iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Biologie met 4 uur wisk haalbaar?

Beste mensen

Ik zit in men 6de middelbaar (tso met 4 uur wisk)
    En ik zou volgend jaar de richting biologie willen kiezen, omdat deze mij enorm interesseert om over levende organisme, planten, dieren te studeren.

Nu is mijn vraag of het haalbaar is met 4 uur wisk en weinig basis kennis over fysica en chemie?

Zijn er mensen die ervaring hebben of meer weten over deze richting en de slaagkansen?

Biochemie en biotechnologie lijkt mij ook interessant maar is deze richting zwaarder van biologie?

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb farmaceutische wetenschappen gestudeerd met 4 uur wiskunde. Is dat aan te raden? Neen. Is dat haalbaar met de nodige inzet? Ja.

Farmacie, biochemie, biologie, biomedische, etc... hadden vroeger allemaal hetzelfde wiskundige basispakket. Ik vermoed dat dat nog niet veel anders is. Dat valt best mee als je je dagelijks daar voor inzet.

Natuurlijk, ik kwam wel van een ASO-richting talen-wetenschappen. Waar ik me verder vragen bij stel: wat is het verschil in wiskunde 4 uur ASO vs TSO, en wat is het niveau van chemie-fysica in TSO. Die vragen zijn minstens even belangrijk.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Natuurlijk, ik kwam wel van een ASO-richting talen-wetenschappen. Waar ik me verder vragen bij stel: wat is het verschil in wiskunde 4 uur ASO vs TSO, en wat is het niveau van chemie-fysica in TSO. Die vragen zijn minstens even belangrijk.
    Het verschil tussen de twee is dat je in wetenschappen-talen van veel een beetje proeft, maar niet in detail gaat, en in de TSO richting al van een pak minder proeft, en van hetgeen je wel hebt dieper gaat omdat er meer ruimte is om dat te doen. Ik denk bijvoorbeeld dat men in talen wel te zien krijgt wat een integraal is bijvoorbeeld, maar daar dan niet zo lang bij blijft stilstaan als in een wetenschappen wiskunde of industriële wetenschappen bijvoorbeeld, en in TSO ziet men dat dan of nog korter, of helemaal niet.

Fysica is te lang geleden dat ik die leerplannen vast heb gehad,...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Het verschil tussen de twee is dat je in wetenschappen-talen van veel een beetje proeft, maar niet in detail gaat, en in de TSO richting al van een pak minder proeft, en van hetgeen je wel hebt dieper gaat omdat er meer ruimte is om dat te doen. Ik denk bijvoorbeeld dat men in talen wel te zien krijgt wat een integraal is bijvoorbeeld, maar daar dan niet zo lang bij blijft stilstaan als in een wetenschappen wiskunde of industriële wetenschappen bijvoorbeeld, en in TSO ziet men dat dan of nog korter, of helemaal niet.

Fysica is te lang geleden dat ik die leerplannen vast heb gehad,...
    Volgens mij is Fysica in TSO (of toch in de meeste richtingen) ook geen apart vak maar valt dat onder de "natuurwetenschappen", net zoals Chemie en Biologie. Biologie en Chemie zijn volgens mij nog de "makkelijkst" haalbare richtingen met minder wiskundige voorkennis, maar het lijkt me toch een serieuze opdracht.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Volgens mij is Fysica in TSO (of toch in de meeste richtingen) ook geen apart vak maar valt dat onder de "natuurwetenschappen", net zoals Chemie en Biologie. Biologie en Chemie zijn volgens mij nog de "makkelijkst" haalbare richtingen met minder wiskundige voorkennis, maar het lijkt me toch een serieuze opdracht.
    Hangt van de richting af. Als ik me niet vergis hebben IW en TW wel aparte fysica (in het geval van IW zelfs opgesplitst in de verschillende technische disciplines die erbij horen).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wa is het moelijkheids niveau eigenlijk van biologie en biochmie? Welke richting heeft het meeste slaagkansen?

neutrofiel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paars Bekijk bericht
    Wa is het moelijkheids niveau eigenlijk van biologie en biochmie? Welke richting heeft het meeste slaagkansen?
    Het moeilijkheidsniveau van biologie is 86,22 en dat van biochemie is 90,68, de slaagkansen zijn 3 en 7.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Just do it. Ge gaat het kunnen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Hangt van de richting af. Als ik me niet vergis hebben IW en TW wel aparte fysica (in het geval van IW zelfs opgesplitst in de verschillende technische disciplines die erbij horen).
    Ja klopt, maar zijn dan ook 2 richtingen die qua niveau boven het "gemiddelde TSO-niveau" zitten. Beide hebben ook niet al te veel problemen met hogere studies.

Tags for this Thread

Regels voor berichten