Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste

Discussie: Lente en Zomer 2019

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    635 (100%)
    Ik wil ook zomertijd ganse jaar door ( is natuurlijk gewoon mijn gevoel )

iTrader
    0
    20,2 graden in Ukkel vandaag.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    133 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De vogeltjes fluiten nu al massaal om 4u20. Dat gaat dan dus 3u20 worden.

Het is nu al zo dat ik in de zomer borderline insomnia heb. Ik slaap in de winter veel beter dan in de zomer. Aan de andere kant, ik kan goed door licht slapen wel, maar niet door de vogeltjes die fluiten lol.
    Ja dat is natuurlijk wel waar Laki. Daar moet ik u gelijk in geven
    PSN: Jonas89

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Ja dat is natuurlijk wel waar Laki. Daar moet ik u gelijk in geven
    Nu is dat zo dat ik meestal van 4 tot 12 slaap ongeveer, soms iets later, soms iets vroeger afh. van omstandigheden. Maar indien ontregeld (als ik bvb. bij vrienden of mijn ouders ben, meerdere dagen na elkaar vroeg moet opstaan, slecht slaap, of te actief bezig ben na 4 uur s'nachts), doet mijn slaappatroon de meest rare dingen, en de zomer zou ervoor zorgen dat ik nog veel later zou gaan slapen dan 4 uur, wat eigenlijk alles compleet ontregelt.

Gelukkig dat ik soms lekker op't gemakje s'middags examens kan maken in Brussel Voor daarachter zal ik het toch moeten gaan aanpassen vrees ik, en ik heb geen idee hoe. Maar voor sommige examen moet ik het s'ochtends doen en voor andere doe ik het gewoon s'ochtends omdat het beter past (zoals mijn volgende). Maar door de lange treinrit is dat dus nog redelijk vroeg opstaan.

Maar ik kan beter dan vroeger slaap negeren, en soms heb ik meer moeite om op te staan na dat ik 6-7-8 uur geslapen heb dan nadat ik 2 uur, al zal ik in dat laatste geval wel vermoeider over de dag voelen.

iTrader
    3 (100%)
    dus je slaapt van 4u smorgens tot 12u smiddags?

En je wilt zomeruur behouden zodanig dat het nog donker is als je gaat slapen?

Feit dat heel veel mensen veel vroeger opstaan en bijgevolg vroeger gaan slapen mogen dan wel in de licht gaan slapen als het tot 22u klaar blijft.
    Enja veel mensen gaan slapen voor 22u. Zeker als je om 5u moet beginnen te werken

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)

Om 14u in Dourbes 21,5 graden ! Nationaal record ! Nooit was het in februari in België ergens warmer. Vorig nationaal record was 21,1 op 24/2/1990 in Angleur (Luik). Definitieve waarde Dourbes pas later gekend.

https://twitter.com/DDehenauw/status...77373358874624
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ : LG 29" ultrawide:
    Steam Profile

Club Brugge

iTrader
    0
    Temperatuurrecord 3e dag op rij gebroken, "en dat is het gevolg van de droogte van vorige zomer", zegt weerman Frank

"Afgelopen zomer hebben we een langdurig droge periode doorgemaakt. Die is toen in de lente begonnen, en dat watertekort hebben we de voorbije winter niet volledig weggefietst", legt weerman Frank Deboosere uit. "We hebben weliswaar een beetje neerslag gekregen, maar niet voldoende om het tekort aan te vullen."

En omdat de bodem nog steeds droger is dan gebruikelijk, kunnen de temperaturen op die eerste, vroege lentedagen meteen behoorlijk hoog oplopen. "We hebben te maken met heel lage luchtvochtigheden. Alle zonne-energie wordt gebruikt om de temperaturen de hoogte in te jagen."

Als we de komende maanden niet wat meer neerslag krijgen, dan gaan we bovendien opnieuw een bijzonder droge zomer tegemoet, waarschuwt Deboosere. "Er is echt véél water nodig, om de droge bodem te herstellen. Krijgen we dat niet, dan dreigen er nieuwe watertekorten én temperatuurextremen volgende zomer."

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    'Als het niet regent in de komende maanden zal het droog zijn'

Dank u Frank voor uw wijsheid.
    *** Also sprach Zarathustra ***

nite's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asateo Bekijk bericht
    Wel onze biologische klok loopt gelijk met het licht. 12u(midden vd dag) zou hoogste punt zon moeten zijn. Alleen is dat in wintertijd al niet (12. 40u), maar in zomertijd is het 13.40u.
    Het is niet zo dat ge het licht uitdoet en ineens kunt slapen als u biologische klok denkt dat het nog dag is.

Als je geïnteresseerd bent:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...af-zeggen-vie/

Nu goed we leven nu ook al met zomertijd, maar economen schatten dat er wel degelijk een productiviteitsverlies is.
    Maar ik denk niet dat 12u voor veel mensen het midden van de dag is. Ik sta bvb op om 7u, ga slapen om 23u, het midden van de dag is dan 16u.
    Paul Krugman: "To fight this recession the Fed needs more than a snapback; it needs soaring household spending to offset moribund business investment. And to do that, as Paul McCulley of Pimco put it, Alan Greenspan needs to create a housing bubble to replace the Nasdaq bubble." http://www.nytimes.com/2002/08/02/op...ouble-dip.html

Asateo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    Maar ik denk niet dat 12u voor veel mensen het midden van de dag is. Ik sta bvb op om 7u, ga slapen om 23u, het midden van de dag is dan 16u.
    Ja, maar je biologische klok werkt nog steeds volgens het licht. Hoeveel makkelijker is het niet om uit u bed te komen als het licht is? Of gaan slapen als het donker is?
    Blessed are the meek: for they shall inherit the earth. Matthew 5:5

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asateo Bekijk bericht
    Ja, maar je biologische klok werkt nog steeds volgens het licht. Hoeveel makkelijker is het niet om uit u bed te komen als het licht is? Of gaan slapen als het donker is?
    Daarvoor bestaan gordijnen of rolluiken hè.

Ik prefereer dan ook een uur langer licht in de zomer dan een uur vroeger licht in de winter. Ik heb er meer moeite mee dat het in de winter soms al half donker is om 16u als het wat bewolkt is. Dus ja, zomertijd voor mij.

Sneeuwstorm's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als ik een uur vroeger mag beginnen te werken dan maakt het in feite niet zo veel uit. Als ik zou moeten blijven werken van 8u tot 17u en het zomeruur verdwijnt, dan zou dat een spijtige zaak zijn. Ik heb liever 1 lange blok vrije tijd 's avonds dan wanneer het in tweeën gedeeld wordt. In volle zomer hebt ge dan toch nog een lange avond als ge om 17u gedaan hebt en het tot 22u (en zelfs langer) klaar is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Nu is dat zo dat ik meestal van 4 tot 12 slaap ongeveer, soms iets later, soms iets vroeger afh. van omstandigheden. Maar indien ontregeld (als ik bvb. bij vrienden of mijn ouders ben, meerdere dagen na elkaar vroeg moet opstaan, slecht slaap, of te actief bezig ben na 4 uur s'nachts), doet mijn slaappatroon de meest rare dingen, en de zomer zou ervoor zorgen dat ik nog veel later zou gaan slapen dan 4 uur, wat eigenlijk alles compleet ontregelt.

Gelukkig dat ik soms lekker op't gemakje s'middags examens kan maken in Brussel Voor daarachter zal ik het toch moeten gaan aanpassen vrees ik, en ik heb geen idee hoe. Maar voor sommige examen moet ik het s'ochtends doen en voor andere doe ik het gewoon s'ochtends omdat het beter past (zoals mijn volgende). Maar door de lange treinrit is dat dus nog redelijk vroeg opstaan.

Maar ik kan beter dan vroeger slaap negeren, en soms heb ik meer moeite om op te staan na dat ik 6-7-8 uur geslapen heb dan nadat ik 2 uur, al zal ik in dat laatste geval wel vermoeider over de dag voelen.
    Als ge ooit zult moeten gaan werken, zult ge toch moeten leren om op een normaal uur te gaan slapen. Slaap zit soms wel raar in elkaar, ik voel mij dikwijls tammer wanneer ik 9 uur slaap dan wanneer ik 4-5 uur geslapen heb, al zal 4-5u slaap per nacht wellicht niet gezond zijn op de lange termijn, dat zal zich dan ooit (misschien pas na maanden/jaren) wel wreken. Wanneer ik 's nachts te weinig slaap heb ik ook sneller last van een dip in de namiddag, terwijl wanneer ik (te) veel slaap ik dat niet heb maar dan net moeilijker op gang kom 's morgens (vooral in de winter). In de zomer zal ik vrijwel nooit aan 7-8u slaap geraken per nacht, ofwel maken de vogels mij wakker, ofwel is het te warm om te slapen, of is het nog licht (dan zal ik mij ook niet moe genoeg voelen om te gaan slapen).
    Laatst gewijzigd door Sneeuwstorm; 2 maart 2019 om 22:16

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sneeuwstorm Bekijk bericht
    Slaap zit soms wel raar in elkaar, ik voel mij dikwijls tammer wanneer ik 9 uur slaap dan wanneer ik 4-5 uur geslapen heb, al zal 4-5u slaap per nacht wellicht niet gezond zijn op de lange termijn, dat zal zich dan ooit (misschien pas na maanden/jaren) wel wreken. Wanneer ik 's nachts te weinig slaap heb ik ook sneller last van een dip in de namiddag, terwijl wanneer ik (te) veel slaap ik dat niet heb maar dan net moeilijker op gang kom 's morgens (vooral in de winter).
    Dat ervaar ik ook precies zo. Het is makkelijker om op te staan na 3 uur slaap dan na 9 - 10 uur slaap, maar dat dipje krijg je dan wel later op de dag (ook als je door adrenaline langer wakker blijft dan anders of whatever).

iTrader
    10 (100%)
    Als ik een uur vroeger mag beginnen te werken dan maakt het in feite niet zo veel uit. Als ik zou moeten blijven werken van 8u tot 17u en het zomeruur verdwijnt, dan zou dat een spijtige zaak zijn. Ik heb liever 1 lange blok vrije tijd 's avonds dan wanneer het in tweeën gedeeld wordt. In volle zomer hebt ge dan toch nog een lange avond als ge om 17u gedaan hebt en het tot 22u (en zelfs langer) klaar is.

Als ge ooit zult moeten gaan werken, zult ge toch moeten leren om op een normaal uur te gaan slapen. Slaap zit soms wel raar in elkaar, ik voel mij dikwijls tammer wanneer ik 9 uur slaap dan wanneer ik 4-5 uur geslapen heb, al zal 4-5u slaap per nacht wellicht niet gezond zijn op de lange termijn, dat zal zich dan ooit (misschien pas na maanden/jaren) wel wreken. Wanneer ik 's nachts te weinig slaap heb ik ook sneller last van een dip in de namiddag, terwijl wanneer ik (te) veel slaap ik dat niet heb maar dan net moeilijker op gang kom 's morgens (vooral in de winter). In de zomer zal ik vrijwel nooit aan 7-8u slaap geraken per nacht, ofwel maken de vogels mij wakker, ofwel is het te warm om te slapen, of is het nog licht (dan zal ik mij ook niet moe genoeg voelen om te gaan slapen).
    Dat is omdat het er vanaf hangt in welke fase van je slaap dat je wakker komt.

Je mag altijd rekenen op 3u om alle drie de slaap fases door te lopen. Daarom ben je klaarder wakker na 6u slaap dan bvb 7u slaap.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Ik ondervind dat vaak bij een vroege. Ik sta meestal rond 5 uur op of er iets voor. In de warmere maanden ga ik meestal pas na 23u slapen en als mijn wekker dan gaat kan ik perfect opstaan, maar de laatste maanden val ik geregeld al om 21u in slaap of zelfs vroeger, maar ik heb het nu al een paar keer voorgehad dat ik dan los door mijn wekker slaap. Het is dat ik tot dusver altijd door mijn ma of pa wakker wordt gemaakt of ik was al meermaals te laat geweest. Als ik écht in een diepe slaap zit dan moet je al serieus moeite doen om mij wakker te krijgen. Ik carpool trouwens redelijk vaak met een collega en een maand geleden of zo stond die gewoon voor m'n deur te claxonneren omdat hij me al bellend niet wakker kreeg, maar zelfs dat wekt mij niet.

Daarom dat ik probeer om altijd rond 23u te gaan slapen, ik krijg dan wel in de namiddag een dipje dat ik mij even moet neerleggen, maar liever dat dan dat ik gewoon los door mijn wekker slaap. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar er zal toch een keer komen dat het slecht afloopt.

Ik moet hier wel eens een oplossing voor vinden, want ik vind dat enorm vervelend omdat ik liever op het gemakje vertrek en gehaast. Als iemand een tip heeft, let me know.

Pagina 2 van 9 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten