Pagina 16 van 16 Eerste ... 61213141516

Discussie: Lente en Zomer 2019

iTrader
    0
    Temperaturen op zich ok. Maar die schrale noorderwind maakt het gevoelsmatig wel minder fijn aanvoelen.

Artikel dat dieper ingaat op het uitblijven van de zomer: Waar blijft die beloofde hete, droge zomer?

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is nog twee maanden zomer. Kan niet elk jaar 2018 zijn. Voorlopig staan er vanaf eind volgende week zomerse temperaturen voorspeld > 25° C (met de nadruk op voorlopig).
    Down on pain street, disappointment lurks

iTrader
    0
    Toch veel liever zoals het nu is, dit is perfect.
    Die hittegolf zoals we gehad hebben, dat was te veel, dat is ongezond en ge kunt met die warmte niks aanvangen.

Vorige week vrijdag was ik aan de zee (Blankenberge) en ik zat 's nachts nog op de dijk/het strand in mijn t-shirt, dus zeker warm genoeg.
    Gisteren was ik dan in Hasselt en daar heb ik in de loop van de avond toch een pull moeten aandoen, maar dat was dan eigenlijk weer een beetje te warm.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is nog twee maanden zomer. Kan niet elk jaar 2018 zijn. Voorlopig staan er vanaf eind volgende week zomerse temperaturen voorspeld > 25° C (met de nadruk op voorlopig).
    Voeg daar 2017 ook maar aan toe , was ook minstens 3 weken plakken toen al was 2018 wel een tandje hoger ja.
    Nu is het eigenlijk van temperatuur goed de laatste week, gemiddeld 22-23 graden, met het huidige grijze en regenachtige weer heb ik ook weinig last van, echt regenachtig kan je het ook eigenlijk niet noemen met die paar druppels gisteren.

Nuja voor mij een aangename break met de zomer van 2017 en 18, meerdere weken 30+ overdag en plakken s'nachts met +-18-20 graden en nog een binnenhuis temp van 25 om 2u is teveel van het goede.
    Anyway zoals het nu voorlopig eruit ziet voor hier is het Woensdag 25 graden en dan elke dag een graadje erbij tot het Zondag 30 zou zijn, daarnaa weer minder richting 25 maar dat mag dan ook weer voor mij na een dag of 5 van 25+

iTrader
    0
    Vandaag zijn we halfweg de klimatologische zomer (de astronomische is iets anders). Deze ochtend zag ik op het dashboard 9 graden bij het vertrekken, da's wel even bibberen en zeker niet iets wat je als normaal beschouwt voor wat de warmste maand van het jaar zou moeten zijn. Voor zij die de harde cijfers boven het gevoelsmatige waarderen: dat is maar liefst 4 graden onder de klimatologische minimumnormaal voor deze maand, there.

Zoals het er nu naar uitziet halen we vandaag zelfs gewoon geen 20 graden meer hier, alhoewel de voorspelde maxtemp wel regelmatig onderschat wordt. Er mag nu echt wel eens stilaan iets gaan veranderen. En die bewolking die er nu sinds enkele dagen bijgekomen is mag ook terug opkrassen.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Temperatuur onder de 25 graden: "Trekt op niets, dit is toch geen zomerweer zeker?"
    Temperatuur boven de 25 graden: "Global warming, het klimaat is naar de kloten!"
    Piss off the easily pissed off.

iTrader
    0
    Maar de constante over de voorbije zomers blijft toch dat het bizar weinig regent, zelfs met die hoeveelheid bewolking van de laatste tijd.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Temperatuur onder de 25 graden: "Trekt op niets, dit is toch geen zomerweer zeker?"
    Temperatuur boven de 25 graden: "Global warming, het klimaat is naar de kloten!"
    Oplossing : temperatuur boenk op 25 graden

Anyway dat gezever over de zomer en de min temp s'ochtends : vanaf Donderdag is het 26 graden, vrijdag 27 en in het weekend 30, Donderdag ook een min temp van 13 en Zondag en Maandag een min temp van 19 dus there.
    Ik heb liever de huidige min temps dan die 19 graden s'nachts, afgelopen paar nachten gewoon een dekbed hoes over mij gelegd en was perfect, met 30 graden overdag en 19 graden s'nachts kan ik die hoes weer vervangen met een kolomventilator langs bed, dan vind ik scenario 1 toch veel aangenamer.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Oplossing : temperatuur boenk op 25 graden

Anyway dat gezever over de zomer en de min temp s'ochtends : vanaf Donderdag is het 26 graden, vrijdag 27 en in het weekend 30, Donderdag ook een min temp van 13 en Zondag en Maandag een min temp van 19 dus there.
    Ik heb liever de huidige min temps dan die 19 graden s'nachts, afgelopen paar nachten gewoon een dekbed hoes over mij gelegd en was perfect, met 30 graden overdag en 19 graden s'nachts kan ik die hoes weer vervangen met een kolomventilator langs bed, dan vind ik scenario 1 toch veel aangenamer.
    Ik ook.. In de herfst!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Er zit mogelijk weer een serieuze hittegolf aan te komen vanaf 23 juli.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Er zit mogelijk weer een serieuze hittegolf aan te komen vanaf 23 juli.
    "Weer een serieuze"?
    De eerste hittegolf was zeker geen "serieuze" hittegolf eh. Uiteindelijk hebben we slechts "nipt" de hittegolf gehaald.
    Als de hittegolf van juni een "serieuze" hittegolf was, is per definitie élke hittegolf een "serieuze" hittegolf dus

Pagina 16 van 16 Eerste ... 61213141516

Regels voor berichten