FORZA M's schermafbeelding
    iTrader
    177 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Combi-oven elektrisch aansluiten

Even een vraagje,

We hadden hier in de keuken al een Combi-oven, maar af en toe was het toch ambetant om geen microgolf en oven apart te hebben.
    Daarom heb ik gisteren spotgoedkoop een tweede identiek exemplaar op de kop getikt (HBC84K551N)

Het toestel kan dus een vermogen van 3000W vragen.

Nu moet dat ding echter aangesloten worden, en loop ik tegen problemen aan met de elektrische kringen. In de keuken hebben we 4 kringen liggen:

Kring A: 32A, 3x6mm2 (Hierop is zoals verplicht enkel de kookplaat aangesloten)
    Kring B: 20A; 3x2.5mm2 Hierop is de reeds bestaande combioven aangesloten samen met de dampkap en de stopcontacten op het aanrecht
    Kring C: 20A; 3x2.5mm2 Hierop is enkel de koelkast/diepvries aangesloten:
    kring J: 20A; 3x2.5mm2 Hierop is de vaatwasser aangesloten samen met de stopcontacten in de leefruimte

Op kring A kan ik de combi dus sowieso niet aansluiten, en kring B en C zou ik ook boven de 20A kunnen gaan als ik alles gelijktijdig zou inschakelen.
    Het meest logische lijkt mij dus om de tweede combi bij in kring C te plaatsen, aangezien zo'n koelkast volgens mij nooit meer dan 200w zal verbruiken.
    Het probleem zit hem echter in de stopcontacten. Alle in de keuken verborgen stopcontacten zijn reeds bezet, dus ik zal ondanks dat dit niet aangeraden wordt ergens met een stekkerblok moeten werken. Ziet er iemand een probleem als ik dus de Combi en de koelkast samen op het enige stopcontact van kring C zou aansluiten met dit stekkerblok: https://www.conrad.nl/nl/as-schwabe-...=www.conrad.nl
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FORZA M Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het toestel kan dus een vermogen van 3000W vragen.
    Dit lijkt mij geen probleem.

Ik ken jouw gedrag niet maar grill en microgolf tezamen lijkt mij heel uitzonderlijk en dan nog in beide ovens. Bovendien werkt een microgolfoven zelden op vol vermogen en dan meestal nog voor een heel korte tijd. Het maximum ligt dus eerder bij 4,2kW, en niet 6kW wat dus geen probleem is voor B.

Het probleem zit hem echter in de stopcontacten. Alle in de keuken verborgen stopcontacten zijn reeds bezet, dus ik zal ondanks dat dit niet aangeraden wordt ergens met een stekkerblok moeten werken.
    Sommige stekkerblokken zijn inderdaad van bedenkelijke kwaliteit. Ofwel een degelijk product of misschien een opbouw stopcontact. Hou het snoer in ieder geval kort (afknippen) en zeker niet in opgerolde toestand in de kast !!!!.

Hierop is zoals verplicht enkel de kookplaat aangesloten
    Niet echt relevant maar deze verplichting geldt enkel voor een fornuis, niet voor een kookplaat.
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ge moet uwzelf afvragen hoeveel keer ge de oven en micro samen gaat gebruiken.
    In mijn ogen kan dit beide perfect op kring b samen.
    En koop u een kwalitatieve stekkerblok met een kabel van 0,75 of 1,5m. Deze kunnen perfect 20A aan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

Regels voor berichten