Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste
    makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je gooit hier een hele hoop fantasay concepten naar voren waarvan het bestaan nooit bewezen is (net zoals van een God) en je gaat dan doen alsof het vaststaande feiten zijn waarop je redeneringen kan voortbouwen. Zo werkt het niet.
    Dat klopt.

Ik ga er gewoon vanuit dat intelligente Aliens bestaan. ALS dit waar is dan is de kans dat zij ruimteschepen heel groot (99%). De kans dat dan zo'n ruimteschip op aarde neerstort is dan nog steeds kleiner dan dat jij persoonlijk 20x achter elkaar de euromillions wint maar 0% is die kans dat toch nog altijd NIET.

Maw we komen terug op de volgende vraagstelling hé (de eeuwige discussie ): Bestaan intelligente aliens of bestaan ze niet.

Nu moeten we niet naief zijn. De kans dat er buitenaards leven is, is 99.99%. Maar dan spreken we over microscopisch leven zoals microben of virussen. De kans op inteligent leven is een miljard keer kleiner dan de kans op leven.

Welja, iemand die zo gemakkelijk geloofd in ruimtewezens en fantasy concepten verbaast me dat ook nauwelijks. Een government hoax meer of minder, wat maakt het uit? De realiteit ziet er helaas minder spectulair uit dus we gaan maar fantaseren
    Niet mee eens. Het feit dat de mens bestaat vind ik al krankzinnig spectaculair.
    Laatst gewijzigd door makila; 6 januari 2019 om 17:52

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Dat klopt.

Ik ga er gewoon vanuit dat intelligente Aliens bestaan.
    Ga je er dan ook gewoon van uit dat een Spaghettimonster bestaat? Als we dan toch bezig zijn? Of alle Griekse Goden misschien?

ALS dit waar is dan is de kans dat zij ruimteschepen heel groot.
    Er is helemaal geen "als dit waar zou zijn". Je fundament is al complete fantasy, er is geen enkel bewijs voor, laat staan dat je redeneringen kan voortbouwen of dingen die lukraak is opgekomen in de fantasie bij mensen.

Maw we komen terug op de volgende vraagstelling hé: bestaan intelligente aliens of bestaan ze niet.
    Zoals hierboven al aangehaald, ik geloof niet in de random bedenksels die ontsproten zijn uit mensen hun fantasie, hoe graag ze ook hopen dat het werkelijkheid zou zijn (God, aliens, ...).
    Ik zal het geloven als het bewezen is.

iTrader
    0
    Zoals hierboven al aangehaald, ik geloof niet in de random bedenksels die ontsproten zijn uit mensen hun fantasie, hoe graag ze ook hopen dat het werkelijkheid zou zijn (God, aliens, ...).
    Dat is uw goed recht hé. Zoals aangegeven het komt er "opnieuw" op neer: Geloof je er in of niet? Jij dus niet, ik wel. (zie titel Bob Lazar, Do you believe? ...)
    Einde. Ik denk dat daarmee de discussie eigenlijk wel ergens stopt zeker?

Of Aliens nu bestaan of niet, ik ben eigenlijk voorstander om ze gewoon met rust te laten. Stel dat ze bestaan (wat momenteel dus fantasie is) en stel dat ze ons kunnen bereiken. Als die Aliens denken zoals de mens dan gaan die ons onderwerpen en gaat dat gewoon slecht aflopen voor ons.

Je gaat toch niet denken dat die Aliens vriendelijk gaan zijn? Maar goed zoals je zegt is dat pure fantasie tenzij anders bewezen.
    Laatst gewijzigd door makila; 6 januari 2019 om 18:05

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

ik snap niet goed hoe je kan hopen dat zo'n fantasy concept gaat uitkomen. Wacht je dan ook op een teken dat God bestaat ofzo?
    Dus in dit onmetelijk heelal denk en verscheidene stelsels denk jij dat Aliens of ander intilligent leven fantasy is???

Dat klopt.

Ik ga er gewoon vanuit dat intelligente Aliens bestaan. ALS dit waar is dan is de kans dat zij ruimteschepen heel groot (99%). De kans dat dan zo'n ruimteschip op aarde neerstort is dan nog steeds kleiner dan dat jij persoonlijk 20x achter elkaar de euromillions wint maar 0% is die kans dat toch nog altijd NIET.

Maw we komen terug op de volgende vraagstelling hé (de eeuwige discussie ): Bestaan intelligente aliens of bestaan ze niet.

Nu moeten we niet naief zijn. De kans dat er buitenaards leven is, is 99.99%. Maar dan spreken we over microscopisch leven zoals microben of virussen. De kans op inteligent leven is een miljard keer kleiner dan de kans op leven.
    Wij zijn ontstaan uit microscopisch leven, waarom zou dat ergens anders niet lukken in dezelfde omstandigheden?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Dus in dit onmetelijk heelal denk en verscheidene stelsels denk jij dat Aliens of ander intilligent leven fantasy is???

Wij zijn ontstaan uit microscopisch leven, waarom zou dat ergens anders niet lukken in dezelfde omstandigheden?
    De kans dat het elders ook kan lukken is gewoon 100%. Maar dan spreek je over de kans op ... de kans dat het ook effectief gebeurd is zeker géén 100%. Dat is dan weer een ander verhaal.

Misschien zijn wij de allereerste intelligente soort en moet ander intelligent leven zich nog elders ontwikkelen? Misschien waren er al wel aliens maar hebben die zich uitgemoord (net zoals de mens ooit met zichzelf zal doen ooit). De omstandigheden moeten juist zijn en dat blijven voor een heel lange tijd. Zeker niet evident. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    De kans dat het elders ook kan lukken is gewoon 100%. Maar dan spreek je over de kans op ... de kans dat het ook effectief gebeurd is zeker géén 100%. Dat is dan weer een ander verhaal.

Misschien zijn wij de allereerste intelligente soort en moet ander intelligent leven zich nog elders ontwikkelen? Misschien waren er al wel aliens maar hebben die zich uitgemoord (net zoals de mens ooit met zichzelf zal doen ooit). De omstandigheden moeten juist zijn en dat blijven voor een heel lange tijd. Zeker niet evident. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.
    Ik blijf het toch ongeloofwaardig vinden.
    Zo'n groot heelal, die nog is zo oud is....
    en denk aan de stelsels die we gevonden hebben ondertussen die dezelfde omstandigheden hebben zoals de aarde. Het meest recentelijke is Trapist-1 met blijkbaar meerdere leefbare planeten.

Nee ik geloof zeer hard dat er intelligent leven bestaat maar bedenk nu zelf, stel dat wij een planeet vinden die niet zo super ontwikkeld is, en waar er meestal oorlog is zoals midden-oosten, 2 wereld oorlogen, balkan conflict....
    Zou jij graag naar zo'n planeet gaat om contact te maken?

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als een meteoriet op aarde neerstort dan kan dit alleen als het specifiek op weg was naar de aarde volgens uw mening.
    er zijn miljarden meteorieten in ons zonnestelsel alleen.

https://www.mnn.com/earth-matters/sp...nalogous-to-2-
    ik denk dat jij niet goed bevat hoe groot de ruimte is, hoeveel planeten er zijn en hoe klein de aarde maar is.

je kunt hier niet toevallig belanden. je kunt zelfs niet toevallig op om het even welke andere planeet in een ander zonnestelsel belanden.
    de afstanden zijn zo groot dat in welke richting je ook vliegt, je een kans van bijna 0 hebt om ooit in een ander zonnestelsel terecht te komen.

Misschien heb je gelijk maar 100% zekerheid ga je daar nooit over hebben.
    misschien bestaat het vliegend spaghettimonster ook.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    er zijn miljarden meteorieten in ons zonnestelsel alleen.

https://www.mnn.com/earth-matters/sp...nalogous-to-2-
    ik denk dat jij niet goed bevat hoe groot de ruimte is, hoeveel planeten er zijn en hoe klein de aarde maar is.

je kunt hier niet toevallig belanden. je kunt zelfs niet toevallig op om het even welke andere planeet in een ander zonnestelsel belanden.
    de afstanden zijn zo groot dat in welke richting je ook vliegt, je een kans van bijna 0 hebt om ooit in een ander zonnestelsel terecht te komen.

misschien bestaat het vliegend spaghettimonster ook.
    Shrug ik zeg toch ook dat de kans krankzinnig klein is. Maar nogmaals dat maakt de kans nog steeds niet nihil. Ik weet heel goed hoe groot de ruimte is want ik ben wiskundige. En dat is het hem juist. Als wiskundige zeg ik: zolang de kans 0.000000000000000000000000000000000000000000000000 xx1% (met xx een oneindig aantal nullen) is is ze voor mij nog altijd niet nul.

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Verhuis deze thread maar naar offtopic jongens, hier is wetenschap al lang heen gegaan.

#cafépraat
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 6 januari 2019 om 19:48
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Der zijn zot neig veel aliens, mijne leekracht natuurwetenschappen en fysica en al die zever zei dat tien jaar geleden al en Dirk Frimout in den HUMO ook deze week of mss de vorige, tis zo zot groot in de ruimte dat het nauwelijks anders kan dan dat er ergens redelijk ver weg (toch stukske met de wagen) ene ook ergens op een forum onzin zit te typen.

#IBelieve
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    wij bestaan gewoon in een neverending story thread op een geavanceerd forum.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Shrug ik zeg toch ook dat de kans krankzinnig klein is. Maar nogmaals dat maakt de kans nog steeds niet nihil. Ik weet heel goed hoe groot de ruimte is want ik ben wiskundige. En dat is het hem juist. Als wiskundige zeg ik: zolang de kans 0.000000000000000000000000000000000000000000000000 xx1% (met xx een oneindig aantal nullen) is is ze voor mij nog altijd niet nul.
    Hoe groot is de kans dat zeus, poseidon, allah of het vliegend spaghettimonster echt bestaan?

Je moet je gewoon realiseren dat als je enige argument om in iets te geloven is dat het niet kan bewezen worden dat het niet bestaat, dat je dan bezig bent met fictie.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Verhuis deze thread maar naar offtopic jongens, hier is wetenschap al lang heen gegaan.

#cafépraat
    De invulling kan inderdaad soms anders. Ik vind het vooral spijtig dat UFO-waarnemingen door velen sowieso altijd als hoaxes worden bekeken of in het belachelijke worden getrokken.

Ik kan momenteel geen beter voorbeeld geven als de Hessdalen lights in Noorwegen, die al jaren wetenschappelijk onderzocht worden door oa een Noorse universiteit. Er zijn zelfs observatiecentra in de vallei waar de lichten worden waargenomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hessdalen_lights

iTrader
    0
    Dat is uw goed recht hé. Zoals aangegeven het komt er "opnieuw" op neer: Geloof je er in of niet? Jij dus niet, ik wel. (zie titel Bob Lazar, Do you believe? ...)
    Einde. Ik denk dat daarmee de discussie eigenlijk wel ergens stopt zeker?
    Het idee van een discussieforum is toch net daarover te discussiëren, niet?

Je gaat toch niet denken dat die Aliens vriendelijk gaan zijn? Maar goed zoals je zegt is dat pure fantasie tenzij anders bewezen.
    Laat me een wedervraag stellen om je te antwoorden: Je gaat toch niet denken dat Pokemons vriendelijk gaan zijn? Je gaat toch niet denken dat Smurfen vriendelijk gaan zijn?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik verwerp jouw argument dat "het heelal is onmetelijk groot dus er is ergens best wel een kans dat x of y moet voorkomen". Onder diezelfde logica kan je aannemen dat er ergens een God of een spaghettimonster zou zijn en dat neem je toch ook niet serieus?

Net omdat dit microscopisch leven ontstaan is door een toevallige samenloop van een hele resem factoren. Als je het gros van de planeten of sterrensels bekijkt die wij nu kennen, daar is nog niet eens aan de minste basisvoorwaarden voldaan om ooit leven voort te krijgen zoals dat bijv. hier is gebeurd.

Pagina 5 van 14 Eerste 123456789 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten