Discussie: Joycon drift issues

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    285 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Joycon drift issues

Ik heb sinds kort een tweehands Switch in huis, maar na even spelen heb ik zwaar last van Joycon drift issues. Toestel is iets meer dan een jaar oud.
    Wat doe ik best? Repareer ik deze, met kans dat ze snel weer slijten door grade B sticks, of doe ik alles binnen onder garantie? (Game Mania)
    Bij twijfels, eet een snoepje.

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Eerst eens checken als ze nog onder garantie vallen. Via nintendo krijgt ge maar 1 jaar garantie. Dat tweede jaar moet door de winkel gegeven worden. Als ge nog garantie hebt sowieso onder garantie laten maken. Op een week heb je ze terug
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er zijn geen ''grade B'' sticks , die sticks die je koopt om zelf te herstellen zijn exact dezelfde, er is maar 1 fabrikant voor deze sticks want enkel de Switch gebruikt deze sticks.
    Als je ze door Nintendo laat herstellen krijg je ook gewoon weer drift na een tijd want ze hebben de sticks nog steeds niet revised dus elke stick die er bestaat voor joy cons slijt na een tijd door een koolstof pad die je ''kapot wrijft'' als je de stick beweegt.

Als je ooit al iets heb hersteld in je leven wat bestaat uit een paar schroefjes los te doen en iets open te doen en voorzichtig een kabeltje te verplaatsen zou ik het zelf doen, op Amazon.de heb je kitjes voor 13 euro met 2 sticks, schroevendraaiers, pincet en andere tools, duurt de eerste keer 30 min ofzo als je een video volgt, erna doe je dat op 10 min per joy con.

Opsturen kan ook via Game Mania ( 2de jaar is winkel garantie ) let wel op dat de herstellings termijn van 1 week kan verschillen door drukte etc dus het is geen garantie dat je het op een week terug hebt, Game Mania zal ook wel een paar dagen pakken voor ze het effectief opsturen want dat gaan ze niet meteen de ochtend erna opsturen speciaal voor jou maar wanneer ze de kans krijgen.

Bestel voor in de toekomst gewoon zo 2 sticks + tools op AliExpress, kost de helft van op Amazon ( ongeveer 7.50 euro voor 2 sticks + tools ) en dan heb je dat altijd op voorraad voor bijna geen geld, ja het duurt een week of 3 voor het aan huis komt uit China maar dat maakt niet uit zolang je huidige sticks werken.
    Je kan ook 1x de tools kopen en dan erna gewoon een 4 pack van de sticks alleen.

iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind dat nintendo wel eens een gratis herstel programma mag opstellen voor dit probleem. Ik heb de mijne al 2 keer opgestuurd en probleem blijft idd terugkomen. Ondertussen heb ik ook geen garantie meer en herstellen bij nintendo kost dan 54 euro. Dan kan je evengoed nieuwe kopen
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In Amerika doen ze drift gratis ook buiten garantie maar dat komt door een class A lawsuit die mensen hebben aangespannen dus Nintendo of America doet een gift door het gratis te doen, helaas is in EU een ''samenhangende'' class A lawsuit bijna onmogelijk want elk land heeft zijn eigen justitie systeem en je kan er niet voor naar het Europese Hof bv dus Nintendo of Europe matched helaas niet de gift die Nintendo of America wel doet om drift altijd gratis te repairen.

Trouwens als je driftende sticks hebt en Nintendo vraagt 54 euro buiten garantie dan moet je geen nieuwe joy cons kopen die misschien ook binnen 3 maanden driften als je pech hebt, voor 13 euro heb je op Amazon sticks + tools en voor 7 euro op AliExpress, letterlijk iedereen die een YouTube video kan volgen kan die zelf replacen in zijn joy cons, gewoon voorzichtig zijn en je tijd nemen.

Als je joy cons voor de rest nog in perfecte staat zijn is het imo dom om dan gewoon 70-80 te hangen aan nieuwe joy cons zodat je sticks weer werken, voor dat geld herstel ik mijn sticks 10x als ik de tools op AliExpress koop.

iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In Amerika doen ze drift gratis ook buiten garantie maar dat komt door een class A lawsuit die mensen hebben aangespannen dus Nintendo of America doet een gift door het gratis te doen, helaas is in EU een ''samenhangende'' class A lawsuit bijna onmogelijk want elk land heeft zijn eigen justitie systeem en je kan er niet voor naar het Europese Hof bv dus Nintendo of Europe matched helaas niet de gift die Nintendo of America wel doet om drift altijd gratis te repairen.

Trouwens als je driftende sticks hebt en Nintendo vraagt 54 euro buiten garantie dan moet je geen nieuwe joy cons kopen die misschien ook binnen 3 maanden driften als je pech hebt, voor 13 euro heb je op Amazon sticks + tools en voor 7 euro op AliExpress, letterlijk iedereen die een YouTube video kan volgen kan die zelf replacen in zijn joy cons, gewoon voorzichtig zijn en je tijd nemen.

Als je joy cons voor de rest nog in perfecte staat zijn is het imo dom om dan gewoon 70-80 te hangen aan nieuwe joy cons zodat je sticks weer werken, voor dat geld herstel ik mijn sticks 10x als ik de tools op AliExpress koop.
    Wil je mij eens links sturen wat ik juist nodig heb allemaal? Ik durf daar goed zelf aan te beginnen

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wil je mij eens links sturen wat ik juist nodig heb allemaal? Ik durf daar goed zelf aan te beginnen
    Eigenlijk gewoon iets zoals dit : https://www.amazon.de/dp/B07VX4LWGL en dan een youtube video ''how to change switch joy cons '' eventueel van iemand zoals Spawn Wave of dergelijke, zoek gewoon iemand die het stap voor stap doet.

Er zijn zo letterlijk 25 sets op Amazon, verschilt licht in prijs en wat je precies krijgt maar zie gewoon dat ze je 2 sticks verkopen, minstens 1Y en 1 Phillips head schroevendraaier en een pincet voor de ribbon cable van de stick, al de rest heb je eigenlijk niet echt nodig maar krijg je wel altijd er bij

Je kan de kit kopen die je het beste lijkt maar qua sticks zijn die allemaal hetzelfde, verschil met de Nintendo sticks in gebruik is onbestaand, gewoon na het installeren naar de calibratie functie gaan in de settings van je switch en de stick calibreren.

LouGarou's schermafbeelding
    iTrader
    285 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zal eerst even garantie proberen aanspreken en via Ali zo'n setje sticks aanschaffen.
    Bij twijfels, eet een snoepje.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb de mijne ook opgestuurd en tot nu toe werken ze nog altijd perfect.
    Maar wij spelen nog amper handheld, 95 % van tijd docked met een pro controller.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb het met mijne ook voorgehad.

DontKnow_id's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Blijkbaar heb ik het hier ook voor nu, als ik Pokémon speel gaat mijn cursor soms naar beneden tijdens ik in de menus zit. Als ik dan met men rechter joy con naar boven ga dan stopt het.

Verstuurd vanaf mijn MI 8 met Tapatalk
    ~ Playing: Veel te veel. ~
    ~ Platinums: 77PSN 100%: 16 ~
    ~ PSN: DontKnow_id ~
    ~Latest Platinum: Borderlands 3~

Regels voor berichten