat noem jij precies extreem. Ikzelf heb geen water setup dus kan je geen temps geven.
    Diene 2600+, der sta nie echt bij wa voor iets dat het is ofzo, dus kga der van uit dat het nen Barton 2600+ is. Stock koeling is niet echt super, met andere luchtkoeling gaat ge al een heel pak lagere temps hebben. Check gewoon forum meer als genoeg en ge komt wel te weten wa voor iets da ge gaat moeten hebben. En waterkoeling is dus nog beter als luchtkoeling (als ge degelijk materiaal hebt), dus temps zullen zeker onder 40° liggen.

@ blind_ripper:
    Ge kunt zowat alles overclocken, zolang er iets valt in te stellen. De miserie is niet de processor maar het moederbord. Het is allemaal bij het moederbord dat er zaken worden ingesteld. De beperking bij de processor is meestal multiplayer lock of dat em gewoon nie sneller meer kan. En je koeling is niet super goe, dus tkan zijn dat ge niet alles uit de processor kunt halen.

Lucian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    iemand al ervaringen met deze ? http://www.watercooling.de/catalog/
    .

linux's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LuCian
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    iemand al ervaringen met deze ? http://www.watercooling.de/catalog/

jep, zalige shop, ik heb daar een paar weken geleden een setje gekocht van waterchill, levering kost maar 7.5 euro ofzo, supersnel, goedkoop, enkel wel een paar dagen moeten wachten eer ze mijn geld ontvangen hadden, maar toen ze het eenmaal hadden, stond er de volgende dag iemand aan men deur met een doos
    ha

Pardons
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wittekakker
    @ pardons:
    Het heeft wel zin ja, anders zou het zeker niet zo veel gebruikt worden, maar wat noem jij precies extreem. Ikzelf heb geen water setup dus kan je geen temps geven.
    Diene 2600+, der sta nie echt bij wa voor iets dat het is ofzo, dus kga der van uit dat het nen Barton 2600+ is. Stock koeling is niet echt super, met andere luchtkoeling gaat ge al een heel pak lagere temps hebben. Check gewoon forum meer als genoeg en ge komt wel te weten wa voor iets da ge gaat moeten hebben. En waterkoeling is dus nog beter als luchtkoeling (als ge degelijk materiaal hebt), dus temps zullen zeker onder 40° liggen.

@ blind_ripper:
    Ge kunt zowat alles overclocken, zolang er iets valt in te stellen. De miserie is niet de processor maar het moederbord. Het is allemaal bij het moederbord dat er zaken worden ingesteld. De beperking bij de processor is meestal multiplayer lock of dat em gewoon nie sneller meer kan. En je koeling is niet super goe, dus tkan zijn dat ge niet alles uit de processor kunt halen.
    ah thx toch ene die antwoord
    tis idd ne barton.

iTrader
    2 (100%)
    met die thermatake watercooling hoeveel temp verschil zou ik daar mee mogen verwachten
    mijne cpu draait gestressed 59 graden en idle 48 graden
    of zou ik beter zo en headpipe cooler pakken

apa's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xeon_1
    met die thermatake watercooling hoeveel temp verschil zou ik daar mee mogen verwachten
    mijne cpu draait gestressed 59 graden en idle 48 graden
    of zou ik beter zo en headpipe cooler pakken
    Ik vraag mij af of die heatpipe coolers goed werken binnen tower cases. Heatpipes werken enkel indien ze stijgen; t.t.z. wanneer de warmte bron lager is dan het koelgedeelte. Bij die heatpipe-sinks is dat enkel zo indien de heatsink horizontaal gemonteerd is (dus bv. in een desktop kast waarin het mobo horizontaal gemonteerd is).

In die Shuttle mini-PC's is dat ook zo, dus daar werkt het idd; maar als je heatpipes binnen de heatsink blijven, dan weet ik niet hoe ze dat kunnen doen.
    PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | Samsung 960 Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Quadro600 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | 2x JBL LSR305
    MCE: C2D E8400 | GA-X38-DQ6 | 4GB | GT240 | Samsung 850 EVO 256GB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    NAS: G1840T | H87I+ | 8GB | Samsung 850 PRO 256GB | 3x WD Red 4TB | WD 2 TB | OpenMediaVault
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800

Jedi M.S.'s schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    mss domme vraag, maar wat is het verschil tss gewoon waterkoeling en waterchill (of vapochill of iets dergelijks) ?

Witte's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Waterkoeling bestaat uit de koelblokjes op je hete bronnen waardoor het water zal lopen en dus het water de warmte zal opnemen. Verder heb je ook nog een pomp die het water rondpompt, een reservoir, en een radiator. Het is op de plaats van de radiator dat het water terug z'n warmte afgeeft. Dit gebeurt door het water door een heel netwerk leidingen te sturen, en deze leidingen worden constant afgekoelt door een ventilator. Ventilator brengt lucht van kamer aan, dus minimum temperatuur dat je kunt halen is de kamer temperatuur.
    Een mogelijke oplossing daarvoor is een waterchiller. Hierbij wordt er een bijkomend koeltoestel geplaats in het reservoir van de waterkoeling waardoor de temperaturen drastisch kunnen dalen. Vaak wordt er het koelelement van een ijskast gebruikt, of peltiers e.d. Let wel op hiermee, want condensatie is dan een grote boosdoener.
    Verder heb je dan nog phase changing prutsjes zoals Vapochill. Hierbij wordt er een gas op de processor losgelaten, die vervolgens de warmte zal opnemen, en blablabla, waardoor er temperaturen onder nul behaald worden. Belangrijke zaken zij hier het soort gas dat er gebruikt wordt, en ofdat de compressor krachtig genoeg is. Ook hier heb je te maken met condensatie van het water uit de omgevingslucht, dus een goede isolatie van de leidingen, en computerondelen is nodig.

iTrader
    39 (100%)
    en zo'n vapochill, maakt da veel lawaai ?

iTrader
    39 (100%)
    en dan nog iets, waar kunde die trillingsvrije voetjes voor die eheim pompen kopen, of zit da daar zowieso bij ?

Witte's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Vapochill maakt denk ik niet zo veel lawaai. Lawaaibronnen zijn een ventilator, maar dat kan je dus zelf gaan modden zodat ie weinig lawaai maakt, en verder is er de compressor die lawaai maakt. Ofdat dit veel is kan ik je niet zeggen, maar kdenk toch niet dat dit meer gaat zijn als een pc met een 5-tal ventilators in. Je kan mss dempingsmatten kopen daarvoor.
    Let wel op, zo'n Phase-changing toestelletjes kosten een heel pak geld.
    Die dempingsvoetjes weet ik nie.

apa's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedi M.S.
    en zo'n vapochill, maakt da veel lawaai ?
    't is een phase-change koeling he; net als in een diepvriezer... Maakt zowat evenveel lawaai als een goede diepvriezer dus.

En een waterkoeling-setup hoor je bijna niet: het meeste geluid komt nog van je schijven (bij mij althans); tenzij je de fans snel laat roteren natuurlijk...
    PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | Samsung 960 Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Quadro600 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | 2x JBL LSR305
    MCE: C2D E8400 | GA-X38-DQ6 | 4GB | GT240 | Samsung 850 EVO 256GB | Origen S16V | Panasonic P46VT20 | Marantz SR7500 | JBL SCS178
    NAS: G1840T | H87I+ | 8GB | Samsung 850 PRO 256GB | 3x WD Red 4TB | WD 2 TB | OpenMediaVault
    PHOTO: 1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | Selphy CP800

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wittekakker
    Vapochill maakt denk ik niet zo veel lawaai. Lawaaibronnen zijn een ventilator, maar dat kan je dus zelf gaan modden zodat ie weinig lawaai maakt, en verder is er de compressor die lawaai maakt. Ofdat dit veel is kan ik je niet zeggen, maar kdenk toch niet dat dit meer gaat zijn als een pc met een 5-tal ventilators in. Je kan mss dempingsmatten kopen daarvoor.
    Let wel op, zo'n Phase-changing toestelletjes kosten een heel pak geld.
    Die dempingsvoetjes weet ik nie.
    hoeveel geld kost dat precies?

iTrader
    39 (100%)
    klik
    op welke tekening staat het waterpeil het beste en waarom ?

Pagina 3 van 63 Eerste 12345671353 ... Laatste

Regels voor berichten