Pagina 3 van 112 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Discussie: De moestuin

spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Prachtige moestuin Riverdale!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lots02 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand die al aardappelen heeft gekweekt in zakken? Heb dat gezien in 'De moestuin volgens Wim' en ik heb het ook eens geprobeerd. Misschien mensen die nog tips hebben?
    Ik kwam toevallig gisteren dit tegen: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...26929868_n.jpg.

Mss zijt ge er iets mee.
    De topklasse weet het.
    De onderklasse weet het niet.
    De middenklasse wil het niet weten.

Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silmarunya Bekijk bericht
    Wij doen niets om ze weg te houden, want ze doen niets verkeerd - ze beschadigen geen planten en als ze nog wat gratis mest willen achterlaten is dat des te beter
    Uitwerpselen van vleeseters zijn geen mest he. Mag je ook niet op de composthoop gooien. Enkel uitwerpselen van planteters. Want de uitwerpselen van katten en honden zitten toch vol verteerd vlees, en daar hebben planten niets aan.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koebeest Bekijk bericht
    Heb nu dit gemaakt: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...9/IMAG0205.jpg

Er staat nog niets in. Normaal zou hij ongeveer dubbel zo groot moeten worden maar het omspitten/afsteken van gras vind ik niet zo heel erg leuk. Kan/wil me daar ook geen uren mee bezig houden. Misschien dat ik morgen nog een beetje verder afsteek. Er zitten twee zakken compost onder gespit misschien dat ik morgen al achter plantjes ga om erin te zetten.
    Ziet er goed uit!

Zo heb ik het ook gedaan op mijn gazon. Drie weken lang elke avond liggen graven Uiteindelijk 11.5 m² uitgegraven. Serieus werk he

Compost heb ik er achteraf ook onder gedaan, om de grond een betere structuur te geven.

Zou je inderdaad klaar moeten zijn om plantjes erin te zetten

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
    Prachtige moestuin Riverdale!
    Thanks!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spray-bunny Bekijk bericht
    Ik kwam toevallig gisteren dit tegen: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...26929868_n.jpg. Mss zijt ge er iets mee.
    Handige tip! Ziet er ook goed uit zelfs.

iTrader
    5 (100%)
    Ik ga ook dit weekend (met hulp van schoonvader) mijn nieuwe bakken afwerken. Ze staan nu nog wat schuin en ze moeten rechtgezet worden. Volgende week kan ik foto's posten normaalgezien

souldoubt's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Het stikt echt van de slakken bij ons. Vorig jaar heb ik een stuk of 80 pompoenplantjes gezet en we hadden maar 4 pompoenen. Bijna alle plantjes waren binnen de kortste keren opgegeten (dat was ook de reden waarom ik er zoveel gezet heb). We hebben onze moestuin toen ook een beetje verwaarloosd wegens weinig tijd.

Vorige week heb ik ongeveer de zelfde hoeveelheid pompoenpitten gezaaid, ze staan nu nog in de keuken voor het venster. Volgende week gaan we onze moestuin opnieuw omspitten. Deze keer misschien best wat plantjes tussen zetten waar slakken niet zo zot van zijn. Slakkenkorrels wil ik echt niet strooien, ik wil ze niet dood, ik zou alleen graag hebben dat ze dat stukje van onze tuin niet zo leuk zouden vinden

Nog iemand last van slakken?
    Humanity is the devil

Massis's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    succes, ik heb het hier vorig jaar geprobeerd maar bijna niets hielp tegen de slakken. De helft van mijn planten waren volledig kaalgevreten na een paar dagen.

Zelfs met slakkenkorrels had ik regelmatig schade van slakken.
    Uiteindelijk heb ik van pure miserie - ook al is het slecht voor je grond - rond elk plantje een cirkel zout gestrooid van een paar cm breed. In totaal 2kg zout ofzo.
    Nadien geen slakken meer gezien :-D

http://i968.photobucket.com/albums/a...7/4bd696a4.jpg

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    Het stikt echt van de slakken bij ons. Vorig jaar heb ik een stuk of 80 pompoenplantjes gezet en we hadden maar 4 pompoenen. Bijna alle plantjes waren binnen de kortste keren opgegeten (dat was ook de reden waarom ik er zoveel gezet heb). We hebben onze moestuin toen ook een beetje verwaarloosd wegens weinig tijd.

Vorige week heb ik ongeveer de zelfde hoeveelheid pompoenpitten gezaaid, ze staan nu nog in de keuken voor het venster. Volgende week gaan we onze moestuin opnieuw omspitten. Deze keer misschien best wat plantjes tussen zetten waar slakken niet zo zot van zijn. Slakkenkorrels wil ik echt niet strooien, ik wil ze niet dood, ik zou alleen graag hebben dat ze dat stukje van onze tuin niet zo leuk zouden vinden

Nog iemand last van slakken?
    Bij mij zit het ook vol. Maar ik strooi wel korrels. Ik zie niet in wat je anders nog kan doen. Je kan ze opnemen en bij de buren gooien ja, maar dat lijkt mij ook niet echt fijn voor de buren. Je kan kippen zetten, die eten ze wel op, maar dan zijn ze ook dood.

Daarom strooi ik dus korrels. Werkt perfect. Dode slakken? Tja... Je kan niet alles perfect doen.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    succes, ik heb het hier vorig jaar geprobeerd maar bijna niets hielp tegen de slakken. De helft van mijn planten waren volledig kaalgevreten na een paar dagen.

Zelfs met slakkenkorrels had ik regelmatig schade van slakken.
    Uiteindelijk heb ik van pure miserie - ook al is het slecht voor je grond - rond elk plantje een cirkel zout gestrooid van een paar cm breed. In totaal 2kg zout ofzo.
    Nadien geen slakken meer gezien :-D

http://i968.photobucket.com/albums/a...7/4bd696a4.jpg
    Teveel zout in je bodem is ook niet goed voor je bodem he

f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toffe post. Ik ben nog wat aan het breinstormen over hoe ik mijn tuin zal indelen (met ergens een moestuintje.)

Ik zou hem graag naast men buur hebben, helemaal rechts achteraan. Niet te groot, beheersbaar.

Zowiezo Sla, de rest moet ik nog bediscussiëren met de vriendin.

souldoubt's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Je kan ze opnemen en bij de buren gooien ja, maar dat lijkt mij ook niet echt fijn voor de buren. Je kan kippen zetten, die eten ze wel op, maar dan zijn ze ook dood.
    De buren hebben wel kippen
    Maar kippen wil je ook niet in je moestuin als hij begint uit te komen. Vroeger thuis hadden we ook kippen, mijn zus en ik hadden de spruiten iets te dicht bij de omheining gezet... toen de spruiten begonnen te groeien hebben ze ze met plant en al opgegeten.

Mja, zal eens wat experimenteren met tijm en salie... daar houden ze niet van naar het schijnt, als ze dan niet wegblijven van mijn pompoenen zullen het volgend jaar terug patatten worden.
    Humanity is the devil

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    De buren hebben wel kippen
    Maar kippen wil je ook niet in je moestuin als hij begint uit te komen. Vroeger thuis hadden we ook kippen, mijn zus en ik hadden de spruiten iets te dicht bij de omheining gezet... toen de spruiten begonnen te groeien hebben ze ze met plant en al opgegeten.

Mja, zal eens wat experimenteren met tijm en salie... daar houden ze niet van naar het schijnt, als ze dan niet wegblijven van mijn pompoenen zullen het volgend jaar terug patatten worden.
    Bespaar je dan die moeite. Ze vreten het toch op. Je kan er moeilijk de hele dag bij blijven en een paar slakken doen al snel wat damage

Gewoon korrels strooien als je wil oogsten. Anders is het allemaal voor niets. Deze werken zeer goed:

GAMMA België: meststoffen, onkruidverdelger, ongediertebestrijding - Slakkenkorrels Compo Slugran

Wel niet vlak langs de plant strooien natuurlijk want dan eten ze nog die plant op. Gewoon de rand van je moestuin, hier en daar wat, en zorgen dat ze je planten niet kunnen bereiken zonder korrels tegen te komen.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f33db4ck Bekijk bericht
    Toffe post. Ik ben nog wat aan het breinstormen over hoe ik mijn tuin zal indelen (met ergens een moestuintje.)

Ik zou hem graag naast men buur hebben, helemaal rechts achteraan. Niet te groot, beheersbaar.

Zowiezo Sla, de rest moet ik nog bediscussiëren met de vriendin.
    Ziet er goed uit! Veel plaats ook blijkbaar en goed bereikbaar. Je zit precies wel nogal op een zandgrond, kan dat? Want dan ga je toch wat compost moeten aanleveren om dat iets vruchtbaarder te maken.

f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Ziet er goed uit! Veel plaats ook blijkbaar en goed bereikbaar. Je zit precies wel nogal op een zandgrond, kan dat? Want dan ga je toch wat compost moeten aanleveren om dat iets vruchtbaarder te maken.
    Geen zand. Lijkt mss zo omdat het zo droog is, maaaaar ik zal wel op het stukje dat ik ga beplanten, zoals je aangeeft, vruchtbaardere grond aanvoeren. Mijn schoonouders zijn boeren dus die kunnen me wel wat helpen

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f33db4ck Bekijk bericht
    Geen zand. Lijkt mss zo omdat het zo droog is, maaaaar ik zal wel op het stukje dat ik ga beplanten, zoals je aangeeft, vruchtbaardere grond aanvoeren. Mijn schoonouders zijn boeren dus die kunnen me wel wat helpen
    Dat helpt zeker!

Wel zien dat die boom niet teveel schaduw geeft.

Pagina 3 van 112 Eerste 12345671353103 ... Laatste

Regels voor berichten