Pagina 2 van 14 Eerste 12345612 ... Laatste

iTrader
    0

Ook een interessant filmpje. Maar ook hier weer eerder één bepaald perspectief.

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    niks valt met zekerheid uit te sluiten, maar ik geloof het niet.

tenzij al onze kennis van de fysica die we nu hebben op een dag verkeerd blijkt te zijn, zullen hypersnelheden nooit mogelijk zijn voor iets dat groter is dan een subatomair deeltje. of dat nu een mens, een AI, of wat voor intelligent wezen dan ook is.

als er intelligente aliens zijn, dan zijn ze hoogstwaarschijnlijk duizenden of miljoenen lichtjaren van ons verwijderd. het zal dus pas ten vroegste na die tijd zijn dat ze ons kunnen ontdekken, want we sturen nu pas radiosignalen de ruimte in. en zelfs al zouden ze ons ontdekken, en besluiten naar hier te komen. dan zouden ze nog eens een veelvoud van die tijd moeten reizen om hier terecht te komen, op een planeet met een beschaving die ondertussen ook even lang veranderd is.

ik kan begrijpen dat mensen graag willen geloven in zulke zaken, maar realistisch is het niet.
    ik ben het grotendeels met u eens, maar is niks in de fysica dat verbiedt dat er op proxima b (dichstbijzijnde earth-like) intelligent leven zou kunnen zijn. en da's 12 lichtjaar.
    nu, dat wil zeggen: als we lichtsnelheid halen, doen we er 12 jaar over. we hebben net 1 astronaut gehad die 1 jaar in orbit rond de aarde heeft geleefd. en dan hebben we zelfs nog geen idee wat er in deep space is....

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    ik ben het grotendeels met u eens, maar is niks in de fysica dat verbiedt dat er op proxima b (dichstbijzijnde earth-like) intelligent leven zou kunnen zijn. en da's 12 lichtjaar.
    nu, dat wil zeggen: als we lichtsnelheid halen, doen we er 12 jaar over. we hebben net 1 astronaut gehad die 1 jaar in orbit rond de aarde heeft geleefd. en dan hebben we zelfs nog geen idee wat er in deep space is....
    Proxima B is slechts op een dikke 4 lichtjaar van ons hoor.

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Fermiparadox much?

iTrader
    0
    veel te veel mensen zien in de fermi-paradox een bewijs dat wij het enige intelligent leven in de kosmos zijn, imho.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    veel te veel mensen zien in de fermi-paradox een bewijs dat wij het enige intelligent leven in de kosmos zijn, imho.
    De fermi paradox toont wel mooi aan dat buitenaards wezen een fantasy concept is, helemaal geen wetenschappelijk concept.

Er ligt momenteel evenveel bewijs op tafel voor het bestaan van God als voor het bestaan van aliens. Ik geloof in geen van beiden totdat ik er effectief bewijs van zal zien. En redeneringen genre: “de ruimte is zo enorm groot, ergens moeten er toch wel aliens bestaan” zijn imo lachwekkend. Zo kan je evengoed claimen dat er ergens een spaghettimonster moet rondvliegen ergens in deep space.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    De fermi paradox toont wel mooi aan dat buitenaards wezen een fantasy concept is, helemaal geen wetenschappelijk concept.

Er ligt momenteel evenveel bewijs op tafel voor het bestaan van God als voor het bestaan van aliens. Ik geloof in geen van beiden totdat ik er effectief bewijs van zal zien. En redeneringen genre: “de ruimte is zo enorm groot, ergens moeten er toch wel aliens bestaan” zijn imo lachwekkend. Zo kan je evengoed claimen dat er ergens een spaghettimonster moet rondvliegen ergens in deep space.
    Alhoewel ik ook liever bewijs zie, is die vergelijking een beetje lachwekkend. De mogelijkheid dat er nog maar in onze melkwegstelsel, tussen al die miljarden planeten, er leven is ontstaan dat gaandeweg intelligent is geworden is oneindig veel groter dan dat er een spaghettimonster rondzweeft met gehaktballen als ogen en spaghettislingers als haar.

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0

het feit dat op aarde leven ontstaan is dat miljarden jaren nog altijd bestaat en zelfs intelligent geworden is toont aan dat het mogelijk is.
    en als het hier kan, dan is de kans zeer groot dat het ergens anders ook kan en zal gebeuren.

het is puur statistisch. ik geloof niet dat ik de lotto ga winnen, maar ik ben er wel van overtuigd dat er deze week waarschijnlijk iemand de lotto wint. ik hoef daarom niet te weten wie er juist de lotto gewonnen heeft of waar die mens woont, ik hoef zelfs de lotto uitslagen niet te volgen. ik ga die mens waarschijnlijk nooit ontmoeten, maar ik geloof toch dat hij bestaat.

god is een volledig ander concept, dat is een uitvinding van mensen om onverklaarbare dingen toch te verklaren. er zijn niet gewoon geen bewijzen voor om het even welke god, er zijn juist bewijzen tegen het bestaan ervan.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Alhoewel ik ook liever bewijs zie, is die vergelijking een beetje lachwekkend. De mogelijkheid dat er nog maar in onze melkwegstelsel, tussen al die miljarden planeten, er leven is ontstaan dat gaandeweg intelligent is geworden is oneindig veel groter dan dat er een spaghettimonster rondzweeft met gehaktballen als ogen en spaghettislingers als haar.
    Op basis van wat stel je dat de proabiliteit op de aanwezigheid van intelligent buitenaards wezen groter is? Op basis van welke observaties of vaststellingen? Ik zie even weinig evidentie als voor het bestaan van een goddelijk wezen.

iTrader
    0
    Op basis van wat stel je dat de proabiliteit op de aanwezigheid van intelligent buitenaards wezen groter is? Op basis van welke observaties of vaststellingen? Ik zie even weinig evidentie als voor het bestaan van een goddelijk wezen.
    Het feit dat wij er zijn, gecombineerd met het feit dat er miljarden 'goldilockszoneplaneten' net zoals de onze bestaan?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    gewoon, statistisch gesproken, met behulp van Drake (niet de rapper)

https://www.space.com/25219-drake-equation.html

ondertussen weten we al dat R*, en fp al heel groot zijn, en we zitten in de fase waar leren dat ne ook al veel groter is dan verwacht.
    https://www.forbes.com/sites/quora/2.../#99459c94932f

we weten dat de andere cijfers niet 0 zijn (anders waren we er zelf niet), dus het is quasi onmogelijk dat er niks is.

vergeleken met de kans dat een groot omnipotent wezen bestaat, waar tijd geen vat op heeft, dat de aarde, de zon, en alle planeten en steren en al wat er op te vinden is, gecreëerd heeft in 6 dagen (de 7de was een rustdag)... allez, ik denk dat het duidelijk is.

iTrader
    0
    vergeleken met de kans dat een groot omnipotent wezen bestaat, waar tijd geen vat op heeft, dat de aarde, de zon, en alle planeten en steren en al wat er op te vinden is, gecreëerd heeft in 6 dagen (de 7de was een rustdag)... allez, ik denk dat het duidelijk is.
    Straddle had het over "het bestaan van een goddelijk wezen", niet over de "god van de bijbel". Over dat laatste kunnen we denk ik vrij unaniem zeker zijn dat die niet bestaat en door de mensen gecreëerd is. Het bestaan van "een goddelijk wezen" kan echter wel degelijk even goed waarheid zijn vergeleken met de kans op het bestaan van intelligent leven buiten ons.
    https://www.iflscience.com/editors-b...s-the-science/

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0

Ik zou dit bericht nog even willen aangrijpen om te bewijzen dat de meeste posters hier toch wel getuigen van ENKEL driedimensioneel denken. Ik weet dat er een pak meer dimensies zijn, maar als je vierdimensioneel gaat denken wordt het echt wel duidelijk dat denken dat tijdens ons bestaan, reeds 2 miljoen jaar en... hopelijk??? nog een miljoentje of 2 erbij, de kans dat er in de zichbare omgeving (beetje realistisch zijn) nog gelijkaardig leven is al helemaal een utopie. Zeker als je jezelf ALIENS nog gaat voorstellen als carbon-based figuurtjes zoals in onze Sci-fi...
    En dat zijn dan nog enkel maar de dimensies die ik mij kan voorstellen, kan er iemand zich voorstellen hoe je vierdimensionele (of meer-) wezens kunt zien? Laat staan ontdekken?
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Straddle had het over "het bestaan van een goddelijk wezen", niet over de "god van de bijbel". Over dat laatste kunnen we denk ik vrij unaniem zeker zijn dat die niet bestaat en door de mensen gecreëerd is. Het bestaan van "een goddelijk wezen" kan echter wel degelijk even goed waarheid zijn vergeleken met de kans op het bestaan van intelligent leven buiten ons.
    https://www.iflscience.com/editors-b...s-the-science/
    om het even hoe je het noemt, omschrijft of wat voor eigenschappen je het toeschrijft , er is niets dat er zelfs maar een hint geeft dat er iets goddelijks zou bestaan.

we kunnen dus concluderen dat het enkel een product van de menselijke geest is. het zit hardwired in onze hersenen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Ik zou dit bericht nog even willen aangrijpen om te bewijzen dat de meeste posters hier toch wel getuigen van ENKEL driedimensioneel denken. Ik weet dat er een pak meer dimensies zijn, maar als je vierdimensioneel gaat denken wordt het echt wel duidelijk dat denken dat tijdens ons bestaan, reeds 2 miljoen jaar en... hopelijk??? nog een miljoentje of 2 erbij, de kans dat er in de zichbare omgeving (beetje realistisch zijn) nog gelijkaardig leven is al helemaal een utopie. Zeker als je jezelf ALIENS nog gaat voorstellen als carbon-based figuurtjes zoals in onze Sci-fi...
    En dat zijn dan nog enkel maar de dimensies die ik mij kan voorstellen, kan er iemand zich voorstellen hoe je vierdimensionele (of meer-) wezens kunt zien? Laat staan ontdekken?
    en dat is wat ze pseudowetenschap noemen. er zijn evenveel bewijzen dat er vierdimensionale wezens zijn als er bewijzen zijn voor het vliegend spaghettimonster. je kan er wat moeilijke woorden bij verzinnen en proberen het er als wetenschap te laten uitzien, maar het blijft gewoon op hetzelfde niveau als andere religies.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    om het even hoe je het noemt, omschrijft of wat voor eigenschappen je het toeschrijft , er is niets dat er zelfs maar een hint geeft dat er iets goddelijks zou bestaan.
    https://www.demorgen.be/technologie/...atie-b6f4029b/

De kans dat wij in een computersimulatie leven is best wel groot hoor. (dit impliceert dus een "goddelijk wezen")

Pagina 2 van 14 Eerste 12345612 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten