Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Discussie: Plots lage rugpijn

iTrader
    0
    Morgen terug naar de neurochirurg, zien wat die zegt.
    Zal waarschijnlijk weer ziekenverlof bij komen en daar heb ik het ondertussen echt wel mee gehad, ik wil terug gaan werken.
    Heb het zelfs nog op het werk gezegd, maar daar zeggen ze ook, "zo lang ge niet volledig in orde zijt, kunt ge beter niet terug komen".

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Morgen terug naar de neurochirurg, zien wat die zegt.
    Zal waarschijnlijk weer ziekenverlof bij komen en daar heb ik het ondertussen echt wel mee gehad, ik wil terug gaan werken.
    Heb het zelfs nog op het werk gezegd, maar daar zeggen ze ook, "zo lang ge niet volledig in orde zijt, kunt ge beter niet terug komen".

En zoals verwacht, weer ziekenverlof d'r bij tot het einde van de maand.
    En waarschijnlijk zou het nu toch een operatie kunnen worden, tenzij het deze maand toch nog veel gaat verbeteren ...

Maar, die operatie zou alleen zijn om de problemen die ik door de huidige hernia heb te verhelpen, het slapen in het been en soms pijn in de rug.
    De pijn die ik al jaren heb, door de andere rugproblemen, afgesleten tussenwervelschijven, pijn in de linker heup, waarvan geen enkele dokter lijkt te weten waarvan ze komt, daar doen ze dus niks aan.
    Dus ik ga nog altijd pijnstillers moeten blijven slikken, ik weet dus niet of het dan wel veel zin heeft om voor een operatie te gaan .............

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En zoals verwacht, weer ziekenverlof d'r bij tot het einde van de maand.
    En waarschijnlijk zou het nu toch een operatie kunnen worden, tenzij het deze maand toch nog veel gaat verbeteren ...

Maar, die operatie zou alleen zijn om de problemen die ik door de huidige hernia heb te verhelpen, het slapen in het been en soms pijn in de rug.
    De pijn die ik al jaren heb, door de andere rugproblemen, afgesleten tussenwervelschijven, pijn in de linker heup, waarvan geen enkele dokter lijkt te weten waarvan ze komt, daar doen ze dus niks aan.
    Dus ik ga nog altijd pijnstillers moeten blijven slikken, ik weet dus niet of het dan wel veel zin heeft om voor een operatie te gaan .............
    Ik zou voor meerdere opinies gaan en van alles proberen buiten extreem ingrijpende operaties om.
    Zelf al sinds de kindertijd kniepijn. Eerst waren het groeipijnen (op al die jaren dat ze dat zeiden nog geen 5cm gegroeid ), dan een kijkoperatie, 1j goed geweest, dan terug jaren kiné, dan terug voorstel om te opereren (geweigerd) en uiteindelijk bij een revalidatiearts in een klein ziekenhuis terecht gekomen die met medicatiestaaltjes gestrooid heeft. Nu volledig pijnvrij (al een 5tal jaren) dankzij een kippenkraakbeensupplement waarvan ze zei dat ze goede resultaten had bij mensen met reumapijn in hun handen

Mijn vader is rugpatient en hoorde zijn wervels 15j geleden al vast te laten zetten. Rugschool heeft hem een periode veel geholpen, nu zweert hij bij hoge dosissen glucosamine.

iTrader
    0
    Ja, ik heb enkele jaren terug al een kleine ingreep gehad en achteraf gehoord dat ze moeite hadden om mij achteraf terug wakker te krijgen
    Kniepijn kan ik ook over meespreken, waren bij mij steeds ontstekingen onder de knieschijf, meermaals sprake geweest van opereren, maar dat is er nooit van gekomen, wel geregeld zware medicatie moeten nemen.
    Ondertussen heb ik daar al verschillende jaren bijna geen last meer van gehad, af en toe een beetje pijn, maar niet meer zo fel. (kan ook wel komen omdat ik constant pijnstillers neem voor de pijn in mijne rug).

Maar mijne rug, daar ben ik mee beginnen suggelen van rond mijn 18de, ik word er in december 37. Is zo sluimerend begonnen en heb het lang zonder pijnstillers kunnen doen, daarna af en toe eens iets pakken als het niet te doen was, maar de laatste jaren kan ik gewoon niet meer zonder. En als er iets is wat ik echt zou willen, dan is het terug kunnen functioneren zonder die pijnstillers alle dagen.
    Dat is echter iets dat ook niet zou lukken na een operatie voor die hernia, wat die zorgt niet voor de ergste pijn waar ik mee zit.

Mijn vader heeft het ook aan zijne rug, de ziekte van Bechterew, en die ligt momenteel in het ziekenhuis en zal waarschijnlijk geopereerd moeten worden.
    Hij is de laatste maanden steeds meer achteruit gegaan en de laatste weken kon hij bijna niet meer lopen, hij had bij alles hulp nodig. Maar wou niet naar een dokter, uiteindelijk is de dokter zelf langs gekomen en afgelopen donderdag moest hij op consultatie naar het ziekenhuis (zijn hem komen halen met ambulance, niet dringend ziekenvervoer), ze hebben hem direct daar gehouden.
    Laatst gewijzigd door knight-rider; 9 september 2019 om 14:55

iTrader
    0
    Dan zou ik opereren zelfs niet overwegen... Ken vaag iemand met failed back surgery syndrome. Dat mens is een wrak. Heb ze daarvoor niet gekend, maar nu is dat 1 stuk chagrijn, net nog niet verslaafd aan pijnmedicatie, zwaar depressief. Maar anderzijds... Hoe zou het ook anders kunnen als je continu zware pijn hebt ?
    Als je ermee geholpen zou zijn, is het natuurlijk het risico waard. Maar als ze op voorhand al zeggen dat het de zwaarste pijn niet weg zal nemen...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is toch een zwakheid / zwak punt van een mensenlichaam. Met pijn wil het lichaam zeggen dat er iets mis is en dat dit verholpen moet worden. En dat is an sich iets goed.
    Geen pijn voelen (die ziekte bestaat echt), is ook geen pretje. Je breekt een been en je voelt niets. Je bent de haag aan het scheren, en snijd je vinger af. Tegen dat je dit merkt is het te laat.

MAAR, wat voor zin heeft het als het lichaam zegt: Er is iets mis laten we pijn triggeren! Echter, 20 (!) jaar later heb je elke seconde lang, gedurende die ganse tijd gewoon NON STOP pijn. Er is geen trigger van het lichaam om dan te zeggen: Het is zinloos die pijn elke seconde te triggeren, laten we ermee stoppen of sporarisch een reminder sturen, want ondertss weet onze gastheer al wel dat het probleem er is.

Nog erger zelfs: Je kan zelfs overlijden wegens te veel pijn. Wat is het nut van je hersenen en lichaam om zoveel pijnsignalen te geven dat je letterlijk ervan sterft? Antwoord: Dat nut is er helemaal niet ...

iTrader
    0
    Ja, ik zit al lang met pijn, ook nog een hele periode gehad dat ik met zware hoofdpijn zat, dat heeft maandenlang geduurd voordat er uiteindelijk een oplossing is gekomen.
    Niks hielp toen, geen enkele pijnstiller, ik ben toen heel de tijd blijven werken met zware hoofdpijn, thuis zitten was immers ook geen oplossing.
    Uiteindelijk was de diagnose "migraine achtige hoofdpijn" en ben ik medicatie beginnen nemen die eigenlijk tegen hoge bloeddruk is, maar volgens de neuroloog bij veel mensen hielp en uiteindelijk heeft die bij mij ook geholpen, maar wel in de hoogste dosis, ik neem die nu nog altijd. De pijn is onder controle, maar niet volledig weg.
    Ik zou die medicatie eigenlijk moeten afbouwen om te zien wat dat geeft, maar durf dat niet nu ik met die felle rugpijn zit, want ook nog eens hoofdpijn terug er bovenop krijgen kan ik echt niet aan vrees ik.

Pijn hebben is echt geen lachertje, maar hoe erg het ook is om dat te zeggen, ik heb er mee leren leven. Al is dat niet altijd even makkelijk

Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Regels voor berichten