Pagina 1 van 3 123 Laatste
    Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Overstappen naar Switch? (en roguelites/metroidvanias!)

Dus...

Mijn favoriete genres zijn roguelikes-roguelites en oldskool platformers (metroidvanias dus) of topdown games.
    Ik ben heel erg fan van mooie pixelart.

Nu kwam ik er onlangs pas achter dat Nintendo tegenwoordig zijn deuren open zet voor indie developers.
    Jeuj! (ik loop heel erg achter de feiten wat Nintendo betreft).

De console lijkt me eigenlijk echt een prima platform te zijn voor mijn favoriete genre...

Echter heb ik al een gigantische steam library die heel veel van deze games bevat (de meesten zijn ook op de Switch terug te vinden).

Dus hierbij mijn driedelige vraag:
    1. Is de overstap van Steam naar Nintendo Switch de moeite? Of moet ik eerder een draagbaar platform zoeken waar ik wel steam op kan spelen (liefst met gamepad. momenteel gebruik ik mijn XOne controller op Windows) en zoja, welk?

2. Wat met mijn Steam account? Kan ik geld recupereren van de games die ik nu opnieuw zou moeten aankopen?

3. Welke games mis ik nog en zijn op Switch zeker de moeite voor de aangehaalde genres?
    - Dead cells
    - Moonlighter
    - The Binding Of Isaac Afterbirth+
    - Enter The Gungeon
    - Death Road To Canada
    - Nuclear Throne (als deze ooit op Switch komt natuurlijk)
    - Owlboy
    - Celeste
    - Rogue Legacy
    - Slay The Spire
    - Steamworld Dig 2
    - Neurovoider (?)
    - Darkest Dungeon
    - Crypt Of The Necrodancer (?)
    - Into The Breach
    - Gonner
    - Botlike (?)
    - Ruin Of The Reckless (?)
    - Forager (?)
    - Flinthook
    - Axiom Verge (?)
    - Shovel Night
    - Hollow Night
    - The Messenger (?)
    - Wonder Boy And The Dragon’s Tale
    - Monster Boy And The Cursed Kingdom
    - Chasm
    - Black Future 88 (als deze uiteindelijk naar Switch komt)
    - Juicy Realm
    - Swords Of Ditty (als deze uiteindelijk naar Switch komt)
    - Eagle Island
    - Crashlands
    - Dead End Job
    - Wizard Of Legend
    - Doko Roko (als deze uiteindelijk naar Switch komt)
    - Dandara
    - The Mummy Demastered
    - A Robot Named Fight
    - Blossom Tales: The Sleeping King
    - Pankapu
    - Tiny Barbarian
    - Splasher
    - Guacamelee 2
    - Kamiko

- Crash Bandicoot N-Sane Trilogy (deze zet ik even apart omdat het niet echt bij de andere indie games hoort)
    - Donkey Kong Country: Tropical Freeze
    - Super Mario Oddysey
    - Super Mario Bros U Deluxe
    - Kirby Star Allies

Thanks all!
    Eigenlijk overstijgt deze vraag het Nintendo-gebeuren, maar ik dacht dat het hier wel op zn plaats stond.
    Laatst gewijzigd door Tailball; 3 januari 2019 om 20:35

Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2. Wat met mijn Steam account? Kan ik geld recupereren van de games die ik nu opnieuw zou moeten aankopen?
    Consoles in het algemeen zijn walled gardens dus vanzelfsprekend is het niet mogelijk om een andere account te gebruiken dan een Nintendo account op Nintendo hardware. Wil je games spelen op Switch moeten ze ofwel op een Switch cartridge staan, of moeten ze aangekocht zijn via de Nintendo eShop.

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    Voor jou favoriete genre is het simpelweg goedkoper en een pak meer uitgebreid op pc dan op de switch. Zowat alle grote roguelite/like's beginnen tegenwoordig op pc. Hetzelfde geld voor Metroidvania's. Zoals bijna elke Nintendo console voorheen, blijft de console vooral aantrekkelijk voor hun eigen games. Al zijn er best ook al wat deftige ports voor de Switch, onthoud dat een spel zoals Nuclear Throne in vele gevallen nog steeds strakker speelt met muis en kb.

Een epic als Tales of Maj'Eyal zie ik overigens ook niet direct geport worden en zal ook nooit zo leuk spelen met een controller, zelfs met het touch screen. Steam account valt niets te recupereren tenzij je het aan een kennis kan verkopen. Deze maand heb je overigens weer met de humble monthly bundle een strakke roguelike met Wizard of Legend + 5 of 6 andere games waaronder Just Cause 3. Op de Switch betaal je voor enkel Wizard of Legends alleen al een 12 of 14euro...

Heb je echt nut aan het draagbare aspect, dan kan je de Switch overwegen. Een ander draagbaar alternatief met controller is een laptop...

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Voor jou favoriete genre is het simpelweg goedkoper en een pak meer uitgebreid op pc dan op de switch. Zowat alle grote roguelite/like's beginnen tegenwoordig op pc. Hetzelfde geld voor Metroidvania's. Zoals bijna elke Nintendo console voorheen, blijft de console vooral aantrekkelijk voor hun eigen games. Al zijn er best ook al wat deftige ports voor de Switch, onthoud dat een spel zoals Nuclear Throne in vele gevallen nog steeds strakker speelt met muis en kb.

Een epic als Tales of Maj'Eyal zie ik overigens ook niet direct geport worden en zal ook nooit zo leuk spelen met een controller, zelfs met het touch screen. Steam account valt niets te recupereren tenzij je het aan een kennis kan verkopen. Deze maand heb je overigens weer met de humble monthly bundle een strakke roguelike met Wizard of Legend + 5 of 6 andere games waaronder Just Cause 3. Op de Switch betaal je voor enkel Wizard of Legends alleen al een 12 of 14euro...

Heb je echt nut aan het draagbare aspect, dan kan je de Switch overwegen. Een ander draagbaar alternatief met controller is een laptop...
    Thanks! Ja de laptop/controller gebruik ik nu.
    Maar het zou handig zijn om gewoon fijn in de zetel die lekker oldskool games via handheld te kunnen spelen en als ik wat meer tijd er in wil investeren, hem aan de tv koppel en dan op groot scherm kan verder doen.
    Een alternatief vond ik de GDP win 2, maar die kost meer dan het dubbel van een switch. Ik kan dan mijn steamcollectie wel gebruiken, maar voor die prijs (en minder) kan ik de games ook heraankopen op Switch...

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    Goh.. nog een budgetaire optie is mischien de 3ds of een PSVITA? Vita in combinatie met PS4 kan je ondertussen ook voor de prijs van een Switch kopen en heb je ook een gigantische collectie pc games die je dan zowel kan spelen op je handheld of ps4, Spelunky handheld ow yeah! De psn store lijkt me ook wel goedkoper dan die van Nintendo en er zijn al heel wat meer games op geport.

GPD2 ziet er voor mij persoonlijk afschuwelijk uit, dan zou ik zeker voor de Switch gaan.

iTrader
    1 (100%)
    ^ hoe meer ik er over op zoek (de win 2 welteverstaan), hoe meer ik em oprecht interessant begin te vinden.

overstappen naar oudere handhelds zie ik minder zitten.
    Dan ook zou ik mijn steam library niet kunnen gebruiken en het zijn net die games die ik voor switch zo interessant vind.

iTrader
    0
    ^ hoe meer ik er over op zoek (de win 2 welteverstaan), hoe meer ik em oprecht interessant begin te vinden.

overstappen naar oudere handhelds zie ik minder zitten.
    Dan ook zou ik mijn steam library niet kunnen gebruiken en het zijn net die games die ik voor switch zo interessant vind.
    Ik kan de Switch alleen maar aanraden. De afgelopen twee jaar ook enorm veel indies ontdekt en gespeeld. Het feit dat je in handheld mode kan spelen, versterkt deze soort games alleen maar. Ontzettend makkelijk en comfortabel om tussendoor een halfuurtje Dead Cells of Crypt of the Necrodancer te spelen. De focus van Nintendo op indies is ook enorm toegenomen het afgelopen jaar. En door het succes van de Switch zullen in de toekomst zo goed als alle indies hierop willen verschijnen.

Daarbovenop zijn er nog de First party titels van Nintendo die voor mij persoonlijk parels zijn in hun genre.

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    75 (99%)
    ik heb nog nooit zoveel indie games gespeeld als op deze nintendo. Het is voor mij dan ook de beste console ooit, gewoon door de combinatie van handheld en console.
    Als je al die games wat je daar opnoemt nog niet gespeeld hebt is het zeker de moeite om ze op de switch te spelen.
    En een switch verliest niet veel van zijn waarde moest je achteraf toch zien dat je er niet veel op zou spelen ofzo, dan kan je hem altijd terug verkopen maar ik betwijfel het als je een echte gamer bent. Ik zou ook niet alleen naar de indie games kijken maar ook naar de typische nintendo games. Deze zijn top op deze console. Je gaat honderden uren zoet zijn met al die games
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    ik heb meeste spellen gewoon opnieuw gekocht op switch omdat het daar leuker op speelt,
    normaal komt terraria er ook nog op uit.

shovel knight, hollow knight, stardew valley, celeste, owlboy, dead cells, enter the gungeon, ...echt één voor één pareltjes

furi ben je nog vergeten in je lijstje, dat is ook de moeite, boss rush spel
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    stardew valleyl
    Check Moonlighter eens dan!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    furi ben je nog vergeten in je lijstje, dat is ook de moeite, boss rush spel
    Deze heb ik niet in het lijstje gezet omdat de grafische stijl me minder ligt.
    Laatst gewijzigd door Tailball; 27 december 2018 om 17:44

iTrader
    75 (99%)
    deze kende ik nog niet, thx voor de tip

Deze heb ik niet in het lijstje gezet omdat de grafische stijl me minder ligt.
    deze kende ik nog niet, thx voor de tip
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

iTrader
    0

Vond ik wel wat teleurstellend: beperkt en onafgewerkt en dan nog eens relatief duur.

Stardew Valley daaraantegen heb ik 700+ uren aan verspeeld, kost ook maar bijna de helft. Veel gepolijster en uitgebreider.

iTrader
    75 (99%)
    700 uur aan een spel, damn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickie Bekijk bericht
    Vond ik wel wat teleurstellend: beperkt en onafgewerkt en dan nog eens relatief duur.

Stardew Valley daaraantegen heb ik 700+ uren aan verspeeld, kost ook maar bijna de helft. Veel gepolijster en uitgebreider.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mickie Bekijk bericht

Meh, spelers willen altijd maar meer en meer.
    Voor mij is het: als de core gameplay goed zit, dan ga ik het graag spelen.
    En Moonlighter heeft nog steeds content genoeg om mij hopen plezante speeluren te bezorgen.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Is een Steamlink om aan je tv te hangen dan geen goeie oplossing? Of is het handheld aspect van de Switch belangrijker dan tv?

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten