Pagina 2 van 45 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Raspberry Pi

Akrisha's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In feite zou je gewoon raspbmc er op kunnen zetten en dan die dingen met apt-get installeren. Configuratie van transmission en samba zul je wel via de command-line moeten doen over SSH. Raspbmc is op Raspbian gebaseerd.
    Nu wordt het even te ingewikkeld voor mij, raspbmc installeren lijkt me helemaal niet moeilijk, dan heb je xbmc op je rpi staan.
    Maar hoe kun je dat dan via apt-get installeren? Is dat met de computer of is dat op de rpi zelf met een toetsenbord.
    En voor SSH moet ik via de computer de Rpi bereiken zeker, maar hoe doe ik dat? Is dat met ene programma?

Sorry voor deze 'noob'vragen , ik ben niet echt thuis in de wereld van linux

En dan nog een ander vraagje: ik heb hier nu een externe harde schijf, 1 TB, ik weet dat je hem via een powered usb hub moet aansluiten, maar hoe weet ik dat de Rpi mijn externe harde schijf ondersteund? Mijn harde schijf doet namelijk soms nogal raar...

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akrisha Bekijk bericht
    Nu wordt het even te ingewikkeld voor mij, raspbmc installeren lijkt me helemaal niet moeilijk, dan heb je xbmc op je rpi staan.
    Maar hoe kun je dat dan via apt-get installeren? Is dat met de computer of is dat op de rpi zelf met een toetsenbord.
    En voor SSH moet ik via de computer de Rpi bereiken zeker, maar hoe doe ik dat? Is dat met ene programma?

Sorry voor deze 'noob'vragen , ik ben niet echt thuis in de wereld van linux

En dan nog een ander vraagje: ik heb hier nu een externe harde schijf, 1 TB, ik weet dat je hem via een powered usb hub moet aansluiten, maar hoe weet ik dat de Rpi mijn externe harde schijf ondersteund? Mijn harde schijf doet namelijk soms nogal raar...
    Deze distro's komen standaard met een SSH daemon. Indien nog niet gebeurd, configureren dat deze opstart bij het booten.
    Daarna kan je dan via bv. putty, of gewoon je command prompt connecteren op de RPi. Eens ingelogd, kan je aptitude (apt-get commando) gebruiken om zaken die je nodig hebt te installeren.

Omtrent je hdd: de mijne is rechtstreeks aangesloten op de USB poort van de RPi, je moet gewoon zorgen dat je een externe voedingsbron hebt. Als je dus bv. een 3,5" externe hebt met adapter, is dat ook bruikbaar.
    NTFS support installeren, mounten, en configureren dat deze automatisch gemount wordt bij booten.

XBMC is gewoon een UI over je linux installatie hé. Die kan je op eender welk moment even quitten en later terug opstarten, zodat je toegang hebt tot bv. terminal.
    PSN: slynxeh

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    NTFS-ondersteuning kun je installeren als het niet meegeleverd is, FAT32 wordt standaard door Linux ondersteund.
    Pas wel op met zo'n schijven met ingebouwde versleuteling, zoals sommige Iomega-schijven. In 't verleden heb ik niks als problemen gehad telkens ik zo'n schijf op een Linux-computer aangesloten had. Andere behuizing zonder encryptie en de problemen waren weg. Een gewaarschuwd man...
    SSH en apt-get heeft Slynx al goed uitgelegd.
    .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    NTFS-ondersteuning kun je installeren als het niet meegeleverd is, FAT32 wordt standaard door Linux ondersteund.
    Pas wel op met zo'n schijven met ingebouwde versleuteling, zoals sommige Iomega-schijven. In 't verleden heb ik niks als problemen gehad telkens ik zo'n schijf op een Linux-computer aangesloten had. Andere behuizing zonder encryptie en de problemen waren weg. Een gewaarschuwd man...
    SSH en apt-get heeft Slynx al goed uitgelegd.
    Ik heb er ook zo een schijf liggen, de iomega prestige
    Deze zal dan niet werken op mijn raspberry pi, wat jammer, dan moet ik nog een andere harde schijf zoeken...

The Monopoly Guy's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zorg wel dat je ntfs-3g installeert btw, gewoon ntfs was read-only dacht ik

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga deze guide waarschijnlijk gebruiken om xbmc en torrents te laten draaien op mijn RPi.
    Automatische torrentsdownloads zit erin en het is vrij duidelijk uitgelegd.

Raspberry Pi ? View topic - Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC

Edit: kan ik hier dan nog samba op installeren?
    Het is wel belangrijk dat ik op mijn pc ook aan mijn bestanden kan
    Laatst gewijzigd door Akrisha; 24 juni 2013 om 00:57

Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wilde al lang zoiets aanschaffen om wat mee te spelen en experimenteren.
    Net de bestelling maar eens geplaatst incl case, moest de Belgische zomer tegenvallen dan heb ik de RPi om mij bezig te houden.

Slynx's schermafbeelding
    iTrader
    48 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga deze guide waarschijnlijk gebruiken om xbmc en torrents te laten draaien op mijn RPi.
    Automatische torrentsdownloads zit erin en het is vrij duidelijk uitgelegd.

Raspberry Pi ? View topic - Simple GUIDE: *Fully* Automated TV/Movie downloads for XBMC

Edit: kan ik hier dan nog samba op installeren?
    Het is wel belangrijk dat ik op mijn pc ook aan mijn bestanden kan
    Jep zeker, is echt geen zware daemon. Daarnaast heb ik ook nog een FTP server draaien, kwestie van vlotter aan m'n bestanden te kunnen als ik geen zin heb om ze te streamen.

Volgende guids heb ik altijd gevolgd, en kan ik zeker aanraden! Alles staat ook deftig uitgelegd hoe en waarom, je kan ze ook 'ns doorlopen

The HTG Guide to Getting Started with Raspberry Pi
    How to Configure Your Raspberry Pi for Remote Shell, Desktop, and File Transfer
    How to Turn a Raspberry Pi into a Low-Power Network Storage Device
    How to Turn a Raspberry Pi into an Always-On BitTorrent Box
    PSN: slynxeh

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slynx Bekijk bericht
    Jep zeker, is echt geen zware daemon. Daarnaast heb ik ook nog een FTP server draaien, kwestie van vlotter aan m'n bestanden te kunnen als ik geen zin heb om ze te streamen.

Volgende guids heb ik altijd gevolgd, en kan ik zeker aanraden! Alles staat ook deftig uitgelegd hoe en waarom, je kan ze ook 'ns doorlopen

The HTG Guide to Getting Started with Raspberry Pi
    How to Configure Your Raspberry Pi for Remote Shell, Desktop, and File Transfer
    How to Turn a Raspberry Pi into a Low-Power Network Storage Device
    How to Turn a Raspberry Pi into an Always-On BitTorrent Box
    Ik zal ze zeker eens doorlopen.
    Nog een klein vraagje: ik lees op sommige tutorials dat ik raspbian moet hebben geinstalleerd.
    Is dat dan automatisch geinstalleerd als ik xbian heb geinstalleerd omdat xbian op raspbian draait?
    Ik bedoel dus dat ik vanop afstand het kan bedienen en torrentclient en samba ofzo kan installeren met xbian.

u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In verband met SSH.

Chrome heeft een goede SSH client application gemaakt door Google zelf. ('Secure Shell' noemt het gewoon)

Om van buitenaf, ergens via het internet, uw raspberry via ssh te bereiken gaat ge uw Telenet router moeten port forwarden en een poort moeten kiezen boven de 1023.

edit:
    Extensie gevonden in Chrome dat magnet links doorverwijst naar een webUI van client.
    https://chrome.google.com/webstore/d...ghcmenci?hl=nl
    Handig als uw favo site geen .torrent files meer aanbiedt.
    Laatst gewijzigd door u4ea; 24 juni 2013 om 02:13
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

underway4coffee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm klinkt interessant, ga ik nu ff googlen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door u4ea Bekijk bericht
    In verband met SSH.

Chrome heeft een goede SSH client application gemaakt door Google zelf. ('Secure Shell' noemt het gewoon)

Om van buitenaf, ergens via het internet, uw raspberry via ssh te bereiken gaat ge uw Telenet router moeten port forwarden en een poort moeten kiezen boven de 1023.

edit:
    Extensie gevonden in Chrome dat magnet links doorverwijst naar een webUI van client.
    https://chrome.google.com/webstore/d...ghcmenci?hl=nl
    Handig als uw favo site geen .torrent files meer aanbiedt.
    Ja ssh wist ik wel
    Maar ik veronderstel dat dat dus ook gaat bij xbian en niet enkel bij raspbian omdat xbian gebaseerd is op raspbian.
    Zodat ik dus eigenlijk eerst xbian installeer, en er daarna transmission en samba opzet (en eventueel flexget zoals die guide die ik vroeger heb geplaatst)

u4ea's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja ssh wist ik wel
    Maar ik veronderstel dat dat dus ook gaat bij xbian en niet enkel bij raspbian omdat xbian gebaseerd is op raspbian.
    Zodat ik dus eigenlijk eerst xbian installeer, en er daarna transmission en samba opzet (en eventueel flexget zoals die guide die ik vroeger heb geplaatst)
    Zou perfect moeten gaan.
    ◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡◡◠◡◠◡◠◡◠◡◠◡
    Alle game sales http://www.steamgamesales.com Origin u4ea126 SteamID u4ea
    Tribes referralklik PSN U4EA_126 old 9lives ID wim_gunner

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door u4ea Bekijk bericht
    Zou perfect moeten gaan.
    Oke, bedankt, nu maar hopen dat mijn pi xbmc en transmission en samba allemaal aankan.

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Related: m'n Pibow is gearriveerd!
    Spoiler:

Indrukken: dikke miserie om die beschermfilm van elk plastiekje af te moeten halen, sommige stukken zijn los ook iets te fragiel naar m'n goesting. M'n herstelde Pi past er gelukkig nog net in, maar het was toch nipt (zie http://i.imgur.com/FasolPl.jpg). Er zijn vijf plastieken boutjes meegeleverd, vier plastieken schroefjes en een stukje plastiek om de boutjes vast te draaien.
    .

Pagina 2 van 45 Eerste 12345612 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten