Pagina 1 van 2 12 Laatste
    RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)

Zelda: hoe en met welke versie beginnen?

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar ik heb nog nooit een Zelda-spelletje gespeeld.
    Nu ben ik me aan het afvragen of het iets voor m'n kinderen is (2 zoontjes van bijna 15 en 13 jaar).

Kan je zo een spel spelen zonder de voorafgaande spellen gespeeld te hebben?
    Of moet ik op zoek naar het origineel (NES?) spel?

Klopt het dat er dit jaar nog een nieuwe titel en dus tweede versie voor de Switch uitkomt?
    Zijn de spellen voor de Switch nederlandstalig?

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    Je kan perfect beginnen met eender welke Zelda. Er is weinig tot geen continuïteit, wat een bepaald deel van de fanbase en Nintendo ook mag beweren.

De Zelda game voor Switch, Breath of the Wild heeft inderdaad Nederlandse ondertiteling, maar is niet meteen de beste Zelda game om met te beginnen. Voor vele fans inclusief mezelf is het ook een erg atypische Zelda game die de franchise niet echt past. Andere vinden het dan weer het beste spel ooit.

Ik blijft zowel Link to the Past en Ocarina of Time als beginnende titels aanraden omdat ze voor zowel 2d als 3d definiëren wat een Zelda game echt is. Wil je absoluut Nederlandse ondertiteling dan kan je voor The Wind Waker ook gaan als ik mij goed herinner. Uitstekende Zelda om met te beginnen.

Of het een spel voor je kinderen is.. spelen ze fortnite?

Bernie.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zelf had ik ook nog nooit een zelda gespeeld.
    Ik had even de windwaker op wiiu geprobeerd, maar vond het niet zo geweldig.
    Ik heb me bij de lancering vd switch botw gekocht en heb geen minuut spijt gehad (130u gespeeld).
    Mijn stiefdochter van 14 hetzelfde. Nooit zelda gespeeld en nu verslaafd aan botw.
    Het is wel een spel waar je je tijd voor moet nemen.
    Dus niet van één land naar het andere spurten, maar eerder alles rustig ontdekken.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Jup, als je deze kan vastkrijgen:
    zowel a Link To The Past en Ocarina Of Time spelen en daarna beslissen of Zelda iets voor jou is.
    De kans dat je 'ja' zegt na die 2 games is vrij groot

(plaats ze wel in de juiste tijdsgeest. Voor Ocarina voelt wat verouderd aan)

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of het een spel voor je kinderen is.. spelen ze fortnite?
    Ja, ze spelen Fortnite. Lijkt me zelf een vreselijk slecht spel, maar ik ken er niet zo veel van.
    Is dt een teken dat ze Zelda ook graag gaan spelen, of net niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernie.be Bekijk bericht
    Ik heb me bij de lancering vd switch botw gekocht en heb geen minuut spijt gehad (130u gespeeld).
    Mijn stiefdochter van 14 hetzelfde. Nooit zelda gespeeld en nu verslaafd aan botw.
    Dat is ongeveer wat een verkoper van Dreamland me ooit vertelde. Maarja, ik denk natuurlijk dat een verkoper graag wil verkopen. :-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Jup, als je deze kan vastkrijgen:
    zowel a Link To The Past en Ocarina Of Time spelen en daarna beslissen of Zelda iets voor jou is.
    De kans dat je 'ja' zegt na die 2 games is vrij groot
    Link To The Past is voor de SNES toch hé?
    Ik heb (nog) geen SNES console, maar die wil ik sowieso nog wel aanschaffen om 'Lost Vikings' te spelen. Dat bestaat volgens mij niet voor een andere console.
    De SNES kan je 2dehands nog vrij goed vinden, maar het spel Lost Vikings kom ik nooit tegen. :-(

Link To The Past staat op op de virtual console Wii en WiiU, weet je of dat ook voor Switch online kan aangekocht worden?
    Of bij de SNES Classic, dat mini-dingetje, zou het er ook bij zitten. Is dat dan ook de volledige versie?

Maar als ik het goed begrijp is het allemaal (behalve Te Wind Waker en Botw) engelstalig?
    M'n kinderen knappen daar enorm op af. Terwijl ikzelf op die leeftijd me al vrij behoorlijk kon behelpen in het engels door uren op m'n commodore64 te gamen...

iTrader
    215 (100%)
    Bwa Fortnite is geen slecht spel, verre van. Ik zie de laatste paar jaar sinds de opkomst van f2p games wel erg veel jongere gamers direct beginnen met actievolle multiplayer games en deze hebben dan bijgevolg meestal ook minder geduld voor een spel dat het vooral moet hebben van zijn puzzels en het verkennen van een wereld en zijn kleurrijke personages. Botw kan misschien wel een fantastische intrede zijn gezien het enorm beïnvloed is door de Minecraft revolutie van 10 jaar geleden waar ze waarschijnlijk ook wel bekend met zijn. Het Engels in de Zelda games is overigens best beperkt, ik zou er mij niet teveel zorgen over maken.
    SNES classic is overigens wel een aanrader als je voor weinig geld heel wat ol skool classics wilt verkennen.

Sent from my Moto G (5) using Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Link's Awakening dat september uitkomt, lijkt me ook een leuke instap. De originele was mijn eerste Zelda-game.

RuZ's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Ik lees net dat het nieuwe Zelda-spel voor de Switch (komt uit in september), geen nieuwe titel is.
    Het gaat een heruitgave zijn van de gameboy klassieker Link's Awakening.

Lijkt me hét perfecte spel om mee te starten, niet?

iTrader
    215 (100%)
    Was ook mijn eerste Zelda. Perfecte intrede.

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Hier BOTW als eerste spel gekocht op de Switch (er was nog niet veel anders toen)
    Zoon van toen 8jaar kon het spel toch al spelen.
    Was ook mijn eigen eerste ervaring met Zelda. Beviel me wel
    Work like a Captain, play like a Pirate

Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    Ik lees net dat het nieuwe Zelda-spel voor de Switch (komt uit in september), geen nieuwe titel is.
    Het gaat een heruitgave zijn van de gameboy klassieker Link's Awakening.

Lijkt me hét perfecte spel om mee te starten, niet?
    Yup, kijk er zelf ook enorm naar uit.

Zoals Koonut al zei: OoT & ALTTP zijn de beste spellen, maar ik weet niet hoe gedateerd die moeten overkomen voor jonge gasten die opgroeien met Fortnite en dergelijken .
    formerly known as LessThanJake

steam
    psn

Link_006_'s schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Indien je 3DS hebt zou ik toch oot aanraden als start of ook a link between worlds, imo onderschat spel en iets makkelijker om soms te weten wat je moet en waar je moet zijn om verder te raken. Voor de rest twilight princess en wind waker, dat zijn zowat mijn persoonlijke favorieten. Botw zou ik niet aanraden als 1e zelda (tenzij je open world top vind), de nieuwe remake link's awakening misschien.
    Zelda en bijv Fortnite zijn wel heel verschillende types games maar constant zelfde type games verveelt mij toch op de duur en afwisseling kan leuk zijn dus wie weet.
    Ik gok dat er toch ooit eens een link to the past remake volgt in deze remake nostalgische tijden. Over het Nederlands geen idee eigenlijk, wel zeer belangrijk want je moet in een rpg toch weten waarover het verhaal gaat en waar je naartoe moet ed.
    For science, you monster

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bwa, ik hoef eigenlijk geen remake van ALTTP, gewoon een remaster is al voldoende.
    Of een uitgave van alle classics op Switch <3 (The Legend Of Zelda, Ocarina of Time, Windwaker, A Link To The Past, Twilight Princess, A Link Between Worlds, Phantom Hourglass?)
    Ne mens mag dromen he
    Laatst gewijzigd door Tailball; 20 juni 2019 om 17:36

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    75 (99%)
    Ik hoef geen remaster maar een remaster is al goed genoeg?

Botw is zeker een aanrader als Zelda spel. Ik zou aan die oude spellen absoluut niet beginnen. Die waren vroeger misschien leuk voor ons maar als je de gfx van nu gewoon bent dan gaan die mannen absoluut afknappen op die oude gfx van toen
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

Palasam's schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    A Link Between Worlds is zoals hierboven al gezegd een absolute aanrader op 3DS. Was mijn eerste Zelda-game en die is om te beginnen heel goed. Ondertussen ook al Wind Waker (mijn favoriet), Twilight Princess en BotW gespeeld. In september komt daar dan Link’s Awakening bij.
    Moet me nog altijd eens aan Ocarina of Time en Majora’s Mask zetten...
    "Life is a negotiation. We all want. We all give... to get what we want." - Mordin Solus

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten