Pagina 6 van 7 Eerste ... 234567 Laatste
    TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    En alles in de veronderstelling dat de wetten van de fysica, waarop alle theoretische modellen gebaseerd zijn die we gebruiken om verklaringen te zoeken, ook overal gelden

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.bol.com/nl/p/de-antwoord...2.ProductTitle

Staat daarin allemaal redelijk duidelijk uitgelegd.
    Kwam deze toevallig tegen in een outlet dit weekend aan €7, heb hem onmiddellijk meegenomen , begint inderdaad interessant en veelbelovend!

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    https://www.bol.com/nl/p/de-antwoord...2.ProductTitle

Staat daarin allemaal redelijk duidelijk uitgelegd.
    Mijn zoontje heeft dat boek ook gekocht toen hij 9 of 10j was.
    Eens gaan zoeken in zijn kamer of ik het nog vind.
    Zelf ook eens lezen mss.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Mijn zoontje heeft dat boek ook gekocht toen hij 9 of 10j was.
    Eens gaan zoeken in zijn kamer of ik het nog vind.
    Zelf ook eens lezen mss.
    Dat boek is vorig jaar uitgekomen

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolitaa Bekijk bericht
    hawking zit al anderhalf jaar onder de grond

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virgil Bekijk bericht
    Amai dat wordt hier ingewikkeld precies met al die theorieën...
    Ik denk dat we kunnen stellen dat wij als mens nooit sneller dan het licht zullen kunnen reizen. Maar 'communiceren' sneller dan het licht kan dan misschien wel ooit lukken?

In de 2de aflevering van 'The Planets' werd er ook gezegd dat meer dan 4 miljard jaar geleden Mars er uitzag als de Aarde nu, en dus veel eerder levensvatbaar was dan de Aarde, maar door een meteorietenregen (Late Heavy Bombardement) dit veranderd is naar zoals het nu is.
    Stel je maar eens voor dat deze 'Late Heavy Bombardement' niet was gebeurd, dan leefden we nu misschien allemaal op Mars (en stonden we misschien ook miljoenen jaren verder)
    Euhm, Mars heeft geen magnetisch veld eh, voor zover ik weet zal een meteorietenregen niet de magnetische veld van een planeet vernietigen.
    Ofwel heeft hij dat gehad en voor 1 of andere reden heeft hij deze verloren met als gevolg dat het leven uitgestorven daar is ofwel heeft de planeet deze nooit gehad.
    Maar ik betwijfel dat Mars er echt uitzag als aarde.

Venus zag eruit als de aarde, zijn probleem was dat hij gewoon te dicht bij de zon was.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Euhm, Mars heeft geen magnetisch veld eh, voor zover ik weet zal een meteorietenregen niet de magnetische veld van een planeet vernietigen.
    Ofwel heeft hij dat gehad en voor 1 of andere reden heeft hij deze verloren met als gevolg dat het leven uitgestorven daar is ofwel heeft de planeet deze nooit gehad.
    Maar ik betwijfel dat Mars er echt uitzag als aarde.

Venus zag eruit als de aarde, zijn probleem was dat hij gewoon te dicht bij de zon was.
    De reden dat dit er niet is, is Jupiter. Die is blijkbaar naar het midden van het zonnestelsel bewogen en heeft daardoor 90% van het gesteende uit de mars zone opgeslokt of weg geschoten. Als dat niet gebeurd was, was mars veel groter geweest en had het wel een groot magnetisch veld. Daarna is jupiter terug naar buiten bewogen door het ontstaan van saturnus.

Mars zag er inderdaad uit als de aarde. Venus niet. Mars heeft zelfs de grootse watervallen in ons zonnestelsel gehad. Als ik me goed herinner 4 km hoog.

Werd ook verteld in the planets van afgelopen zondag. Zeer intetessante programma trouwens. Prachtige beelden.
    Laatst gewijzigd door jack|herrer; 26 september 2019 om 08:16

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    De reden dat dit er niet is, is Jupiter. Die is blijkbaar naar het midden van het zonnestelsel bewogen en heeft daardoor 90% van het gesteende uit de mars zone opgeslokt of weg geschoten. Als dat niet gebeurd was, was mars veel groter geweest en had het wel een groot magnetisch veld. Daarna is jupiter terug naar buiten bewogen door het ontstaan van saturnus.

Mars zag er inderdaad uit als de aarde. Venus niet. Mars heeft zelfs de grootse watervallen in ons zonnestelsel gehad. Als ik me goed herinner 4 km hoog.

Werd ook verteld in the planets van afgelopen zondag. Zeer intetessante programma trouwens. Prachtige beelden.
    Er werd heel onlangs geopperd dat Venus misschien zeeën had en dus misschien leven.

https://www.space.com/planet-venus-c...rted-life.html
    o/

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk dat zowel Mars als Venus ooit leven hebben bevat. Ik denk ook dat leven erg snel ontstaat (bacteriën en virussen) en dat het heelal krioelt van het leven in die vorm.

MAAR leven is ook héél breekbaar en kan ook snel weer uitsterven. Intelligent leven is volgens mij uiterst zeldzaam omdat het meeste leven de kans niet krijgt om zich zover te ontwikkelen en je ook afhangt van toeval en véél andere factoren.

Je moet quasi alles mee hebben en een héél lange periode hebben waarbij leven continue blijft bestaan om 'mogelijks' intelligent leven te ontwikkelen. De aarde heeft daar miljarden jaren over gedaan en had alle geluk ook nog eens mee.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolitaa Bekijk bericht
    Dat kan wel, hij is 11 nu.

vliegtuigje's schermafbeelding
    iTrader
    0
    we weten op dit moment gewoon veel te weinig over het heelal
    de bemande ruimtevaart staat nog in zijn kinderschoenen
    er zijn zoveel miljarden sterren en we zijn nog maar tot op onze maan geraakt :/

ik zou graag over 500 jaar nog eens opnieuw geboren worden om te zien hoe ver we dan staan

maar ik vrees toch dat de mensheid niet lang genoeg zal bestaan om de vraag van deze thread te beantwoorden

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik denk dat zowel Mars als Venus ooit leven hebben bevat. Ik denk ook dat leven erg snel ontstaat (bacteriën en virussen) en dat het heelal krioelt van het leven in die vorm.

MAAR leven is ook héél breekbaar en kan ook snel weer uitsterven. Intelligent leven is volgens mij uiterst zeldzaam omdat het meeste leven de kans niet krijgt om zich zover te ontwikkelen en je ook afhangt van toeval en véél andere factoren.

Je moet quasi alles mee hebben en een héél lange periode hebben waarbij leven continue blijft bestaan om 'mogelijks' intelligent leven te ontwikkelen. De aarde heeft daar miljarden jaren over gedaan en had alle geluk ook nog eens mee.
    Als dat klopt wat je zegt, dan wilt dat zeggen dat er een bepaald punt is in de cyclus van leven waarbij het ermee ophoudt. Een grens waar leven niet zomaar over geraakt. Ofwel ligt die grens achter ons en zijn wij de eerste levensvorm die daar aan voorbij geraakt, ofwel ligt die grens nog voor ons en zijn we gesjareld ofwel zijn nu de omstandigheden misschien helemaal veranderd zodat voor de 1ste maal sinds miljoenen jaren leven wel kan verder evolueren.

Een andere verklaring is dat er wél hoogintelligent leven in het universum is maar dat er goede redenen zijn waarom we dat niet horen/vinden. Onschuldige redenen zoals dat wij bv in de spreekwoordelijke sloppenwijk van het universum zitten waar niemand zich in boeit, maar ook minder onschuldige redenen zoals bv dat er predator-beschavingen zijn en de meeste andere beschavingen wel beter weten dan luidkeels te liggen roepen dat we er zijn (beetje independance day achtig dus). Of wie weet is er al 1 superbeschaving die zo machtig geworden is dat ze gewoon het andere leven monitort en uitschakelt wanneer het een bepaald punt van intelligentie bereikt.

Sowieso: leven vinden binnen onze melkweg is het slechtste wat kan gebeuren voor de mensheid, dat wilt zeggen dat er veel leven is in het universum en als je dan alle opties op een rijtje zet, zijn er véél meer negatieve scenario's mogelijk dan positieve.
    Control your life through insanity

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Als dat klopt wat je zegt, dan wilt dat zeggen dat er een bepaald punt is in de cyclus van leven waarbij het ermee ophoudt. Een grens waar leven niet zomaar over geraakt. Ofwel ligt die grens achter ons en zijn wij de eerste levensvorm die daar aan voorbij geraakt, ofwel ligt die grens nog voor ons en zijn we gesjareld ofwel zijn nu de omstandigheden misschien helemaal veranderd zodat voor de 1ste maal sinds miljoenen jaren leven wel kan verder evolueren.

Een andere verklaring is dat er wél hoogintelligent leven in het universum is maar dat er goede redenen zijn waarom we dat niet horen/vinden. Onschuldige redenen zoals dat wij bv in de spreekwoordelijke sloppenwijk van het universum zitten waar niemand zich in boeit, maar ook minder onschuldige redenen zoals bv dat er predator-beschavingen zijn en de meeste andere beschavingen wel beter weten dan luidkeels te liggen roepen dat we er zijn (beetje independance day achtig dus). Of wie weet is er al 1 superbeschaving die zo machtig geworden is dat ze gewoon het andere leven monitort en uitschakelt wanneer het een bepaald punt van intelligentie bereikt.

Sowieso: leven vinden binnen onze melkweg is het slechtste wat kan gebeuren voor de mensheid, dat wilt zeggen dat er veel leven is in het universum en als je dan alle opties op een rijtje zet, zijn er véél meer negatieve scenario's mogelijk dan positieve.
    grote van heelal alleen al

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Tuurlijk, de grootte alleen al. Maar wij zijn ook een bijzonder jonge beschaving. De aarde is een dikke 4 miljard jaar oud, de big bang een 13 miljard.
    Homo sapiens is een 200.000 jaar oud.

Beeld je nu een planeet in die 100 miljoen jaar ouder is dan de aarde. Een knipoog in termen van het universum. Als daar leven op ontstaan is dat dan een voorsprong heeft van nog een verwaarloosbare 250.000 jaar: wat zou de impact daar dan van zijn ? Waar staat de mensheid indien we nog 250.000 jaar verder evolueren ?
    Dan spreek je over technologische mogelijkheden waarbij de grootte van het heelal misschien verwaarloosbaar is. Wie weet hebben ze wel geevolueerd tot een soort van leven waarbij het materiele er niet meer toe doet.
    Misschien kunnen wij hen niet waarnemen of snappen we niet dat we ze zien. Net zoals een vlieg niet snapt wat een stad of huis is waar ze doorvliegt.
    Control your life through insanity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Tuurlijk, de grootte alleen al. Maar wij zijn ook een bijzonder jonge beschaving. De aarde is een dikke 4 miljard jaar oud, de big bang een 13 miljard.
    Homo sapiens is een 200.000 jaar oud.

Beeld je nu een planeet in die 100 miljoen jaar ouder is dan de aarde. Een knipoog in termen van het universum. Als daar leven op ontstaan is dat dan een voorsprong heeft van nog een verwaarloosbare 250.000 jaar: wat zou de impact daar dan van zijn ? Waar staat de mensheid indien we nog 250.000 jaar verder evolueren ?
    Dan spreek je over technologische mogelijkheden waarbij de grootte van het heelal misschien verwaarloosbaar is. Wie weet hebben ze wel geevolueerd tot een soort van leven waarbij het materiele er niet meer toe doet.
    Misschien kunnen wij hen niet waarnemen of snappen we niet dat we ze zien. Net zoals een vlieg niet snapt wat een stad of huis is waar ze doorvliegt.
    This, als ge ziet hoe we zaken ontwikkelen aan versneld tempo dat kan je je niet voorstellen wat dat op die termijn moet geven.
    Sinds we elektriciteit kunnen gebruiken is dat in een stroomversnelling geraakt. 10000den jaren wat aangemodderd en in hutten gewoond.
    Niet veel later vliegen we ineens naar de maan, bestaan er zelfrijdende auto's en doen we alles met een klein toestelletje.

Ongelooflijk hoe dat allemaal versnelt ineens

Pagina 6 van 7 Eerste ... 234567 Laatste

Regels voor berichten