Pagina 8 van 14 Eerste ... 456789101112 ... Laatste

Discussie: Lente en zomer 2020

fordjah's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan nie klagen. Kheb nog een week een half verlof

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fordjah Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Max. Temp van 30 graden of meer.
    7-8 dagen na elkaar. Zoiets komt hier ook nie veel voor.
    Of vergis ik mij?
    Komt inderdaad zelden voor, meestal is dit 25 en dan paar uitschieters. Maar 30 + voor meer als week heb ik nog niet geweten.
    Mijne airco draait op volle toeren alvast. Zo een split unit is toch een gemak en met die hete zomers echt een must.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Spoiler:

Mijn post van kleine week geleden. Ondertussen is de hele periode 5/8 t/m 12/8 opgewarmd naar allemaal dagen > 30° C.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    De landbouw gaat weer oppomp verbod hebben, de velden staan poeier droog.
    Tijd worden dat we toch eens wat minder beton gieten en wat meer bekkens aanleggen en ook voor drinkwater.
    Daarom dat Spanje daar al gene last van heeft.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die regen van paar weken geleden zal duidelijk niet genoeg zijn.
    Ze kunnen nu in de media daar weer over beginnen zagen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    En true zeker in oost Vlaanderen is het meer beton dan wat anders :')

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die dag met regen en 34°.
    Zo warm en vochtig.

RIP

Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fordjah Bekijk bericht
    Max. Temp van 30 graden of meer.
    7-8 dagen na elkaar. Zoiets komt hier ook nie veel voor.
    Of vergis ik mij?
    Inderdaad, ik heb ergens gelezen dat dit geleden zou zijn van in 1976?

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De regen tijdens de warme dagen is weg, maar de temperaturen zijn weg nog beetje omhoog.
    Zou 5 dagen 35+ zijn. "België".

Unlimited Potential!

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    doe er 10 af en ben content:

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    53 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch compleet gestoord hoe we hier dus een week lang met woestijntemperaturen gaan zitten. Sinds begin 2018 is het niks anders geweest dan een opeenvolging van hittegolven en droogtes.

En die ramptoeristen aan beide kanten beginnen ook serieus te irriteren. De klimaatactivisten halen weer hun apocalyptische retoriek naar boven, en de gemiddelde Vlaming die blij is zolang ze maar hun terrasje of BBQ kunnen doen... .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
    Toch compleet gestoord hoe we hier dus een week lang met woestijntemperaturen gaan zitten. Sinds begin 2018 is het niks anders geweest dan een opeenvolging van hittegolven en droogtes.
    Toch even aan herinneren dat de vorige zomermaand te koel was als je de laatste dag niet in beschouwing neemt, en we zowel in november 2019 als in februari 2020 aan de rand stonden van overstromingen, gezien de overvloedige regen eind september-november en januari-februari. Telkens is er net op tijd wat droger weer gekomen zodat het ergste vermeden werd, maar we zaten wel al in de alarmfases met keersluizen die gesloten moesten worden om enkele steden te beschermen.

Dat we hier het overgrote deel van dat water meteen weer naar de zee laten wegstromen en dan kort daarna natuurlijk met "droogte" zitten is eerder een probleem van ons dom waterbeheer dan een klimatologisch probleem, alhoewel dat laatste wel een gemakkelijk excuus is om geen politieke verantwoordelijkheid te moeten nemen.

Ja, het klimaat verandert, het zal dat blijven doen en het heeft nooit anders gedaan. Maar wij willen ons niet meer aanpassen, in tegenstelling tot de rest van de natuur én onze voorgangers. Met een infrastructuur die nog altijd gebouwd is op het klimaat van de jaren 1950 hoeft het niet te verwonderen dat we continu in de problemen raken. Kudos voor het Sigmaplan dat wel enkele broodnodige ingrepen uitvoert om meer spaarzaam om te gaan met die massa water die hier in een jaar valt, maar het is niet genoeg en het gaat veel te traag. Ook in de woningen, dat airco in een nieuwbouw nog altijd als een luxeoptie aanzien wordt (het "voor die och god 2 warme dagen in 't jaar"-argument) is onbegrijpelijk.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Ook in de woningen, dat airco in een nieuwbouw nog altijd als een luxeoptie aanzien wordt (het "voor die och god 2 warme dagen in 't jaar"-argument) is onbegrijpelijk.
    En terecht, airco is in een goed gebouwd huis ook effectief overbodig.
    Laatst gewijzigd door knight-rider; 9 augustus 2020 om 18:35

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je zegt het: goed gebouwd. Hoeveel heb ik al niet gelezen van oververhitting in huizen. Je leest dan op van alle tips op internet om uw huis koel te houden. Dat werkt misschien een of twee dagen in het begin van zo'n warme periode. Maar met zo'n hittegolf als nu helpt dat na twee dagen niks meer. De warmte zit gewoon vast in huis. Dan kan je nog alles potdicht houden overdag.

Dus ja, dan vraag ik mij ook af of een airco of warmtepomp met actieve of passieve koeling echt nog 'luxe' is tegenwoordig? Al drie jaren op rij hittegolven gehad met telkens recordtemperaturen. Winters die bijlange zo koud niet meer zijn...
    Volgend jaar hoop ik ook een nieuwbouw te zetten dus ik overweeg het toch ook sterk. Met zonnepanelen en alle andere energiemaatregelen kan het verbruik toch zo hoog niet meer zijn denk ik dan?

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Je zegt het: goed gebouwd. Hoeveel heb ik al niet gelezen van oververhitting in huizen. Je leest dan op van alle tips op internet om uw huis koel te houden. Dat werkt misschien een of twee dagen in het begin van zo'n warme periode. Maar met zo'n hittegolf als nu helpt dat na twee dagen niks meer. De warmte zit gewoon vast in huis. Dan kan je nog alles potdicht houden overdag.

Dus ja, dan vraag ik mij ook af of een airco of warmtepomp met actieve of passieve koeling echt nog 'luxe' is tegenwoordig? Al drie jaren op rij hittegolven gehad met telkens recordtemperaturen. Winters die bijlange zo koud niet meer zijn...
    Volgend jaar hoop ik ook een nieuwbouw te zetten dus ik overweeg het toch ook sterk. Met zonnepanelen en alle andere energiemaatregelen kan het verbruik toch zo hoog niet meer zijn denk ik dan?
    Een split unit verbruikt 2 keer niets, das even veel als mijne koelkast. Het zijn die mobiele krengen die zoveel stroom zuipen, heb vorig jaar mijn airco al goed laten draaien en nu weer.
    Voel daar amper iets van op mijn factuur, het is dan ook een A++. Je betaald misschien paar duizend euro, maar je hebt dan degelijk systeem en die amper iets verbruikt.
    En ik zou het niet meer kunnen missen, het is hier nu 22 graden binnen. Heb heerlijk geslapen en zelf onder mijn deken gelegen.

Mag dan overbodige luxe zijn voor sommige, mijn nacht rust is er op verbeterd.

Regels voor berichten