Kwintus5's schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Iemand een idee wat er met mijn plant aan de hand is?

https://i.imgur.com/51aXyU6.jpg

Het gaat om een Philodendron Imperial Red als ik me niet vergis, maar deze moet normaal heel weinig water hebben. Dus ik vermoed dat het eerder te kort aan licht zal zijn? Ik heb hem al sinds een week dichter bij het raam gezet, maar het helpt precies niet veel. De bladeren verkleuren van aan de top tot aan de steel en vallen dan af.

Nu, mijn gordijnen zijn dicht tot ik thuis ben van het werken en dat is pas in de late namiddag, dat doet er misschien ook geen goed aan natuurlijk.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Lijken me net verbrande bladeren door teveel direct zonlicht. Aronskelken hebben maar een paar uur zonlicht per dag nodig, en liefst geen direct zonlicht. Ze staan het best op een lichtrijke plaats uit de zon. Je voedt ze best iedere twee maand ofzo wat extra meststof voor kamerplanten (tenzij in de winter).
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Kwintus5's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijken me net verbrande bladeren door teveel direct zonlicht. Aronskelken hebben maar een paar uur zonlicht per dag nodig, en liefst geen direct zonlicht. Ze staan het best op een lichtrijke plaats uit de zon. Je voedt ze best iedere twee maand ofzo wat extra meststof voor kamerplanten (tenzij in de winter).
    Dat is het net, hij kreeg dit als hij het verste weg stond van het raam, daar kwam amper zonlicht, nu dat de zon zo laag staat is er af en toe is een heel schuine inval, maar voor de rest niets.

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Je moet maken dat hij drie a vier uur per dag licht krijgt hé, maar niet in de volle zon (enfin, in de winter zou dat eigenlijk geen kwaad mogen kunnen).
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Tags for this Thread

Regels voor berichten