Pagina 3 van 45 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: Raspberry Pi

u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Related: m'n Pibow is gearriveerd!
    Spoiler:

Indrukken: dikke miserie om die beschermfilm van elk plastiekje af te moeten halen, sommige stukken zijn los ook iets te fragiel naar m'n goesting. M'n herstelde Pi past er gelukkig nog net in, maar het was toch nipt (zie http://i.imgur.com/FasolPl.jpg). Er zijn vijf plastieken boutjes meegeleverd, vier plastieken schroefjes en een stukje plastiek om de boutjes vast te draaien.
    Dacht die ook te kopen, of de toxic versie. Maar kga hem zo laten denk ik, kijk graag naar hardware.
    +
    Heb mijn eigen fan in elkaar gehacked toen ik klein was met een stuk van een usb kabel en da werk nu perfect om mijn pi zelfstandig fris te houden. ^^
    Zou ni werken met een case.
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kijk op internet naar sportwedstrijden die via een webbrowser worden uitgezonden. Ik heb nu wel internet op mijn TV (Samsung Smart TV), maar jammer genoeg heb ik adobe flashplayer nodig, wat dus niet aanwezig is.
    Ik red me uit de nood met een laptop via HDMI aan te sluiten, maar het is niet echt praktisch.
    Om die reden zoek ik dus een goedkope oplossing en die Rasberry Pi leek me dus een interessant iets.

De vraag is nu... kan ik hier als absolute leek aan beginnen?
    Als ik hier al die toestanden lees van SSH, XBMC,... dan breekt het angstzweet mij al uit.
    Ik ben niet echt van plan er allerlei fratsen mee uit te halen. Het enige dat ik ermee wil doen is:
    a) een rechtstreekse link naar de pagina waar ik mijn wedstrijden op zie
    b) eventueel een mediacenter ter vervanging van mijn AC Ryan Midi 2 die ik nu heb.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives

Akrisha's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi Bekijk bericht
    Ik kijk op internet naar sportwedstrijden die via een webbrowser worden uitgezonden. Ik heb nu wel internet op mijn TV (Samsung Smart TV), maar jammer genoeg heb ik adobe flashplayer nodig, wat dus niet aanwezig is.
    Ik red me uit de nood met een laptop via HDMI aan te sluiten, maar het is niet echt praktisch.
    Om die reden zoek ik dus een goedkope oplossing en die Rasberry Pi leek me dus een interessant iets.

De vraag is nu... kan ik hier als absolute leek aan beginnen?
    Als ik hier al die toestanden lees van SSH, XBMC,... dan breekt het angstzweet mij al uit.
    Ik ben niet echt van plan er allerlei fratsen mee uit te halen. Het enige dat ik ermee wil doen is:
    a) een rechtstreekse link naar de pagina waar ik mijn wedstrijden op zie
    b) eventueel een mediacenter ter vervanging van mijn AC Ryan Midi 2 die ik nu heb.
    Dat mediacenter lukt sowieso, alleen xbmc is niets moeilijks aan.
    Over die andere eis weet ik zelf niet veel, ik heb wel ergens gelezen dat je met gnash flash kunt installeren met de pi, maar daar vind ik niet zoveel over.

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Op flash zou ik niet rekenen: flash is closed-source dus de Linux-binaries (programma's in machinetaal) worden door Adobe verspreid. Die brengen dacht ik enkel voor i386 en amd64 binaries uit, niet meer voor ARM.
    Laatst gewijzigd door JohnnyricoMC; 24 juni 2013 om 15:53
    .

Massis's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    alleen xbmc is niets moeilijks aan, tot er iets mis gaat en je geen enkel idee hebt waarom of wat je aan het doen bent...

Een raspberry pi is erg leuk (heb er zelf ook eentje sinds enkele weken, als scheduled newsgroup client & mediacenter), maar voor iemand zonder IT-basis of linux kennis weet ik niet of het zo'n goed idee is.

Anderzijds: voor de prijs hoef je het niet te laten...

Remi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neen, feit.. maar ja, als er geen flash op kan, dan vrees ik dat de hoofdzaak dat ik het wil aanschaffen al niet meer kan.
    Pain heals... Chicks dig scars... Glory lasts forever

Speel mee met NineFL, de NFL Fantasy League van 9lives

u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Alright, heb er ook een Mumble serverke op draaien nu. Werkt perfect.
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

Slayerbe's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mijn Pi draait momenteel Raspbian en functioneert als print server voor een USB printer (cups en samba) en als file server voor een USB hard disk (samba en NTFS format). Staat ook overclockt naar medium setting van raspi-config.

Nu zou ik het ook nog graag willen gebruiken als media center. H264 wordt hardwarematig ondersteund dus dat zal wel goed zijn maar hoe zit het met Xvid? En de belangrijkste vraag: Kan de Pi werken als media center en server tegelijk; en met welk OS?

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayerbe Bekijk bericht
    Mijn Pi draait momenteel Raspbian en functioneert als print server voor een USB printer (cups en samba) en als file server voor een USB hard disk (samba en NTFS format). Staat ook overclockt naar medium setting van raspi-config.

Nu zou ik het ook nog graag willen gebruiken als media center. H264 wordt hardwarematig ondersteund dus dat zal wel goed zijn maar hoe zit het met Xvid? En de belangrijkste vraag: Kan de Pi werken als media center en server tegelijk; en met welk OS?
    Xvid kan die met twee vingers in de neus verwerken (open formaat). WMV's en DVD's (mpeg2), daarvoor dienen die codecs.
    .

Dieterg's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Introduction ? BrickPi

(Introduction to the BrickPi - YouTube)

Hier zou ik me graag mee bezig houden, jammer dat het pas in september geleverd kan worden!
    -

dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?therapy? Bekijk bericht
    Ook van plan om er eens eentje te kopen om er een retroconsole van te maken.
    Dan is het volgende wellicht wel handig : How to Build an All-In-One Retro Game Console for $35, the Easy Way.
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

iTrader
    0
    Mn pi is hier aangekomen.
    Besteld via amazon, en deze morgen had ik een pakje.
    Trouwens amazon is echt een goede site als je er een wil bestellen: vrij goedkoop, gratis levering en betrouwbaar.
    De pi zat ook goed verpakt, die zal niet kapot gegaan zijn door de vlucht.

iTrader
    0
    Ik heb via xbian xbmc geinstalleerd, maar ik zit nu een beetje vast met Samba...
    Ik heb deze tutorial gevolgd: How to Turn a Raspberry Pi into a Low-Power Network Storage Device , met 1 harde schijf van Seagate 3TB.
    Alles werkt perfect, alleen als ik via windows naar het netwerk ga, en bijvoorbeeld iets probeer over te zetten, zegt hij dat ik niet gemachtigd ben om dat te doen, ik moest eerst gemachtigd worden door Unix/user root...
    Iemand een idee wat ik mis doe?

iTrader
    22 (100%)
    Je hebt nog niet de juiste toegangspermissies gespecifieerd. Je moet (op de pi, idealiter een nologin-user: Howto: Linux shell restricting access) een gebruiker met wachtwoord aanmaken en hem toegang geven tot die directory.

Je kunt die rechten recursief (op de map en alle submappen en bestanden) of mapspecifiek (enkel die map) toekennen, en ook per bestand. Linux hanteert een octale notatie om rechten toe te kennen: rwx (read, write, execute) = 111(binair)=7(decimaal), r-x = 101(binair)=5(decimaal), r--=100=4. Beter uitgelegd op chmod - Wikipedia, the free encyclopedia

drie cijfers, voor eigenaar, groep, resterende gebruikers. 755 kent alle rechten toe aan de eigenaar, lezen en uitvoeren aan leden van de groep en aan gasten. Binaire notatie van die 755 is 111101101 -> rwxr-xr-x
    Als ik op een map toegangsrechten wil defini├źren:
    Code:
    chmod 755 mapnaam
    recursief:
    Code:
    chmod -R 755 mapnaam
    eigenaar veranderen:
    Code:
    chown root mapnaam
    Code:
    chown -R root mapnaam
    Code:
    chown JohnnyricoMC mapnaam
    toegangsgroep veranderen:
    Code:
    chgrp Downloaders mapnaam
    recursief:
    Code:
    chgrp -R Downloaders mapnaam
    ge kunt individuele gebruikers toevoegen aan een groep en zo makkelijk aan een resem gebruikers specifieke rechten toekennen.
    Laatst gewijzigd door JohnnyricoMC; 27 juni 2013 om 23:27
    .

WarCry-dude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga mij ook eens eentje aanschaffen se. Met mijn Nintendo DS heb ik er ook op los gehackt in den tijd. Khad op den duur van dat ding een radio, mail lezer, remote desktop client, voip telefoon en wireless game controller gemaakt. Kheb nog wel eens zin om wat te prutsen en die Raspberry Pi ziet er daarvoor perfect uit.

Pagina 3 van 45 Eerste 123456713 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten