iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Schoonmaken onderkant polyester sloep

Goedemorgen!

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een OudHuijzer 471 Tendersloep. Heb deze boot tweedehands gekocht en hij heeft nogal lang in het water gelegen. De "bovenkant" van de boot is al aardig schoon maar aan de onderkant zit zo n hardnekkige laag met aangekoekt/ingevreten vuil dat ik het er niet af krijg. Heb al met mijn K7 hogedrukreiniger geprobeerd maar het lukt niet. Ook kwam ik dit artikel tegen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/8011...medium=organic
    Heb Radiant Zep gekocht maar dit is meer om kleine krasje weg te kunnen poetsen maar niet voor dit hardnekkige aangekoekte vuil; dat lukt er niet mee.

Ik heb een stukje al met een groene schuurspons gedaan maar ontzettend veel spijt van want er blijven allemaal krassen achter als ik dat gebruik.

Wat is DE aanpak om de onderkant en waterlijn weer brandschoon te krijgen? Wil het graag zelf doen en de boot er niet voor wegbrengen.

gr.

BasW's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wellicht proberen om het los te weken, met bijvoorbeeld een variant van Biotex.....

Of anders geheel weg schuren en opnieuw polijsten, hoop werk, en het is de vraag of het materiaal dik genoeg is
    want je kan natuurlijk niet onbeperkt telkens een laagje eraf gaan schuren.....

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat noemt men een kat in een zak kopen .

BasW's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flying Death Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat noemt men een kat in een zak kopen .
    Waarom dát.??
    Boot en aanhangwagen zien er verder heel goed uit.
    Is alleen dat gedeelte dat erg lang in het water heeft gelegen zonder het schoon te houden.

Regels voor berichten