Pagina 6 van 112 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Discussie: De moestuin

Insipid's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Graag zou ik ook iets of wat van een moestuintje beginnen. Makkelijk is dat niet in een stad, op een klein terras. Mijn grootste zorg is dat ik de plantjes maar max een dikke 4 uur zon kan geven terwijl ik op verschillende plekken heb gelezen dat ze minstens 8 uur zon nodig hebben. Meteen mijn grootse plannen maar opbergen?
    Don't wanna waste no more time. Time's what we don't have!
    Biffy Clyro: Living Is A Problem Because Everything Dies

Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toffe thread. Sinds kort ook een interesse aan het opbouwen voor tuinieren, voornamelijk kruiden momenteel. Heb van een bloembak een kruidenbak gemaakt maar niet intensief gezocht hoe het echt moet. Gewoon neutrale potgrond erin en plantjes geplant.

Foto: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...12961319_o.jpg

Als jullie van de foto foute dingen kunnen afleiden of tips kunnen geven, ga u gang. Kan alle hulp gebruiken als absolute beginneling.
    Ziet er goed uit. Wel oppassen met die basilicum. Dat is misschien nog wat vroeg om buiten te staan, is een ZEER fragiele plant. Vooral voor de hete middagzon moet je uitkijken bij basilicum.

Die klimop zou ik snel eruit smijten zodra het kan. Wat haat ik die plant zeg. Bij ons thuis komt langs iedere kant klimop van de buren binnengegroeid. Vreselijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Insipid Bekijk bericht
    Graag zou ik ook iets of wat van een moestuintje beginnen. Makkelijk is dat niet in een stad, op een klein terras. Mijn grootste zorg is dat ik de plantjes maar max een dikke 4 uur zon kan geven terwijl ik op verschillende plekken heb gelezen dat ze minstens 8 uur zon nodig hebben. Meteen mijn grootse plannen maar opbergen?
    Hoeveel uur zon hebt ge? Een moestuin heeft minstens 6u zon per dag nodig. Is er geen enkele plek waar ge dat kunt halen?

Ik zou mijn plannen zeker niet meteen opbergen. Die tuin zal ook wel lukken met 4 of 5u per dag, al zal het allemaal wat fragieler zijn, misschien ook wat minder oogst. Maar er zijn MEER dan genoeg gewassen die halfschaduw verdragen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Ziet er goed uit. Wel oppassen met die basilicum. Dat is misschien nog wat vroeg om buiten te staan, is een ZEER fragiele plant. Vooral voor de hete middagzon moet je uitkijken bij basilicum.

Die klimop zou ik snel eruit smijten zodra het kan. Wat haat ik die plant zeg. Bij ons thuis komt langs iedere kant klimop van de buren binnengegroeid. Vreselijk.
    De klimop is nog een erfenis van de vorige huurders. Doet het meer kwaad dan goed voor de kruiden? Wat ik zo kan bedenken is dat het zon wat zou blokkeren maar dan nog staat de zon zeker 6u op de kruiden. Ben er zelf wel geen grote fan van maar nie direct een reden gehad om ze te verwijderen.
    #EC$?

iTrader
    5 (100%)
    Het houdt de zon tegen... plus het groeit op termijn overal overheen. Klomop is een echte woekeraar. Plus die plant neemt voeding op die normaal voor uw kruiden zou zijn. Dat is niet erg als het een gewenste plant is, maar als ge gene klimop fan zijt, kunt ge het beter wegdoen.
    Laatst gewijzigd door Riverdale27; 6 mei 2013 om 14:52

Massis's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    not to mention: als hij grip krijgt op uw gevel krijgt ge hem nooit meer hélemaal verwijderd. Onze achtergevel staat vol puntjes waar ooit klimop zat... zelfs met de hogedrukreiniger is dat er niet af te krijgen...

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Voila, het gras is geverticuteerd, met dank aan mijn nonkel. Twee keer rondgegaan. Kwam evenveel uit als de eerste keer op het ergste en grootste stuk. Er zit nog mos maar ja... dat zal op een andere manier eruit moeten.

Wat kan ik nu het beste doen en in welke volgorde? Bijzaaien, bemesten en???

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tinolicus Bekijk bericht
    Voila, het gras is geverticuteerd, met dank aan mijn nonkel. Twee keer rondgegaan. Kwam evenveel uit als de eerste keer op het ergste en grootste stuk. Er zit nog mos maar ja... dat zal op een andere manier eruit moeten.

Wat kan ik nu het beste doen en in welke volgorde? Bijzaaien, bemesten en???
    Als er nog mos is moet je er nog eens over normaalgezien. Je kan horizontaal, verticaal, en ook nog diagonaal. Het moet er echt allemaal uit normaal.

Maar soit. Inderdaad. Bijzaaien en dan bemesten met gazonmestkorrels of gewoon compost zeven.

Professionele tuinaannemers hebben een doorzaaimachine, maar dat is veel te professioneel voor amateurs zoals ons

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Hehe, tijd was op voor nog een derde keer. Mijn nonk vond ook dat het het gras geen goed zou doen en dat zei de man waar ik de verticuteur huurde, achteraf ook. Gewoon in september nog eens verticuteren en nu bijzaaien, bemesten en behandelen met kalk.

iTrader
    5 (100%)
    Dan was uw gazon precies echt wel naar de kloten

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Ik vind precies dat er nog redelijk gras opstaat, had het veel erger verwacht. Denk wel dat er nog mos en dood gras zou uitkomen als we er nog 2 keer overgaan.

iTrader
    5 (100%)
    Ik heb in oktober mijn gazon nog geverticuteerd. Daar kwam ook serieus wat uit. In drie richtingen over gegaan, soms meer zelfs. Mijn gazon is ongeveer 50 m². En dat dan allemaal met zo'n handroller... Nog nooit zo hard gewerkt denk ik

Om dan een maand later te beslissen dat ik liever moestuin had ipv gazon en de helft eruit gesmeten heb . Een mens houdt zich bezig he...

iTrader
    5 (100%)
    Ik vind precies dat er nog redelijk gras opstaat, had het veel erger verwacht. Denk wel dat er nog mos en dood gras zou uitkomen als we er nog 2 keer overgaan.
    Wacht maar tot ge bemest, zeker met dit weer en genoeg regen. In no time knalt dat gras als een raket uit de grond.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Ja, ik ga proberen morgenvoormiddag iets te gooien, ze geven toch regen ^^

Het grootste stuk is 540 m²(is bij ons thuis en mijn oma samen), dan moet ik voor en langs het huis nog eens meetellen. Bezighouden inderdaad. Het grootste stuk ga ik met de zitmaaier blijven doen, de rest met een kooimaaier, eens zien of dat veel verschil gaat maken.

Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Toevallig geen fotootje van?

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Altijd eerst kalk en dan pas bemesten. Kalk werkt heel goed tegen mos en zorgt ervoor dat de meststoffen beter worden opgenomen...

Pagina 6 van 112 Eerste ... 23456789101656106 ... Laatste

Regels voor berichten