Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Creamium's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Mario + Rabbids: Kingdom Battle

Raar dat hier nog geen topic voor is, bij deze. Mario + Rabbids is de grote verrassing van dit jaar voor mij. Ubisoft heeft een game afgeleverd die qua kwaliteit gelijk staat aan een first party Nintendo game. Mocht je het niet gevolgd hebben, M+R is een turn based strategy rpg met skilltrees en 8 teamleden. Je begint met 3 en krijgt er gaandeweg meer. Iedere setup heeft zijn eigen voor- en nadelen. Sommige Rabbids hebben zalige krachten, zoals een vampire slide (health leech bij iedere slide) en magnet dance (haal vijanden naar je toe).

Je moet echt tactisch spelen, maar de grote troef van de game is dat de makers alles in het begin zeer goed uitleggen. Het voelt nooit overweldigend aan. Vanaf wereld 2 krijg je uitdaging, maar in wereld 1 verken je vooral de moves en kwaliteiten van je party. Dan wordt het steeds uitdagender, zeker in sommige challenges. Ik speel bijna nooit turn based games en al zeker niet X-COM (waarop dit gebaseerd is), en ik ben echt verslingerd aan de game. Ik zit nu in wereld 3, waar veel mensen hun peren beginnen te zien, maar ik blijf perfects halen. Met een goeie setup kan je serieuze carnage aanrichten.

Dan heb ik het nog niet gehad over de kleurrijke en prachtige werelden en de hilarische bizarro figuren die Rabbid Mario en co zijn. Hilarisch en niet enorm irritant? Yep, zeker! Ik vond die Rabbids ook belachelijk vroeger, maar hier werkt het gewoon omdat ze een absurde draai geven aan de Nintendo-iconen. Zo is Rabbid Mario een hillbilly met banjo en overalls, en is het hemd van Luigi een pyjama voor Rabbid Luigi. Zoveel charme in de animaties en moves.

Oh en de fantastische muziek is van Grant Kirkhope (o.a. Banjo Kazooie)

Dit is met voorsprong mijn favoriete game dit jaar. Mocht ik punten moeten geven, hou ik het op 9 of 9,5. M+R is een triomf op ieder vlak.
    Laatst gewijzigd door Creamium; 10 september 2017 om 15:57

Genkenaar's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heel aangename verrassing!
    Niemand heeft hiernaar gevraagd, iedereen was er sceptisch over na de aankondiging en nu hij effectief uit is, hebben we dan blijkbaar toch een RPG topper erbij op de Switch.

De kritiek is dat het nogal simpel is enzo (niet zo diepgaand als XCOM enzo), maar ik vind dat niet per sé negatief, het blijft dan ook een Mario game he.

Laat die RPGs voor de Switch maar komen.

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    221 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genkenaar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heel aangename verrassing!
    Niemand heeft hiernaar gevraagd, iedereen was er sceptisch over na de aankondiging en nu hij effectief uit is, hebben we dan blijkbaar toch een RPG topper erbij op de Switch.

De kritiek is dat het nogal simpel is enzo (niet zo diepgaand als XCOM enzo), maar ik vind dat niet per sé negatief, het blijft dan ook een Mario game he.

Laat die RPGs voor de Switch maar komen.
    't Moet inderdaad niet allemaal veel te ingewikkeld zijn.
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Board game collectie: StanTem

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De baas van wereld 3 is geniaal... Toont echt dat deze game door grote Mario-fans is gemaakt. Dit zijn de cutscenes samen, voor zij die het willen zien

Muzikale Mario-diss
    Laatst gewijzigd door Creamium; 11 september 2017 om 19:18

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    kvind dat je tactisch er zeer ver kan ingaan, als mario + luigi bv schiet als er in de ronde iets beweegt, kan je leuke combinaties mee maken.
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

Urboembake's schermafbeelding
    iTrader
    53 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Had gedacht dat het niks voor mij zou zijn maar vind het ook een supergame

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

hummel's schermafbeelding
    iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb de game nu ook van vandaag maar nog geen tijd gehad om het te testen. Ben wel benieuwd of het me gaat liggen. En ook wel benieuwd wat voor een verhaal daar inzit. Wel cool concept. De switch is goed bezig
    Apple iMac 24''(1920 x 1200 pixels): 2.93GHz Intel Core 2 Duo ▪ 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM ▪ ATI Radeon HD 4850 512MB ▪ 1.0TB Serial ATA Drive ▪ Leopard
    MacBook Pro (13-inch, 2018, Four Thunderbolt 3 Ports) - 2,3 GHz Intel Core i5 - 256 GB - 8 GB 2133 MHz LPDDR3 - Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    kvind dat je tactisch er zeer ver kan ingaan, als mario + luigi bv schiet als er in de ronde iets beweegt, kan je leuke combinaties mee maken.
    De supercombo is, met Mario + Luigi + Rabbid Mario:

- gebruik bounce wapens met M+L
    - activeer double hero shot met Mario en triple steely Stare met Luigi
    - zet Rabbid Mario dicht bij een groep vijanden, activeer magnet dance
    - de vijanden bewegen, hierna begint de mayhem: de hero shots activeren. Als je bounce hebt, kan zo'n hero shot zelfs vijanden in midair raken. In totaal doe je hier serieus schade. Op dit punt zijn er zeker al enkele vijanden dood door bounce + hero shots.
    - Als er dichtbij nog over blijven, kan je nu de hamer van Rabbid Mario gebruiken (met stone) om de vijanden dichtbij te raken. Zijn er geen in range, dan heb je zijn shotty.

Het is zot hoeveel schade je hiermee doet en hoe snel je een gevecht kan uitspelen. Zelfs in wereld 3 haal je nog makkelijk Perfects met dit trio. Maar de 2x hero shot, 3x steely stare en magnet dance zijn essentieel. Dat zijn echt de 3 beste skills in de game imo, zeker in combo met elkaar.

Ik zit nu in wereld 4 waar dit iets minder nut heeft doordat de vijanden meer verpreid zijn en de areas groter zijn, maar het blijft een goeie combo. Je kan ook de cooldown van Magnet Dance verminderen, zodat je hem snel opnieuw kunt gebruiken, zelfde voor de hero shots. Luigi is niet echt nuttig tot je Rabbid Mario hebt, dan kan de fun starten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat een fun game is dit !

iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creamium Bekijk bericht
    De supercombo is, met Mario + Luigi + Rabbid Mario:

- gebruik bounce wapens met M+L
    - activeer double hero shot met Mario en triple steely Stare met Luigi
    - zet Rabbid Mario dicht bij een groep vijanden, activeer magnet dance
    - de vijanden bewegen, hierna begint de mayhem: de hero shots activeren. Als je bounce hebt, kan zo'n hero shot zelfs vijanden in midair raken. In totaal doe je hier serieus schade. Op dit punt zijn er zeker al enkele vijanden dood door bounce + hero shots.
    - Als er dichtbij nog over blijven, kan je nu de hamer van Rabbid Mario gebruiken (met stone) om de vijanden dichtbij te raken. Zijn er geen in range, dan heb je zijn shotty.

Het is zot hoeveel schade je hiermee doet en hoe snel je een gevecht kan uitspelen. Zelfs in wereld 3 haal je nog makkelijk Perfects met dit trio. Maar de 2x hero shot, 3x steely stare en magnet dance zijn essentieel. Dat zijn echt de 3 beste skills in de game imo, zeker in combo met elkaar.

Ik zit nu in wereld 4 waar dit iets minder nut heeft doordat de vijanden meer verpreid zijn en de areas groter zijn, maar het blijft een goeie combo. Je kan ook de cooldown van Magnet Dance verminderen, zodat je hem snel opnieuw kunt gebruiken, zelfde voor de hero shots. Luigi is niet echt nuttig tot je Rabbid Mario hebt, dan kan de fun starten.

Rabbid Mario is ook wel zwaar favoriet hier!

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ondertussen zo'n 40 uur op de klok, enkel nog de ultimate challenges doen en dan zit ik aan 100%. Ik heb veel andere games om aan te beginnen, maar ik blijf terugkomen naar M+R.

Laatste wereld was wel nog pittig, sommige fights waren toch moeilijker om perfect op te halen. Ook Rabbid Peach weer teruggebracht voor haar heal. Enige minpunt is dat de Yoshi's wat laat komen en ze door hun skills niet echt verleidelijk zijn om te gebruiken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ondertussen zo'n 40 uur op de klok, enkel nog de ultimate challenges doen en dan zit ik aan 100%. Ik heb veel andere games om aan te beginnen, maar ik blijf terugkomen naar M+R.

Laatste wereld was wel nog pittig, sommige fights waren toch moeilijker om perfect op te halen. Ook Rabbid Peach weer teruggebracht voor haar heal. Enige minpunt is dat de Yoshi's wat laat komen en ze door hun skills niet echt verleidelijk zijn om te gebruiken.
    Goed te weten dat ik hier nog 40 uur ik kwijkt kan.Ben nog aan het begin maar vind de game verrassend goed.
    Heb in de release week van Destiny bijna 30 uur op de teller staan dus ik doe deze game er nu naast.

iTrader
    78 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ja die opgewaardeerde heal van Rabbid Peach is idd wel de moeite, pas ook nog in mn team moeten terughalen.

iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    100%. En ik ben het nog niet beu. Laat de dlc maar komen.

Beenhesp's schermafbeelding
    iTrader
    141 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vandaag ook gekocht. Sebiet op de trein de eerste sessie

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten